Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

E, to zavisi da li je voznja gradska ili graCka ;) . Najjace mi je kada se odvrne neka cifra od po 1+ litar ispod fabricki deklarisane, a znamo koliko oni lazu. Po specifikaciji je za ovaj motor u GP to 8.2l, znaci moze da bude samo vise u pravoj gradskoj voznji. Koliko-toliko merodavno je ostaviti potrosnju po cepu (a ne po boardu) i prosecnu ostvarenu brzinu, pa da uporedimo sta je kome gradska voznja i potrosnja. Posle ovde ljudi dodju i kukaju da im auto trosi mnogo :). Neka ima toliku i ukupnu potrosnju (7l) pa moze da bude zadovoljan za taj motor.

X puta sam ponovio moje iskustvo i sa dizelom i sa benzincem - od 1 do 1.5 l veca ukupna prosecna potrosnja od fabricki deklarisane. Otprilike toliko ili vise u plusu gradska. Sve u periodu posedovanja, po cepu, odrzavani po PS i jos prilicno vide otvorenog puta.

49 minutes ago, Nikolas91 said:

Drugar napao da mi je benz bolji, ali ja zaista ne znam. Izvinite ako sam dosadan

Pusti ti sektaske price (dizel vs benzin, atmo vs turbo, Nemci vs Zabari i slicne) nego lepo sedi, provozaj i vidi da li ti pase. Ovde imas detaljno ispisano za taj motor oko odrzavanja (a imas ga i u gomili drugih modela), oko kvarova i cena, lepo sednes i podvuces crtu. Za neki prvi autic (ako je tako), za tu cifru sasvim korektan izbor, sa vrlo malo potencijalnih glavolomki. Nisi dosadan, pitaj sve sto te zanima, kolege ce pomoci koliko mogu. Samo te molim da ne odgovaras sa "Quote" (pa brisemo nepotrebne citate), nego preko "Reply" ;) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Ivan said:

 Najjace mi je kada se odvrne neka cifra od po 1+ litar ispod fabricki deklarisane, a znamo koliko oni lazu.

E ovo je stvarno najgore, jos kad usput i naglase da je ostrija voznja, jer je jelte sramota voziti lagano nekad :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni Punto mk2 cepa 8-10l gradske, kontam i ovaj je tu negde...
Ali mogu troškovi da se smanje ugradnjom cng ili tng...


Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bude prazno slovo, evo i podataka iz eLearn pa sacnite. A na vrednost ukupne prosecne i gradske opusteno moze da se doda 1+ litar i to normalnom voznjom:

 

Untitled.thumb.png.6cc99ce409e12d6e844b390098a8f71b.png

 

Motor vuce korene jos iz 80-ih, jednostavan je i jeftin za odrzavanje, ali mu je i manjak sto je za danasnje standarde malo veci trosadzija, narocito u gradu.

Ono sto je plus kod FIRE (a covek kaze da bi imao dosta otvorenog puta, ako je jos u pitanju magistrala odlicno) je sto se laganom voznjom na otvorenom, bez puno cepanja u obrtaje potrosnja moze pribliziti fabrickim vrednostima (moje iskustvo sa 1.2 i 1.4). Sto onda opusteno moze da padne i na ispod 5l u idealnim uslovima, a generalni prosek sigurno ispod 7l. 

Pa neka lepo stavi na vagu da li su mu performanse OK ili da se juri neki turbak (benc/dizel), ali to onda potencijalno i poskupljuje troskove odrzavanja i posedovanja. Za prvi autic i recimo puno magistrale, bar meni sasvim korektan izbor.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima..mnogo korisnih saveta sam ovde pronasao.

Kupujem svoj prvi auto, probna dozvola je kod mene na snazi , skoro sam polozio.

Budzet samo za kupovinu max 2500e, po mogucstvu 2300 :). Nesto para ostavljeno i za registraciju, mali servis itd. Benzin, ne dizel, necu imati vise od 6-7000 km godisnje.. Nekako mi za oko zapao ovaj:

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15431997/fiat-grande-punto-14-ben-5-v-r-a-t-a?show_date=true

 

Untitled.thumb.png.5a94ff72474b723cb345f16aedb0713e.png

 

Cini mi se da je dobro ocuvan, pogotovo mi interesantna boja...ja ne videh takvog do sada.

