tox 42 Posted October 26, 2017 Napajanje ventilatora strujom u 4 brzini ide direktno dok za 1,2,3 brzinu napajanje strujom ide preko ovog reostata na kome se gubi deo napona i samim tim ventilator vrti sporije. Ovo je ustvari otpornik sa vise izvoda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 287 Posted October 26, 2017 Aha preko svojih različitih vrednosti otopra on kontroliše broj obrtaja motora..Sad kontam..Pa onda on nema diode već otpornike različitih vrednosti? A ujedno i trpi struju koju vuče ventilator? Vidim da ima neki hladnjak na sebi ako je to to? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted October 26, 2017 Da,bas tako,zato obicno i stoji unutar ventilatora da bi se hladio posto se prilicno greje . Nema diodu ali moze da ima mali topljivi osigurac koji crkne i prekine napajanje ako recimo ventilator zakoci pa da se ne bi zapalio otpornik. Na Doblu sam skidao i menjao taj osigurac u reostatu ,ne znam imaju li malo starija auta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 287 Posted October 26, 2017 To mu to mu dođe kao neka zaštita na ne bi nastao požar..Termalni osigurač al on treba da prekine celo kolo..Može to da se opravi samo treba da se razlepi zavisi kako je rešeno.. Sad treba znati vrednosti otpornika ..Ako su izgoreli onda je nemoguće pročitati po bojama jedino neka šema..Ako radi samo jedna tj četvrta brzina onda su riknula sva 3 otpornka.. Bolje da nađe neki polovan ispravan ako se ne prodaje zajedno sa motorom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted October 26, 2017 (edited) Ne budu tu oni mali otpornici sa prstenovima u bojama ako si na to mislio,to su otpornici male snage a za ventilatore i slicne svrhe se koriste zicani otpornici napravljeni od cekasa,volframa i slicnih otpornih materijala od koga se prave i grejaci. I ne bih preporucio nikakvo budzenje reostata osim eventualne zamene termickog osiguraca jer jako je tesko napraviti identican otpor originalnom i sve to spakovati da bude bezbedno da se sta ne zapali. A i ovo na slici kakio izgleda deluje mi da je zaliveno u plastiku i nema sanse to razvaliti i sastaviti da lici na nesto. Edited October 26, 2017 by tox Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 287 Posted October 26, 2017 Aha kontam za otpornike...Nisam ni ja mislio na neku budzevinu nebezbednu..Neko ko ima iskustva sa elektronikom moze sigurno da to napravi da liči i da se ne zagreva puno.. Samo je problem da se to razlepi i vrati ponovo kako je bilo..Ako je to jeftin elemanat bolje kupiti drugi ispravan i vozi..Malo mi je glupo da je to Mareli tako sbudzio da se preterano greje.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted October 26, 2017 Taj otpornik mora da se greje jer se na njemu gubi dosta "viska" snage koju ventilator ne treba da dobije kad se smanji na manju brzinu a koja mora da se potrosi na necemu a svaki otpornik struju pretvara direktno u toplotu. Retko to crkava a kad crkne najcesce je uzrok blokiranje ventilatora,teze okretanje ventilatora zbog losih piksni na rotoru i slicno ili slab kontakt na konektoru koji onda dodatno zagreje citav sklop. Na novijim vozilima je to dosta pametnije reseno PWM upravljanjem (elektronika) gde je grejanje i gubici mnogo manji ali zato kad crkne puno je skuplje za zamenu od otpornika ali to je vec neka druga tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
bockojagodina 0 Posted October 28, 2017 Jel zna neko gde ima da se kupi? Broj nekog fiatovog otpada... Quote Share this post Link to post Share on other sites
