Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

On 6/18/2018 at 6:39 PM, Sasamjtd said:

Cek cek,postoji sa 5 brzina 1.3 od 90hp?

 

4 hours ago, gile smederevo said:

Mito ima GMov menjač M20 koji je fabrički loše odradjen i na kome stradaju lageri jer su ležištau za košuljice lagera plitka i nema dosta ulja, pa lageri stradaju. I to najčešće 5 i 6 ta brzina. 

Dakle, loša Fiatova odluka da koriste GM(Opel) menjač. Ista stvar je i sa M32 menjačem u AR159 npr. 

Sve se lako vidi u ePer, jos ako se ima i VIN sve je jos lakse dostupno.

Bacih pogled, ePer kaze da postoje i 5-brzinske i 6-brzinske verzije menjaca na 1.3 90, evo primera za 5b:

 

g.thumb.jpg.f4b11501eeaadb1597385518c474b618.jpg

 

Cak je ovde u pitanju C510 koji bi trebao da je FPT (FiatPowerTrain) proizvod.

A "zloglasni" M20, M28, M32 koji su isli iz saradnje sa GM (i idu na masu modela iz Fiatove game) nose Fiatovu oznaku C544, dok je F40 sa oznakom C542.

Vidi se da nisu deo FPT game, imam ovu sliku iz FPT prezentacije jos od ranije:

 

g1.thumb.jpg.b0e4344e8bdc5574b5388b0fd473a599.jpg

 

Sto se manjih vozila tice (Mito, GP), obicno je C544 isao na neke verzije 1.3 90, 1.6, 1.4 155 itd. Pored njih moze da se nadje C510 na 1.4 120, 1.3 95, C514 na 1.4 MultiAir 105, kao i C635 na najjacim 1.6 120 i 1.4 MultiAir 170.

Ovo je samo deo podataka, pola pisem iz glave, najbolje proveriti pomocu VIN i ePer za konkretan auto. Npr. dosta ljudi me je po automatici ubedjivalo da na moj auto ide "zloglasni" M32, a u stvari je u pitanju noviji Fiatov C635, deklarisan na 350 Nm. Zato ePer i nema greske :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Ivane, super informacije. Na otvorenom mi fali 6 brzina, jer se na 80kmh vrti na 2000 obrtaja. Dok naprimer Fabia 1.4 TDI se na 100kmh vrti nešto manje od 2000 obrtaja, a Fabia ima 5 brzina. Ja ne izlazim toliko baš na otvoreno, pa mi onda menjač i nije igrao glavnu ulogu.

Inače super auto, udoban, LEP i pogodan za ulepšavanje. Svakako je dosta lepši od cele konkurencije.

Edited by Pluto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i to je bagatela, covek rece 120 EUR za 3 komada.

Recimo za Stila JTD je samo desni gornji bio oko 150 EUR, levi kod akumulatora oko 80 EUR (ako hoces da stavis krsten deo, a ne neki bofl). A ima jos 2 jeftinija reketa dole. Kasnije su cene trunku pale, ali dobar i kvalitetan deo i dalje kosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi, imas i za dzep mnogo prijatnijih zamenskih varijanti ;) ... Ali isto tako mozes da procitas i gomilu iskustava po forumu u tehnickim temama, da ljudi nisu dobijali skoro nista sa zamenom. Pa nije bilo na mostu, nego jos vise na cupriji, placajuci opet ruke i ovog puta kvalitetan deo, ne pricam samo za nosace motora.

Tu smo da se iz licnog iskustva drugarski posavetujemo, a na svakome je da uradi onako kako misli da treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa za GP ti je desni 6000 levi 4000 i ovaj u sredini 3000. U lav autu za sva tri i ruke traze okruglo 20.000 din. skupo zadovoljstvo. Ali moras to da uradis jer ne mozes da prebacis iz prve u drugu ispod 1500 obrtaja a da ne pomislis da ce ti motor ostati na putu koliko su jake vibracije


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/19/2018 at 12:28 PM, Pluto said:

Pa ne znam, evo na oglasima ih ima 8 sa tom kombinacijom, retki su, ali ih ima.

