Mik 3 Posted April 23, 2010 Hvala na iscrpnim obavestenjima,o patrolnim mestima ja juce prosao Ibarskom,sve do Kraljeva,i manje vise,patrole su uglavnom na tim mestima gde si i naveo ali sam se zato vracao auto-putem -opusteno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted April 23, 2010 Sabacka policija trenutno ne koristi radare(osim retko "Famu" i to samo po danu). Zadnja 3 meseca cela kontrola se zasnova na tehnickoj ispravnosti i postovanju osnovnih pravila saobracaja. Trenutno im je glavna stvar puna linija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted April 23, 2010 Pa ja sam iz Lazarevca, tako da mi Beograd - Lazarevac jedina mogucnost magistrala i onda bukvalno znam svaki cosak gde stoje, gde su stajali i gde bi mogli da stanu A auto put je zakon... Doduse znaju i tamo da te sustignu ali ako bas preteras sa brzinom Doobro, da znam kad krenem za Sabac da ne idem po danu Ja sve ostalo strogo postujem, tako da mi mesta gde love za punu itd nisu kriticna, muce me samo preniska ogranicenja na pojedinim mestima, koja realno niko nepostuje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
scul 0 Posted April 23, 2010 (edited) Ja umesto Ibarske uvek koristim pravac preko Mladenovca i Topole, i onda izadjem na Rudnik. Mnogo opustenija varijanta. Edited April 23, 2010 by LybraJTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted April 23, 2010 ...i mnogo LEPŠA! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted April 23, 2010 Pa jes, da mi iz Lazarevca nismo osudjeni na Ibarsku... Quote Share this post Link to post Share on other sites
a.m 1 Posted April 24, 2010 budite sretni dok vam ovaj zakon ne dodje u drzavi a brzo ce posle nas sigurnoPRAVILNIK O ISPITIVANJU VOZILA.Evo naprimjer ako je vozilo PREINAČENO, mora se podvrgnuti ispitivanju, a pod PREINAKOM se podrazumijeva sljedeće:KATALOG PROMJENA NA VOZILU KOJA PODLIJEŽU ISPITIVANJUPod promjenom na vozilu se smatra preinaka (nadogradnja i pregradnja) vozila te bitniji popravak vozilaOPIS BITNIH PROMJENA NA VOZILU KADA VOZILO PODLIJEŽE ISPITIVANJUI. UREĐAJ ZA UPRAVLJANJE I AKCELERACIJU1. Svaka promjena na upravljačkom mehanizmu2. Svaka promjena na uređaju za akceleracijuII. UREĐAJ ZA KOČENJE1. Svaka promjena na kočnom sustavuIII. UREĐAJ ZA OSVJETLJAVANJE I SVJETLOSNU SIGNALIZACIJU1. Naknadna ugradnja i mijenjanje položaja2. Zamjena tipno odobrene svjetlosno signalne opreme s opremom drugog tipa3. Dodatna svjetlosna oprema (na vozilima s uređajima za obavljanje određenih radova)IV. UREĐAJI KOJI OMOGUĆAVAJU NORMALNU VIDLJIVOST1. Naknadna ugradnja, mijenjanje položaja, (staklene površine, retrovizori, kamere, ...)V. KONTROLNI I SIGNALNI UREĐAJI1. Uređaj za davanje zvučnih znakova1.1 Naknadna ugradnja i mijenjanje položaja1.2 Zamjena tipno odobrene s opremom drugog tipa2. Brzinomjer s putomjerom2.1 Naknadna ugradnja2.2 Zamjena tipno odobrenim s opremom drugog tipaVI. UREĐAJI ZA ODVOD I ISPUŠTANJE ISPUŠNIH PLINOVA1. Naknadna ugradnja2. Zamjena tipno odobrenim s opremom drugog tipaVII. UREĐAJI ZA SPAJANJE VUČNOG I PRIKLJUČNOG VOZILA (vučna kuka, vučno sedlo)1. Naknadna ugradnja i mijenjanje položaja2. Zamjena s uređajem drugog tipaVIII. SAMONOSIVA KAROSERIJA TE ŠASIJA S KABINOM I NADOGRADNJOM1. Zamjena školjke (karoserije)/šasije2. Preinake produživanja ili skraćivanja karoserije/šasije (npr. međuosovinski razmak, područje stražnjeg prepusta)3. Preinaka karoserije/šasije u pogledu vrata, prozora, krova, brava, blatobrana, branika, sigurnosnih pojaseva i njihovih učvršćenja, sjedala i njihovih učvršćenja, izlaza u slučaju opasnosti)4. Naknadno ugrađivanje sustava grijanja na vozilima za prijevoz opasnih tvari5. Preinaka koja mijenja masu i dimenziju praznog vozila6. Nadogradnja, pregradnja i/ili dogradnja vozila kojom