cubmil 0 Posted December 25, 2017 Pozdrav svima ! Da se nadovezem na ovu temu, u pitanju je ventilator hladnjaka, Fiat Brava 1.6 16v 2001. god. Kada je hladno (ispod 2-3 stepena) nakon malo duze voznje (40min+) pali se check engine lampica i pocinje da radi ventilator hladnjaka, nekad na prvu brzinu, nekad odmah na drugu i radi dok ne stanem i dok ne ugasim motor. Nakon ponovnog paljenja, ventilator nekad nastavlja da radi, a nekad se gasi na neko vreme, dok check engine lampica nastavlja da svetli, nakratko se ugasi pa opet pali i tako zurka u krug. Da li bi mogao biti problem u reostatu hladnjaka ili kompjuter pocinje da brljavi ili je ipak nesto trece ? Napomena, to se desava samo kada je hladno, leti normalno pali prvu brzinu u gradskim guzvama. Hvala svima unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amel_kevra 0 Posted January 28, 2018 Pozdrav imam Fiat brava 98 ,prestala mi je radit ventilacija ispitao sam motoric kabine tako sto sam ga direktno spojio radi, osigurac je uredu, otpornik je nov ne znam sta bi moglo biti problem hvala.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slaven 1 Posted March 1, 2018 Znaci fiat bravo 1.8 2000g. Znaci idem na relaciju 50km na pola voznje mi se ugasi ventilator kabine..pa nakon par kilometara opet upali...mislio sam da je motoric...stavio drugi ista stvar...onda sam dek od ventilatora klimo ali ne prekida...pa molim ako neko imao isti slucaj neka mi pomogne...e jos nesto radi na svim brzinama normalno samo sto se tako gasi...hvala 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted March 1, 2018 Znaci mozda je sam prekidac sto palis ventilaciju u prekidu pa kad strucne on prekine ili obrnuto. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slaven 1 Posted March 1, 2018 Gledo sam i taj prekidac ako mislis za brzine...skinio sam pepeljaru i gurnuo ruku i i dek klimo od prekidaca i radilo normalno...kazu ako radi sam 4brzina onda je otpornik kod mene rade sve...dali ima ventilator relej..mozda on zeza Quote Share this post Link to post Share on other sites
STARVIN MARVIN 9 Posted March 1, 2018 Mogući problemi i pronalazak kvara u tom krugu napajanje - osigurač - prekidač - reostat - ventilator? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slaven 1 Posted March 1, 2018 Mislis da bi mogo osigurac igrat ulogu Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted March 1, 2018 Znaci da misli 1 2 ViktorBG, neshaoct and IgorBG reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
kakoonobese 43 Posted March 3, 2018 Znaci bas kao sto je napisao i istim redosledom treba raditi proveru. osigurač prekidač reostat ventilator 2 neshaoct and IgorBG reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
IgorBG 133 Posted March 3, 2018 Znaci i meni se to isto desava na HGT-u ali to traje samo par sekundi i proradi odmah posle ali se to desilo samo dok je hladno,kako je toplije to se ne desava vise. Nisam nasao problem niti trazio jer traje jako kratko a ti ako nadjes javi da i mi ostali znamo. 2 kakoonobese and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted March 3, 2018 @Slaven Znaci jesi li resio problem? 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 4, 2018 Prekidac...Klasika za bravo... 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 6, 2018 On 4/21/2010 at 10:09 PM, mikisxy said: cest problem kod njih je prekidac ventilatora tako da moze lako da to bude u pitanju On 4/21/2010 at 10:24 PM, Martini said: Tako je. U vecini slucaja moze i da pomogne "tesnjenje" utikaca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CikaKURE 1 Posted May 31, 2020 Pozdrav. Ja imam problem sa ventilatorom kabine na Fiat Marei. Nebitno na koji broj ja okrenem, on duva kako hoće. Nekad duva najjače na 0, a na 3 ne duva nikako. Okrećem dok ga ne podesim kako hoću. Nekad kad udarim na rupu on promeni brzinu duvanja. Kad hoću da ugasim duvanje skroz ja okrenem na 4 i on posle par sekundi ispise error cli na displayu i ugasi duvanje skroz. Isto je i kad uplalim klimu i obično duvanje.Sta mu je? Ako moze biti taj prekidač gde okrećem, kako se on vadi napolje? Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites