Jump to content
FAS Goran
grki

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - sija check engine lampica

Recommended Posts

Eto sad znam, hvala :rolleyes:

Mislim da nikada do sada nisam podizala zadnje sediste :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se izvinjavam, nisam primetio da si cura, ne obraćam puno pažnju na nick :clover:

Zadnje sedište podižeš kad želiš da oboriš zadnji naslon da bi dobila prostor da prevezeš nešto...pri tome moraš prvo izvaditi naslone za glavu na zadnjem sedištu ako ih imaš....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da neotvaram novu temu da pitam ovde za neku narandzastu lampicu.Danas kad sam dao kontakt pre paljenja upalila se narandzasta lampica (kao nacrtano sunce) iznad one zelene za oborena svetla.Vratio kljuc nazad dao ponovo kontakt i sve je normalno.Verovatno nije nista malo se utripovao auto pa me samo zanima sta ta lampica znaci.

Edited by M4RKO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da neotvaram novu temu da pitam ovde za neku narandzastu lampicu.Danas kad sam dao kontakt pre paljenja upalila se narandzasta lampica (kao nacrtano sunce) iznad one zelene za oborena svetla.Vratio kljuc nazad dao ponovo kontakt i sve je normalno.Verovatno nije nista malo se utripovao auto pa me samo zanima sta ta lampica znaci.

Indikacija da je neka od sijalica neispravna. Proveri ako si menjao skoro neku sijalicu da li si stavio odgovarajuce snage, ako nisi onda hoce da prijavi gresku da je sijalica neispravna iako svetli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da neotvaram novu temu da pitam ovde za neku narandzastu lampicu.Danas kad sam dao kontakt pre paljenja upalila se narandzasta lampica (kao nacrtano sunce) iznad one zelene za oborena svetla.Vratio kljuc nazad dao ponovo kontakt i sve je normalno.Verovatno nije nista malo se utripovao auto pa me samo zanima sta ta lampica znaci.

Takođe zna da se desi povremeno i ako je sve OK sa sijalicama ali su zaprljani kontakti sa nekom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam i mislio lampica bas lici na sijalicu :lol: ,sva svetla rade jedino sam pre nekih mesec dana menjo sijalicu na zadnjoj tablici i tu su zice spojene i zalepljene izolir trakom pa je moguce da je do toga mada ako se ubuduce ne bude palila a sva svetla su ok, nema razloga za brigu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ti za tu sijalicu ne pali upozorenje.

Upozorenje pali samo za farove i štopaljke, ne pali za migavce, tablice, pa čak ni za maglenke kako mi se čini...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za osvetljenje tablice nisam ni ja siguran ali za migavce pali upozorenje sigurno.

Edited by neshaoct
ne citiraj post koji je ionako odmah iznad :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovezem na temu, danas sam ugradio sekvent u mog puntica 1.2 16v i posle 50 km otprilike upalio mi je istu lampicu mada ja pretpostavljam da signalizira siromasnu smesu goriva radi plina sto mi se javljalo na pezoovom motoru pre . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

novi sam na ovom forumu a i medju vozacima Punta. Do nedavno sam vozio Yugica i na njemu vecinu kvarova resavao sam bez ikakvih poteskoca :) Medjutim, sad je druga situacija, ocu reci, nemam pojma o ovim novojim tehnologijama pa mi je potrebna vasa pomoc.

Naime, skoro sam kupio Punta 1.2 8V 2001. godiste i u principu sam njime zadovoljan. Ono sto me muci je sledece:

u sred voznje padne skala od temperature na nulu, upali se ventilator i upali zuta lampica.

Ventilator radi non-stop dok ne ugasim auto. Kad ga upalim, opet se upali i ventilator, skala stoji na nuli i svetli lampica. Kada ugasim auto i ostavim ga 5-10 minuta, posle toga sve OK, skala radi, temperatura se pokazuje, ne svetli lampica... Nisam primetio nikakve promene u voznji. Ono sto sam primetio od prvog dana je da mi se pumpa od goriva cuje prilicno vise nego na ostalim Punticima koje sam gledao. Recimo, ono zujanje pumpe koje se cuje kad dam kontakt, takvo zujanje se nastavlja i kad upalim auto. U voznji se i ne cuje mnogo ali na leru da.

Eto, to je moj problem pa vas molim za pomoc. Hvala.

dkTHJ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, imao sam identican problem prije jedno godinu dana, radi se o losem kontaktu na davacu temperature motora, potrebno je skinuti konektor sa davaca temp. (lako ces naci gdje se nalazi, pogotovo ako vec imas iskustvo oko rada na kolima) i naprskati kontakt spreja i vratiti nazad (ono da bas cvrsto legne). Meni se to desio dva puta i onda sam ovo uradio i od tada vise nijednom! Pozdrav i javi sto si uradio!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, pogledacu odmah danas :)

Nadam se da cu ga pronaci. Kao sto rekoh, na Yugicu nisam imao neresivih situacija, ali ovde ne znam nista.

HVALA TI Visconti :)

Edited by Milos Milosevic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače ta lampica ima naziv "check engine" (provera motora) i javlja se kada kompjuter motora otkrije bilo kakvu grešku oko motora.

Poslušaj sve savete kolega, nemoj da te mrzi da sve odradiš (ipak je motor), ali PRE BILO ČEGA IDI NA DIJAGNISTIKU jer treba da tačno saznaš tip greške a to znači tačan uzrok. Inače ta greška mora da se obriše preko dijagnostike - ostaje trajno zapamćena čak i ako se lamica ugasi (a nekad se ugasi sama kad se greška otkloni).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno, na pr. kod konkretno ove greske lampica ce se ugasiti posle nekog vremena ali ce greska ostati zapamcena u memoriji i moze se iscitati/obrisati dijagnostikom!