 

ggggg.thumb.JPG.18c84a1fcd6456531d0f045966cc66f5.JPG

Pusti sta pise u oglasima,mogu da napisu sta hoce...ima gi raznih,tek kad odes da vidis ,onda si siguran.ja takodje mislim da samo 90ks imaju plivajuci zamajac

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/17/2018 at 12:06 PM, Decak Iz Vode said:

Zapravo nemam porodicu. Imam dva mala bratanca koje bih vodio sa sobom npr.
Sam GP/Evo mislim da je najbolji izbor za mene kad se u obzir uzmu parametri cena/odrzavanje/kvalitet/izgled...

Hvala na odgovoru.:thumbup:

Slobodno uzmi ovaj od 75ks,jevtin za odrzavanje,registracija 15.500(besplatan tehnicki),potrosnja na putu (ako ne prelazis 100km/h) je 4,0L. Moze i te kako dobro da povuce i da izvuce iz svake situacije (samo tad povuce i gorivo,ali koga tada briga).Ako zaboravis potrosnju,moze sasvim dobro da bude i startan i brz,pogotovo do sada dozvoljenih 130km/h. Imas moj opis na linku 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se da je 1.3 75 mali potrosac, sa nizim troskovima registracije i odrzavanja. Korektan izbor za nekoga kome je gro nezahtevna voznja (manje brzine i opterecenje) po gradu ili magistrali. Ali da je "sasvim dobro startan i brz" u autu od oko 1.1t, da ne preterujemo bas :) .

To je ipak 75 KS i 190 Nm, koliko se secam sve te varijante se vrte oko 14s ubrzanja do stotke, a sto je mnogo bitnije slicno vazi i za medjuubrzanja na iole vecim brzinama ili pri iole vecem opterecenju. Evo npr. kolega Marko je ostavljao snimke ubrzanja za 1.3 MultiJet, cak blago cipovan na 80KS, doduse u Idei:

On 4/11/2018 at 10:12 PM, marko.jovanovic said:

Evo snimka ubrzanja 0-140 (izvinjavam se za gubitak fokusa, ne znam što se istripovao)

https://photos.app.goo.gl/YQM7ucIzwNC6eXc42

A evo i preticanja 80-140 (četvrtom i petom):

https://photos.app.goo.gl/Rw5WPv01elFg4KNO2

Pošto nemam kompleksa okačio sam ovu tugu, naročito me ubija u pojam 80-120, treba mu večnost, recimo 11s po satu od 85-125, što je tuuuuugaaaa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da me neko pogresno ne razume, daleko od toga da kazem da je neadekvatan - nego da prvo treba probati motorizaciju i videti da li odgovara potrebnim uslovima voznje svakoga konkretno, gledam cisto realno posto sam vozio 1.3 .

Apropo ove price, secam se da sam se 2005. najvise iznenadio sa malim 1.4 HDi od 68KS u 206, koji su nam stigli u turi novih sluzbenih Peugeot od 206 do 407. Pre svega potrosnjom, ponasanjem na magistrali i performansama u manje zahtevnim situacijama. Ali daleko od toga da za tako nesto moze da se kaze da je brzo i startno :) ili za uzivanje na AP.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Ivan said:

Slazem se da je 1.3 75 mali potrosac, sa nizim troskovima registracije i odrzavanja. Korektan izbor za nekoga kome je gro nezahtevna voznja (manje brzine i opterecenje) po gradu ili magistrali. Ali da je "sasvim dobro startan i brz" u autu od oko 1.1t, da ne preterujemo bas :) .

To je ipak 75 KS i 190 Nm, koliko se secam sve te varijante se vrte oko 14s ubrzanja do stotke, a sto je mnogo bitnije slicno vazi i za medjuubrzanja na iole vecim brzinama ili pri iole vecem opterecenju. Evo npr. kolega Marko je ostavljao snimke ubrzanja za 1.3 MultiJet, cak blago cipovan na 80KS, doduse u Idei:

 

 

Stvarno ne znam ko pretice cetvrtom,a pogotovo petom.??? (ako sam dobro shvatio post). Ja pocinjem preticanje sa trecom i da vidis kako  "poleti"...ili ti brate auto "ne valja". Moj u drugoj i trecoj sa gasom do kraja lepi kicmu za sediste.(uz milozvucan zvuk turbine) . Naravno do 2000 obrtaja je jednostavno mrtav,ali zato posle...

p.s. po ovom snimku i po cajgeru,nisam siguran da je ovo 75ks ???

