Jump to content
FAS Goran
zlox

Fiat Stilo JTD / MJet - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Ladno je dizel bio u pitanju. Gledali smo pumpu goriva, usput pogledali i rezervoar. Sve je bilo cisto. Jednostavno je dizel bio gusci nego sto treba da bude i nije dovoljno brzo ulazio u onu ''solju'' u kojoj se nalazi pumpa. Tako da kada dam kontakt pumpa izgura to malo dizela iz solje i onda gura dizel i vazduh. Zato se culo da ''brbolja'' u rezervoaru. Samo smo ispraznili rezervoar i sipali pravi evrodizel i sve sljaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znao sam! Drugu skoro na kombiju(jtd) vergla dugo dok neupali, ja mu kazem sipi novo gorivo jer je stajalo bilo dugo a i na rezervi je bio. On je isao kod majstora, dva dana cackali i na kraju doneo kantu ed. i iz prve kako i trba jtd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa Fiat Stilo 1.9 jtd, auto mi se ugasio u toku vožnje. Dijagnostika je pokazala dizne, senzor radilice, relej bord kompljuter. Kad sam skinuo poklopac od kaiša, kaiš je pun nekih metalnih opiljaka i vidi se sa spoljne strane kaiša da je malo više oštećen a sa donje strane se vidi remenica radilice zupčastog kaiša nekoliko zuba sija a nekoliko ne. Menjao sam bregastu, uradio sam glavu i ventile zamenio sve karike i četvrti klip, i dole sam zamenio leteće ležajeve. Pre popravke motora, motor je blokirao i jedva je bio upalio posle toga je auto počeo da lupa gore u glavi pa sam uradio sve ovo što sam već nabrojao. Posle popravke motora je nastavio sa tim lupanjem i izbacivao je crn dim. Posle 30 000 km auto se ugasio i više nije upalio. Šta da radim?

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ti je auto prešao i šta se desilo kad je sve to rađeno? Baš retko čujem da je nekom jtd-u rađena glava i klipovi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle popravke motora je nastavio sa tim lupanjem i izbacivao je crn dim. Posle 30 000 km auto se ugasio i više nije upalio. Šta da radim?

Čekao si 30 000. Baci ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najverovatnije ``majstor`` nije dobro uzupcio i zbog toga se desavalo dimljenje i lupanje u glavi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ti je auto prešao i šta se desilo kad je sve to rađeno? Baš retko čujem da je nekom jtd-u rađena glava i klipovi..

Glavu sam morao da radim jer izduvni i usisni ventil na trećem klipu otišli sicevi i vodjice mogo si ventil da pomeraš ko babin zub, naravno i bregastu sam zamenio jer su treći, četvri i 8 breg su se zaokruglili, a što se tiče klipova menjao sam četvrti jer je taj motor verovatno neko već popravljao pošto je bio vidno oštećen klip od karike koja je pukla a našao sam čitave karike na njemu. Auto je prešao kad sam ga uzeo 127000 km prvi put kada sam radio motor bilo je 147000km a sad kad je stao sad ima 170000 km. Leteće ležajeve sam menjao jer majstor kaže kad se skinu ne vraćaju se nazad nego novi se stavljaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

147000 koji put? Taj neko je dooobro vratio kilometrazu kad ga je prodavao! Nadji nekog dobrog majstora da vidi sta je u pitanju, ili je lose uzupcio motor ili je moguce da je i glava previse stanjena prilikom obrade pa da ventili lupaju . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komplet glava mi je malo čudna jer nema hidropodizače nego pločice od stojadina (kec), a drugi stilo koji je godinu dana mladji ima hidropodizače a serija motora je ista 192a1000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam video od JTD derivata samo 16v ima hidraulične.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćao svima,

Tema je možda stara, ali sam hteo ipak da se konsultujem.

Naime, imam Stila MJT 8V evo već četvrtu godinu, pre toga sam imao Stilo JTD 2 godine. JTD nije pravio nikada problem za dve godine, dok se na ovom MJTD-u dešava sledeće.

