dachisss 0 Posted April 17, 2010 Pozz svima , cini mi se da su mi zadnji amortizeri produvali jer imam utisak da zakucaju do kraja kad naletim na rupu,iako ne lupaju...ili su mozda oslabili , nebitno ,ja bih da ih menjam pa da cujem gde kupiti ,koje , koliko to kosta...hvala unapred.U pitanju je mk2 jtd 2001 god. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted April 17, 2010 mogu sa budu i silent blokovi ne zuri sa kupovinom pre provere Quote Share this post Link to post Share on other sites
dachisss 0 Posted April 17, 2010 Pametno zboris... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 19, 2010 vidi da nije ovohttp://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37979&st=0&p=644543&fromsearch=1entry644543 Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted September 14, 2011 (edited) Ovako,Posle odmora i prepunog auta pojavilo mi se neko lupanje pozadi, ocenio sam da dolazi iz zadnjeg desnog tocka. Pomislio sam da su silen blokovi ali najverovatnije su amortizeri. Podigao sam auto na dizalicu kad ono...Kao sto se vidi sraf amortizera kao da je odvijen, tako deluje ali nisam uspeo vise da ga stegnem (klestima, nisam imao kljuc pri ruci). Guma je propala i amort moze rukom da se pomera.Moje pitanje je da li vam ovo deluje kao duzi sraf tj. ne zavijen do kraja ili guma moze toliko da propadne da izgleda kao da se stanjila?Sve u svemu ceka me zamena amorta. Edited September 14, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted September 14, 2011 Oteraj kod majstora nek ti sredi to, valjda na drugom kraju ima maticu za saf.Jel nisi mogao uopste da pomeris saf il je vrteo na prazno?Cak i kad ima ulja spolja na amortizeru ne znaci da ne valja ja kad sam menjao jedan je bio ko nov a drugi uopste nije valjao a spolja su identicno izgledali.A kakvog lufta ima amortizer aksialnog ili radialnog? Ako je ovo drugo onda se razlokala ta gumena biksna ili vec kako je zovu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted September 14, 2011 Nisam uopste mogao da ga pomerim, zapekao, mada nisam imao kljuc nego samo klesta (ovde nemam nista od alata, moracu da kupim jedan komplet kljuceva). Za maticu nisam bas siguran da ima sa gornje strane amorta, dole ima ali gore nisam bas siguran?!Amort se pomalo okrece oko svoje ose u gornjoj polovini, koliko mu guma dozvoljava, i pomera se duž gornjeg šrafa, od i ka točku.Ma mora da se menja definitivno, u KIT komercu je 1690 din neki italijanski amort, mora naravno u paru da se menja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted September 14, 2011 Ja bi rekao da se ostetila loza na safu i da treba da se menja i saf i matica, kad se stave ispravni i stegnu amortizer nebi trebao da ima lufta uopste.U Bgd-u imas automehanicarskih radnji kolko oces ,oteras lepo i da ti vidi sta da menjas da ne bacas pare bezveze.Zamena amortizera je oko 400-500 dinara a taj saf ce da ti zameni jeftinije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 14, 2011 sraf ti normalno stoji,tako treba.matice ne postoje ni na gornjem ni na donjem srafu-navoj je u garoseriji gore a u mostu dole.klestima odvrtati srafove a narocito na amortizeru je nemoguc posao.gornji sraf bi trebalo da je za gedoru ili kljuc 15mm a donji 18mm najcesce Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted September 14, 2011 (edited) Hvala na preciznom odgovoru.Ma znam da je nemoguce, klestima sam probao cisto da vidim da li je slobodan, tj odvijen, bez zapinjanja da ne proklize, video da je stegnut i odustao.Jel imao neko iskustva sa amortizerima iz KIT Komerca po ceni od 1690 din? Na pitanje koja su marka dobio sam odgovor "Italijanski" Edited September 14, 2011 by milan-jtd Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted September 23, 2011 Amortizeri zamenjeni kod Mikija, drugi auto mogu reci. Amortizeri su malo tvrdji ali mi sada auto deluje mnogo utegnutije i nema vise onog lupanja.Ja prezadovoljan Quote Share this post Link to post Share on other sites
miljanxXx 26 Posted February 6, 2014 aj neki koristan savet,treba da zamenim opruge na puntu 1.2 16v sporting(2003god)pa me zanima sta i kako da skinem oprugu i amortizer???da li treba prvo sabiti oprugu pa izvaditi ili ??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted February 6, 2014 Kad skineš kompletno sve,i amort i oprugu,treba ti alat za sabijanje opruge,da bi mogao izvaditi amortizer i postaviti novi.Ali pazi,opruga može vrlo lako da te povredi ako ne znaš šta radišTapatalk 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted February 6, 2014 Moj post se odnosio na prednje amortizere,tek sad videh naslov temeTapatalk 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
miljanxXx 26 Posted February 6, 2014 ma za zadnje mi je problem ne znam dal je potrebno prvo da je sabijem da bih je skinuo,video sam samo na blic kako izgleda napred su zamenjeni,imam kandzu za sabijanje opruga...a ako bas nmz ona pomocu kanapa i srafcigera Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted February 7, 2014 (edited) Evo link gde ovaj Italijan menja zadnje amortizere Tapatalk 2 Edited February 7, 2014 by Skajnet Quote Share this post Link to post Share on other sites