Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Ne znam kako je resen menjac sa 6 brzina kod grande punta,ali na puntu 2 1.2 80ks sa 5 i 6 brzina na 120km/h razlika je oko 200 obrtaja mozda i manje zbog kraceg dif na 6brzincu tako da nije velika razlika u dranju. Kod mene na 120km/h je oko 3200-3300obrtaja, a na 140km/h je na ravno 4000obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da su cak identicni rpm na 1.2 na 120 5 I 6brz, ali je 6brz brzi do stotke I u medjuubrzanjima jer su mu sve ostale brzine krace, uvek je lepse voziti 6brz, bolje rasporedjena snaga.

A kod 1.3mjet se bas znacajna razlika na 120 izmedju 5 I 6brz, nekih 700rpm

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

da da,slazem se da je startniji,prenosni odnos brzina je tu negde ( izmedju 5 i 6 brzina ),dif je razlicit,ima negde na forumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaci 1.4 sa 6 brzina je brzi ali ne trosi manje na autoputu... ok

u medjuvremenu sam naisao i na sledeci oglas, planiram da odem i vidim auto, ako mi se svidi uzivo onda u ovlasceni servis na proveru...

 

https://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/9801787/fiat-grande-punto-vlasnik

 

 

gp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto nije los uzivo, odradio mu je osvetljenje kabine kod nogu, zamenio osvetljenje instrument table pa je sad u beloj boji, trebao bi dubinski da se opere i ispolira, ali bilo je lose vreme za gledanje auta pa je eksterijer ostao misterija. Od vecih stvari na limariji ima ulubljenje kod zadnjeg desnog krila, onaj deo izmedju tocka i vrata je ubacen blago ka unutra, zatim prednji branik ima pukotinu, i to je nastalo na parkingu kako kaze prodavac. Rucica menjaca se blago pomeri kad se ubaci u brzinu i krene, posle toga stoji u tom mestu. Popravljao je letvu volana dva puta, drugi put je uzeo fabricki remontovanu. ostalo pise u oglasu. kod motora ima neki trag ulja dijagonalno od cepa gde se sipa ulje.. od cega i kako nemam pojma, navodno ne zna ni prodavac

 

20170405_173137.jpg

20170405_173146.jpg

i ima neki cudni var na strani gde je cep za ulje...

var.thumb.jpg.93ee00fb64f1f188301003392225db32.jpg

Edited by MickeyS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari, novi sam na forumu, evo citam polako stranice, ali ih ima bas puno ne da mi se detaljno sve tabiriti... :D:o 

 

Nisam uspio naci ono sto me interesuje, pa sam odlucio da pisem... 

 

Trenutno imam Ford Focus 2001 1.8 Tddi 66kw, i hocu da ga zamijenim samo zbog jednog razloga, a to je prelazak na plin. Zelim da smanjim potrosnju i placanje dizela. Ford trosi 6-7l na 100km,sto nije puno, ali ja bih ipak plin. 

 

E sad, Punto mi se bas, bas, bas svidio izgledom, a i lijep je i iznutra, nisam ga vozio, pa bih volio da cujem vasa iskustva. Interesuje me punto 1.2 sa fabrickim plinom, kakav je za odrzavanje, koliko trosi, kako ide,( kakav je u brdu, posto sam iz takvih krajeva :( )  kao i punto 1.4, da li ima varijanta sa plinom ili da se naknadno ugradi.

 

Trenutno se vozam po gradu, a sada kad proljepsa ici cu na vece relacije, pa zna li neko kako se ponasa na duze staze, preticanje, planine, krivine, ( kod mene nema autoputa :lol:)... 

 

Plin hocu samo iz razloga sto prelazim sedmicno po 170-200km,a sada kad bude ljeto, bice i veca kilometraza... :wacko:

 

Evo vec mjesec dana mi punto ne izlazi iz glave, bas mi se svidjeo, pogotovo sto je pocincani lim, lijepog izgleda, malesan ali prostran... 

