dzambeg 0 Posted April 16, 2010 Pozdrav svima nov sam na forumu. Moj problem kako mi je receno u servisu je protokomer. Vozim Punto 2001. 1.9 JTD, dok se ne ugreje ne ukljucuje turbinu nabitno da li je zima ili leto. ako neko ima neki predlog ili su se desilo nesto slicno neka se javi. Hvala unapred!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted April 16, 2010 Ne uključuje protokomer turbinu.Protokomer ako je neispravan onda je neispravan i na hladnom i na toplom motoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeks87 2 Posted April 17, 2010 Imao sam ja taj problem,turbina ne radi dok motor ne dostigne radnu temperaturu.Meni nije javljao nikakvu gresku na dijagnostici,vozio sam tako i posle 6 meseci mi je crko protokomer.Kada sam ga zamenio blokada turbine je nestala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wlad 2 Posted April 19, 2010 a kako ti se to manifestuje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ljuba.b 0 Posted April 26, 2010 Meni na bivšem službenom 1.3mjtd nije palio turbinu odnosno nije išao nikako do 3000 i mnogo je dimio ( od 3 do 4k je kidao), u delti su zamenili protokomer i posle je povlačio od 1500. Dim je ostao, auto je išao dobro i nisam se bunio. Po njima je taj dim bio normalan. Dijagnostiku i protokomer su naplatili (firmi) 19000.Protokomer je boš i na oko isti kao i na 1.9jtd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted April 26, 2010 Au dušmani kako drpaju pare, koliko li im je sad dijagnostika kad protokomer nisu nikako mogli skuplje od 10.000 da ti naplate??!! Može da se desi da je protokomer (mada sumnjam), meni se slično dešavalo, i svi navališe na protokomer siroti, medjutim kompletan usis mi je bio problematičan. Tek posle čišćenja interkulera, map-a, dizni i turbine stvar se normalizovala, pa niti dimi - niti puši, a vuče da ne osećam razliku kada je turbina aktivirana a kad nije. (ima tu i EGR, a ima i overboost ventil.... koji vrlo slične simptome može da da) Quote Share this post Link to post Share on other sites
interceptor 18 Posted April 28, 2010 (edited) I ja sam imao slicne simptome,crko je protokomer,i dok se auto ne zagreje mnogo je lose isao (uz vece brdo maltene trazi prvu brzinu),a kad se zagreje isto je bio lenj do 2000 obrtaja a od 2000 obrtaja kad upali turbinu vuce ko lud,samo...jedva ga nateram do 2000.Zamenio sam protokomer i od tada nemam problema,vuce ravnomernije,e sad nije dimio ni kad to nije radilo,a potrosnja mu je bila "mozda" neznatno veca,uzgred uzeo sam najjeftiniji protokomer,cini mi se da je bio 6000din i evo ide vec 25000km(a nista drugo nisam cistio).ps-kad zamenis protokomer obavezno idi na dijagnostiku da ti obrisu greskuisto je u pitanju jtd punto 2001(a protokomer je potrosni deo i iz iskustva kazu da crkava na 80.000km) Edited April 28, 2010 by interceptor Quote Share this post Link to post Share on other sites
elni 0 Posted April 14, 2012 (edited) Protokomer ili ti senzor pritiska vazduha. Da li ovo malo plastično s...e koje košta 12000 din.može nekako da se očisti ili popravi ili sredi i da lije preporučljivo kupiti polovan ako je neka značajna razlika u ceni i ako neko zna kolko je polovan,hvala.Punto 1.3 Mjet Edited April 15, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted April 14, 2012 (edited) Protokomer(MAF) i senzor pritiska u usisu( MAP) nisu isti delovi.Mislim da Mjet ima MAP na usisu. Moze da se skine torex-om i moze da se cisti. Sredstvo za ciscenje karburatora ili potapanjem u alkohol. Potapaju i u medicinski benzin.Svrha je odmastiti ga,a nista ne ostetiti.Ne sme da se cisti pod pritiskom, izduvava kompresorom...Moze da pomogne, ali izgleda da nije uvek dugotrajno resenje.Obicno posle ciscenja vrlo brzo ide novi...Ovo je na osnovu iskustava ljudi koje znam a radili su to.12.000 je verovatno originalni u ovlascenom servisu. Vidi po netu, nailazio sam domace sajtove koji prodaju originalne senzore upola cene u odnosu na nase servise. Edited April 14, 2012 by Hardvet Quote Share this post Link to post Share on other sites
elni 0 Posted April 14, 2012 Hvala Hardvet! Ja mislio da je to isto a rekli mi to u AP sportu na dijagnostici da je senzor pritiska vazduha.Mada me zeza samo kad jako nabodem gas kao štucne i tad svitne ona lampica ček enžin i posle neće preko 3000 obrtaja i slabije malo vuče.Ali kad se restartuje motor sve opet šljaka normalno.Iskreno,neću ga onda dirati još neko vreme dok ne počne baš da pravi probleme.Tada ću pokušati da ga očistim ili ipak (sad odmah to da uradim)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted April 15, 2012 Mozes slobodno da ga ocistis, ja sam cistio kod mene na benzincu i dosta mi mirnije radi motor a i bolje povlaci preko 4000rpm Quote Share this post Link to post Share on other sites
