Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Pozdrav svima,

 

Naisao sam na jedan primerak Grande Punta, benzinac 1.4 od 88kW/120KS, 2007. godiste, presao 148.000km. Izgleda jako dobro ocuvano, kako spolja, tako i iznutra, pored prve registracije, posto ide na ime kupca, od prvog, tj. pocetnog ulaganja bih imao sve 4 zimske gume, plus rezervni tocak (posto ga nema), rucica za vozacevo sediste (ono sto omogucava obaranje sedista, posto je auto verzija sa 3 vrata), uradio bih mu mali servis (zadnji mali servis je uradjen na 140.000km, 27.12.2017.godine) i eventualno nov akumulator. Motor savrseno radi, skoro pa da se i ne cuje, tih, ravnomerni rad. Letnje pneumatike koje ima na felnama su mu dimenzija, ako se dobro secam 205/65RZ17, tako nesto stoji, pa me i to buni jer koliko znam to mu nije osnovna dimenzija tocka, tj. pneumatika, pa da znam koje zimske mogu da kupim za te felne i ako neko zna nesto vise o tome, neka pise. Kazu da taj motor ima lanac i da nema velikog servisa, u sta takodje nisam siguran (nemam taj podatak), pa ako moze neko da mi kaze nesto vise i o tom motoru, bio bih mu zahvalan. Hvala! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, boky85 said:

...da znam koje zimske mogu da kupim za te felne... 

U suštini bi mogao da staviš bilo koje "R17", imaš raznih kombinacija i preporuka, ali sa fabričkom dimenzijom teško da ćeš pogrešiti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne može baš bilo koja 17ica. Samo 205/45 ili 214/45 i to jeeedva. 

Ni prva a kamoli druga ne mogu u kombinaciji sa lancima,ako ikad zatrebaju ....za zimu fino nadji 15 cola i nabaci 185/65 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, hvala puno na ovim informacijama...male, ali znacajne...a gde bih ja to mogao zasigurno proveriti sto se tice motora i lanca, tj zupcastog, ukoliko prodavac bude insistirao sa tvrdnjom, da u njemu postoji lanac a ne kais, kako bih mogao da ga razuverim!? Postoji li negde neko uputstvo i slicno vezano za te stvari i taj motor? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolege ti vec lepo rekose da je kais u pitanju, za neverne Tome bas detaljno o T-Jet:

https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/Fiat/Nuova_Bravo/Fiat_NuovaBravo_1.4TjetEngine.pdf

 

Uopste se ne bih razmisljao da uradim veliki+mali servis posto vidim da je auto uvezen, a to je prilicno povoljno za njega.

Detaljno pretresi turbo posto je osetljiviji na benzincina - ne znam sta tacno ide na GP, ali znam za potencijalni problem pucanja kucista istih na IHI verzijama koje su isle na te ranije serije. Ako je menjac iz one saradnje sa GM i njega baciti pod lupu u svim brzinama.

Za pricu o dimenzijama guma ova tema, sve detaljno ispisano:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto si vec procitao nema lanac. Sto se tice guma ja imam 205/50/17 koje vozim leti i 195/65/15 koje vozim zimi. Mislim da ne moze veca dimenzija od 205/50/17 jer je to knap da ne kaci. Kad budes radio veliki servis obavezno zameni i remenicu radilice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ja to kazem zbog felni koje ima i trenutnih letnjih guma na njemu, pa zato pitam...a i primetio sam da nema rezervni tocak, vec neki plasticni umetak, gde bi trebalo da stoji mali kompresor, dizalica i slicni delovi...da li ovaj model uopste ima rezervni tocak po fabrickom ili nema, pa vec moram kupovati onaj repair kit za popravku guma? Pitam zbog tehnickog pregleda, koji bih morao da uradim zbog registracije!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemam rezervni tocak nego fabricki kompresor koji sadrzi i repair kit. Kupi ti rezervni tocak da imas i miran si,polovna felna i neka pristojna guma ili copavac kostaju 20-30e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, mislim da to i ovaj sadrzi, samo bez rezervnog...samo da prodjem tehnicki, zbog registracije, a posle cu uzeti tako nesto sto si naveo polovno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Letos sam uzimao za Sporta - u Indjiji je copa 1000 dindzi, a plasticni umetak sa dizalicom i alatom isto toliko.

Sve zajedno sa popustom je bilo 1800 kinti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GP je 4x100 raspon rupa...mozda malo teze naci copavac kao sto je to lako naci za Bravo koji je u stvari sinak od Stila pa je 4x98. Ili da kupi onaj kit za reparaciju. Ima neko na forumu da prodaje mislim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam video i pretrazio internet, u Uradi sam ima da se kupi taj repair kit za gume i jos mnogo sto sta...da li je to sada kvalitetno i ono pravo za taj auto, ne znam, ali znam da ima i nije skupo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

UradiSam i ne puca bas od kvaliteta tih stvarcica. U svakom slucaju taj Repair Kit ce ti pomoci ako guma dobije manji ekser, zicu, srafic...za rasecanja ili ozbiljnu havariju na gumi-jok. Tocak, dizalica i kljuc-sin, otac i sveti duh. Amin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ekipo interesuju me vasa iskustva sa Grande Puntom 1.4 16v T-Jet 88kW/120KS. Moram da dobavim auto relativno brzo a ovaj mi je uleteo, 2008godiste, ali nesto ne mogu da nadjem previse o konkretnom modelu pa rekoh da ovde pitam za savet i iskustva. Klasika kako se ponasa u gradu a kako na otvorenom , potrosnja i to, sta mu se najcesce kvari itd. Nisam prelazio 8000-9000km godisnje ni ranije dok sam kolima isao na posao a sad cu tek manje prelaziti, pa eto, Beograd, gradska voznja, nekoliko puta godisnje malo do juga kao i svi dosljaci, eventualno negde do primorja leti. To je sve. Nisam alergican ni na dizel varijantu ali radije bih ako ovoliko prelazim isao na benzinca. Unapred zahvalan

