Rile_bg 347 Posted April 3, 2017 Ne znam kako je resen menjac sa 6 brzina kod grande punta,ali na puntu 2 1.2 80ks sa 5 i 6 brzina na 120km/h razlika je oko 200 obrtaja mozda i manje zbog kraceg dif na 6brzincu tako da nije velika razlika u dranju. Kod mene na 120km/h je oko 3200-3300obrtaja, a na 140km/h je na ravno 4000obrtaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted April 3, 2017 Mislim da su cak identicni rpm na 1.2 na 120 5 I 6brz, ali je 6brz brzi do stotke I u medjuubrzanjima jer su mu sve ostale brzine krace, uvek je lepse voziti 6brz, bolje rasporedjena snaga.A kod 1.3mjet se bas znacajna razlika na 120 izmedju 5 I 6brz, nekih 700rpmSent from my KIW-L21 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted April 3, 2017 da da,slazem se da je startniji,prenosni odnos brzina je tu negde ( izmedju 5 i 6 brzina ),dif je razlicit,ima negde na forumu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MickeyS 32 Posted April 3, 2017 znaci 1.4 sa 6 brzina je brzi ali ne trosi manje na autoputu... ok u medjuvremenu sam naisao i na sledeci oglas, planiram da odem i vidim auto, ako mi se svidi uzivo onda u ovlasceni servis na proveru... https://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/9801787/fiat-grande-punto-vlasnik Quote Share this post Link to post Share on other sites
MickeyS 32 Posted April 6, 2017 (edited) auto nije los uzivo, odradio mu je osvetljenje kabine kod nogu, zamenio osvetljenje instrument table pa je sad u beloj boji, trebao bi dubinski da se opere i ispolira, ali bilo je lose vreme za gledanje auta pa je eksterijer ostao misterija. Od vecih stvari na limariji ima ulubljenje kod zadnjeg desnog krila, onaj deo izmedju tocka i vrata je ubacen blago ka unutra, zatim prednji branik ima pukotinu, i to je nastalo na parkingu kako kaze prodavac. Rucica menjaca se blago pomeri kad se ubaci u brzinu i krene, posle toga stoji u tom mestu. Popravljao je letvu volana dva puta, drugi put je uzeo fabricki remontovanu. ostalo pise u oglasu. kod motora ima neki trag ulja dijagonalno od cepa gde se sipa ulje.. od cega i kako nemam pojma, navodno ne zna ni prodavac i ima neki cudni var na strani gde je cep za ulje... Edited April 6, 2017 by MickeyS Quote Share this post Link to post Share on other sites
iivandj 0 Posted April 6, 2017 Pozdrav drugari, novi sam na forumu, evo citam polako stranice, ali ih ima bas puno ne da mi se detaljno sve tabiriti... Nisam uspio naci ono sto me interesuje, pa sam odlucio da pisem... Trenutno imam Ford Focus 2001 1.8 Tddi 66kw, i hocu da ga zamijenim samo zbog jednog razloga, a to je prelazak na plin. Zelim da smanjim potrosnju i placanje dizela. Ford trosi 6-7l na 100km,sto nije puno, ali ja bih ipak plin. E sad, Punto mi se bas, bas, bas svidio izgledom, a i lijep je i iznutra, nisam ga vozio, pa bih volio da cujem vasa iskustva. Interesuje me punto 1.2 sa fabrickim plinom, kakav je za odrzavanje, koliko trosi, kako ide,( kakav je u brdu, posto sam iz takvih krajeva ) kao i punto 1.4, da li ima varijanta sa plinom ili da se naknadno ugradi. Trenutno se vozam po gradu, a sada kad proljepsa ici cu na vece relacije, pa zna li neko kako se ponasa na duze staze, preticanje, planine, krivine, ( kod mene nema autoputa )... Plin hocu samo iz razloga sto prelazim sedmicno po 170-200km,a sada kad bude ljeto, bice i veca kilometraza... Evo vec mjesec dana mi punto ne izlazi iz glave, bas mi se svidjeo, pogotovo sto je pocincani lim, lijepog izgleda, malesan ali prostran... Svasta nesto napisah... Hvala vam unaprijed na odgovoru i na razumijevanju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vix 1 Posted April 7, 2017 Cek cek...1.2, pa plin, pa brdo, pa preticanje...a klima? Ma sve moze, ide i kamion uzbrdo, pa... Quote Share this post Link to post Share on other sites