Auto na prvom startu (auto retko stoji duže od 2 dana jer idem na posao) bukvalno pali odmah (starinski rečeno na prvi zub) a dužina grejanja motora zavisi od spoljne temperature. Ako vozim kratko da ne stigne da se zagreje (termostat je zamenjen odmah), npr odem do pijace i start nakon 15 min, grejanje motora se upali i odmah ugasi, ali auto startuje dosta teže, "promaši" npr jedan cilindar ili nekad čak verglam 5 sec i duže da startuje, zavisno od spoljne temperature. Nekad mi se čini, ako su vrata otvorena da se tada čuje kao da neko crevo šišti, uvlači falš vazduh ali nisam siguran. Tada izbaci malo dima (nekako crno-plavog) na startu, inače ne.

Ako vozim duže i auto se više ugreje, treba mu više vremena da se ovo ponovi. Što duže stoji (npr vozio do posla, motor zagrejan normalno, napolju 10-12 stepeni, startujem nakon 4h) opet kratko greje i promaši jednom pa startuje. Npr duže od toga (ceo dan, ne izađem sa posla), opet greje nešto duže i startuje odmah, bez ikakvih problema.

Auto izgleda u dobrom stanju, bukvalno ne troši ulje, od zamene do zamene (prosek oko 12kkm) uvek je na max, nakon starta je malo bučniji sam motor (u odnosu na potpuno zagrejan), i polako se smiruje kako se motor greje, generalno sve deluje ok i ništa se ne ističe posebno i ne privlači pažnju (osim onog creva za gorivo koje pišti, ima tema o tome ovde). Na satu stoji oko 168kkm.

Da sumiram, kao da ECU ne kapira kad treba i koliko da greje motor, ili ga nešto laže, neki senzor, kontakt. Da dugo drži lampicu a ovakav efekat, kapiram da bi bilo do kola grejača, upareno da auto ide loše, dotrajao motor, ali sve deluje ok, nije mi prvi auto i imam predstavu kako to treba da radi.

Pošto mi se ovo učinilo nevažno uz sve ostale parametre nisam ranije pisao i tražio savet. Sa druge strane JTD je startovao uvek isto, bez obzira na spoljnu temperaturu dok ovo više iritira nego što je problem. Imam ELM327 i mogu dosta drugih parametara da proverim i postavim ako je potrebno.

Takođe sam načuo da MJT više štedi grejače, video priče o primarnom i sekundarnom grejanju ali ne mogu da zaključim ništa o tome na osnovu informacija koje imam.

Da li neko ima ovakva iskustva, hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao Stilo JTD i sada Bravo MJT - u sustini primetio sam slican problem, hladan start na MJT je bucan i auto kao da teze startuje, za razliku od JTDa koji startuje na "po kljuca". Ono sto moze da pomogne je da se ne startuje odmah po gasenju lampice grejaca, nego da se saceka da prestane da se cuje pumpa goriva.

Posto vec imas taj ELM mozda mozes da ispratis npr. pristiske u railu u trenutku startovanja, mozda broj obrtaja anlasera,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je bilo normalno da lakse pali skroz hladan nego kada je vruc, ali je razlika bila u nijansi ne kao kod tebe, to nesto nije u redu. Jtd i tvoj mislim da mogu da pale i bez grejaca lako, mislim da ti imas neki problem kao sto i sam spominjes, fals vazduh ili slicno..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa hajde da se i ja požalim...prvo paljenje na nižim temperaturama sa dužim verglanjem, svako sledeće dobro.

Nemam problema u vožnji, ne izbacuje grešku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćao svima,

Tema je možda stara, ali sam hteo ipak da se konsultujem.

Naime, imam Stila MJT 8V evo već četvrtu godinu, pre toga sam imao Stilo JTD 2 godine. JTD nije pravio nikada problem za dve godine, dok se na ovom MJTD-u dešava sledeće.

Auto na prvom startu (auto retko stoji duže od 2 dana jer idem na posao) bukvalno pali odmah (starinski rečeno na prvi zub) a dužina grejanja motora zavisi od spoljne temperature. Ako vozim kratko da ne stigne da se zagreje (termostat je zamenjen odmah), npr odem do pijace i start nakon 15 min, grejanje motora se upali i odmah ugasi, ali auto startuje dosta teže, "promaši" npr jedan cilindar ili nekad čak verglam 5 sec i duže da startuje, zavisno od spoljne temperature. Nekad mi se čini, ako su vrata otvorena da se tada čuje kao da neko crevo šišti, uvlači falš vazduh ali nisam siguran. Tada izbaci malo dima (nekako crno-plavog) na startu, inače ne.

