Jump to content
FAS Goran
sijerca

Stilo 1.6 16v - troši vodu

Recommended Posts

Sta sam primetio:

Zagrejem automobil na 90 stepeni, pipnem gornje crevo sto ide prema hladnjaku, tvrdo skroz. Pazljivo i polako otvorim posudu dok auto radi, krene tecnost napolje, pa se smiri, tad opet pipnem crevo skroz mekano.

Da li mi probija dihtung glave i gura pritisak kroz rashladni sistem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probio dihtung, sredi što pre da ne podgrevas glavu, moze da se iskrivi, pa da ode van tolerancije za ravnjanje.

Odmah kod majstora, skidanje, hidrotest, ravnjanje, hidrotest, sredis vodjice ventila, zamenis gumice, od 250 do 300 eura i resen problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/1/2016 at 11:02 AM, horvat said:

Sta sam primetio:

Zagrejem automobil na 90 stepeni, pipnem gornje crevo sto ide prema hladnjaku, tvrdo skroz. Pazljivo i polako otvorim posudu dok auto radi, krene tecnost napolje, pa se smiri, tad opet pipnem crevo skroz mekano.

Da li mi probija dihtung glave i gura pritisak kroz rashladni sistem?

 

Po tome sto si napisao otisao ti je dihtung glave.

Kad sam ja bio u tvojoj situaciji, oterao sam auto kod proverenog majstora (godinama sam kod njega), za par minuta je utvrdio da je otisao dihtung, imao je neki aparat nalik na staklenu epruvetu imala je na sebi neko gumeno prstenje i u sebi neku plavu tecnost, kad bi je prineo auspuhu ili poklopcu ekspanzione posude, plava tecnost bi postala zelena. Rece mi da je probio na drugom cilindru, tako je i bilo. Radio sam tom prilikom jos sto sta na kolima pa me je racun izasao 50k, sama opravka glave je bila jeftinija dosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sad sam bio kod jednog majstora pa cu da prenesem sta mi je rekao:

Sto se tice pritiska na crevu, kaze to je normalno dok ne otvori termostat. Kasnije nisam uspeo da reprodukujem tu situaciju. Znaci nije bilo pritiska u crevu.

Sto se tice dihtunga, nije imao spravicu, epruvetu ni nista, pogledao je kako se ponasa tecnost u ex.posudi i na osnovu toga mi je rekao da mi nije produvao dihtung. Objasnjavao je da, da je otisao dihtung sikljala bi voda napolje. Meni samo stoji i blago se onako bluc bluc bluc.

Sto se tice nedostajanja vode, rekao je da majstori kad su mi menjali antifriz u sistemu i kad su dolili, nisu upalili grejanje te tecnost nije usla u mali hladnjak. Kako su dosli prvi hladniji dani i ja upalio grejanje, mali hladnjak je povukao vode u sebe i time napravio nedostatak u sistemu. Nakon kojeg naravno povecanje temp nije nista cudno...

Da li ovo sve ima smisla?

 

Ja sam napisao kako je covek rekao, iako bih jako voleo da je ovo sve istina, nisam iz pristrasnosti nista modifikovao. Voleo bih da mi barem jos jedna osoba potvrdi ovo...

Mislim da je najpametnije da ga jedno vreme vozim polako sa oprezom i motrenjem kazaljke temperature i sa rezervom vode u gepeku, pa cu videti da li ce nastaviti sa gubljenjem tecnosti...

I da, evo upravo mi je auto na kanalu i gledamo pazljivo da li negde curi tecnost i zasad ne pronalazimo nista... Znaci ili dihtung ili majstorova prica da je sve ok, ako sam dobro razumeo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prsla mi je glava motora i apsolutno nikakvog "kljucanja" vode u posudi nije bilo. Osim enormnog gubitka rasladne tecnosti nikakvih drugih problema nisam imao.

Rekoh ti vec, sipaj vodu na max i prati. Primetis li da fali idi kod drugog majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako cu uraditi nisam pametan ni za sta drugo... Hvala na savetima

U sustini, ako nastavi da trosi - dihtung ili glava. Ako prestane da trosi - onda je moguca majstorova prica. Vreme ce pokazati, i bas cu napisati ovde da i drugi znaju :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim ali nisam siguran da stilo nema slavinu na hladnjaku za grejanje nego obicnu klapnu koja regulise protok vazduha. Ako je tako onda nhegova prica ne drzi vodu ali ne mora da znaci da je bilo sta pokvareno. Kao sto ti kaze Ivan, tecnost na max i prati situaciju. I brze reaguj ubuduce, nema ne mo gu da stanem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo koliko je mene sta kostalo tada.

Naravno ti odbi to sto ti je ispravno i sto neces da radis. Posle popravke nikakvih problema nisam imao, prodat je popravljen i sadasnji vlasnik ga vozi.

 

Stilo_22.jpgStilo_23.jpg

 

Posle popravke glava motora je bukvalno bila kao nova, sve promenjeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ja sam sad radio veliki tako da te kaiseve svakako ne bih menjao. @MS PK, da li mogu proveriti na e-learn, to sto kazes?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/1/2016 at 4:21 PM, Ivan BG said:
Evo koliko je mene sta kostalo tada.