iivandj 0 Posted April 7, 2017 Pozdrav drugar, inace ne koristim klimu, nikad je nisam volio, imam glavobolju od toga... A i u Fordu mi nije radila, otvoris prozor i fino pirka... Tako da se ne brinem za klimu, bitnije mi je kako ide, kako se ponasa u voznji uz brdo, preticanje, potrosnja, servis, dijelovi... Kakva su vasa iskustva... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted April 7, 2017 Nase iskustvo ako hoces uz brdo pa jos i da pretices je da izbegnes i 1.2 i 1.4 a i plin. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 927 Posted April 7, 2017 Uz brdo klima i preticanje jedino turbo dizel, može i benzinac ali sa punim gasom ali onda će trošiti 12 litara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Siciliano 1455 Posted April 7, 2017 1.2 sa plinom ne ide u istoj recenici sa brdom, preticanjem, klimom....osim u negativnom kontekstuSent from my Samsung Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted April 7, 2017 Za relativno opustenu voznju uzbrdo da ne mora biti u crvenom da ne padaju obrtaji je neki minimum recimo 200NM, sto znaci manji turbo ili atmosferac od 2l.Sent from my KIW-L21 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted April 7, 2017 11 minutes ago, Zvezdo said: Uz brdo klima i preticanje jedino turbo dizel, može i benzinac ali sa punim gasom ali onda će trošiti 12 litara. A dizel uz brdo ide na pogon vetra? Trosi bogami i dizel uz brdo samo tako, ali bar iznese napor kakao treba... Quote Share this post Link to post Share on other sites
iivandj 0 Posted April 7, 2017 Znaci da bjezim od punta Da gledam neki jaci motor benzin-plin... Mene zeza sto se vozam puno, a i idem na vece relacije, ja sam iz Istocnog Sarajeva, sve okolo su planine ( Trebevic, Jahorina, Bjelasnica, Romanija) , non stop sam u pokretu, a i imacu ovog ljeta dosta voznji prema Bijeljini, valja uz Romaniju, Han Pijesak. Sa manjim motorom bih nekako psihicki izbjegavao preticanje, i ludu voznju, jer mi je bitnija potrosnja, ali opet nikad se ne zna kad ce neki kamion voziti 20 na sat uz brdo... Tako mi se svidio izgled punta, eto da sam se morao registrovati ovdje i pisati vam, ne moram vam nista vise govoriti Hvala vam drugari na savjetima... Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5792 Posted April 7, 2017 56 minutes ago, Milutin-NS said: dizel uz brdo samo tako, ali bar iznese napor kakao treba Milutin u zadnje vreme redovno hvali dizel Šalim se... Definitivno dizeli to mnogo lakše podnose, veći obrtni momenat... Jeste da malo zadimi ali šta sad, o tome neka brine ovaj iza Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted April 7, 2017 (edited) 27 minutes ago, iivandj said: Znaci da bjezim od punta Ko ti je to rekao, kako si do tog zakljucka dosao? 21 minutes ago, andreja.micovic said: Milutin u zadnje vreme redovno hvali dizel Šalim se... Ma to je cinjenica, mislim to da lakse podnese brdo...pa vozi Milutin (pre)cesto jednu fabiju 1.2htp, pa znam kakve su to muke uzbrdo...pa i uz most na Beski moram zalet pre da hvatam. Najbolje sada da kazem da 1.2 sa klimom sa lakocom savladava uspone i skace kao jarac S tim da bih dodao da se meni stilo sa 1.6 16v sa 4 osobe bez prtljaga sasvim ok ponasao po krivinama, usponima i sl. Vozio sam drugovog stila ceo jedan dan po Lefkadi, skroz oko ostrva...za jednu normalnu voznju - sasvim dovoljno Edited April 7, 2017 by Milutin-NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
iivandj 0 Posted April 7, 2017 3 hours ago, vix said: Cek cek...1.2, pa plin, pa brdo, pa preticanje...a klima? Ma sve moze, ide i kamion uzbrdo, pa... 3 hours ago, Milutin-NS said: Nase iskustvo ako hoces uz brdo pa jos i da pretices je da izbegnes i 1.2 i 1.4 a i plin. 2 hours ago, Siciliano said: 1.2 sa plinom ne ide u istoj recenici sa brdom, preticanjem, klimom....osim u negativnom kontekstu Sent from my Samsung 2 hours ago, vagenovac said: Za relativno opustenu voznju uzbrdo da ne mora biti u crvenom da ne padaju obrtaji je neki minimum recimo 200NM, sto znaci manji turbo ili atmosferac od 2l. Sent from my KIW-L21 using Tapatalk 1 hour ago, Milutin-NS said: Ko ti je to rekao, kako si do tog zakljucka dosao? Dosta vas mi je reklo ili savjetovalo da bjezim od punta, jer je 1.2 i 1.4 motor jos kada uzmem plin, pa kad sve saberem oduzmem, vasa iskustva i moje potrebe izgleda da to nije za mene... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted April 7, 2017 Niko, apsolutno niko ti nije rekao da bezis od punta... Vec da za tebi potrebne kriterijume - brdo/preticanje/klimu nije dovoljan 1.2 i 1.4 motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Siciliano 1455 Posted April 7, 2017 Niko, apsolutno niko ti nije rekao da bezis od punta... Vec da za tebi potrebne kriterijume - brdo/preticanje/klimu nije dovoljan 1.2 i 1.4 motor.Tako jeinace sasvim ok auto i ja ga uvek preporucim onima koji traze nesto slicno njemu. Ipak, ako je u igri brdo, preticanje, klima, 3-4 odraslih putnika onda 1.2 jednostavno nije najsrecniji izbor.Sent from my Samsung Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted April 7, 2017 Jel ti bitnije da ti auto ide kao sto ti je fokus isao ili cak bolje uz nesto nizi potrosnju ili bi isao da osetno losije vuce ali I manje trosi.Moras naci neki kompromis, znas sta ti je najbitnije.Sent from my KIW-L21 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
iivandj 0 Posted April 7, 2017 Ma jasta, vjerujem da je auto za gradske voznje top... Ali za moje potrebe nije... Moram traziti nesto jace npr 1.6,1.8... Hvala vam drugari na savjetima To mi je mnogo pomoglo...ali teska srca se moram oprostiti od zelje za puntom... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17443 Posted April 7, 2017 (edited) Najbolje da negde probas bar 1.4 i da li to tebi odgovara. Stoji da je pogotovo 1.2 slabasan za tu karoseriju. Ovde vecina vozi turbo-dizele sa prilicno torque, pa cim sednes u nekog atmosferca (a obicno to budu ovi malolitrazni zbog skupe registracije preko 2l kod nas) - deluje kao puvalo. Razlicite su potrebe i ocekivanja svakog od nas - svi volimo da auto povuce i bude siguran, ali to donosi i skuplje odrzavanje, registraciju, vecu potrosnju... A sve ovo ti pricam jer par puta godisnje za potrebe posla (a zadnjih par puta i zbog odlaska na more) prelazim upravo tu relaciju koju pominjes. Isao sam i sa svojim stock JTD i HDi, dok je firma ranije furala Pug sa sluzbenim 407 HDi od 136 KS, sada sa Mazdom CX-5 Skyactiv od 165KS, ali sticajem okolnosti i 2-3 puta sa obicnim 1.2 Punticem Classic. Svaki put prilagodis voznju i putu i onim sto ti je pod desnom nogom i uvek stignem sa uzivanjem (manje ili vise ) . Hocu da kazem da je i nejaki Puntic, samo sa vozacem ili suvozacem bez nekog prtljaga itekako vrsio posao (u slucaju da nije bio opterecen). Kad na to dodas jeftino odrzavanje, jeftinu registraciju, korektnu potrosnju magistralom (sto je tebi i prioritet, bez velikih putnih brzina), ove iz zbunja koji vrebaju isto kao i kod nas... Mozda treba da das sansu atmosfercu i probas ga, razmotris svoje potrebe i uslove voznje i stavis sve na papir. Edited April 7, 2017 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 927 Posted April 7, 2017 Ja ti iz ličnog dugogodišnjeg iskustva preporučujem da razmisliš o 1.3 dizelu sa 5 stepenim menjačem. Kratko proračunat menjač i dosta momenta čine čuda na brdu. Svake godine idem sa drugarom na more kroz Bosnu i bez obzira što ima dvostruko jači auto ja sam po brdu 30%brži. Dodatni plus je što skoro celu litru manje potrošim na 100km puta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
@bane@ 102 Posted April 7, 2017 @Ivan ote mi rec iz tastature slazem se sve sa tobom.Vozio punta godinama s tim motorom stigao svuda.Sto kazes prilagodis gas uslovima auta podbočis se na snajku ovaj naslon i peglaj Quote Share this post Link to post Share on other sites
iivandj 0 Posted April 7, 2017 @Ivan E sad ima tu milion nekih caka, 95 % slucajeva cu biti sam ili sa suprugom u autu, a u nekih 5 % ce se nekad ici na vikendicu i tu uvijek idemo jednim autom, tako da 3-4 odraslih uz brdo, nije neka sreca kao sto mi rekoste... toga sam svjestan, ali sto kazes, naci cu neki plac gdje ce mi dozvoliti da probam 1.4 pa da vidim kako ce ici.. @Zvezdo Drugar mi je pricao o tom 1.3 jtd dizel motoru, kaze da je nepoderiv, jako dobro ide,trosi gradske 4-5l, kaze otvorene 3-4 itd.. ali opet ja bjezim od dizela, samo zbog cijene goriva.... Quote Share this post Link to post Share on other sites