 

Da cujem misljenje iskusnijih ... da li bi znacilo da zatrazim br sasije od prodavca, da ako neko moze nesto podrobnije da sazna o ovom primerku. 

 

Ima li neko iskustvo sa ovim placem u Rumi ?

Hvala svima na pomoci unapred.

 

Edited by Ivan
Dodat PrintScreen oglasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motor je jako jednostavan za održavanje , malko slab za tu karoseriju, boja je baš lepa, plac kao i svaki plac u blizini Šapca...
Inače motor ima 77ks,a ne 75ks...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavljajte slike iz oglasa ovde na nas server. Kada oglas istekne, kola se prodaju ili sta vec - nama link koji ste ostavili apsolutno nista nece znaciti.

11 minutes ago, CikaKURE said:

Kako Vam izgleda ovaj primerak? 

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15421624/fiat-evo-14-ch

 

Tražim benzinca isključivo. Slab mi je običan bez turba.

 

 

@Nikola-Ns

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, CikaKURE said:

Tražim benzinca isključivo. Slab mi je običan bez turba.

U oglasu nigde ne moze da se vidi, ali imaj u vidu da je ovaj MultiAir Turbo, 135 verzija. Uz sve sto to nosi, pisao sam detaljno.

Na slikama odlicno izgleda, ocuvan enterijer, iako je ubi Boze za odrzavanje odlicno mu stoji crna boja u kombinaciji sa tamnim staklima. Generalno licno volim ovako malo sportski naostrene verzije Zabara (malo jaci motor, eventualno spusteni, vece felne, kacket, pragovi) - totalno drugaciji dozivljaj auta u odnosu na neku verziju sa osnovnim motorom i opremom.

PS: Ako ides put Kraljeva, blizu ti je i ovaj vrlo slican zvrk: 

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15303535/fiat-evo-14-ch

 

Untitled1.thumb.png.7fde139edcf00bbef815f5f224b8720c.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i ovaj primerak, kad se već gleda MA Turbo varijanta... Stoji neko vreme na oglasima (možda zbog cene) ali ako se već spremaš keširati 4k € za Punta, možda ovaj vredi razmatranja? Interesantno mu stoje felne od 500L :D

 

Vidim da nema provisioning za TomTom i to je jedino što mu fali za pun paket opreme, a deluje i fino sređeno/očuvano. Siguran sam da ima prostora da se obori barem tih 200€ do okrugle cifre :)

 

evo14ma.thumb.PNG.4080df8f28a0b6c763230cc36409f399.PNGevo14ma2.thumb.PNG.0ec457b88facbcaec7d2a041fefcfb5c.PNG

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, neshtry said:

Taj motor je jako jednostavan za održavanje , malko slab za tu karoseriju, boja je baš lepa, plac kao i svaki plac u blizini Šapca...
Inače motor ima 77ks,a ne 75ks...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
 

Da, jedino sto mi se ne vidja sto je plac u blizini Sapca :) i sto mi prodavac, koga sam cuo pre neki dan, nije bas ulivao neko poverenje, sve je bilo koliko da kaze nesto

Edited by Djordje.I

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivan

Pisao si mi već o ceni popravke ma jedinice. Od 400 do 800e. Osim toga nisam video nikakav drugi hronični problem?

Da li mogu pri pregledu da vidim da li auto ima problem, koji su simptomi? Ili crkava odjednom.

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smogao sam snage da ti ispisem par pasusa ;). Ako problem sa MA jedinicom postoji, lako se odmah primeti. Simptomi mogu da budu razliciti, ali najcesce se svodi na nepravilan rad, pratece lupkanje i gubitak snage. Sistem u sustini predstavlja varijabilnu kontrolu usisa (koja radi u 5 modova, od gradske voznje do full performansi). Tako da kvarom, cilindar ostaje bez kompresije sto se primeti i po radu, zvuku, ali i po pojavi Misfire greske za problematicni cilindar (greske P0300, P0301,...), zatim generalne greske Engine failure, negde sam procitao da moze da se javi i posebna P1320 greska bas za MA, iskljucivanje Stop&Start sistema... Uglavnom, nema sanse da promakne :) .

Treba obratiti paznju pre svega na godiste auta, problematicne su bile prve serije koje su krenule od 2010. kada je i proglasen za motor godine. I konstrukcijski zbog uzih uljnih kanala, ali i zbog predugackih fabrickih intervala zamene ulja, nekontrolisanja posebnog MA filtera koji je sa strane u samom kucistu jedinice, koriscenja neodgovarajucih ulja, sistemu ne odgovara ni prepunjenost uljem (staje vise nego u atmo i T-Jet, oko 3.5l pa su se u nekim slucajevima i sa tim "frljali"). Nakon jedne (od ukupno tri) revizije u oktobru 2012. drasticno je smanjen broj kvarova (vozila 2013+), pratio sam zbog Giuliette koju sam gledao pored Sporta i u kojoj je ovaj motor vrlo cest (samo verzija od 170 KS).

Moj skromni savet - uz sve ostale provere, nije lose za mladje automobile preko mreze ovlascenih videti da li je za konkretan auto nesto radjeno po tom pitanju. Zasto? Uz pomoc poznanika iz ovlascenog, utvrdili smo da je 2015. ugradjena revidirana jedinica (vlasnik je bio i vlasnik auto-kuce u Svici gde je kupljen). Sto mi je bio veliki plus za kupovinu za konkretan primerak. Cisto tip za dodatnu proveru.

Sa MA jedinicama se bakce Brana iz Vranica, po informaciji iz prve ruke moze da je rasklopi pri velikom servisu i preventivno pogleda i sredi sta treba. Nevezano za to, popravke (ako su izvodljive) idu od 150 EUR pa do cifara koje pominjes. Nisam se udubljivao dalje kada sam utvrdio da je na autu revidirana MA jedinica. A potencijalne cene popravki su u rangu savremenih "turbaskih", bilo da kupis benzinca ili dizela, tako da mi to nije predstavljalo nesto sto bi me odbilo. Kompletno odrzavanje od starta je povereno nasem majstor Goranu.

Da zakljucim sa onim zbog cega je iskljucivo i kupljen - a to je osmeh na licu :). Sam motor nema nekih drugih zvrcki (MA je nadgradnja na T-Jet). Imam ga jos malo pa 2 godine, isao sam vec do Dalmacije, Istanbula, po regionu - motor se sjajno vozi, snage ima u celom rasponu obrtaja. U Sport modu sa 250 Njutna pogotovo - za neku vijugavu magistralu i opustena preticanja milina. Umeren potrosac narocito za takve performanse, niske cene registracije, velikog i redovnih servisa (maltene u rangu 1.4 atmo-motora), pisao sam vec sve detaljno... U manjem i laganijem Punticu verujem da tek ide kao mecava.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate, šta da ti kažem osim svaka čast na trudu i deljenju informacija :)

 

Najverovatnije ću kupiti punta sa ovim motorom. Ne mogu da nađem tvoju temu da vidim oko potrošnje šta mogu da očekujem i uopšte da pročitam tvoju temu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mislis na predstavljanje auta - za ovaj nisam otvarao, niti planiram. Ali sam pisao dosta po forumu u opstim temama, pa mozes da pogledas pomocu Search. Za potrosnju bas detaljno - ukupno, na razlicitim rutama, koji su prenosni odnosi za C635 menjac, na koliko se rpm vrti na razlicitim brzinama... Imaj samo u vidu da je kod mene trunku jaca verzija od 140 KS i tezi auto u pitanju.

U najkracem, za potrosnju kao i obicno ne gledaj sta kaze fabrika :lol: . Potrosnju na otvorenom u rangu specificirane mozes da ocekujes jedino u idealnim uslovima, na magistrali i to sam iz zezanja uspevao da svucem na fabrickih 4.8l . Normalnom voznjom sa preticanjima to ide od 5.2-5.5 l. Ono sto me je iskreno bas pozitivno iznenadilo je put do Istanbula - nas cetvoro, krcat auto, skoro sve autoput, u Bugarskoj je ogranicenje dobrim delom 140 km/h gde sam drzao vise... Sa sve malo vozikanja po istanbulskom krkljancu, u oba smera, prosek od odlicnih 6.43l po cepu.

Ukupna prosecna potrosnja od kada je auto kod mene je na 6.83l . Tacno 1.13l vise od fabricki deklarisanih 5.7 l. Tako da komotno mozes da racunas na realno 1-1.5 l vecu ukupnu potrosnju od fabricke, meni je uvek solidan deo kilometraze na otvorenom pa je i odstupanje manje.

Po gradu fabrika specificira 7.3l sto je za BG naravno cista komedija. Posto merim i ovde pisem iskljucivo po cepu, a nemam nikad celu kilometrazu u gradu, najveca cifra koju sam iskljucivo po gradu video na boardu je 8.7 l prosle zime. Znaci po BG moze da bude i vise ako si stalno u guzvi. Ali i manje, voznja po BG je vrlo rastegljiv pojam, u zavisnosti od toga kom delu gravitiras.

Posto kukaju na potrosnju ulja na 1368 ccm bloku, cak i na novim vozilima (doduse na atmo motorima) - i to me je pozitivno iznenadilo. Shell Helix HX-7 ECT 5-40 na intervalu zamene od 10.000 km:

 

190520196608.jpg.5a958ac6157a56d1ff6356de312253bb.thumb.jpg.5e32c1cf29cec3faa226a003c563f1d2.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantna oprema i motorizacija, ali deluje baš umorno... Kilometraža sigurno barem dupla od prikazane. Možda i nije sve u tome ali moraš imati na umu pri donošenju odluke. Taj motor jeste jednostavan i dugovečan ako se propisno održava ali ostatak auta je druga priča...

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

On 27/11/2019 at 9:52 PM, CikaKURE said:

Da li mogu pri pregledu da vidim

Evo jos jedna caka za proveru verzije MA jedinice, ako ne uspe elektronski preko ovlascenih. Slikao sam kod sebe, pa da ti "prodam" foru :) .

Ako ti dozvole da malo kupusas, skines plasticni poklopac motora i malo mrdnes kabliranje MA razvoda. Sa zadnje strane jedinice, izmedju prvog i drugog konektora MA razvoda (gledajuci sa suvozacke strane) pomeris crni, plasticni jezicak i ispod njega imas FPT-ov hologram. Pored ostalog, imas ugraviran i serijski broj jedinice, preko koga mozes da vidis koja je od tri revizije u pitanju. Evo pozicije holograma i serijskog broja jedinice kod mene: 55257643, tj. poslednja revizija s kraja 2013. sa kojom ne bi trebalo da bude problema (menjao vlasnik auto kuce 2015., poklapa se sa elektronskom dokumentacijom kod ovlascenih):

 

281120196879.thumb.jpg.861f66086aa51f32ee63782c60efaa66.jpg

 

A stvari sa revizijama stoje ovako:

- najproblematicnije MA jedinice su sa samog pocetka produkcije i prvih verzija iz 2010. godine, SN: 55228221

 

Untitled4.thumb.png.4709ea2f4443eedfc6f58f52194751c1.png

 

- prva revizija je bila u martu 2011., SN: 55236341

 

Untitled2.thumb.png.7af8d3eb3681f07985a568cf04f84bd5.png

 

- druga revizija od koje maltene da nema problema je u prethodnom postu pomenuta iz oktobra 2012., uglavnom vozila 2013+, SN: 55249566

 

Untitled1.thumb.png.61aba20b562640bb42b97fdcfbb02c59.png

 

- i poslednja revizija iz oktobra 2013, uglavnom vozila 2014+, SN: 55257643

 

Untitled.thumb.png.b3b1cfcbcc820b89fb34a10ba57c6e2b.png

 

Tako i prakticno mozes da vidis sta je na autu, pozeljno je da bude jedna od poslednje dve revizije jedinice. Takodje mozes u ePer da uneses VIN auta i vidis sa kojom je originalno isao i da li je menjano. Trazis u CRANKCASE AND CYLINDERS HEAD->DISTRIBUTION->CRANKSHAFT AND GEAR TIMING SYSTEM .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Evo imam jedan VIN broj zfa19900001716895 ali ne mogu da nadjem u eperu taj podatak uopste. Koji eper ti koristis?

 

Nasao sam. Ovaj fabricki ima onu prvu verziju a posle pise i da je modifikovano nesto.

 

image.thumb.png.76707776f15c24f91f1e89f972aed0bd.png

 

Da li ovo sad znaci da je zamenjen na konkretnom autu ili da postoji zamena od tada?

 

image.thumb.png.4053d9b7755993ff59641632e91b95f5.png

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...