Jump to content
FAS Goran
dzambeg

Fiat Punto JTD / MJet - protokomer

Recommended Posts

Osim ako skidanje džeka sa protokomera i bacanje auta u safe mod, znači istovremeno i isključivanje egr-a u safe modu. Znam da u safe modu moto comp. za pojedine senzore uzima fabrička podešavanja i po njima počinje da se ravna, a ne po podacima sa toga senzora. Nešto sam danas i zagledao taj egr kod mene. U renomiranom servisu su rekli da su ga skidali, očistili i prekontrolisali ali ja na šrafovima ne vidim nikakve tragove nedavnog navodnog rada. Moguće je da ga nisu ni dirali a naplatili skidanje i čišćenje. Prosto ne mogu da verujem da bi to u takvom servisu uradili, ali opet, gazda ne može biti stalno pored svakoga radnika.

Auto sada drugačije radi nego kada je bio u safe modu, zbog skidanja džeka sa protokomera. Ima tiši i mekaniji rad uz osetljiviji odziv na gas (tako da znam da su map i maf u funkciji). Kako će tek raditi posle nekoga vremena kada se izbace svi gremlini koji su na sondama usisu i izduvu zbog problema sa sagorevanjem prouzrokovanih egr-om. Ipak i dalje moram da imam rezerve  prema ovome dok ne odradim dobro softversko blokiranje egr-a (pronašao sam neko rešenje sa otpornicima koji simuliraju otpor solenoida egr-a). Ipak, ne znam da li će map senzor detektovati ne otvaranje ventila. Ima i varijanta sa nekim limovima gde se pravi razmak od 5mm da solenoid ne otvara ventil. Uglavnom, uvek ostaje izmena mapa i isključenje egr-a na taj način. Na prethodnom autu, stilu mjt, kada sam zatvorio egr fizički sa limčićem, map ili neki drugi senzor su detektovali da u usis ne dolaze izduvni gasovi kada je dat nalog za otvaranje egr-a i palili lampicu check engine. To se samo rešavalo novim mapama u kojima je bio isključen egr.

Na kraju, da dodam da sam radio nava merenja na maf senzoru i rezultati su sledeći:

MAF
 
Kontakt, ukačen džek na senzor (mereno na džeku):
 
1 pin (braon žica) - 1,89 V
2 pin (žuta žica) - 12,51 V
3 pin (svetlo plava žica) - 0,01 V
4 pin (zelena žica) - 5,03 V
5 pin (tamno plava žica) - 1,08 V
 
Upaljen motor:
 
1 pin (braon žica) - 2,09 V fiksna vrednost pri dodavanju gasa
2 pin (žuta žica) - 14,25 V
3 pin (svetlo plava žica) - 0,1 V
4 pin (zelena žica) - 5,04 V fiksna vrednost pri dodavanju gasa
5 pin (tamno plava žica) - 2,29 - 4,2 V kako se dodaje gas, ali nisam nešto posebno turirao ni silio motor
Znam da je signal maf-a još uvek slab u najvećoj vrednosti (4,2 v) ali verovatno sa jačim opterećem motora i on treba da raste na max 5 v. 
 
P.S.
Kolega, Petarcirjanic, po podacima sa slika, koliko sam do sada shvatio, kod mene je sa maf-om i map-om sve u redu. Svi parametri su u granicama normale i ako je kod mene 1.3 mjt a parametri su za 1.9 jtd.
Edited by vladag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ukapirao da je doblo u pitanju.Kad otkacis maf mislim da egr ostaje u funkciji.Postoji mogucnost da su na mafu svi naponi dobri, ali da dobija negde fals vazduh(dodatni vazduh)tako da ono sto maf izmeri nije realno.Normalno nemora da znaci da je to kod tebe sluca.j Kad otkacis dzek sa maf-a komp ispegla rad motora,ali moze zato da trosi vise..Tu bi svakako dijagnostika mogla da pomogne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vidiš, kada otkačim maf, trošio mi je 0,5 litara manje u lokalu, naravno, po putnom računaru. Sada sa otkačenim egr-om a zakačenim maf-om, motor mnogo, ali mnoogo bolje radi, tiši je, nema ništa dima a knedla je skroz nestala. Dijagnostiku nemam nikakvu ali planiram da nešto skrpim za lap top. Znam da nije u temi, ali imaš li šta da mi preporučiš, odnosno šta mi je potrebno da bi mogao sa lap topom da se nakačim na računar auta. Možeš mi poslati pp da ne razvodnimo temu bez veze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 2 1.9jtd 63kw, trom na gasu, turbina se ne pali. Otkacen protokomer, auto ide mnogo bolje ali dosta crnog dima na auspuhu pri ubrzanju. Skinut protokomer, ociscen, vracen nazad i opet ista prica, ubrzava, lepo ide ali ima crnog dima na auspuhu. Potrosnja gradske lagane voznje u najboljem slucaju 11km/lit. sto dodje oko 9l na 100km, mnogo. Sledeca solucija, skidanje egr i ciscenje. Misljenja?