 

Svasta nesto napisah... :stuart:

Hvala vam unaprijed na odgovoru i na razumijevanju... :sofa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cek cek...1.2, pa plin, pa brdo, pa preticanje...a klima? :(
Ma sve moze, ide i kamion uzbrdo, pa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugar, inace ne koristim klimu, nikad je nisam volio, imam glavobolju od toga... A i u Fordu mi nije radila, otvoris prozor i fino pirka... :D

 

Tako da se ne brinem za klimu, bitnije mi je kako ide, kako se ponasa u voznji uz brdo, preticanje, potrosnja, servis, dijelovi... Kakva su vasa iskustva... :stuart:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz brdo klima i preticanje jedino turbo dizel, može i benzinac ali sa punim gasom ali onda će trošiti 12 litara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za relativno opustenu voznju uzbrdo da ne mora biti u crvenom da ne padaju obrtaji je neki minimum recimo 200NM, sto znaci manji turbo ili atmosferac od 2l.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Zvezdo said:

Uz brdo klima i preticanje jedino turbo dizel, može i benzinac ali sa punim gasom ali onda će trošiti 12 litara.

 

A dizel uz brdo ide na pogon vetra? Trosi bogami i dizel uz brdo samo tako, ali bar iznese napor kakao treba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci da bjezim od punta :(:cry: 

 

Da gledam neki jaci motor benzin-plin... :cry:

 

Mene zeza sto se vozam puno, a i idem na vece relacije, ja sam iz Istocnog Sarajeva, sve okolo su planine ( Trebevic, Jahorina, Bjelasnica, Romanija) , non stop sam u pokretu, a i imacu ovog ljeta dosta voznji prema Bijeljini, valja uz Romaniju, Han Pijesak. Sa manjim motorom bih nekako psihicki izbjegavao preticanje, i ludu voznju, jer mi je bitnija potrosnja, ali opet nikad se ne zna kad ce neki kamion voziti 20 na sat uz brdo... :unsure::cry:

 

Tako mi se svidio izgled punta, eto da sam se morao registrovati ovdje i pisati vam, ne moram vam nista vise govoriti:stuart::lol:

 

Hvala vam drugari na savjetima... :sofa:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, Milutin-NS said:

dizel uz brdo samo tako, ali bar iznese napor kakao treba

 

Milutin u zadnje vreme redovno hvali dizel :shock:

 

The-Simpsons-the-end-is-near.gif

 

Šalim se... 

 

Definitivno dizeli to mnogo lakše podnose, veći obrtni momenat... Jeste da malo zadimi ali šta sad, o tome neka brine ovaj iza :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, iivandj said:

Znaci da bjezim od punta :(:cry: 

 

 

Ko ti je to rekao, kako si do tog zakljucka dosao?

 

 

21 minutes ago, andreja.micovic said:

 

Milutin u zadnje vreme redovno hvali dizel :shock:

 

The-Simpsons-the-end-is-near.gif

 

Šalim se... 

 

 

 

Ma to je cinjenica, mislim to da lakse podnese brdo...pa vozi Milutin (pre)cesto jednu fabiju 1.2htp, pa znam kakve su to muke uzbrdo...pa i uz most na Beski moram zalet pre da hvatam. Najbolje sada da kazem da 1.2 sa klimom sa lakocom savladava uspone i skace kao jarac :)

 

S tim da bih dodao da se meni stilo sa 1.6 16v sa 4 osobe bez prtljaga sasvim ok ponasao po krivinama, usponima i sl. Vozio sam drugovog stila ceo jedan dan po Lefkadi, skroz oko ostrva...za jednu normalnu voznju - sasvim dovoljno

Edited by Milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vix said:

Cek cek...1.2, pa plin, pa brdo, pa preticanje...a klima? :(
Ma sve moze, ide i kamion uzbrdo, pa...

 

3 hours ago, Milutin-NS said:

Nase iskustvo ako hoces uz brdo pa jos i da pretices je da izbegnes i 1.2 i 1.4 a i plin.

 

2 hours ago, Siciliano said:

1.2 sa plinom ne ide u istoj recenici sa brdom, preticanjem, klimom....osim u negativnom kontekstuemoji28.png

Sent from my Samsung
 

 

2 hours ago, vagenovac said:

Za relativno opustenu voznju uzbrdo da ne mora biti u crvenom da ne padaju obrtaji je neki minimum recimo 200NM, sto znaci manji turbo ili atmosferac od 2l.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
 

 

 

1 hour ago, Milutin-NS said:

 

Ko ti je to rekao, kako si do tog zakljucka dosao?