Ako vozim duže i auto se više ugreje, treba mu više vremena da se ovo ponovi. Što duže stoji (npr vozio do posla, motor zagrejan normalno, napolju 10-12 stepeni, startujem nakon 4h) opet kratko greje i promaši jednom pa startuje. Npr duže od toga (ceo dan, ne izađem sa posla), opet greje nešto duže i startuje odmah, bez ikakvih problema.

Auto izgleda u dobrom stanju, bukvalno ne troši ulje, od zamene do zamene (prosek oko 12kkm) uvek je na max, nakon starta je malo bučniji sam motor (u odnosu na potpuno zagrejan), i polako se smiruje kako se motor greje, generalno sve deluje ok i ništa se ne ističe posebno i ne privlači pažnju (osim onog creva za gorivo koje pišti, ima tema o tome ovde). Na satu stoji oko 168kkm.

Da sumiram, kao da ECU ne kapira kad treba i koliko da greje motor, ili ga nešto laže, neki senzor, kontakt. Da dugo drži lampicu a ovakav efekat, kapiram da bi bilo do kola grejača, upareno da auto ide loše, dotrajao motor, ali sve deluje ok, nije mi prvi auto i imam predstavu kako to treba da radi.

Pošto mi se ovo učinilo nevažno uz sve ostale parametre nisam ranije pisao i tražio savet. Sa druge strane JTD je startovao uvek isto, bez obzira na spoljnu temperaturu dok ovo više iritira nego što je problem. Imam ELM327 i mogu dosta drugih parametara da proverim i postavim ako je potrebno.

Takođe sam načuo da MJT više štedi grejače, video priče o primarnom i sekundarnom grejanju ali ne mogu da zaključim ništa o tome na osnovu informacija koje imam.

Da li neko ima ovakva iskustva, hvala unapred.

Sto se tice creva da ti siste, prekontrolisi vakim creva... Imas dva tanka vakum crevca, koja idu od T racve glavnog vakum creva u neki rezervoarcic vakuma... Ceo sistem se zove ANTI POLLUTIN system... ta dva creva su prekrivena folijom nekkom aluminijumskom, pa kad skines nju mozes videti da li su pukla creva... ja sam imao problem sa njima, i auto je nesto slabije "potezao" u prvih nekoliko sekundi pri dodavanju gasa, pogotovo iz nizih obrtaja, tipa u 4-toj 60 kmh, i onda pun gas mu das bez saltanja u nizu, dosta slabo je isao... sad je prica drugacija...

A sto se tice paljenja, mislim da apsolutno nije problem u grejacima, odnosno kotrolisanju njih od strane ECU-a... Da li ti se desi da auto kao pripali i onda ako prestanes da verglas u tom trenutku ugasi se?! Da li osecas bilo kakvu promenu u snazi potrosnji bilo cemu u toku voznje?? postoji mogucnost da ti je katalizator koji se nalazi neposredno kod turbine zacepljen... Meni se desavalo da mi auto ponekad malo duze zavergla (isto stilo multijet), i da mi na ekranu ispise anti-pollution filter is clogged, pa sam trazio podatke sta bi moglo biti, i onda sam nasao za anti pollution system, ono sto sam gore napisao (vakum creva...) a u stvari anti pollution system i anti pollution fillter su razlicite stvari... O tom katalizatoru do sad nisam mogao da nadjem mnogo toga, cim budem imao vremena i para oticicu da ga resim ( ili skinem, ili ocistim ili ne znam ni ja sta da mu radim :p:D:p ..) Takodje nisam mogao da nadjem podatke koji senzor se nalazi u tom katalizatoru, da l ije neka labda sonda, ili neka drugacija sonda, koja meri pritisak neki, slicno kao na DPF.... Ja sam imao DPF koji sam skinuo, jer mi je pravio probleme, pa sam razmisljao da preprogramiram ceo ecu sofverom od onog koji fabricki nema DPF... Moracu da vidim da li je to izvodljivo, da li ima jos neki senzor ili sonda koji su drugaciji kod modela sa dpf-om od obicnog... Koliko sam mogao da skapiram u elearnu posotoje 2 tipa senora (sonde) u izduvnoj grani, kod modela koji nema dpf je lambda sonda, a kod modela sa dfom se sonda neka kojja meri temperaturu izduvnih gasova i pritisak u izduvnoj grani, i jos plus ima senzor diferencijalnog pritiska u dpfu...