@ Milos evo slike mislim da ces ovako lakse naci, ovo je dio koji trazis:

DHcU9.jpg

Edited by Visconti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da da, naravno da cu otici na dijagnostiku pa javljam rezultate. Ali kao sto covek rece, imao je identican problem i resio ga kontakt sprejom. Uradicu isto, jos i sliku imam, bravo Visconti, hvala Banetv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nedelju dana mi se upalila lampica Check Engines u toku voznje (tacnije trepkala je 10-15 sekundi i ugasila se) to se desavalo na auto putu na relaciji od nekih 80km, 4-5 puta se ponovilo dok nisam stigao , po gradu je sve bilo ok u povratku se desilo jos jednom.

U voznji nisam imao nikakvih neprijatnosti ili da sam bilo sta osetio da se promenilo u toku svetljenja lampice. Otisao kod majstora zakacili ga na komp i izbacio gresku P0302 (imao je prekid u dotoku struje na 2 cilindru) proverene sve svecice, kablovi ispitani (sve ispravno, provereno je kakvu struju dobija, upaljen je dok je bio prikacen na komp i sve parametri su OK. obrisana greska i nastavili smo da pratimo.

Danas se ponovilo jos jedanput ista stvar posle 8 dana, napominjem da u voznji nisam nista primeti, da cima, secka, slabije vuce..sve je apsolutno normalno. Ali trazim odgovor sta moze da bude i da li je neko imao slican problem kao ja( trebam ovih dana na duzi put pa da me ne ostavi negde). Napominjem da je u oba slucaja auto bio pun (opterecen) ali normalno vozen i da je neposredno pre toga sipano gorivo u oba slucaja na istoj pumpi (gde godinama kuujem gorivo)

Unapred hvala

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da jeste Punto MK2a 1.2 8v, iscitao sam to.

Jedino sto se nisam pronasao u svemu tome potpuno, ne bih voleo da je ECU za menjanje ili popravljanje. u dilemi sam da li da se pokusava nesto drugo ili odmah da se uhvatim za ECU, jer nema seckanja cimanja, nema ni stvarnog prestanka rada 2 cilindra (to mora da se oseti) apsolutno je sve normalno. Pa mislim d ane udaram odmah na najskuplju stvar za popravaljati kao je nesto drugo. i meni je greska samo na jednom cilindru 2-gom, tako kaze dijagnostika, u realnom radu ja ne vidim da bilo sta ne radi. zbog toga i nezanm odakla da krenem. A i malo dalje sam od BG-a za tako jednaostavan dolazak samo radi testiranja ili proveravanja da li je ECU gotov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto sam se uhvatio u kostac sa ovim problemom da nastavim dalje sa izvestavanjem o trazenju pravog uzroka paljenja lampice.

1. Kao dobra vest lampica se nije ponovo palila, auto radi odlicno.

2. Probe radi posto se greska javlja na cilindru 2 zamenjeno je mesto bobinama da vidimo ako se ponovo pojavi greska da li ce isto biti na cilindru 2, ako prebaci na cilindar 1 ili 4 po recima majstora onda je otisla bobina.

3. Poveren je rad bobina na kompu "problematicna bobina" na kojoj je bila greska radi na 2.2-2.3 ms a druga bobina na 2.4ms (meni to nista ne znaci), kada smo im zamenili mesta "problematicna bobina na drugom mestu je radila na 2.2-2.3 ponovo a ova "ispravna na 2.4. (postoji mogucnost da je bobina), dajte mi vase misljenje o radu bobina?

3. Primetio sam da jedan kabli od svecice na kraju koji se nalazi na bobini kada mu pipnem gumu on pecka struju ostali ne. Zamenicemo samo taj kabli za pocetak (odgovarajucim) Majstor kaze da to ne mora da bude problem. Sta vi mislite?

4. Akumulator je verovatno pri kraju (Bosh silver 4), juce nije hteo da upali (nocas napunjen akumulator) upalio kako treba, ne odvlaci struju i alternator uredno puni akumulator..praticu sta se desava.

To je to za sada nadam se najjeftinijem kvaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampica ponovo trepnula jednom juce, na dijagnostici izbacio gresku P0300, nije isti broj greske ali je vezana za problem. Sutra stizu novi kablovi i akumulator, pa cu videti kako ce sa tim da se ponasa. A taman cu preci nekoh 2000-3000 km u narenih 7 dana, pa cemo videti.

P.S. Svaki put je palio lampicu u ponedeljak (mozda je lek ne voziti ga ponedeljkom) :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

taj P0300 kvar je najcesce vezan za lose paljenje smese u nekom od cilindara.najcesci uzrok je kao sto je vec napisano-bobina,kablovi i svećice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapmica se vise ne pali, od poslednjeg posta koji sam postavio do sada je promenjen akumulator, kablovi-bosch, regler na alternatoru (koji uzgred nije bio problematican).

Bila je problematicna masa koja je labavo bila stegnuta na menjacu, pa je na leru auto pokazivao normalno punjenje 14,4v, a pri vecim obrtajima je varirala od 13 - 13,5v pa je polako i slabo punila akumulator, ociscenje su i dizne koje su bila prilicno prljave (auto bolje vuce i maalo manje trosi) i predjeno je 3800km bez trepkanja lampice :thumbsup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veceras mi se upalila zuta lampica motor nacrtan. Sta moze da bude?

U pitanju je punto 1.2 8v 2001.

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...