Jump to content
FAS Goran
zlox

Fiat Stilo JTD / MJet - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Poštovani,

imam sledeći problem koji se pojavio danas.

Posedujem Fiat Stilo 1.9 JTD (2003), kupljen pre skoro 2 godine , i kod mene je presao više od 20.000 km, i do sada nisam imao nikakvih problema, štaviše ocena odličan.

Danas, prilikom paljenja, primetio sam sledeće, više (duže) vergla da upali (, pre je kako se kaže na pola ključa, i onda radi kao na tri cilindra, i obrtaji ne miruju, a prilikom dodavanja gasa osete se vibracije. Ugasio sam ga, i kada sam ga ponovno palio također jednako duže vergla sa time da posle radi ko sat.

Inače kada sam ga kupio na placu su mi stavili nov akumulator ali kada sam posle video ispod palastike od svega 55A (verovatno najjeftiniji Black Horse), ovo govorim što se problem na neki način pojavio naglo, a imao sam iskustvo pre sa tim akumulatorima da naglo prestaju da rade.

Da li postoji mogućnost da je to teže paljenje vezano sa akumulatorom, odnosno da je oslabio (ili slabi) i da onda to uzrokuje na neki način nepravilan start motora.

Napomena: Prilikom vožnje ne osećaju se nikakve vibracije, niti pri malim, niti pri visokim obrtajima, niti u leru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmz niko nije posumnjao na EGR ventil? Mozda je zaprljan i jednostavno ima muku za paljenje, meni se to desilo tokom zime, mada sam ja sumnjao i na filter vazduha da se zaprljao jer je usis na meti vode i prljavstine koji baca auto ispred vas...enivej, simptomi su bili slicni, auto verlga ali se gusi dok verlga i naravno kada upali na gas vrlo slabo reaguje i ne podize iznad 1500 obrtaja. U svakom slucaju dok je tako upaljen i u fazi trokiranja i gusenja cacnem malo plasticnu kutiju u kojoj je filter vazduha i auto proradi kao da nista nije bilo....

Ne budem lenj i odem u servis...na dijagnostici pokazuje kako je EGR zapusen, tj kako otvara jedva 20%...posle ciscenja EGR, MAF i zamene filtera vazduha, auto radi kao sat.

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, ja nisam nista zakljucio jer sam laik, samo sam prepricao ukratko situaciju...ono sto su mi u servisu rekli (servis je proveren, znaci nisu ljudi koji bi me zavrnuli) jeste da je problem bio u EGR-u (gledao sam kada ga je lik stavio na komp, video sam ocitavanja vezana za EGR kada je u leru i kada je pri punom gasu). Jedina stvar koja me buni jeste zasto je auto proradio kada sam cacnuo pomenutu kutiju??

Sto se mene tice, mozda su i gremlini, ali hvala Bogu za sada ih vise nema....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad bi mi o tome mogli da divanimo do jutra ali EGR i gore pomenuti problem kao i tvoj problem nemaju puno zajedničkih tačaka. Ali EGR i "protokomer" su dva famozna uzroka svih kvarova kod majstora koji baš ne poznaju savremene dizel motore ili ih dovoljno poznaju ali im ovo zvuči kao dobar razlog koji treba saopštiti vlasniku. Prosečan vozač nema pojama čemu služi EGR i tzv protokomer pa kad mu neko kaže "crko ti je protokomer ili EGR" on to shvati zdravo za gotovo. Ono što je u 90% slučajeva praksa jeste da majstori krenu redom da ti menjaju delove i na kraju se ispostavi npr. filter vazduha, kako je isti 750 din. smešno bi bilo da ti za ruke uzmu 4000 din., onda treba smisliti neki tako sajber kvar koji zvuči dobro, a pod izgovorom "kod njih to odlazi". I tu obično EGR i protokomer zauzmu mesto krivca za većinu kvarova na CR motorima iako kvar nema neke veze sa njima.

P.S.

Zapušeg EGR je dobar EGR, što bi ga onda zatvarali ako to zatvaranje/zapušavanje škodi? Problem može biti zaglavljen/otvoren EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapušeg EGR je dobar EGR, što bi ga onda zatvarali ako to zatvaranje/zapušavanje škodi? Problem može biti zaglavljen/otvoren EGR.

Bravo majstore to je to :) samo nisam znao da se izrazim pravilno :) Od silnog gareza onaj mali pipak u ventilu nije vracao, tj ostajao je otvoren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upalim auto,vozi, i parkiram. Nakon 20 min dodjem i auto nemože sa upali.Sztradan na dijegnostici kao kvar MAIN SUPLY /RELLAY.Auto upli iz prve.

nakon par dana isti slučaj.

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Stilo 1.9 JTD

Tražio sam pomoć a nisam da o ni osnovne podatke.Tako je to kad te uhvati nervoza. A pored oveog problema već skor 2 god vozim a da mi instr tabla pravi light show. Pogotovo se dešava poslije kiše ili pranja. Pali se i gasi sve. Ponekad i pišti,al motor radi besprekorno.Već sam se i naviko na to,a možda je ovaj problem sa paljenjem posledica istog treptanja lampica na instrumnt tabli. Oko 5 različitih dijagnostika nije dalo rezulzate o uzroku . Ako neko ima pozitivna iskustva neka javi.

