Jump to content
FAS Goran
Damjanović

Čišćenje protokomera (MAF SENZORA)

Recommended Posts

Da ne otvaram drugu temu...Na lybri 1.9jtd 85kW Fiatecuscan,a i multiecuscan na leru mi pokazuje vrijednost Intakeairquantity 48-50mg.Pise da je željena vrijednost 280mg.Auto vuče dobro(nisam vozio drugu lybru pa nemogu usporedit) i baca crni dim kad ga stisnem.EGR zatvoren,MAP očišćen i novi filter zraka je gore.MAF mi izgleda onak crno,nisam ga jos skidao skroz i zanima me vaše mišljenje prije nego ga skinem.A zanima me i njegova voltaža.Na leru pokazuje između 1.8,1.9-2.1V.

Edited by Valdez89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li si resio problem, na 2.4JTD imam istu stvar, dijagnostika očitava protok oko 51, auto ide ali nije u punoj snazi. Stavljao sam protokomer od alfe 2.4JTD ali sa 110KW a kod mene je 103KW međutim imam isto očitavanje. Sa iskopčanim senzorom auto ne ide bolje. Da li da kupujem novi MAF ili da problem tražim negde drugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stefaan

Ako vec imas dijagnostiku imas tamo pise ciljana vrednost i trenutna vrednost.Ako ti pise 51 daj gas i vidi do koliko se penje.Tako isprobas i na ciljanu i trenutnu vrednost.Ako ti u trenutnoj vrednosti protok skace i pada a ne ide dovoljno onda ce ti u 90% slucajeva pomoci samo ciscenje.

Kada vrednost u opciji gde pise trenutna vrednost stoji da kazem zamrznuto brojka ne ide ni gore ni dole onda je crkao i greska ne moze da se obrise pise trajna.

Inace na nov protokomer u leru u opciji trenutna vrednost ocitavanje je izmedju 40-50 za rad na leru.Kada das gas treba da penje preko 500-600 do 1000 vrednosti 

Tvoj slucaj na leru je 51 sto je dobro i nista nebi trebao da diras.Ako ti auto nije sto kazes u punoj snazi problem trazi negde drugde jer problem nije u MAF senzoru.

Jos jedna opcija kada MAF crkne i kada ga iskopcas kada bude problem do njega auto mora da ide bolje.A kod tebe ne.

I da li imas jos koju gresku kada ga gledas na dijagnostici.

Imas jos opciju i overboost ventil da proveris crevca i da ga ocistis,i map senzor i onda mora da valja jer si EGR zatvorio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čist je, stavljao sam i drugi i očitava iste vrijednosti ali taj nije sa iste verzije motora. Majstor mi je rekao da pokušamo sa novim pa da vidimo kako se ponaša. Nema grešaka na motoru, EGR začepljen, MAP očišćen i očitava tražene vrijednosti. Turbina nije zaglavila geometriju, zamjenjen elektroventil. Ne znam šta više da radim, auto ide ali nije to to. Jedino što smo našli je da MAF ne očitava dobre vrijednosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam skinuo dzek sa protokomera,provozao ga ,vatio dzek i opet provozao ,razlika je vrlo mala.Sa protokomerom malo bolje ide.Da li je to znak da je protokomer neispravan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/20/2016 at 4:02 PM, danijel55 said:

Danas sam skinuo dzek sa protokomera,provozao ga...

 

...i, ako je tada auto išao bolje, onda je protokomer u problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par dana majtor ustanovio da je otisao protokomer na mom Stilu 1.9 JTD i kupim novi. Posto je u guzvi resih da probam sam da ga zamenim. Skinem rebrasto crevo sa leve strane, a sa desne odvrnem jedan sraf , medjutim drugi mi nije bio prostupacan sa alatom koji imam i odustanem. Ono sto me zbunilo je sto da je rebrasto crevo iznutra bilo masno. Sa te strane gde rebrasto crevo naleze na protokomer, zavucem prst i protokomer masan unutra. Mislim da tu ne bi trebalo nikakvog ulja da ima i pretpostavljam da je zbog toga i stari stradao, tj lose radio svoj posao. Nisam se konsultovao sa majstorom ali pretpostavljam da tu ima neki problem. O cemu se radi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ne bi smelo da bude masnoće, u pitanju je crevo usisnog, svežeg vazduha. Možda ni MAF nije neispravan. Crevo i interkuler treba oprati i očistiti !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam i ja nekako zakljucio, da tuda samo vazduh protice i da je verovatno to ulje  i ostetilo stari protokomer. Mene najvise interesuje odakle ulje tu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz interkulera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, nego da se proveri, a zatim skinu i operu creva i interkuler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, dzabe se otklanja posledica, ako uzrok i dalje ostaje tu. Ali kao sto rece FantomX prvo treba proveriti i naravno ne mogu creva ostaviti u takvom stanju. ako je verovati servisnoj knjizi koju imam, predjenoj kilometrazi i citanja po raznim forumima, verovatno je ovo i prvo skidanje i cescenje. Citao sam da ta masnoca moze da nastane i od neke uljne pare vremenom, kao i da na autima 10+ godina turbinama treba malo vise nege i remonta, pa iz svega navedenog pretpostavljam da je to to. Na brzinu sam objasnio preko telefona i mom prijateljju mehanicaru i on je pretpostavio da to moze biti od turbine, ali mora da se pogleda. Posto je zgusnut sa rasporedom jel uglavnom gleda da pre odradi velike radne masine (veca je tu para) glupo mi da uskacem stalo preko reda i da trazimo problem od pocetka i oduzimam vreme, nego mi mnogo znaci kad ovako sa ljudima koji su voljni da pomognu da se posavetujem i kada tako upadnem da odmah krenemo od necega konkretnog i skratimo vremene nego da lutamo od pocetka. Meni je ovo prvi Fiat i prvi dezel auto. Tako da cu verovatno bar sto se tice Fiata imati jos dosta pitanja.

Hvala svim ljudima dobre volje na pomoci.

Trenutno je raskacen stari protokomer na autu tj skinut dzek. Koliko je ne preporucljivo voziti auto tako? Ako to moze da stvori neki ozb. problem, moram to resiti koliko najkasnije do srede...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitaj Vuleta za vožnju bez protokomera :D Mislim da je šampion, neće čovek da tresne pare na sto da kupi novi, kao da ima mambu u džepu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto bi, prešao sam 120.000km bez njega za 6 godina, auto radi savršeno, ide savršeno, troši savršeno :) Treba samo imati protokomer u desnoj nozi i ne treba ti u motornom prostoru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Creva i IC svakako moraš očistiti. Uobičajeno je da u IC-u bude nešto malo uljnih isparenja. Razlog taloženja je višegodišnje skupljanje istih, kada ugasiš motor. Zavisi i od kvaliteta ulja koje je korišćeno tokom eksploatacije. Svakako ti je prvi korak da sve to lepo očistiš i odmastiš, a za dalje ostaje da pratiš šta se dešava !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao prvo, izvinjavam se za dupliranje pitanja, pošto sam ga već postavio ovde, ali mislim da je ovo posećenija tema.

  prokletometar.JPG

Auto je Fiat Idea 1.3mjet od 70ks. Dimi pri punom gasu. Sumnjam na protokomer ili na zapušenu usisnu granu. EGR sam fizički blokirao, nije još ubijen u mapi. Dimio je isto tako i pre blokiranja

Preko dijagnostike sam pratio parametre u toku vožnje.

Kao što se vidi, na punom gasu izmerena masa vazduha je mnogo manja od tražene mase vazduha, u proseku je 61% od tražene mase.

Zanima me da li je ovo normalno, tj da li znajući ove parametre mogu da odredim da je protokomer ispravan, a da je zapušena usisna grana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači pre će biti da je prokletomer nego zapušen usis. Reci mi odakle ti saznanje da mu treba preko 1000mg, kada je tražena vrednost maksimum oko 820? U pitanju je 1.3mjet od 70ks. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Map treba da bude zakucan na 850mg.
A sto se dima tice, nema veze sa usisnom, vise sa egr-om, diznama...
Skini map pa vidi kako dimi, isto ili bez promene. Ocitaj bez mapa vrednosti, ako je on, bice isto.
Obicno kada map daje male vrednosti, znaci da ne radi dobro.. Za pocetak brake cleaner i dobro sušenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkačio sam protokomer, tj maf senzor. Stiskao sam auto uz Bulevar od Resavske do Mirijeva. U početku je bilo dima,  posle ništa, sve vreme je bio neko iza mene, lepo se vidi noću kada svetle farovi. I auto bolje ide, lakše se vrti do recimo 4500rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno pitanje za vas.Mehanicara sam jednoga pitao on mi je rekao ovako skines protokomer,slobodno ga celog isprskaj brejk klinerom od zelenog prstena koji ide posle dzeka pa na dalje i ostavi jedno 5min da budes siguran da se lepo osusilo,vrati i vozi.Da li sme da se ocisti brejk klinerom?Inace auto mi ide lepo nemam problema sa vucom niti padanjem obrtaja preko 3000rpm al lepo vreme pa da ocistim nije na odmet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...