Edited by mitros

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mene, ne mogu da spavam :(, a na moru sam. 

Na snimku je moj auto, Fiat Idea 1.3mjet 51kW, tj 70ks, koja je teška cca 1250kg (izmereno). Na snimku je ubrzanje posle remapa na 80ks. 

Ako nekoga zanima, fabrički podatak ua maksimalnu brzinu je 159km/h. Na putu do Grčke sam u dva navrata izvukao 168km/h po GPS-u, to je nekih 4100-4200rpm u petoj brzini. 

Pre remapa nije mogla više od 159. Ukratko, za grad jedva dovoljno, za otvoreno i auto put je sve to slabo, pa se na auto-putu vozi gas patos, naročito uzbrdo :(

Naravno da preticanje ne počinjem ako nemam bar 2800rpm, i opet gas patos, jer je sve drugo nebezbedno. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm?

Kažeš za grad jedva dovoljno a auto put gas do patosa ako je uzbrdo i sve to počinješ na 2800 okretaja?

Onda ja izgleda imam drugačiji motor u autu.

Donekle se slažem za autoput jer je max brzina oko 165 ali tu nema drugog smera pa ne vidim šta tu može biti mebezbedno. U principu fali mu snage preko 120 kmh ali to je normalno za tako mali motor.pogotovo jer se vrti na 3000 okretaja tada.

Max obrtni moment je na 1750 okretaja kod fabrike, mereno na oko 2000. Ako nije čipovan na 3000 je kraj priče a kod tebe bez 2800 ništa? Kao atmo benzinac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, mitros said:

Stvarno ne znam ko pretice cetvrtom,a pogotovo petom.???

Svako, osim ako nije "zaspao" u IV-oj pri 50-60km/h. Ili kojim slučajem ide put mora, sa petočlanom porodicom, a sustigne šleper na usponu prema Mojkovcu. Znači, ako si u IV-oj, kao na snimku pri 80km/h, NEMA POTREBE za šaltanjem u niži stepen, već je i tu dovoljno stisnuti patos gas koji si spomenuo, jer je svaki auto tada u opsegu najvećeg OM, i sasvim dovoljno snage za normalno preticanje. Osim kažem, ako nije neki ekstrem, a tada čak i ja vraćam u III-u na mom Stilu 115ks. Ako ništa drugo, i kad imam snage, ne bih baš da mučim plivajući sa patos gasom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvezdo, 

meni je slabo, lepo pogledaj snimke. Ide to sasvim ok za 80ks i 1250kg. Ali pre ovoga sam vozio auto koji je išao nešto preko 5s, neka je i 6s, od 80-120, a ovome sada treba oko 11s, što je duplo više. Naravno da pretičem i sa ovim, ne upadam u rizične situacije, i ne pokušavam ono šta sam mogao pre, sve prema mogućnostima auta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, LjubeVG said:

Svako, osim ako nije "zaspao" u IV-oj pri 50-60km/h. Ili kojim slučajem ide put mora, sa petočlanom porodicom, a sustigne šleper na usponu prema Mojkovcu. Znači, ako si u IV-oj, kao na snimku pri 80km/h, NEMA POTREBE za šaltanjem u niži stepen, već je i tu dovoljno stisnuti patos gas koji si spomenuo, jer je svaki auto tada u opsegu najvećeg OM, i sasvim dovoljno snage za normalno preticanje. Osim kažem, ako nije neki ekstrem, a tada čak i ja vraćam u III-u na mom Stilu 115ks. Ako ništa drugo, i kad imam snage, ne bih baš da mučim plivajući sa patos gasom!

Po meni,onaj ko pretice cetvrtom a pogotovo petom,nek mu je bog u pomoci. osim naravno ako vec nema dobar zalet i trenutno ide 100km na sat. ja ako idem 80 na sat, vratim u trecu i gas patos,puntic jednostavno poleti.ipak je to "tromi" dizelas,i nije kao moj nekadasni kec (stojadin) od 73ks,koji je mogao sve:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, mitros said:

Po meni,onaj ko pretice cetvrtom a pogotovo petom,nek mu je bog u pomoci. osim naravno ako vec nema dobar zalet

