Jump to content
FAS Goran
Terza

Primena Zakona o saobraćaju

Recommended Posts

Znam da imamo slicnu temu koja se ovde bavi novim zakonom i bezbednosti saobracaja. Nadam se da nece smetati sto otvaram jos jednu, ali mi pade na pamet da imamo uporedo temu gde cemo pisati o sprovodjenju ovog novog zakona, a ne zapravo o samom zakonu i tome sta on nalaze, o svemu kako to izgleda u praksi. Ovde bi mogli da objedinimo vise tema, napisemo svoje zamerke, iskustva o tome. npr kako prolazite na tehnickim pregledima, da li vam neko kontrolise izduvne gasove, farove, kako prolaze ljudi sa naknadno ugradjenim xenonima, u kojoj meri postujete zakon, da li ima zloupotreba, da li ste platili neku kaznu, za sta itd.

Evo zapocetak bih naveo jedan primer ciste bahatosti i potpune (ne)primene zakona. Preko dana, policajac uoci da ne radi jedno oboreno svetlo, tj da je sijalica pregorela, zaustavi vozilo i kada mu vozac kaze da je krenuo u servis da zameni sijalicu i pritom mu pokaze garnituru rezervnih, pandur zatrazi tri hiljadarke na licu mesta. Na kraju se nagode na pristojniju sumu i to je to!

Dok s druge strane pre par dana zaustave mog druga jer je telefonirao, za telefon ga opomenu, a za radar detektor koji mu je bio u kolima ne kazu nista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uredjaj za detektovanje radara je vrlo diskutabilan sme li da postoji u kolima ili ne?. U svakom slučaju, ako postoji u kolima - obaveštava vozača da MORA da prilagodi brzinu brzinu saobraćajnom obaveštenju, ukoliko ga nema, a ne poštuje odredjenu brzinu - platiće kaznu. Prema tome, u oba slučaja - mora da pazi.

Što se kenjanja preko telefona tiče tu bih bio nemilosrdan. Ni jedan akcidentan slučaj u gradskoj vožnji mi se nije desio a da drugi učesnik nije bio sa telefonom na uvetu! Odakle taj nagon da se "tandrče" telefonom kod nas tokom vožnje - nije mi jasno uopšte. Pogotovu pisanje poruka na semaforu!!! Da li je moguće da jedana važna razmena informacija ne može da se obavi sa 5 min kašnjenja. Ja razumem da smo mi neka berzansko-brokerska zemlja sa razvijenim tržištem hartija od vrednosti koja menjaju vrednost svakog sekunda, ali to se kod nas dešava na dnevnom nivou (još uvek).

Pogadjanje sa Policijom je posebna priča.... Nek malko razmisle o tome: još uvek je veoma aktuelno!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni znao da li moze policajac nekoga da kazni zato sto mu ne radi svetlo? I moze li uopste? MOglo je i da pregori 100 metara ispred pandura a da vozac to i ne zna... Kako onda? Zar ne bi trebalo da te samo opomene a kazni tek ako nemas rezervne sijalice?

Sto se detektora tice, koliko mi je poznato oni su po novom zakonu zabranjeni! Mada, ja sam ga koristio pet godina i moje iskustvo je da se sa njim ne moze krsiti zakon ne znam ti koliko. Moguce je malo ici preko ogranicenja i korigovati tu brzinu kada detektuje radar pa se na taj nacin izvuci samo od placanja kazne. Inace ko misli da ne mora da postuje zakon ako ima detektor grdno se vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kao sto se uverih, ocigledno sme :thumbdown: Samo sto je ovaj bio spreman za dogovor,pa kazna bese simbolicna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je u ljudima,misle da je vezan pojas,upaljena svetla i pancir u kaseti ceo zakon,a ima tu jos milion gluposti preko cega ce da sisaju jadan narod po usima :thumbdown: Mene su skoro zaustavili kao 5 vozilo zaredom i stavili me da cekam dok oni cerupaju ove ispred mene.