se definira namjena vozila (npr. nadogradnja sanduka, samoistovarivača, cisterne, rampe, dizalice, rashladnog uređaja i sl. na šasiju s kabinom ili dogradnja na već odobreno vozilo).7. Ugradnja/izgradnja vučnog vitla vozila8. Preinaka ili naknadna ugradnja bočne zaštite, stražnje zaštite od podlijetanja, branika, spojlera i sl.IX. ELEMENTI OVJESA, OSOVINE, KOTAČI1. Naknadna ugradnja/izgradnja osovina2. Zamjena tipno odobrene opreme s opremom drugog tipa3. Zamjena polužja ovjesa i zglobova drugim tipom4. Zamjena amortizera drugim tipom5. Naknadna ugradnja i zamjena opruga i gibnjeva drugim tipom6. Zamjena glavčine kotača i ležajeva7. Naplatci i gume (zamjena kotača drugačijim od tipno odobrenih za predmetno vozilo)X. MOTOR1. Zamjena motora s motorom drugačije snage2. Zamjena motora s motorom drugačijeg volumena3. Naknadna ugradnja drugog pogonskog goriva4. Ugradnja motora s drugačijim pogonskim gorivom5. Promjena snage motora (preinakama na usisnom sustavu, sustavu paljenja, sustavu napajanja gorivom itd.)XI. BUKA VOZILA1. Uslijed promjene elemenata (npr. usisni sustav, ispušni sustav, snaga motora)XII. PRIJENOSNI MEHANIZAM1. Naknadna ugradnja poluvratila i vratila2. Promjena elemenata prijenosa snage i momenta od pogonskog motora do kotačaXIII. BITNIJI POPRAVAK VOZILA1. Promjena dijelova karoserije ili šasije na elementima bitnim za prihvat elemenata oslanjanja, upravljačkog i kočnog mehanizma, prijenosa snage i dr.XIV. OSTALO1. Ugradnja dodatnih sklopova i uređaja koji utječu na sigurnosno-ekološke karakteristike vozila, (npr. ugradnja dodatnih komandi u vozila auto-škola i vozila za osobe s invaliditetom i sl.)Bilo kaj tvornički promijenjeno na autu se smatra PREINAKOM, a po zakonu svaka PREINAKA se mora podvgnuti ispitivanju.A ovaj pravilink postoji godinama Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted June 6, 2010 Evo jos par primera da se zakon totalno selektivno (ne)primenjuje. Od petka je moto skup u Lazarevcu, ja taj skup nazivam malo drugacije, ali ne bih sada da vredjam... Naime, jedinsvena prilika da se divlja pod pratnjom policije. Skup momaka koji ne misle ni o sebi ni o drugima divljali su ulicama Lazarevca dva dana dok su panduri sve to mirno posmatrali. Verovatno, kao i na svakom skupu, tone i tone piva, momci pijani i besni divljaju po ulicama, naravno kao da je bilo zabranjeno , pa niko od njih nije imao kacigu na glavi. Sa semafora sam krenuo i tik posle raskrsnice jedna grupa motorista krece da me obilazi, naravno neki sa desne a neki sa leve strane. I sta da sam mahinalno obilazeci saht, rupu ili nesto tako pomerio auto par cm desno blize ivicnjaku, udari coveka koji mi se provlaci sa desne strane auta (da napomenem da je to jedna traka) jednostavno covek hoce da me prodje tik uz ivicnjak. Ne razumem samo odaklje ljudima za pravo da dozvoljavaju sebi takav luksuz da drugi misle o njima, pa ako on ne misli ni malo o svojoj bezbednosti zasto bih ja to radio. E sad, slobodno trazite neki podatak pa vidite koliko je kazni napisano za alkohol i nenosenje kacige za vreme skupa u Lazarevcu? NIJEDNA! E sad zanima me da li to u zakonu stoji da u mesecu ima predvidjeno par dana, kada se skupovi organizuju i kada nije potrebno postovati zakon? I to ne samo da nije potrebno postovati zakon, nego se i preporucuje voznja bez kacige i ulkoholisanom stanju. Evo danas dodjoh sa ture biciklo,. presao nekih 84km i za to vreme bar 5-6 motora sretoh gde ljudi voze bez kaciga, sta kao ja sam lud sto na bicikli na svim turama imam kacigu, a njima nije potrebna? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted June 6, 2010 Motoraši kad nose kacigu svi izgledaju isto, ne zaustavlja ih policija jer obično ne staju, radar ih ne vata jer su mali, registracija se obično ne vidi ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22972 Posted June 6, 2010 Lazarevac je specificna sredina, kao mnoge takve u Srbiji sa standardom iznad proseka. Za mene je mnogo veci problem broj narkomana i nikakva akcija policije povodom istih. Ovo sa bajkerima dodje kao neka boza u poredjenju sa tim. Ali da ne offujem vise. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted June 7, 2010 Da, ali na moto skupu imaju kapiju kroz koju prolaze i magistralu koju pritom moraju preci, a bas tu panduri stoje da ih sprovode, tako da ih mogu i zaustaviti i videti da nemaju kacigu, a i tablice lagano procitati...A i kamo lepe srece da je Lazarevac sredina sa standardom iznad proseka... A vala za narkomane ste u pravu ima ih pun .... Svaki gradjanin Lazarevca moze da ti nabroji bar 100 narkomana koje poznaje i par dilera, a kad su bile one silne navodne akcije u Lazarevcu ne uhapsise nikoga. Verovatno nisu znali da ih ima Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted June 7, 2010 Ko ce koga da uhapsi?Citam danasnje novne da su uhapsili cetvoricu saobracajaca milicajaca da su dilovali drogu.Radili su na zpadnom delu Beograda i bili su primerni i posteni pa im nije jasno kako su odjedamput postali dileri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted June 17, 2010 Evo sta se desilo mom drugu pre par dana na Ibarskoj, isao nekim jugicem drndavim kome skala za brzinu varira 20 gore-dole, uglavnom zaustavlja ga policajac i kaze mu isao je 76, a ograniceno je 60. Kaze drug stvarno ne zna, verovatno je i isao toliko. ALi evo zapravo u cemu je stvar, tu nikako ne moze biti ogranicenje 60, doduse ranije je na tom mestu bila tabla na kojoj je bilo 60, sada te table nema, pa je podrazumevano da je na magistralnom putu ogranicenje 80, a druga stvar na tom mestu gde su ga zaustavili je most, okolne njive i kuce, znaka nema pa bi onda moglo biti samo 80 ili 50 ukoliko se zbog tih okolnih kuca tretira kao naseljeno mesto... Gde je policajac nasao tu 60? I jos jedna stvar, drug se vadi na teko materijalno stanje, priznao prekrsaj ali nenamerno itd. Policajac mu rece onda kao da ga kazni za pojas itd. Uglavnom ja sam mislio da oni sad napisu kaznu i daju ti zapisnik i uplatnicu da platis... Drug mi rece da su ga upisali u neku svesku i rekli mi da ce mu poslati? Koja je fora sa tim,pa onda oni svakoga mogu da upisuju na salvete i salju posle okolo? Zar ne bi trebalo da mu izdaju zapisnik o prekrsaju na licu mesta (ako je prekrsaj laksi) ili poslaju poziv sudiji za prekrsaje ukoliko je prekrsaj tezi, kakvo je to sad upisivanje u svesku? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted June 17, 2010 (edited) PRAVILNIK ZA PRAVILAMislim da ovde u pomoć treba prizvati dve narodne umotvorine:1. "Ne lipši magarče do zelene trave"2. "Svako čudo za tri dana" Edited June 17, 2010 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
lanciathema 1 Posted June 17, 2010 Drug mi rece da su ga upisali u neku svesku i rekli mi da ce mu poslati? Koja je fora sa tim,pa onda oni svakoga mogu da upisuju na salvete i salju posle okolo? Zar ne bi trebalo da mu izdaju zapisnik o prekrsaju na licu mesta (ako je prekrsaj laksi) ili poslaju poziv sudiji za prekrsaje ukoliko je prekrsaj tezi, kakvo je to sad upisivanje u svesku?to upisivanje u tefter je stara praksa i ona se redovno sprovodi, mada je protivzakonita, a radidi se o sledecem: U momentu kada je OSL zaustavio ucesnika u saobracaju ili prilikom kontrole utvrdi da slucajno ne nosite dokumenta, LK, a iz razloga sto ste navodno priznali prekrsaj i niste bili kurceviti, izvinte na izrazu, pa kao nece da Vam pise kaznu ili prijavu a on ce samo da Vas upise u svesku... e tu dolazi do problema jer momenat nacinjenog prekrsaja i podnete prijave se ne slaze... da