Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Ja sam uzeo 1.9 dizela, a kontam da necu preci ni 10000km kad prodje godinu dana. Do posla mi treba 8-10min kolima, zavisno od semafora. Uglavnom sam tu negde po kraju, vozim na kratke realcije i trosi mi dosta vise nego sto bi trosio da idem otvorenim putem. Ono sto meni najvise smeta kod GP je kvalitet izrade, tj plastike unutra. Mnogo je bolje odradjen Stilo kada pricamo o toj klasi automobila. Ovde mi sve nesto krcka, cuje se, ne znam, bas mi smeta. Isto i zvuk kad pojacam, nije to to.

 

Uglavnom, razmisljam da ga prodam i da uzmem nesto drugo, nekog benzinca jer sam skapirao da nemam potrebe ni za dizelom ni za 1.9 s obzirom koliko prelazim godisnje.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije ista klasa kao stilo, manji je, jeftiniji.. :D

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, lufti said:

Fabricki nisu sigurno. To je jedan od aftermarket kit-ova...Mislim da ce na tehnickom veci problem biti felne neodgovarajucih dimenzija ali sve zavisi od tehnickog. Mozda negde i prodje bez ikakvog skidanja. Najbolje da se automobil odveze do nekog tehnickog i da se pita sta i kako. Mislim da samo skidanje spojlera nije problem ako su usrafljeni. Veci je problem ako su zalepljeni ali nista sto dobar limar ne moze da resi za 2 sata...

 

Auto mi se stvarno svidja. Ne ovaj nego uopste GP. Ne znam da li da gledam neki drugi. 

 

Na sta treba obratiti paznju kod 1.4 benzinca, i kako se pokazao? 

Edited by negativnihedonista

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, marko.jovanovic said:

Evo ja i dalje ne kapiram zašto izbegavati dizela? Ove godine ću preći manje od 15000, inače pređem 15-20.000km godišnje. Jednom sam prešao 22.000km, to je maksimum. 

Pre sam imao bravo 1.9JTD, a zadnje nepune 3 godine Ideu 1.3mjet od 70ks.

Sa Bravom sam prešao oko 70000km, sa ideom do sada 43000km. Što se tiče motora nisam imao ni jedan problem, tipa dizne, turbina, CR pumpa. Tačnije radio sam samo redovne servise, čak ni grejače nisam menjao. Na bravu mi ni zamajac nije crkao. 

Oba su bila već matore kante u momentu kupovine (bravo je bio 2001g, idea je 2004), sa ko zna koliko km na duši. 

 

 

Pa bre Marko, upravo si potvrdio moju tezu-ako ne prelazi preko 15000km godišnje, ne treba mu dizel. Ti prelaziš preko te kilometraže, pa ti odgovara to što imaš manju potrošnju i uštedu na gorivu,ako je to poenta imati dizela. Drugu poentu osim obrtnog momenta i lakše dostupne snage- ne znam...

Ok, videh da ćeš ove godine preći manje od 15kKM...ali nećeš sigurno 10kKM... ne znam. Ja predjem preko 20kKM pa sam ugradio TNG u svoju Mideu. 

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako će se tehnički pregled držati zakona tražiti će ti atest za te spojlere. Problem je što su u drugoj boji pa baš strše!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Auto mi se stvarno svidja. Ne ovaj nego uopste GP. Ne znam da li da gledam neki drugi. 
 
Na sta treba obratiti paznju kod 1.4 benzinca, i kako se pokazao? 
Pa ako ti se stvarno svidja i ako je prijatelj od poverenja, ja ne bih dalje trazio. Ne znam koje je auto godiste i da li je cena adekvatna za to godiste. Ako je sve sto si naveo promenjeno, ne bi trebalo da bude nekih vecih ulaganja u naredne 2, 3 godine. Ja vozim 1.2 benzinca 2006. i automobil je stvarno pouzdan, za 13 godina ni jednom me nije ostavio na putu a presao sam s njim 210 000 km. Naravno, redovno je odrzavan i menjano je sve na vreme. I sada mogu sa njim da se zaputim gde hocu bez razmisljanja. Iz iskustva drugara koji vozi 1.4, vazi sve gore navedeno i za taj motor. Njegov auto je stvarno maksimalno utegnut, 2007. godiste je, 120 ks plus cip, ide kao nevreme. Ponavljam, redovan servis je krucijalan. Grandeu se generalno moze zameriti slabija zvucna izolacija, pogotovo oko prednjih tockova, stvarno se sve prenosi u kabinu. Ja vozim klot verziju, u novijim primercima sa full opremom je drugacija situacija, bolje je odradjena izolacija ali opet ne kao kod skupljih kola. Grande ima i relativno mali gepek, samo se dvoje mogu spakovati kad su u pitanju duza putovanja. Elektrika je takodje problematicna, stalno neki dzekovi pregorevaju i voda ume da udje u zice ali je to sve sitno, da se lako popraviti. Vec je nasiroko pisano o kvalitetu plastike, to ili primecujes i smeta ti, ili ga vozis i ne razmisljas mnogo o tome. Sve u svemu, korektan auto za te pare.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezano za mali gepek i duza putovanja moze se spakovati cetvoroclana porodica,kad se isplanira pakovanje stvari.Ja sam letos kad sam isao na Taru spakovao tri kofera i dve torbe kad sam izvadio dasku iz gepeka,sitnije stvari unutra i lagano.Ko vuce od kuce pekace,mini rerne,mobilijar za plazu itd malo mu je i 500L.Elektrika je kod mene odlicna,dzekovi nisu nikad pregoreli,za skoro dve god jos nisam zamenio sijalicu oborenog svetla,na Puntu 1.2 sam ih menjao na 6 meseci.

 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oni spojleri su ocigledno nakalemljeni naknadno. Na kacketu se sa donje desne strane vidi da je lepljen, verovatno lepak za soferke ili nesto slicno. Isto mi se cini i za "dodatak" na zadnjem braniku, obratiti paznju na levu sivu ivicu blize kameri. Aftermarket pragovi se najcesce takodje lepe, proveriti da nisu sa donje strane dodatno usrafljeni. A onaj "lip" napred bi bio estetski najmanje bolan za skidanje. Sto se tice izbacenosti tockova moguce da su sa distancima, manja verovatnoca da felne imaju toliko mali ET (offset). Sto se tice spustanja/tvrdoce auta, to je vec prilicno licna kategorija za svakog od nas. Kao i ukus za gore nabrojano.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/30/2018 at 7:35 PM, Goksi1980 said:

Vezano za mali gepek i duza putovanja moze se spakovati cetvoroclana porodica,kad se isplanira pakovanje stvari.Ja sam letos kad sam isao na Taru spakovao tri kofera i dve torbe kad sam izvadio dasku iz gepeka,sitnije stvari unutra i lagano.Ko vuce od kuce pekace,mini rerne,mobilijar za plazu itd malo mu je i 500L.Elektrika je kod mene odlicna,dzekovi nisu nikad pregoreli,za skoro dve god jos nisam zamenio sijalicu oborenog svetla,na Puntu 1.2 sam ih menjao na 6 meseci.

 

 

Samo da i ja potvrdim ovu konstataciju, letos bio u Grcku, troclana porodica, cak sam se iznenadio kolko sam stvari nosio, a nosio sam, od propratne stvari za malo dete od 3 godine, do suncobrana, frizidera, svega i svacega, mislim da u svoju klasu ima najkonkurentniji bagazni prostor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne preteruj molim te, nema najkonkurentniji bagazni prostor, nego je tvoja supruga van konkurencije što se tiče pakovanja. Mojoj treba barem Opel Vectra karavan da bi se spakovali bez krovnog kofera, i stvari svuda po kabini, to sa jednim detetom.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkurentan u odnos na Polo, Korsu, Ibizu, a sto se stvari tice, da, rasporedjeni po celom autu, na prednjem sedistu, ispred prednjo sediste, ispod noge deteta nazad, sve to popunjeno, i normalno gepek ful, skoro pa i da nema razlike od Golfa petice koji sam imao prethodno, to je moje mislenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se govori o velicini prtljaznika i kada se poredi sa drugim automobilima, misli se, pre svega, na zapreminu i upotrebljivost samog prtljaznog prostora. Znaci, ukoliko je auto predvidjen za 5 osoba, ili u slucaju Grande Punta bi se pre moglo govoriti o 4 odrasle osobe, prtljaznik je MALI da bi primio 4 kofera neke normalne velicine, odnosno za neko putovanje duze od 2 dana, i to je apsolutno tacno. E sad, ukoliko pricamo o tome gde sve dodatno mogu da se naguraju stvari ukoliko troclana porodica sa malim detetom putuje na more, to je skroz druga prica koja se ne moze uzeti u razmatranje kada opisujemo prtljaznik. Iz prostog razloga sto, kada neko ko kupuje automobil i nije imao prilike da se vozi u datom modelu, ne mora nuzno imati decu i gledati na dati prostor iz istog ugla. Ukoliko ste gledali predstavljanje bilo kog modela automobila, nikada se ne stavljaju stvari u kese vec cvrste torbe i kofere jasno definisanih i nepromenljivih  dimenzija i na taj nacin se odredjuje koliko kofera moze da stane u gepek. Proizvodjaci kola prave prtljazni prostor odvojen od kabine i zbog jasno definisanih pravila bezbednosti. Kada se na zadnju policu naguraju koferi i ostale stvari, one su potencijalno opasne po zivot putnika prilikom sudara i neki od nas ne zele da dovode svoj i zivot saputnika u opasnost i upravo i iz tih razloga i ne racunaju na taj dodatni prostor u kabini. Kada se tako posmatra, jasno je da Grande ima mali prtljaznik, za dvoje je dovoljan i u okviru klase je tu negde u sredini...

Osim toga, ima visok utovarni prag koji je nezgodan za ubacivanje teskih  i glomaznih stvari...Ovo sve pisem iz 12-godisnjeg licnog iskustva, koliko vozim ovaj auto i meni to sve ne smeta puno ali ako neko pita za mane  i prednosti ovog modela, prtljaznik definitivno nije nesto sto se istice kao prednost...

Edited by lufti

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Filip MK said:

Konkurentan u odnos na Polo, Korsu, Ibizu, a sto se stvari tice, da, rasporedjeni po celom autu, na prednjem sedistu, ispred prednjo sediste, ispod noge deteta nazad, sve to popunjeno, i normalno gepek ful, skoro pa i da nema razlike od Golfa petice koji sam imao prethodno, to je moje mislenje

Da li si ozbiljan? Golf 5 je dosta veći auto, ima mnogo više mesta u kabini, i ima veći gepek, da ne kažem neuporedivo veći gepek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grande Punto je gradski automobil,a ne limuzina za duga putovanja.S obzirom da se ide jednom godisnje na more,a vozi se svakodnevno po gradu,sasvim je upotrebljiv auto i za cetvoroclane porodice,nije tacno da je dovoljan samo za dvoje ili troje.Ne treba stalno stavljati akcenat na leto,putovanja vec na grad i gradsku voznju.Kad vec pricamo o letovanju ili zimovanju postoje krovni koferi koji resavaju problem malog gepeka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. Zelim da pazarim Grande Punto 1.2 benzinca, bez plina jer necu voziti auto svaki dan po gradu, niti planiram da putujem do Kine u njemu. Interesuje me kakvi su generalno utisci u vezi sa odrzavanjem? Vidim da su 2008-2009. godiste od 3000 do 3700e, u zavisnosti od stanja i jos par stvari. Svaki savet je dobrodosao jer kupujem prvi automobil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas 2011 za 4 hiljade,od prvog vlasnika kupljen nov u Srbiji,jedan se vrti na oglasima.Ja kad sam pre skoro dve god gledao da kupim Grande nudio mi covek bas takav za 4300 isto stanje isto god,meni licno se nije svideo zato sto je spor i trom u odnosu na 1.3mjt kojeg sam na kraju pazario.Osim toga meni je licno bio super, ako tebi to ne smeta onda samo napred:-).Jeftin za odrzavanje naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolege koje voze GP 1.2 dace bolje savete,valjda ce se javiti da ti pomognu oko izbora :-)

Edited by Goksi1980

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa odrzavanje sto se tice motora ne moze jeftinije od toga, isto ko obican punto 1.2 :D

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice odrzavanja, tesko da moze jeftinije, a i registracija je smesna...pouzdan motor, ja ga vozim vec 13 godina i nista nije menjano na motoru. Delovi su jeftini a mozes i mnogo toga sam da odradis u kucnoj radinosti ukoliko imas dvoriste ili garazu. Sto se tice performansi, nisu na zavidnom nivou...ukoliko budes dolazio u bg, javi se slobodno pa provozaj moj auto pa ces i sam videti da li ti odgovara ili ne. Obavezno gledaj automobile sa visim paketima opreme, ogromna je razlika u funkcionalnosti i komoditetu u odnosu na klot verzije. Sportska sedista na prvom mestu, pa automatska klima, a ako ima ta dva ima i dosta dodatne opreme obicno, tipa hill holder, tempomat a i bezbednost nije zanemariva, moze imati i do 7 vazdusnih jastuka, esp, asr...jako lep dodatak je i panoramski krov...ukoliko uspes da ujuris takav neki primerak, obicno su to stranci, holandija, svica...

Edited by lufti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdarv,
Gledao juce jednog Evo Punta 2009.
Malo su mu zazori na zadnjem braniku nejednaki... Sta mislite da li mozda skidano pa nije namesteno lepo ili se spustio branik?b36575f4be531206f705fcc71851b9d7.jpg5547c486fee038f98d4462a370618d8f.jpg

Sent from my Redmi 5 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima, ohrabrili ste me da kupim Grande Punto. Jos jedno pitanje, ima li velike razlike u odrzavanju 1.2 benzinskog motora i 1.3 mulitjet motora? Takodje, prilikom kupovine 1.3 multijet, na sta posebno obratiti paznju? Vidim da nema plivajuci zamajac i da ima lanac. Ima ih par lepih u NSu, doduse 1.3 multijet. Hocu reci, za otprilike 10 000km godisnje da li je velika razlika u odrzavanju? Hvala vam svima na odgovorima, svaka cast :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema razlike u odrzavanju kada tako uopsteno pricamo

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, MarkoZR91 said:

Hvala na odgovorima, ohrabrili ste me da kupim Grande Punto. Jos jedno pitanje, ima li velike razlike u odrzavanju 1.2 benzinskog motora i 1.3 mulitjet motora? Takodje, prilikom kupovine 1.3 multijet, na sta posebno obratiti paznju? Vidim da nema plivajuci zamajac i da ima lanac. Ima ih par lepih u NSu, doduse 1.3 multijet. Hocu reci, za otprilike 10 000km godisnje da li je velika razlika u odrzavanju? Hvala vam svima na odgovorima, svaka cast :)

Ima razlike u pocetnom ulaganju itekako,u odrzavanju ne toliko(mali servis ti je skuplji kod dizela).Za 1.3 racunaj da odvojis 400-500e sa strane.Obrati paznju da li dimi kao tenk,varira br obrtaja na leru,set kvacila,trap..znaju da ubace glupani regulator pritiska od sasvim drugog auta.Bregaste osovine su mana tog motora,tad nema kompresiju na jednom cilindru.Ovo ti pricam iz sopstvenog iskustva,ja sam hvala bogu imao malo srece sto imam dobrog i postenog majstora.Za 10 hiljada godisnje ne razmisljaj o dizelu,benzinac 1.4 bi bio pun pogodak,ganjaj njega :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...