Zaboravih da napomenem, pri pokusaju merenja voltaze, gornja zica (bela) davala je oko 2v na leru, ako podatak pomaze.

Edited by MilosBG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misljenje je dijagnostika No1 da lociras i otklonis problem, posle toga blokiranje egr-a :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio je na dijagnostici, ocitan MAF senzor greska ali to je bilo nakon otkacinjanja istog, verujem da zbog njega i prijavio. Kako proveriti ispravnost protokomera, nov kosta oko 40e a budzet bas ne dozvoljava kupovinu ''napamet''?

Sta sve moze biti uzrok povecane potrosnje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa jedino dijagnostikom. Ocitaju se vrednosti u radu i uporede sa onima koje su zadate. Za potrosnju moras prvo da popravis auto pa onda da proveris. Moze do protokomera, egr-a, dizni, ventila, zupcenja itd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

MilosBG,

Meni je problem pravio egr. Kada sam ga raskačio sve je ok. Kupio sam elm pa sam i dizne proverio. Korekcije su odlične. Isto je sa raskačenim protokomerom išao super, samo što tada verovatno prelazi u safe mod i sam drži egr zatvoren. Ipak ovo je 1.3 mjt i ovde je egr drugačije rešen. Kod tebe se egr blokira bez problema pošto je jtd u pitanju. Da li je blokiran?

Za voltažu, šta si merio map ili maf (protokomer)? Jedna od žica je signal i on treba da bude na leru oko 2v a kada se da gas ide i preko 4 do 4.5v, imaš tu još masu, napajanje, napajanje senzora (jedan je oko 14 v a drugi oko 5v) i fiksnu vrednost drugog senzora (oko 2v). Ovo ti je sve za maf. Mada, meni kod tebe sve liči na problem sa egr-om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je egr blokiran, auto je kupljen polovan. Jedino sto me buni to sto je pre isao lepo sa raskacenim protokomerom a sada nakon ciscenja istog, konektor priljucen i simptomi isti kao da je raskacen. Koliko se secam, konektor maf-a ima pet zica, jedna je masa, druga crvena sa jos nekom bojom i na njoj pokazuje 14v na leru, ostalih se ne seca. Na leru, bela zica daje 2v, pri turazi nisam merio.

Ako raskacim egr, hoce li prijaviti gresku (check engine)? I sta bi bila bolja solucija, ocistiti egr ili zapusiti ga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov protokomer tesko da je 40e tolko idu polovni a novi oko 7500din.

Skini dzek sa egr pa probaj mada ako je zaglavio dzabe se skida dzek...zatvori ga pa ako bude isto onda mozes da uzimas protokomer...i ako ti bude trebao javi se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće je da kada raskačiš protokomer centralni računar prebaci u safe mod i upali check engine lampicu. E otprilike je začkoljica u safe modu t.j. moguće je da onda po nekim fabričkim mapama motor radi i uopšte se ne pomera egr (samo nagađam iz sopstvenog iskustva, ali pravi sud ipak mora da da neko kome su posao mape auto računara). Egr najčešće zaglavi i ostane u malom otvorenom položaju. Da solenoid nije ispravan, odmah bi ti palio grešku za neispravan egr. Probaj ovako:

Zakači protokomer (njegov džek), a otkači egr (džek koji dolazi do njega). Paliće ti grešku, ali ako egr ne glavi baš kardinalno, auto bi trebao da ide ok. U svakom slučaju odmah posle ovoga proveri da li je blokiran egr i ako nije odmah to uradi. Tek posle blokade egr-a možeš da tražiš dalje, naravno ako problem bude još prisutan.

Deki87, pala je cena protokomera, to znam zato što sam jedan kupio pre mesec dana. ITN (Kinez ali dobar, provereno) je oko 40 eura za 1.3 mjt a Bosh više nije onaj stari, sada se pravi u Indiji (zato mu je i cena pala sa 140 na 70 eura). Trenutno su najbolji neki Mađarski ali nema ih u prodaji.

P.S.

Ako nekog interesuje, ja prodajem moj protokomer za 1.3 mjt nov (ITN, uzalud kupljen, problem mi je bio egr), garancija. Informacije u oglasima

Edited by vladag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beocar Novi Beograd, oko 4500 dinara nov protokomer, verovatno taj Kinez. 

Vlado, konektor je prikacen ali auto se ponasa kao bez konektora. Jedino sto je senzor ociscen carb cleaner-om. Unimer ocitavaju neku vrednost na zicama tako da iskljucujem opciju da je losa konekcija. Znaci potpuno isti ponasanje kao i kada je senzor otkacen, ide lepo, pali turbinu ali dimi crno i potrosnja ne moze da se smanji ispod 12km/lit. Svakako ce se kaciti na dijagnostiku, samo sam hteo da proverim sta jos prouzrokuje taj crn dim na auspuhu i veliku potrosnju za laganu gradsku voznju. 

