Jump to content
FAS Euroauto Goran
zvezdan

Fiat Punto mk.2b 1.2 8v / 1.2 16v - trese pri polasku

Recommended Posts

Na ugašen auto negde na ravnom ubaciš u prvu brzinu, otvoriš haubu/poklopac motora, uhvatiš prednji vezni lim i cimaš napred-nazad.

Ako se mnogo pomera biće ti jasno...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Zan Batist said:

@strahinja987 provjeri da li poluosovine imaju lufta… a zna da trese i zbog krsta poluosovine (tripoidni zglob).

Rucno sam ih gurao levo desno nemaju lufta, taj krst ne znam kako mogu proveriti sam...ali sobzirom da mi je set kvacila fabricki jos uvek mislim da je najverovatnije ipak on, jer oce i da zazuji kad krecem i malo duze zadrzim kvacilo kao da zaslajfuje i lamela...nego reko da nije do onog drzaca ispod akumulatora jer jedino njega ne vidim i nez proveriti ali cisto sumnjam... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo je do kvacila, druk se ukopao u korpu...mada evo i sad nakon zamene kvacila pomalo tresucka kad krecem prvom onako bas lagano bez dodavanja gasa...dal se trebam sad navici ili sta ne znam, navikao sam malo jacim gasom da krecem da ne bi treslo i sad kad krecem bez gasa ono malo vibrira nesto, mozda 1.2 8v i ne moze da krece bez dodavanja gasa?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko razumem, menjao si ceo set, (korpa, lamela, druk) a ne samo druk? 

U principu bi trebao svaki auto da krene 1.bez gasa uz doziranje kvacila, na ravnoj podlozi. 

Ofc da se teeba navici, nov je deo, bez zamora materijala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj može. Skoro sam menjao set, valeo.

 

Mada ako ćemo da cepidlačimo, ipak se oseća blaga vibracija u momentu kad odvaja. Biće da jednostavno mora tako.

 

Ili ono "tup" kad u prvu ubaciš, pa kad neće u rikverc i moraš da pustiš kvačilo pa ponovo da ga pritisneš... Pa obavezna pauza kad vraćaš iz pete u četvrtu... Ahhh, nedostajaće mi puto kad ga budem zamenio... jednom... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da zamenjen je ceo set LUK stavljen kao i viljuska druka...pa i ovaj ce u sustini krenuti ali se oseca tresuckanje i vibracije na papucici sa tendencijom da se ugasi, mora na 1000 rpm da mu dodam gas da bi krenuo glatko, ali ovako ostalo fino radi, lepo salta, meko je kvacilo...mada i neki luft negde ima jer pri kretanju negde osetim luft i cuje se neki blagi udarac kao da nesto cakne...u sustino sve je to ok, ali ja cepidlacim sad jer stavio sam nov set pa sam ocekivao nov auto jbg hehe 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, pa to je onda do Luk-a, trebao si valeo da staviš... ;)

Zezam se malo, ne zameri. Al' ozbiljan sam ovo za kretanje, moj može bez ikakvog dodavanja gasa.

A što se mekoće kvačila tiče, nakon zamene seta bilo je kao puter, prvih par dana. Nakon toga se ukrutilo jbg.

Menjao sam i cilindre kvačila odmah nakon seta, jer se dešavalo da propadne pedala.  Stavio sachs, ali nisam baš zadovoljan. Nekako secka pri puštanju, ne ide glatko, doduše samo kad ga baš sporo popuštam...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/2/2020 at 10:59 PM, Rasta said:
Moj može. Skoro sam menjao set, valeo.
 
Mada ako ćemo da cepidlačimo, ipak se oseća blaga vibracija u momentu kad odvaja. Biće da jednostavno mora tako.
 
Ili ono "tup" kad u prvu ubaciš, pa kad neće u rikverc i moraš da pustiš kvačilo pa ponovo da ga pritisneš... Pa obavezna pauza kad vraćaš iz pete u četvrtu... Ahhh, nedostajaće mi puto kad ga budem zamenio... jednom...


Mene ta stvar vezana za rikverc izludjuje, ima li neko predstavu sta je u pitanju?
Kako je i opisano, stisnes kvacilo nece u rikverc, pustis kvacilo ponovis radnju upadne glatko..

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, strahinja987 said:

Nista od aftermarket delova koje sam stavio, i to sam gledao sve najkvalitetnije, sachs, luk...nista nije kao fabricko, nisam zadovoljan ali jbg to nam je sto nam je...

Verujem da često jeste tako, ali ipak nije uvek. 

Ima zamenskih delova koji su se pokazali odlično, mada realno za ovih 12 godina i nisam puno toga izmenjao, naprotiv...

Ali recimo imasaf auspuh je potrajao 8 godina, dakle 5 duže od fabričkog. Takođe nema problema ni sa kitajskom boš bobinom, turskim bilštajnima koji su jedno 5x bolji od fabričkih ( i zbog kojih je u stvari puto i ostao još uvek kod mene), i još nekih sitnica. Ali sve je to "skoro" zamenjeno, videćemo kako će nadalje funkcionisati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Rasta said:

Moj može. Skoro sam menjao set, valeo.

 

Mada ako ćemo da cepidlačimo, ipak se oseća blaga vibracija u momentu kad odvaja. Biće da jednostavno mora tako.

 

Ili ono "tup" kad u prvu ubaciš, pa kad neće u rikverc i moraš da pustiš kvačilo pa ponovo da ga pritisneš... Pa obavezna pauza kad vraćaš iz pete u četvrtu... Ahhh, nedostajaće mi puto kad ga budem zamenio... jednom... :D

na kojoj kilometraži si menjao stari set, i koja je investicija ...informativno

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, strahinja987 said:

kretanju negde osetim luft i cuje se neki blagi udarac

Deluje mi na neki nosac motora. Kod menjaca hoce da napravi taj tup udarac. Nije alarmantno, ali proveri nosace kada budes bio u prilici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, shuxx said:

na kojoj kilometraži si menjao stari set, i koja je investicija ...informativno

190 000 km...set 6800 din ruke 40e, viljuska druka 1700 din

10 hours ago, ISV_01 said:

Deluje mi na neki nosac motora. Kod menjaca hoce da napravi taj tup udarac. Nije alarmantno, ali proveri nosace kada budes bio u prilici.

Moracu...onaj dole reket sam menjao, ali taj nosac kod menjaca nez kako da proverim....vozicu jos malo ovako, mozda treba da "nalegne" nov set...ono u voznji super, samo pri kretanju "na kvacilo" bez gasa ,lagano, samo tad vibrira dok pustam kvacilo, osecaju se vibracije , cim malo dodam gas ne vibrira....videcu, nez dal je do majstora, dal je mogao nesto pogresno ugraditi i to...ne verujem da je nov set los...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/3/2020 at 12:07 AM, rage_man said:

Mene ta stvar vezana za rikverc izludjuje, ima li neko predstavu sta je u pitanju?
Kako je i opisano, stisnes kvacilo nece u rikverc, pustis kvacilo ponovis radnju upadne glatko..

I kod mene je tako cesto, namestali razni majstori ali nema poboljsanja.

Neki put ni ne mogu da ubacim u rikverc sve dok ne ubacim u prvu i krenem bukvalno milimetar, onda hoce bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/3/2020 at 9:08 AM, shuxx said:

na kojoj kilometraži si menjao stari set, i koja je investicija ...informativno

 ~ 65K je bilo na satu, e sad da l' je ta kilometraža realna za auto star 12 godina, ja stvarno ne bih znao ... ;)

Pazario sam set kod Gorana, ugradio majstor iz banje ovde. Nisam hteo da mozgam i pogađam koji je bolji, i da l' je originalan ... Čini mi se da je ~ 7K bio set + 5K za ruke majstoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedno što nije realno je da ode set na 65000km, jedino ako je baš gradska vožnja...