 

 

 

Dosta vas mi je reklo ili savjetovalo da bjezim od punta, jer  je 1.2 i 1.4 motor jos kada uzmem plin, pa kad sve saberem oduzmem, vasa iskustva i moje potrebe izgleda da to nije za mene... :unsure::cry::crybaby:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko, apsolutno niko ti nije rekao da bezis od punta...
Vec da za tebi potrebne kriterijume - brdo/preticanje/klimu nije dovoljan 1.2 i 1.4 motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niko, apsolutno niko ti nije rekao da bezis od punta...
Vec da za tebi potrebne kriterijume - brdo/preticanje/klimu nije dovoljan 1.2 i 1.4 motor.

Tako jeinace sasvim ok auto i ja ga uvek preporucim onima koji traze nesto slicno njemu. Ipak, ako je u igri brdo, preticanje, klima, 3-4 odraslih putnika onda 1.2 jednostavno nije najsrecniji izbor.

Sent from my Samsung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ti bitnije da ti auto ide kao sto ti je fokus isao ili cak bolje uz nesto nizi potrosnju ili bi isao da osetno losije vuce ali I manje trosi.
Moras naci neki kompromis, znas sta ti je najbitnije.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jasta, vjerujem da je auto za gradske voznje top... Ali za moje potrebe nije... 

 

Moram traziti nesto jace npr 1.6,1.8...

 

Hvala vam drugari na savjetima :lol:B)

 

To mi je mnogo pomoglo...ali teska srca se moram oprostiti od zelje za puntom... :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da negde probas bar 1.4 i da li to tebi odgovara. Stoji da je pogotovo 1.2 slabasan za tu karoseriju.

Ovde vecina vozi turbo-dizele sa prilicno torque, pa cim sednes u nekog atmosferca (a obicno to budu ovi malolitrazni zbog skupe registracije preko 2l kod nas) - deluje kao puvalo.

Razlicite su potrebe i ocekivanja svakog od nas - svi volimo da auto povuce i bude siguran, ali to donosi i skuplje odrzavanje, registraciju, vecu potrosnju...

A sve ovo ti pricam jer par puta godisnje za potrebe posla (a zadnjih par puta i zbog odlaska na more) prelazim upravo tu relaciju koju pominjes. Isao sam i sa svojim stock JTD i HDi, dok je firma ranije furala Pug sa sluzbenim 407 HDi od 136 KS, sada sa Mazdom CX-5 Skyactiv od 165KS, ali sticajem okolnosti i 2-3 puta sa obicnim 1.2 Punticem Classic. Svaki put prilagodis voznju i putu i onim sto ti je pod desnom nogom i uvek stignem sa uzivanjem (manje ili vise :) ) . Hocu da kazem da je i nejaki Puntic, samo sa vozacem ili suvozacem bez nekog prtljaga itekako vrsio posao (u slucaju da nije bio opterecen). Kad na to dodas jeftino odrzavanje, jeftinu registraciju, korektnu potrosnju magistralom (sto je tebi i prioritet, bez velikih putnih brzina), ove iz zbunja koji vrebaju isto kao i kod nas... Mozda treba da das sansu atmosfercu i probas ga, razmotris svoje potrebe i uslove voznje i stavis sve na papir.

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ti iz ličnog dugogodišnjeg iskustva preporučujem da razmisliš o 1.3 dizelu sa 5 stepenim menjačem. Kratko proračunat menjač i dosta momenta čine čuda na brdu. Svake godine idem sa drugarom na more kroz Bosnu i bez obzira što ima dvostruko jači auto  ja sam po brdu 30%brži. Dodatni plus je što skoro celu litru manje potrošim na 100km puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan ote mi rec iz tastature slazem se sve sa tobom.Vozio punta godinama s tim motorom stigao svuda.Sto kazes prilagodis gas uslovima auta podbočis se na snajku ovaj naslon i peglaj:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan E sad ima tu milion nekih caka,  95 % slucajeva cu biti sam ili sa suprugom u autu, a u nekih 5 % ce se nekad ici na vikendicu i tu uvijek idemo jednim autom, tako da 3-4 odraslih uz brdo, nije neka sreca kao sto mi rekoste... toga sam svjestan, ali sto kazes, naci cu neki plac gdje ce mi dozvoliti da probam 1.4 pa da vidim kako ce ici..

 

@Zvezdo Drugar mi je pricao o tom 1.3 jtd dizel motoru, kaze da je nepoderiv, jako dobro ide,trosi gradske 4-5l, kaze otvorene 3-4 itd.. ali opet ja bjezim od dizela, samo zbog cijene goriva.... :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...