Jump to content
FAS Goran
grki

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - sija check engine lampica

Recommended Posts

Kako naslov kaze upalila se lampica narandzaste boje desno na instrument tabli nece da se ugasi.Auto pali i ide kako trba sta da radim?Mogu da ga teram tako?....

Share this post


Link to post
Share on other sites

svetli narandzaste boje,izgleda ko neki vodovodarski ventil kad palis auto ona se pali i kad se upali auto kad je sve ok treba da se ugasi kod mene ostaje da svetli znaci nesto nije kako treba .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravac servis ;) moguće da je lambda sonda :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je to ova lampica

check+engine.jpg

sto rece TOGO :welcome: ,moze da bude lambda sonda,a i jos neke stvarcice koje su povezane sa radom motora :unsure:

majstor sa dijagnostikom ce ti tacno reci sta je i nadam se popraviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora da znaci da je ostisla lambda sonda. Moj savet je da odes kod majstora na dijagnostiku. Postoji mogucnost i da nije nista u pitanju. Desi se da se lampica upali zbog kratkotrajnog prekida neke komponete,loseg kvaliteta goriva. Znaci prvo dijagnostika i utvrdjivanje problema a nakon toga dalji koraci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj kolega Grk je imao taj problem. Rešenje - čišćenje lambda sonde - 10eur ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta lampica je opšta, tj. označava čitav niz različitih problema do kojih može doći, pa se zato upalila.

Šta je tačno od toga bilo, mora na dijagnostiku. Kao što reče Martini, može biti i neka banalna stvar...možda i nije ništa već samo neki trenutni poremećaj u radu motora. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se :) Zato sam prvo i napisao - pravac servis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam isti problem i izgleda da se javlja zbog nedostatka katalizatora pa sonda koja je iza pravi problem

Bio sam na dijagnostici kod jednog lika koji je radio u deltinom servisu i prica se da je jako dobar mislim da se zove Ivan. Njemu je prijavio sondu, zamenio je i posle 15 minuta se ponovo upalila.

e sad on nije znao da je katalizator izvadjen pa kad sam mu rekao tvrdi da je to u pitanju. jel moze to da se zaobidje bez kupovine katalizatora posto je skup ko djavo.

Takodje mi je jedan majstor rekao kada mu je prijavljena greska da onda radi u nekom ajd da kazem SAFE rezimu i da moze eventualno da trosi vise goriva, jel to moguce jel zna neko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sada sam skinuo 1000 katalizatora i nikome nije svetlela lampica iz razloga što je skinut katalizator. Mom ortaku na puntu je sijala ta lampica jer mu nije valjao termostat. Čim je promenio termostat lampica se ugasila. Šta je tu problem nemam pojma ali čisto sumnjam da je to zbog nedostatka katalizatora..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikoldije, koje ti je godiste i koji motor u kolima? Ako je euro 3 palice lampicu ako nema kat, tacnije izbacice gresku `catalytic converter` Moze se zaobici greska potrebno je malo truda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je euro 3 palice lampicu ako nema kat, tacnije izbacice gresku `catalytic converter` Moze se zaobici greska potrebno je malo truda.

Kako zaobici gresku? :w00t: Ja nameravam da ispraznim katalizator. Isto je motor 1.2 16V sa dve Lambda sonde (EURO3). :veryangry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da pocnem od pocetka,

Kao prvo , da naglasim da sam pobornik odrzavanja automobila u fabrickom stanju i pokusavam da izbjegnem sve vrste budzenja/izmjena itd. koje narusavaju prvobitnu zamisao konstruktora. Ali, u ovako nekim slucajevima, kao sto je ovo sa paljenjem lampice zbog katalizatora ne ustrucavam se od DIY rjesenja.