Naravno ti odbi to sto ti je ispravno i sto neces da radis. Posle popravke nikakvih problema nisam imao, prodat je popravljen i sadasnji vlasnik ga vozi.

 

Stilo_22.jpgStilo_23.jpg

 

 

Posle popravke glava motora je bukvalno bila kao nova, sve promenjeno.

 

Ako sam dobro razumeo, za 5000 si uradio obradu glave, gumice ventila, vodjice ventila i slakfovanje ventila?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini sad sto pisem ovde to, a verovatno mogu izguglati, ali posto su samo gumice ventila?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/1/2016 at 3:17 PM, Ivan BG said:
Prsla mi je glava motora i apsolutno nikakvog "kljucanja" vode u posudi nije bilo. Osim enormnog gubitka rasladne tecnosti nikakvih drugih problema nisam imao.

Rekoh ti vec, sipaj vodu na max i prati. Primetis li da fali idi kod drugog majstora.

 

Nije bilo kljucanja nakon sredjivanja svega ili pre?

Kazes otisla ti je glava, ili je samo "produvao na dihtung"? Nisam sig sad, kad se kaze "otisla glava" da li to znaci menjanje kompletne glave ili ono sto si naveo (dihtung, ravnanje, gumice, slajfovanje ventila...)?

Po svemu sudeci 99% sam siguran da mi je otisla glava/dihtung ali samo jos da budem siguran pa cu se onda upustati u posao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bilo kljucanja ni pre ni posla sredjivanja glave. Dihtung mi je probio izmedju I i II cilindra, glava je ostala cela, odneta je na hidrotest, nije bilo naprslina niti je bila porozna (majstor je upotrebio taj termin), voda je odlazila u II cilindar pa na auspuh, nikakvih drugih curenja nije bilo, proveravano sve vise puta dok kvar nije ustanovljen. Vise majstora sam promenio, i na kraju odem kod onog koga znam godinama, za 2 minuta je ustanovio sta mu je, a koliko je naplatio vidis i sam. Tom prilikom sam uradio i veliki servis gde mi nije nista naplatio za ruke, pitao sam druge majstore tom prilikom i niko nije hteo dzabe da radi veliki servis, secam se da mi rece, isto mi je koje cu delove da vratim dal polovne dal nove, svejedno sam razubcio motor i sve poskidao, takodje tada je skidao tablu komplet zato sto je zbog vazdusnih cepova probio mali hladnjak ispod table.

Sredjivanje i obrada glave, veliki i mali servis komplet, skidanje table sa zamenom malog hladnjaka, me je kostalo tih 49.000 dinara.

Eto toliko, izvinjavam se na opsirnosti.

Edited by Ivan BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo vozi i prati temp i potrošnju tečnosti.

Ako ne troši onda si se izvukao.

Ja sam prethodni auto vozio godinu i po sa krivom glavom.

Samo sam uvek vodio računa o nivou tečnosti i dolivao antifriz.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno i ja sam mogao tako da vozim, nisam imao nikakvih problema osim gubutka vode, temp. normalna, potrosnja normalna, rad motora normalan, vukao je normalno, jedna posledica iz te voznje od majstora do majstora dok se nije ustanovilo gde curi je da mi je probio mali hladnjak, mozda se pogodilo sa glavnim kvarom a mozda ga i jesu probli vazdusni cepovi (mozda je negde bio nacet, defektan).

Sipaj vodu i prati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otisla glava je jedno i tad se menja glava a dihtung je drugo, tad se menja dihtung i obrada glave se radi.

Gumice ventila su skoro dzabe, par stotina dinara komad :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

150 dinara komad za alfu 😂😂😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam na prodaju glavu motora za 1.6 16V na njoj zamenjene gumice ventila pre mesec dana, ispravno sve moze se bregastama ili bez 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle hidrotesta cu znati da li mi treba nova glava ili ne :)

 

Sad se nekako sve kockice slazu, evo citam po internetu, svi simptomi su tu - Hladan start, prvih 10-20 sekundi kao da radi na tri cilindra, malo grubo, vibrira auto. Zatim duvanje vazduha u posudu, pritisak u crevima (mada kod mene to nije stalno, samo nekad, verovatno zavisi od termostata) i naravno potrosnja vode iako je sve suvo ispod njega...

 

Pitacu i u drugoj temi, ali eto ako admin ne zameri, da li neko zna nekog dobrog majstora za ovakve poduhvate u NS ili SU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko ti znači, jer nije na navedenim adresama.

Kod mene imam mehaničara i majstora za hidrotest i ravnanje glave. Pri tome mislim da nisu skupi.

pomoću štapa i kanapa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u BG imam odlicnog majstora, taj je i meni radio sve ono, i mnogo puta je pokazao da zna znanje i da ima volju da se iscima oko nekog problema, e sad ako ti nije problem da se icimas do glavnog grada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisljam se o cubiju u NS jer svakako vecina majstora nosi kod njega na obradu, a sada oni imaju i servis, pa mi je nekako prirodno mozda odneti kod njih da urade sve ... Ali dobro cu razmisliti, bolje mi je da se iscimam i odem do prestonice nego da mi se fuserski uradi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...