se vratim razlogu upisivanja u tefter ili svesku, blokce ili slicno je i zato sto u datom momentu ima vec nekoliko podnetih ili pisanih prijava i ispunio je za tu smenu zadatu kvotu. Nigde zvanicno nema koliko je svaki OSL duzan da u toku smene ima podnetih prijava ali se razlikuje od sefa do sefa ali to je negde oko 10 za saobracajnog policajca u jednom turnusu smena, prva, druga treca...e zato on u momentu kada mu zafali neka od prijava a on onda kao iz rukava izvadi onu iz teftera i podnese ju kao da je tog dana i nacinjen prekrsaj... sta treba raditi?proverom u terminalima kad je nacinjen prekrsaj i kad je prijava podneta, retroaktivno NE MOZE da se podnosi prekrsajna preijava nadam se dasm bio iole jasan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted June 17, 2010 Pa jesi skroz, ali ne znam sta im to znaci, ja svaku kaznu koju sam platio platio sam uz pomoc tog teftera Osim kada se dogovorimo, pa zajedno popijemo nesto Uglavnom sam kao kolega prolazio uz opomenu, doduse nikada nisma ni pravio teske prekrsaje osim sto se po nekad, nacesce u preticanju omakne neko prekoracenje... Ako policajci imaju kvote koje treba da ispune, sta ce nam onda zakon... Ako se u startu podrazumeva da njih 10 u osam sati pravi prekrsaje. Onda nije zadatak postovati zakon, vec naplatiti odredjen broj kazni, a za prpise ko te pita...ccc! Znaci ako je policajac ispunio kvotu onda bas ga briga, ali ako natrcite na gladnog i pocetak smene a joj crno ti se pise... Quote Share this post Link to post Share on other sites
lanciathema 1 Posted June 17, 2010 Ako policajci imaju kvote koje treba da ispune, sta ce nam onda zakon... Ako se u startu podrazumeva da njih 10 u osam sati pravi prekrsaje. Onda nije zadatak postovati zakon, vec naplatiti odredjen broj kazni, a za prpise ko te pita...ccc!hehe pa sta mislis na koji nacin drugacije policija zaradjuje plate?da li saobracajni policajac poznaje zakon, ma daj nemojmo biti smesnikoliko vrsta prekrsaja vozac moze da napravi u toku voznje po gradu i koliko van grada, tako reci na otvorenom putu?sve ukupno desetak:- Voznja bez ukljucenih dnevnih svetala- Ne koriscenje sigurnosnog pojasa- koriscenje mob telefona- preticanje preko pune linije, autobus na stajalistu- voznja u kontra smeru- ne propustanje pesaka na pesackom prelazu- prolazak kroz crveno svetlo na semaforui da se doda jos nekoliko i to bi bilo tou tom njegovom tefteru na prvoj strani su izvedeni clanovi zakona pa mu je lako da se snadje a kad krene na smenu dobijaju se konkretni zadaci koje mora da radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted June 17, 2010 Zalosno, ali istinito! Tu pricu o broju zadatih kazni sam i ranije cuo, ali nisam mogao da verujem da je bas tako! Daleko cemo mi dogurati! Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusman13 80 Posted June 18, 2010 Vec smo daleko dogurali, nazalost. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted June 18, 2010 Policija od naplaćenih kazni nema ništa. Svoje plate ne zarađuju. Dobijaju ih kao i svi zaposleni u javnim preduzećima. Sva lova od naplaćenih kazni se sliva u državni budžet. Budžet je rupa bez dna. Pare iz budžeta se bahato troše. Od policije zahteva da budžet jače puni. Otuda kvote/norme koje policajci moraju da ispune. Ono što je loše je da je naveći broj učinjenih prekršaja po novom ZOBSu: ne upaljena svetla, ne vezan pojas,a to su veoma benigni prekršaji, ali koje je najlakše otkriti. Ja sam često u saobraćaju ovi prekršioci me nikad nisu ugrozili. Za prekršaje kao što su: ne poštovanje prvenstva, bahato ponašanje, nasilničku vožnju treba mnogo više truda i aqngažovanja, a ovo se skoro uopšte ne kažnjava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MarkoJTD 1 Posted June 25, 2010 Evo sta se meni desilo ove nedelje...Pre neki dan na Banjici me zaustavio pandur sa sve rotacijom i sirenom. I nakon sto je proverio i mene i auto i video da sam "cist", poceo je da mi drzi predavanje o folijama na staklima i to na zadnjim ( prednja stakla su bila spustena, a na zadnjim mi je 100% zatamnjenje). Elem rekao mi je kako treba pod hitno da skinem folije jer ako me opet zaustavi vodice me na vanredni tehniciki a kada sam ga pitao po kom zakonu ili clanu je nedozvoljeno zatamnjenje zadnjih stakala, on mi je odgovorio - reci cu ti sledeci put, kada te zaustavim! Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted June 26, 2010 Ja sam vec davno pisao o tome na forumu da saobracajci imaju normu koliko kazni treba da ispune u toku smene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22972 Posted June 26, 2010 Znam da raspored na "dobra" mesta za kontrolu saobracaja, saobracajci svojim sefovima placaju i do 100 evra po smeni. Tako da oni u stvari balansiraju izmedju norme koju moraju da zarade za drzavu i norme koju moraju da stave u svoj dzep. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 26, 2010 Preteča dobre primene bilo kog zakona jeste podrška stanovništva nad kojim se taj zakon primenjuje. Zvuči apsurdno, ali je apsolutno tako. Činjenica je da policajaca nema dovboljno da UVEK budu na PRAVOM mestu i činjenica je da se često može napraviti prekršaj i proći nekažnjeno. Takođe je činjenica da naš sistem saobraćajne policije i policije uopšte verovatno nije idealan. To se ne može postići nekom suvom teorijom i pričom već radom. Radom policije i radom naroda. Zašto je Dragan Đilas naredio da se smanje cene pauka? Pa zato što je došlo 50 ludaka u gradsku skupštinu da linkčuju kompletnu skupštinu grada i Đilasa na čelu... Naravno, to je sve zataškano, a zauzvrat je Đilas uradio to što je uradio... ubrao sebi par predizbornih poena. Naravno, to za posledicu ima preispitivanje načina rada Parking servisa i reorganizaciju preduzeća jer sad moraju da rade na istom nivou sa duplo manje para. I tako se lanac nastavlja i kroz par dodatnih akcija ovakvog tipa Parking servis će biti doveden u red. Isto važi onda i za sve ostale segmente saobraćaja i ne samo saobraćaja već kompletne državne uprave i administracije. Ako bi se redovnim dopisima Ministarstvu unutrašnjih poslova ukazivalo na greške i propuste u radu Policijskih uprava oni bi morali da reaguju na to. Dakle, ako policija stoji na mestu gde je brzina ograničena bez razloga na 40 treba im poslati dopis da je ta njihova lokacija besmislena kao i ograničena brzina, tražiti objašnjenje zašto je ta brzina ograničena na toliko na tom mestu i što je najvažnije - ponuditi im alternativno mesto tj. lokaciju koje je stvarno opasno kao npr. Takovska ulica gde i 50km/h (koliko je ograničeno) je u nekim situacijama mnogo, a ljudi redovno voze preko 80... Jednom rečju, treba delovati poput sajta bahatoparkiram.com i bazirati se na mnogo veći dijapazon delatnosti osim na samo parkiranje... na taj način svi će mnogo više obraćati pažnju na to kako se ponašaju u privatnom, a kako u službenom vozilu, da li zaustavljaju vozilaq iskakajući iz žbuna na 10m ili sa 200m itd... Poenta celog posta jeste i objašnjenje zašto novi ZOBS nije uspeo do sada, ali i objašnjenje kako može da uspe... lično smatram, da ovakvim stvarima treba da se bave penzioneri koji verovatno nemaju drugo zaposlenje, a ukoliko se lepo organizuju mogu i da zarade od cele priče I još jedan praktičan primer svega navedenog jeste ova tema. Konkretno, nakon svih ovih procedura u svakom preduzeću je došlo do preispitivanja osoblja i nadležnih (što se u tekstovima može videti) i ako bi takve stvari npr bile učestale sve bi se vrlo brzo dovelo u red Quote Share this post Link to post Share on other sites