 

koliko vidim, nije skup set, ali ima posla za zamenu, pa ruke koštaju 50E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad baš da je bila gradska, i nije, recimo palanačka. :) I to jedno 90% otprilike, tako da tih 65k i nije nešto merodavno. Moglo bi se reći da nije stradalo kvačilo na 65k, već nakon dvanaest godina njakanja po lokalu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam kod majstora, objasnio sam mu da nakon zamene seta kvacila kad krecem napred ili nazad polako samo pustajuci kvacilo bez dodavanja gasa ili sa vrlo malo gasa imam neke vibracije blago tresuckanje ...on mi je rekao da treba proci vreme da bi nov set nova lamela nalegla na stari zamajac koji nije obradjen jer mu je delovao ok...e sad dal ta prica pije vodu ili je on mogao pogresiti prilikom montaze da okrene npr lamelu naopako, posto nije ista s obe strane, ili npr da druk lager nije lepo namontiran na viljusku...jel se razume neko moze li to pogresiti...ili je tacna ova prica sa naleganjem!?  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pozdrav momci, kod mene je punto 1.2 u pitanju, zamenio set kvacila ali imam vibracije pri laganom kretanju prvom i rikverc...tacno tockovi napred vibriraju i to se vidi i oseca dok pustam kvacilo i auto krece...na pedali kvacila ne trese...takodje cuje se zvuk kao da lupne kad krecem tj kad pustim kvacilo kad se snaga prenese na tockove, u tom trenutku, ili u voznji prvom kad naglo oduzmem gas auto cimne i tako lupne, ili npr vozim drugom bez gasa i dodam gas i kad cimne tad i lupne tj cakne...imate li ideju sta je to, deluje mi da je povezano te vibracije i taj zvuk "clunk" zvuk pri pustanju kvacila kod kretanja ili naglog oduzimanja gasa....ono sto sam primetio je da poluosovine kad drmam rukom imaju luft gore dole na mestu gde ulaze u diferencijal...auto na dizalici...sme li tu imati luft gore dole i moze li to biti uzrok? 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pozdrav momci, kod mene je punto 1.2 u pitanju, zamenio set kvacila ali imam vibracije pri laganom kretanju prvom i rikverc...tacno tockovi napred vibriraju i to se vidi i oseca dok pustam kvacilo i auto krece...na pedali kvacila ne trese...takodje cuje se zvuk kao da lupne kad krecem tj kad pustim kvacilo kad se snaga prenese na tockove, u tom trenutku, ili u voznji prvom kad naglo oduzmem gas auto cimne i tako lupne, ili npr vozim drugom bez gasa i dodam gas i kad cimne tad i lupne tj cakne...imate li ideju sta je to, deluje mi da je povezano te vibracije i taj zvuk "clunk" zvuk pri pustanju kvacila kod kretanja ili naglog oduzimanja gasa....ono sto sam primetio je da poluosovine kad drmam rukom imaju luft gore dole na mestu gde ulaze u diferencijal...auto na dizalici...sme li tu imati luft gore dole i moze li to biti uzrok? 
 
 

To cimanje pri pustanju kvacila me podseca na drzac motora, tkz.reket

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, rage_man said:


To cimanje pri pustanju kvacila me podseca na drzac motora, tkz.reket

Sent from my SM-A530F using Tapatalk
 

Zamenio sam ga pre mozda 15 hiljada km...ne znam onaj ispod akumulatora dal to moze praviti...uglavnom za sad sam primetio luft obe poluosovine gore dole kad se cimaju rukom i to na mestu gde ulaze u menjac...majstor koji mi menjao kvacilo kaze da je to verovatno uzrok vibriranja tockova i pominje neke trkače u diferencijalu da je luft zbog toga i taj zvuk kao da cakne kad naglo pustim gas u prvoj pa auto cimne i u trenutku kad pustim kvacilo pri promeni brzine....sta mislite forumasi? Hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@strahinja987 da nisu mozda problem krstovi poluosovine. Čini mi se da je neko imao slične simptome kod tog trešenja a sve je bilo ispravno oko kvačila, držača... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...