Za egr bese postoji neki dihtung, ima li da se nadje po prodavnicama i koja je cena? Abro gasket maker ne moze da pomogne umesto novog dihtunga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj za tu cenu ce da traji kao plata za mesec dana....;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deki87

Ja ga probao (taj ITN protokomer), ok radi a ljudi ga kupovaše i pre godinu dana pa se ne žale do sada na njega. Garancija je 6 meseci do godinu dana, kako do koga.

MilosBG

Raskači ti lepo egr a ostavi prikačen protokomer. Probaj tako. Vrednosti koje daje protokomer će uvek postojati i ako je neispravan (samo neće biti prave vrednosti). Jedino ako elektronika ne crkne skroz, tada ih neće biti uopšte. Na osnovu tih vrednosti kopjuter određuje količinu vazduha koji je ušao u usis pa na osnovu toga određuje potrebnu količinu goriva. Ukoliko je taj napon i u maloj razlici od onog koji je pravi na tom protoku vazduha kompjuter će imati pogrešne podatke i eto problema. Ukoliko ti se auto počeo tako ponašati odjednom, najčešći uzrok je egr pa onda map senzor a nije i isključeno da imaš negde neku rupu u usisu (neko crevo ili intercooler (ako ga ima tvoj punto)).

Pločica za blokiranje egr-a se pravi od običnog lima debljine minimum 0,8 - 1 mm. Kada raskačiš dolaznu cev sa auspuha na egr imaš mali dihtung od lima. Njega koristi kao šablon. Pecrtaj sa flomasterom taj dihtung na lim ali bez one velike unutrašnje rupe. Onda ga iseci nekim makazama za lim. Nije problem da to uradiš sam i ako nisi vešt sa alatom. Ja sam blokirao egr na mom stilu za 15 minuta sa sve skidanjem egr-a (doduše pre toga sam ga skidao 3 puta u pokušaju da ga očistim). Jedino ako ga na puntu nisu baš zavukli, kod stila je lako dostupan.

Edited by vladag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li pišem u pravoj temi, ali onako laički mislim da moj problem na 1.3 mjet ima veze sa protokomerom ili EGR.

Dakle, izađem jutros na magistralu i auto ide normalno dok nisam stao na delu gde je bilo naizmenično propuštanje saobraćaja. Kada sam ponovo krenuo, auto jednostavno neće da ubrzava, treba mu pola sata do 60km/h, tek je negde na 2800-3000rpm hvatao ubrzanje. Plašio sam se da krenem i u preticanje traktora. U povratku kući svratih do majstora i gle čuda, u trenutku kada sam bukvalno došao do kapije servisa sve je normalno proradilo i auto je opet ubrzavao kao zmaj.

Majstor je bio zauzet, pa nije mogao da pogleda auto i prikači ga na dijagnostiku, pa sam pošao kući. Posle 2km opet je počeo da se guši, pa se opet odgušio i tako naizmenično. Šta je u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskopčaj protokomer (skini džek sa njega) kad osetiš da auto ne ide...i ako posle toga proradi, tj. krene da vuče (ne obaziri se na grešku koju će verovatno upaliti), onda znaš da je protokomer u problemu.

Sve se to može videti i bez da se on iskopča, ali preko dijagnostike, tj. praćenja njegovog rada u toku vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako, protokomer je u problemu. Sledi zamena. Taman sam mislio da prodam auto zbog toga što ga vozim već 6 godina, a na red dolazi i zamena lanca, pa mi je isplativije da veliki servis radim na nekom mlađem autu, ali teško ću ga prodati ako ne zamenim protokomer :-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora da je protokomer u problemu (moje iskustvo, za džabe kupljen nov protokomer koji mi sada skuplja prašinu). Moguće da ti zaglavljuje egr ventil (kao kod mene). Skini kabal sa egr-a a vrati kabal na protokomer pa vidi da li auto normalno ide. Upaliće ti se check engine ali to nije ništa (mora tako kada se isključi egr). Kada raskačiš protokomer motorni računar uzima neke podatke po fabričkom difaultu pa verovatno tada ni ne uključije egr ventil. Proveri pa javi šta je bilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošle sedmice su mi moj majstor i njegov kolega koji se tu zatekao iskopčavali protokomer i kačili na dijagnostiku, malo ga isturirali, pa je posle auto išao normalno. Ipak su mi savetovali da zamenim protokomer i majstor ga je naručio za danas. Srećom poslali mu protokomer za 1.9 jtd, pa ga je vratio. Ipak sam otišao opet na dijagnostiku i sada dijagnostika ne pokazuje neki problem, a auto i dalje ide normalno. Ovo za EGR nismo probali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima
Zanima me da li ima neko iskustva sa hoffer markom protokomera?

Послато са SM-G920F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da nema niko :D
Gledam cene ovaj hofer u radnji kosta skoro 13 soma

Послато са SM-G920F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...