Katalizator je na mom autu dotucen kad su probili kablovi od svjecica i onda ono nesagoreno gorivo islo na katalizator i izazvalo da se sve unutra raspe i pocne da veoma iritantno zvekece bukvalno kao kad casa padne na pod pri svakom dodavanju gasa. prvo sam vozio neko vrijeme tako jer me mrzilo da skidam granu i istresem sve to napolje, ali onda mi se upalila `check engine` lampica. Prilikom kacenja na dijagnostiku, ustanovio sam da je prijavljenja greska `catalytic converter`, obrisao sam je ali poslije 2-3 dana se ponovo pojavila. Onda sam odlucio da malo studioznije pridjem problemu, kao pocetak skinuo sam granu i sve ostatke ketalizator izbacio napolje i vratio granu nazad na mjesto.

Prvo sam probao elektronske emulatore cije seme se mogu naci na nekim stranim forumima, odmah da vam kazem to ne radi, ne treba ni pokusavati. Bilo je pokusaja sa diodama, otpornicima, kondenzatorima itd. itd. ali bi se lampica uvjek palila poslije predjenih 100-nak kilometara.

Onda sam odlucio da probam ovo

http://forums.evolutionm.net/evo-how-requests-questions-tips/114931-how-install-spark-plug-anti-foulers-remove-ses-cel-light.html

Nije fiat, ali princip je isti, a zamisao mehanickog emulatora lamda sonde mi se jako svidjela. Princip je u tome da se pomocu ovih `adaptera` , druga lambda sonda malo udalji iz glavnog toka izduvnih gasova, tako da ocitava vrijednosti koje su priblizne onome sto ECU misli da je u normalnim granicama, tacnije, ECU misli da je katalizator u najboljem redu. Odmah sam to probao , posto ovaj `anti fouler` koji oni pominju kod as nijesam mogao da nadjem ,otisao sam kod tokara koji mi je napravio dio slican tome po simbolicnoj cijeni od 5e. To sad kod mene na kolima izgleda ovako:

MNJ0.jpg

gdqF0.jpg

Adapter je duzine cca 5cm sa navojem M18x1.5 muski na jednoj strani (tako da ide u auspuh) a zenski na drugoj strani, tako da se lambda zavije u njega.

To kad sam ugradio sve je bilo ok par dana, kad se lampica odjednom ponovo pojavila. Onda sam na jednom drugom forumu nasao da samo treba omotati lambda sondu ALU FOLIJOM, znaci sigurno je svako ima u kuci. To sam i uradio, priznajem bio sam malo skeptican, ali zavio sam kompletan vrh sonde, onaj koji ide u adapter alu folijom i zavio to u adapter i vratio nazad. Rezultat....poslije predjenih vise od 1000km lampica se nije upalila!!! Znaci odusevio sam se kad sam to na kraju uspio. Mozda bi folijom mogla da se omota sonda i vrati u auspuh bez ovog adaptera, ali eto kod mene je ovakav setup i lampicu ne pali. Auto je punto sporting 1.2 16v sa Bosch Motronic ECU-om.

Eto, malo duzi post, ali nadam se da sam objasnio.

Pozdrav svima.

Edited by Visconti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se ta lampica "Check engine" upalila - prvo mi je auto verglao a onda jedva, posle nekoliko pokušaja, upalio i ta lampica se upalila. Sledeći put je upalio bez problema, možda je verglao koji sekund duže, a lampica stalno gori. Majstor ga je prikačio na dijagnostiku i kaže da pokazuje da pumpa za gorivo ima slab pritisak i otkazuje, mora da se menja a dizne mogu da se operu. Ugradiće mi neku nemačku pumpu koja košta 5400 din. Kakav je uopšte zvuk te pumpe za benzin, ovde su neki spominjali da se to čuje kada se startuje auto? Može li se desiti da je još nešto otkazalo? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad daš kontakt čuje se iza leđa tvojih, kad podigneš sedište zadnje videćeš plastičan poklopac, to mislim da znaš i sam al eto, odatle bi trebao da se čuje zvuk pumpe, čuje se onako....piskavo.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...