Unaprijed zahvalan :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kao sto rece martini problem je u struji,napajanju.trebalo bi pregledati napajanja racunara,instalaciju,tablu osiguraca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar je imao isti problem sa puntom 1.2. Palili su se brisaci, migavci, tabla je poludela od treptanja i nije hteo ponekad da upali. A bio je 5 meseci star, jos u garanciji. U ovlascenom servisu su nasli da centralna masa pravila problem, naime sraf nije bio dovoljno stegnut - tako je dosao iz fabrike :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti problem s stilom 19.jtd. Po nekada izjutra nece da upali.. tj duze vergla. Ali kada upali onda je sve ok u toku dana. Ili ako ga ne vozim jedan dan teze upali. Inace slabiji mi je termostat tesko se penje temperatura. i trosi mi ulje. na 6 000 2 litra. A ono crevo na turbini je sve masno tu negde pusta..jer sam to brisao..pa sve oko zamasti.. Sta mi preporucujete. i u zadnje vreme mi dobro dimi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se javlja sledeći problem sa paljenjem.

Pre jedno 15-tak dana se prvi put dogodilo.

Motor hladan (temperatura oko +5 stepeni) okrenem ključ da upalim zavergla kao i uvek i u trenutku kada "uhvati" da upali on se ugasi. Bez ikakve greške na tabli. I tako jedno 3-4 puta zaredom. Posle toga upali bez problema. Kasnije posle par dana se dogodilo isto, ali upali iz drugog pokušaja i radi na oko 500 obrtaja i ne prima gas uopšte, ugasio sam ga posle 10-tak sekundi. Probam ponovo on upali ko mina...

I evo danas opet. Jutros na -5 pali ko mina, odem do Beograda parkiram, upalim bez problema, vratim se kući, i posle jedno 2 sata da upalim nema šanse. Upali tek iz 5-6 pokušaja. I radi ko sat. Ni jednom nije izbacio grešku. U vožnji se ne gasi, niti pravi probleme.

Ima li neko ideju šta može biti. :question: :question:

Pozdrav.

P.S. povremeno kada palim upali brke. Lamp fail., ali smo ustanovili da je to od senzora merača nivoa ulja u motoru. Ali mi to nikada nije smetalo da upalim, i ranije se ponekada pojavljivalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam očistio EGR i MAP, bili su pomalo zaprljani ali ni blizu kao kada sam prvi put čistio pre 2 godine. Ima malo bolji odziv na gas, i lepše smiruje ler gas na 750 obrtaja.

Videću narednih dana da li će se javljati problem sa paljenjem, mada mislim da nije do ovoga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

slicnih problema bilo proteklih dana i na zalost u velikoj vecini slucajeva je bilo curenje pumpe visokog pritiska. nadam se da nije ali proveri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miki, rekao bih da si možda u pravu (kao i uvek :)).

Oko pumpe ima dosta "vlage" i "masnoće". Baš kao što kažeš. I ranije je vlažila pomalo, ali sada je baš vidljivo.

Po slobodnoj proceni, koliko to može da me košta, i gde je odneti na popravku (ako se ne varam ti to ne opravljaš? Ili grešim)...

Kakva su iskustva da li sme da se vozi ovako, jedino što može da mi se desi je da nemogu da upalim, ili ima i drugih posledica pre tog trenutka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam obrisao celu pumpu, i sve oko nje, nije tako straško kao što sam mislio. Čini mi se da pomalo slini na onoj "kutijici" za povrat (odma pored pumpe) u koju idu 3 crevca tj. na crevcetu koje ide prema rezervoaru. Kao da one fabričke konekcije baš i nisu najsjajnije rešenje. Skidao sam i poklopac zupčastog kajša i prebrisao krpom tu oko zupčanika koji pokreće pumpu VP, nisam primetio da je bilo vlage ili prljavštine, krpa je skoro potpuno čista. Pogledaću za nekoliko dana da li se negde vidi masnoća. Što se tiče mirisa, u kabini se ne oseća ništa. Oseti se samo kada zabodem nos skroooz između pumpe i one kutijice za povrat :ouch::blink: ali mislim da je to OK za motor koji je prešao 197100km (po satu).

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da kod tebe ipak nije u pitanju VP pupa. Moj motor je presao 135000km i pumpa se pokvarila, isla na remont.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas opet isti problem sa paljenjem.

Jutros ja da upalim, nema šanse, pokušao sam jedno 25-30 puta (nek je nama živ i zdrav Exide :)). Posle nekih 20-tak minuta maltretiranja upalio je... Odem za Beograd, vratim se sve normalno. I večeras sam ga vozio i pali normalno.

Gledao sam oko pumpe visokog pritiska, nigde ni kapi, kako sam je obrisao pre 15-tak dana, tako i sada izgleda. Išao sam na dijagnostiku, nema ni jedne greške (ustvari bila je od MAP senzora, ali je to stara greška), i svi parametri bi trebalo da su uredu, auto lepo radi. Sipao sam Liquid Moly aditiv, pa ću sipati ponovo na sledeći rezervoar.

Jedino mi je malo čudno, ubrizgavanje goriva na leru:

Dizna 1: 2mm3/taktu

Dizna 2: -1mm3/taktu

Dizna 3: -1 ili 0mm3/taktu

Dizna 4: 5mm3/taktu

Da li ovo može imati veze sa paljenjem, možda dizne nešto zezaju?

Možda ne raspršuju kako treba, nemam pojma... Da li bi to uticalo na paljenje, ali opet u vožnji se ništa ne primećuje.

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo da osvjezim temu posle godinu dana

opet crkao alnaser i opet cetkice :thumbsup:

sad kaze majstor da je uslo ulja u njega a curi mi ulje na jednom mjestu ??

kada ga je otvorio cetkica nigdje ode opet30€ :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...