Sreca pa drugar koji je bio sa mnom je sin od :secret::police: i dobro je upoznat s novim zakonom,rekao mi je da to ne smeju da rade,ne smeju vise od jednog vozila da zaustave,nakon cega smo mi to objasnili "chiki" koji nas je pustio bez problema :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu sam za striktno poštovanje Zakona i propisa - pogotovu u saobraćaju, gde glava lako može da ode...Nažalost, moram ovde pred svima da priznam da sam svojom voljom (krivicom), oduševljen ispoliranošću farova prihvatio ponudjenu ugradnju xenonskih sijalica sa sve trafoima (jednim automobilskim i jednim motorciklističkim). Ali rade dobro..Osvetljavaju perfekrno.

Problem je u tome što će sigurno ovakav način ugradnje biti sankcionisan, odnosno zabranjen. Sve izvesnije priče o stabilizatorima uglova farova, pa njihovom pranju komprimovanom vodom dovode do zaključka da bi dodatna oprema za zakonsko funkcionisanje ovog uredjaja bila bitno skuplja od samih sijalica i trafoa! I ne samo to. Konstrukcija fara je potpuno drugačija: far za xenonsku sijalicu ili je konstruisan kao projektor sa teleobjektivom, ili ima difuzor!. Klasični far je konstruisan za H4 ili H7 sijalicu, pa stim u vezi i odgovarajući difuzor na faru.

Moja preporuka: NE UGRADJUTE VIŠE XENONE ukoliko ne želite da vas boli glava. Nadjite poštenu i dobru H4 ili H7 sijalicu i ne razmišljajte o sijalicama za koje vaš far nije konstruisan.

Upravo sam u razmišljanjima da nabavim neke OSRAM, TUNSGRAM, PHILIPS ili WURH sijalice koje bar za 30% osvetljavaju bolje od standardnih halogenki i da zamenim ove gasne sa kojim bodem oči svima - a pogotovu Policiji!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod promeni misljeneje? Pa do skora si bio za xenone...

A to da zaustave vise po nekoliko vozila za isti prekrsaj, oduvek bilo i bice! U sustini da se ne lazemo, panduri su ti koji najmanje postuju zakon! A i zasto bi kad je dovoljno da samo pokazu sluzbenu i odose dalje... A i svako od njih ce priznati da ponekad voli da se nameraci i trazi dlaku u jajetu kad nekoga zaustavi. To je jednostavno tako!

Zanima me da li bas sva vozila koja imaju ugradnjene xenone u fabrickoj varijanti imaju i prskalice i uredjaje za automatsku nivelaciju? Posto nisam bas siguran da je to tako...? A i ne znam da li se jos negde vodi polemika o xenonima i nacinima njihovog ugradjivanja osim na forumu? Bas bih voleo da vidim nekog stila sa naknadno ugradjenim xenonima pa da uporedim sa mojim svetlima, svi kazu da je razlika velika, ali nikad nisam imao prilike da se uverim. A sad ako se sa njima mnogo bolje vidi onda to sigurno ne utice negativno na bezbednost u saobracaju, vec samo i iskljucivo pozitivno! Kako god se ugradili i ako se lepo nasteluju nece smetati nikome! Uostalom da li je neko nekada platio kaznu jer su mu farovi rastelovani, a milion je takvih na putevima, pa sta cemo sa njima? Nikom nista, em su im farovi katastrofa, sociva oksidirala, sijalice nikakve, em su rastelovani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najčešći prekršaji

Prekoračenje brzine 7.600

Alkoholisano stanje 10.172

Nasilnička vožnja 132

Neuključivanje svetla danju 43.276

Nepropisno parkiranje i zaustavljanje 30.000

Vožnja u zabranjenom smeru 3.189

Prolazak na crveno svetlo i nezaustavljanje na pešačkom 5.051

*Izvor – Ministarstvo unutrašnjih posl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preko dana, policajac uoci da ne radi jedno oboreno svetlo, tj da je sijalica pregorela, zaustavi vozilo i kada mu vozac kaze da je krenuo u servis da zameni sijalicu i pritom mu pokaze garnituru rezervnih, pandur zatrazi tri hiljadarke na licu mesta. Na kraju se nagode na pristojniju sumu i to je to!