Ili nema nesto sa vecim torque ili kubikazom :) . Poenta moje primedbe uopste nije bila da se krene u raspravu "ciji je veci" - naravno da nema svrhe porediti 1.3/75 sa 190 Nm i 1.9/120 sa 255Nm koji je na magistrali na domacem terenu i sa kojim se opusteno krece u preticanje i u 4. bez ikakvog maltretiranja sklopova. Saltanje u nizu trazi pri nekoj manjoj putnoj brzini ili vecem opterecenju ili tezoj konfiguraciji ili ako bas onako iz gusta hoces malo da poteras auto u obrtaje. Mali motor je vise namenjen za grad, na magistrali mora vise da se radi menjacem (pogotovo u zahtevnijim situacijama i tu se apsolutno slazem sa kolegom), a na AP je dovoljan za odrzavanje normalne putne brzine. To je moje iskustvo sa 1.3 turbo-dizelima i slicnim motorima drugih proizvodjaca.

Mada i ne pricamo o atmo motorima od pre 20 godina, koji moraju da se garnjaju ka crvenom za performanse. Pa evo i moj trenutni 1.4 benzinac se vozi toliko lako da (sem gusta i zvuka) apsolutno nema neke realne potrebe vrteti ga u obrtaje pri preticanjima.

Poenta posta je bila da pre prihvatanja apriori tvrdnje da je 1.3 75 "brz i startan" potencijalni kupac proveri da li to i jeste za njegova shvatanja i potrebe. Niska cena registracije, jeftino odrzavanje, performanse - onda ispade da nam ne treba nista preko toga za auto od 1.1-1.2t, tj. u B ili laganijim verzijama C klase.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mitros said:

,onaj ko pretice cetvrtom a pogotovo petom,nek mu je bog u pomoci.

To važi ako se pretiče sa punim automobilom ( GP-75ks ), ili u nekoj nepreglednoj krivini, ili kada je očigledno da iz suprotnog pravca ide vozilo, ali se nama ne čeka iza nekog šlepera. Svaka druga- NORMALNA situacija jeste za preticanje IV, pa možda i V-om brzinom ( rekoh pod uslovom da ne idemo ispod neke brzine, gde je i za krstarenje potreban niži prenos ), eventualno uz patos gas, čisto da bi se što pre završilo preticanje. Možda se samo ne kapiramo zbog načina na koji vidimo preticanje!

49 minutes ago, Ivan said:

Saltanje u nizu trazi pri nekoj manjoj putnoj brzini ili vecem opterecenju ili tezoj konfiguraciji ili ako bas onako iz gusta hoces malo da poteras auto u obrtaje.

Upravo tako!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molio bih učesnike da prvo pogledaju moj snimak, 80-120. U Idei 1.3mjet nema svrhe kretati iz treće sa 80, jer je sporije nego četvrtom, jer je to već 2800 rpm. Sa Bravom 1.9JTD sam uvek preticao trećom sa 80, bilo je par desetinki brže nego četvrtom, pre svega da bi manje mučio motor i zamajac, a išao je 120 trećom :D Jednostavno ima duži menjač nego neki 1.3mjet, što je i logično. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, LjubeVG said:

To važi ako se pretiče sa punim automobilom ( GP-75ks ), ili u nekoj nepreglednoj krivini, ili kada je očigledno da iz suprotnog pravca ide vozilo, ali se nama ne čeka iza nekog šlepera. Svaka druga- NORMALNA situacija jeste za preticanje IV, pa možda i V-om brzinom ( rekoh pod uslovom da ne idemo ispod neke brzine, gde je i za krstarenje potreban niži prenos ), eventualno uz patos gas, čisto da bi se što pre završilo preticanje. Možda se samo ne kapiramo zbog načina na koji vidimo preticanje!

Upravo tako!

Slazem se u potpunosti sa ovim komentarom,samo sam hteo reci da u kriticnim situacijama (preticanje) ovaj 75ks,moze da povuce ako zatreba,naravno uz prethodno prebacivanje u nizi stepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GP je gradski auto i sve raspreve kao ide na auto putu i pretiče šlepere na magistralama su neadekvatne.

Njegovi kvaliteti su u upravljivosti maloj potrošnji i jevtinom održavanju.

Kad krenete negde dalje samo sebi odredite malo više vremena i stići će te.

Ako vam pak treba auto za van grada kupite nešto veće.Biće lakše i vama i autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...