Imao Stilo JTD i sada Bravo MJT - u sustini primetio sam slican problem, hladan start na MJT je bucan i auto kao da teze startuje, za razliku od JTDa koji startuje na "po kljuca". Ono sto moze da pomogne je da se ne startuje odmah po gasenju lampice grejaca, nego da se saceka da prestane da se cuje pumpa goriva.

Posto vec imas taj ELM mozda mozes da ispratis npr. pristiske u railu u trenutku startovanja, mozda broj obrtaja anlasera,...

Ako cekas vise od 3-4 sekunde nakon gasenja grejaca gubis njihov efekat... Najbolje je onda paljenje sa duplim kontaktom, odnosno prvi put das kontakt cekas da prestane da se cuje pumpa niskog pritiska, ugasis, i ponovo das kontakt, kad se ugasi lampica grejaca, verglas... A i u prici sa nekoliko majstora, svi su mi rekli da multijet za nijansu duze vergla od jtd-a...

Edited by tosonije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li se gubi efekat grejaca posto oni, kako je meni, objasnjeno nastavljaju da greju i posle gasenja same lampice na instrument tabli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao Stilo JTD i sada Bravo MJT - u sustini primetio sam slican problem, hladan start na MJT je bucan i auto kao da teze startuje, za razliku od JTDa koji startuje na "po kljuca".

Ne, nije to odlika mjeta. Vozio oba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastavljaju da greju i posle gasenja lampice jos neko vreme da bi radili i prilikom verglanja auta i olaksali start. Ako te interesuje sacekaj da se ugasi lampica, nemoj da verglas nego oslusni dobro i cuces posle par sekundi kako "cakne" relej grejaca, tj. ugasi grejace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao Stilo JTD i sada Bravo MJT - u sustini primetio sam slican problem, hladan start na MJT je bucan i auto kao da teze startuje, za razliku od JTDa koji startuje na "po kljuca".

Ne, nije to odlika mjeta. Vozio oba.

Kole tvoj je 16V, a ja govorim o 8V. I kao sto sam tada napisao, taj "problem" su imali ***svi*** Bravo i ***svi*** Stilo sa 1.9MJT/120KS/8V koje sam probao po raznim placevima. Dakle, po meni, to uopste nije problem, nego osobina (feature, a ne bug :) ) 1.9MJTa/120ks - inace bi problem eskalirao za ovih 2.5 godine i 30kkm koliko je Bravo kod mene.

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

CR diesel neće upaliti dok pritisak na diznama ne dostigne neku minimalnu vrednost (recimo 350 bar), a za to je potrebno nekoliko okretaja u zavisnosti od snage akumulatora. Nakon gašenja pritisak CR padne na par bara, valja dostići tih 350, zato su priče da pali na pola ključa uglavnom lovačke.

U rasponu temperatura od +50/-25C potrebno mi je bilo od 2-5 zaverglaja.

Pokušao sam, samo jednom, da palim bez pred grejanja na -10, može, ali je paljeneje dosta detonantno uz gore pomenuti potres.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sto volim ovakve postove, konkretne, jasne i korisne!

nista od ovoga iz prethodnog posta nisam znao, znao sam da tako treba ali zasto, nemam pojma. a zelim da znam. zato je ovaj forum meni bar bio jako koristan u mnogo situacija za poslednjih 6-7meseci.

Poslato sa marsa koristeci teleport!

Share this post


Link to post
Share on other sites

CR diesel neće upaliti dok pritisak na diznama ne dostigne neku minimalnu vrednost (recimo 350 bar), a za to je potrebno nekoliko okretaja u zavisnosti od snage akumulatora. Nakon gašenja pritisak CR padne na par bara, valja dostići tih 350, zato su priče da pali na pola ključa uglavnom lovačke.

Ovo vec ima neku logiku, na JTDu je manji pritisak, pa je mozda potrebno manje obrtaja, sto mi vozaci (opravdano) detektujemo kao ostriji/energicniji start ("na po kljuca" :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...