Kolega iz moje firme pre par nedelja bio je zaustavljen tokom dana zbog jednog fara na kojem ne radi kratko svetlo. Policeman mu napisa prijavu. Čovek se požalio i kod sudije za prekršaje bio je oslobođen zbog izjave da nije znao da mu ne radi kratko svetlo (crklo je tog dana u toku vožnje). Logično i ispravno. Nekako bih razumeo da ga policeman natera na licu mesta da zameni neispravnu sijalicu ili isključi iz saobraćaja ako to nije u stanju da uradi ali kazna odmah nije logična. Taj službenik nije znao svoj posao ili je ciljao na "dogovor".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve mi se vise cini da je svrha ovog zakona da se sto vise vozaca kazni, a ne da se zakon postuje, mislim da je represija daleko u prvom planu, dok za preventivne mere ostaje vrlo malo... Pogotovo sto znamo svi, pa i policajci, da je na pojedinim automobilima nemoguce zameniti sijalicu, osim u servisu naravno, pa niko nema razumevanja za takve automoblile!

Ima li neko iskustva sa folijama na staklima? Kako to ide sad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas to je i svrha zakona,da se napuni taj bedni budzet koji je vecito prazan jer neko uzima i sakom i kapom iz njega,a mi jadni i bedni posteni radnici treba da dopunjavamo necije bahanalije :realmad: :realmad: :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad mi drugar rece, cimali ga za folije na jugicu :) Kao trazili mu neku potvrdu za zatamljena stakla, niti oni niti on ne zna kakvu, hteli navodno da mu pisu neku kaznu i na kraju se nagodise za 1000 dinara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 din. bez priznanice!!?? Jel im zapisao broj?? Znači to još uvek funkcioniše?? Ne bi meni bilo teško da zavalim prijavicu (ukoliko imam urednu potvrdu o propisanom stepenu zatamljenja stakala), pa još mnogoštošta da nacifram u "najavi tužbe" (pretrpljen strah, sres... izgubljen ugled, vreme..uhu..koliko toga ima još)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno da ima... Oduvek bilo i bice. Kakva priznanica kad je dao na licu mesta :) A i ne znam kakva to potvrda sad i za stakla treba. A to za hiljadarku, ponekad se neckaju, ali mahom svi dozvole da se nagodis sa njima. Ili jednostavno uplatis rucak kod Momcila. Ko Putuje magistralom zna gde je to :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i sto bi im zapisivao broj i sl... Pa i njemu vise odgovara da im da hiljadarku nego da se vuce po sudovima, plati jos vecu kaznu i plus da ga drndaju sto je ponudio mito... Zato ako vec napravite prekrsaj uvek gledajte da postignete neki dogovor sa cika cajkom, tako je uvek jeftinije :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi platio ništa. Nije on nudio, nego mu je traženo. Onaj ko daje mito uvek je u povlašćenijem položaju od onog koji prima (pogotovu službeno lice). Dokazivanje davanja mita je veoma diskutabilno, obzirom da ponudjivač mita uvek može da posegne za mogućnošću da mu je novac TRAŽEN!! ( Aj, daj iljadarku, pa begaj!!) Ja jesam za dogovor, ali onaj koji se svodi na upozorenje službenog lica, ali onog momenta kad osetim da je dogovor moguć.. loše će se provesti, Naravno, ukoliko ne postoji očigledan prekršaj. Ukoliko postoji - plaćam. Za proteklih 40 godina voz. staža platio sam samo jedanput kaznu!, a bar pet puta natezao, pa mi kao oprostili, a dva puta je bilo "dogovaranja" i uvek sam se zaricao da ću da ih prijavim, samo čekam sledeći put da mi se nameste. Sa državom ne sme da bude pogadjanja - jer onda i nismo država

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ti bas verujes drzavi :) Pa meni se desilo da sam naleteo na radar, u kolima imao detektor plus blokatore, pandur me zaustavi i lagano napise kaznu! Nije hteo ni da razgovara. A prekrsaj 100% izmisljen, da nisam sam dosao u tu situaciju ne bi verovao da je to uopste moguce da se nekome desi. 1000 puta pre toga i 1000 puta posle antiradar mi je radio bez greske i svaki put se uredno javljao,samo tada ni da zapisti, naravno svoju brzinu nisam ni video, pandur smao zalupio vrata, zatvorio prozor upisao u neki rokovnik vratio mi dokumenta i cao. Posle sam 2 godine izbegavao da primim poziv i tako se sve zavrsilo... Ali da sam otisao na sud tesko da bi mogao da se vadim na antiradar i nemogucnost da mi se ocita brzina, kao i na to da mi nisu pokazali radar uopste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li nakon placene kazne za neupaljena svetla, moram da nosim potvrdu negde? Platio sam 3000 u roku, a na prijavi mi pise, da "ako ne platim duzan sam da se javim sudiji za prekrsaje..." Mene zanima, da li da se javljam i odem sa priznanicom ili da se pravim lud?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da ne moras nikome da se javljas, platis i to je to! Tako je bar ranije bilo. Samo sacuvaj tu uplatnicu za svaki slucaj jer se desava da uplatu izgube ne proknjize i sl. pa ti traze opet da uplatis. Naravno kad uplatis moze da se desi da zaborave da si uplatio i traze ti opet, ali zato ako ne uplatis to sigurno nece da zaborave, tako ovde stvari funkcionisu :) Znaci, samo sacuvaj tu uplatnicu da imas dokaz o uplati i to je to. Verovatno te vise nece niko cimati, ali ipak za slucaj da nesto zagube u sistemu ti cuvas uplatnicu, imas dokaz da si kaznu uredno platio i ne mogu ti vise nista!

I naravno u buduce pali svetla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ugasio mi se auto na semaforu, ja iskljucio svetla, startovao auto i zaboravio da ih ukljucim u sred bela dana. Krelac... Ali vodim racuna o tome, cak upozoravam druge vozace kad zaborave. Da mi je neko dao dinar od svakog zahvaljivanja, bio bi milioner :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno da ima... Oduvek bilo i bice. Kakva priznanica kad je dao na licu mesta :) A i ne znam kakva to potvrda sad i za stakla treba. A to za hiljadarku, ponekad se neckaju, ali mahom svi dozvole da se nagodis sa njima. Ili jednostavno uplatis rucak kod Momcila. Ko Putuje magistralom zna gde je to :)

Momcilo-jel to onaj odmah posle Lipovicke sume :question: (da znamo gde da se cuvamo :unsure: )

ja bih za klopu preporucio Milovana,u Mrcajevcima i restoran Sport u Stopanji,pre Krusevca

danas bio u ovom drugom-vruca jagnjetina,mekana ko pamuk,preukusna :thumbsup:

Reko malo da "odmracim" ovu temu :( o dranju ,nas vozaca :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jes, Momcilo je taj, kad ides od Beograda posle Lipovice sa leve stane :) Srbija je preko puta, ali je dosta skuplja, pa je zbog toga Momcilo bio aktuelniji, mada sada po novom zakonu kako su podigli cene moguce da se radi i u Srbiji :)

Nema razloga tu da se cuvas, tu retko kad stoje, tu samo krkaju. A kad krenes ibarskom ima ih na orlovaci, na duplim trakama, tj Rusnju kod salona keramike, zatim na skretanju preko puta Knez Petrola, posle znaju da stanu na kraju duplih traka, ali obicno zbog pune linije (ja navodim samo radare, posto se svega ostalog strogo pridrzavam, pa opasnost vreba samo od njih), onda picis kroz celu Lipovicu, prodjes i Momcila i tek u Meljaku treba biti oprezan, tamo su gotovo uvek bilo na ulasku ili izlasku, onda opet nema nista do Siljakovca, tu znaju da stanu (najcesce nocu) kod Cetri vetra redje i na prosirenju preko puta EKO pumpe, onda opet do Vrbovna nema nista, u Vrbovnu posle restorana KOD Brace ima veliki pravac i tu znaju da stanu... Sledi stepojevac i njihovo mozda njaomiljenije mesto na izlasku iz Stepojevca na kraju pravca i nizbrdice sa desne strane i hvataju pre znaka za naseljeno mesto, posle ih ima na Petlji kod Tamnave i kopova i mirni ste do Lazarevca vise ne stoje nigde. U Sopicu ili na Ocazi (dve jugopetrolove pumpe sa obe strane magistrale) kod skretanja za Lazarevac znaju da stanu i posle opet nista do Celija, pa onda Kod Bubonje u Ljigu, Ljig naravno minimum dve patrole i posle do tunela u Stavicama nista gde obicno cekaju i vrebaju Punu na izlasku iz tunela... E dosta od mene, ne mogu bas do mora da idem :)

Mada mogao bih da produzim do Mrcajevaca na tu jagnjetinu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...