Edited by choopawy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Svaki savet je dobrodosao  Jasno je da polovnjak ne moze biti kao nov. Sve u svemu, tako je kad se kupuje polovnjak. Nadam se da cu naci neki u solidnom stanju za moje skromne potrebe.
Nije mogao ranije da slika...
U principu nema ogrebotina po sebi, prednji i zadnji branik imaju zakaceno veoma malo na po jednom mestu i to je to... ako te bude nesto vise zanimalo slikace ga u nekoj garazi.3e56739a2297f2937bca5ec468875bdf.jpgaa2566cd51c3d70e73cdf7142b38a7f8.jpgb5b259177a5f6252a3bad7df0e596b35.jpgbaac35a9dc5ae12d698bf5bee796e34f.jpg562c5c9c146301ae4e50ffdded716aa7.jpg87563697850f887c98691c81cfadffc5.jpgc78934348a3e6b92e11ad7d6e2b10682.jpg353d50306f2eee08cef4f789ddf69923.jpgf8a32f732ea8575be12eeea0f43c1b2a.jpgaeeaa1a4d0a60478b7115a413683c847.jpgd03fc93318c9e97900e73337e1d3c12f.jpg999fd5cfcd4a665994790bb8485e12ff.jpg561b401900f2adefd94c327138980c51.jpg7eab363963699522bc8d2ed5dae7aa91.jpg

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lep je. :) Nego, zatvaraj ta vrata, ostaće fleke od snega ! :D

 

I gori mu lampica - signal za pregorelu sijalicu (ako su iste ko u puntu) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/11/2018 at 7:48 PM, boky85 said:

Pozdrav svima,

 

Naisao sam na jedan primerak Grande Punta, benzinac 1.4 od 88kW/120KS, 2007. godiste, presao 148.000km. Izgleda jako dobro ocuvano, kako spolja, tako i iznutra, pored prve registracije, posto ide na ime kupca, od prvog, tj. pocetnog ulaganja bih imao sve 4 zimske gume, plus rezervni tocak (posto ga nema), rucica za vozacevo sediste (ono sto omogucava obaranje sedista, posto je auto verzija sa 3 vrata), uradio bih mu mali servis (zadnji mali servis je uradjen na 140.000km, 27.12.2017.godine) i eventualno nov akumulator. Motor savrseno radi, skoro pa da se i ne cuje, tih, ravnomerni rad. Letnje pneumatike koje ima na felnama su mu dimenzija, ako se dobro secam 205/65RZ17, tako nesto stoji, pa me i to buni jer koliko znam to mu nije osnovna dimenzija tocka, tj. pneumatika, pa da znam koje zimske mogu da kupim za te felne i ako neko zna nesto vise o tome, neka pise. Kazu da taj motor ima lanac i da nema velikog servisa, u sta takodje nisam siguran (nemam taj podatak), pa ako moze neko da mi kaze nesto vise i o tom motoru, bio bih mu zahvalan. Hvala! ;)

Imam osecaj da sam ja kupio auto koji si gledao :D Crni Grande iz Rume? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam mislio da mozda TwinAir ima ugradjen fabricki gas,pa zato ono Twin u oznaci. :lol:

To je motor sa 86ks? Ima li i sa 105?
Mislim na motor koji je isao u EVO,ne i u druge modele.

Edited by Decak Iz Vode

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Evu ne postoji dvocilindras TwinAir (samo MultiAir i MultiAir Turbo cetvorocilindrasi). Sve sam napisao, samo treba procitati na prethodnoj strani ;) :

On 10/12/2018 at 11:25 AM, Ivan said:

Ono sto je u praksi bitno - MultiAir moze biti atmosferski (u zavisnosti od broja cilindara, oznake su mu samo TwinAir ili MultiAir). A po meni mnogo bolja varijanta ako se vec upusta u tu pricu i traze sportskije karakteristike, turbo varijanta TwinAir Turbo, odnosno MultiAir Turbo (u vise varijacija snaga).

Konkretno u Puntu Evo, mozete natrcati na 2 varijante: MultiAir od 105 KS i MultiAir Turbo od 135 KS. Postoje i izvedbe od 165 i 180KS, ali samo za verzije Abarth i Abarth SS, ovde ih nisam licno vidjao.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/18/2018 at 9:48 AM, gile smederevo said:

Šolja ležaja je plitka i ne puni se dovoljno uljem,plus ga u fabrici ne naliju preko onog sto konstruktor kaže i onda lezajevi 5. I 6. brzine stradaju. I samo vrtlozenje oko ležaja stvara efekat sifona, pa ležaj ostaje suv ili sa malo ulja. Prvo zuje, pa polako i izbiju van. Takav slucaj sam imao na AR Mito. Srećom kućište je ostalo celo, ali sam ceo menjač nosio u Šabac da ga remontuju. Posle toga-san snova kako je šaltao. 

Dosta sam citao o tom famoznom 6 brzinskom menjacu (pre svega na Grande), dali je to slucaj kod svakog menjaca ovog tipa ili ipak samo se radi o vecoj sansi da se to desi menjacu? Jedan moj prijatelj ima takav Grande (1,3 mjet sa 90 ks) sa preko 250.000 na satu i menjac je perfektan (moguce da je nesto intervenisano pre toga), pa zato me interesuje ako nesto "mora" da se desi tom menjacu, to bi bilo pre ovih 250.000 na satu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...