Losmi82 0 Posted April 16, 2012 i ja imam problema sa protokopmerom. ne valja pa sam iskljucio dok ne zamenim, ali nemam problema sa autom, bez obzira da li je hladan ili vruc...vuce isto, samo stomi je majstor rekao da ce se vrlo malo povecati potrosnju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
elni 0 Posted April 16, 2012 Losmi82Nemoj da voziš bez protokomera!, negde na ovom forumu je neko stručan lepo objasnijo kakve anomalije se dešavaju u motoru kad se skine protokomer, nije naivno nimalo. Pusti te majstore i nemoj da im veruješ jer masa njih ti nešto kaže a da nema pojma zašto ti je to rekao i nema obrazloženje.Ljudi zar vam nije jasno da jako malo ljudi su majstori, ali jako malooo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted May 4, 2012 Jasno potpuno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
elni 0 Posted June 22, 2012 Nije me bilo mesec dana iz opravdanih razloga da vam ispričam za MAP,kupim ja njega u AP sport radnji u Mirijevu oko 3000 i nešto din. odnesem u AP sport servis zamene i nije on crko te vrate stari.U pitanju je na turbini neki ventil koji ispušta višak pritiska ili neka klapna.Ja se lepo zahvalim i odem,nisam ni dan danas to dirao.Auto ide ok sem kad krvnički držiš gas do daske pa sad tek na 3400-3500 obrtaja isključi komp turbinu ali mi to ne smeta.A možda i fabrički neko tražio da ugrade neku blokadu turbine da je neko ne bi sagoreo, ko zna. Ovo ću postaviti opširnije u temu turbine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 25, 2012 Naravno da nije nikakva blokada, nego ti je riknuo pomenuti ventil...i simptomi će biti sve češći... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 25, 2012 .Auto ide ok sem kad krvnički držiš gas do daske pa sad tek na 3400-3500 obrtaja isključi komp turbinu ali mi to ne smeta.Turbina se nikad ne isključuje (dok motor radi), ni kompjuter ni pedala gasa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
elni 0 Posted June 28, 2012 Verovatno onda pri velikom opterećenju taj ventil isključi turbinu,auto posle ide tromo kao običan dizel sve dok se ne restartuje motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja77 0 Posted December 21, 2012 Prvo pozdrav svima, ja sam ovde nov. citao sam temu pa posto i ja imam problem sa protokomerom na doblu 1.9jtd multijet, hteo sam da pitam jel tacno da je za multijet protokomer dosta skuplji nego za ostale. i da li bi mogao da ga ocistim (posto je multijet) kao sto su neki od vas to radili kako su vec napisali... Quote Share this post Link to post Share on other sites
underground79 19 Posted December 21, 2012 Drugaciji je, a moze da se cisti. Samo idi kod nekog ko zna kako i cime da ga ne zeznes ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 317 Posted October 25, 2013 Pokrecem stariju temu ali evo neko moje iskustvo...Jedno jutro sam primetio da mi auto ima neku knedlu pri potapanju pedale gasa, slabije je isao, imao manje snage. Raskacio sam protokomer i dobio mnogo bolji rad motora. Ler je bio mnogo mirniji, auto zivahan kao nikada do tada, izgubilo se podrhtavanje pri kretanju.Vratio sam protokomer i ponovo imao tu knedlu pri ubrzanju i ubrzo je dosao stadijum da nije hteo preko 2000 rpm! Uspeo sam da navucem 90 km\h na autoputu i to jedva!!! Skinuo sam protokomer i na mrezici kucista sam zatekao suvo lisce koje je, nemam pojma kako, zaobislo filter vazduha! Ocistio sam ostatke lisca, KONTAKT SPREJOM sam nezno ocistio protokomer, bez grebanja i struganja, samo prskanjem, sacekao da se osusi i vratio ga. NIje imao mnogo vidljive prljavstine i masnoce ali verovatno dovoljno da pocne da zeza.Auto se preporodio, ler miran, ide kao zvrk!!! Eto neko moje iskustvo, mozda nekome pomogne Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladag 19 Posted May 1, 2015 (edited) Pošto imam nekih problema sa pojavom knedle kod zagrejanog motora proverio sam napone na Map i Maf senzorima.Evo rezultata merenja: Map senzor Uključen kontakt Narandžasta žica - 1,82 VCrna žica - 0 VCrveno - crna žica - 5,02 VUpaljen motor:Narandžasta žica - 1,87 VCrna žica - 0 VCrveno - crna žica - 5,04 V MAF Kontakt, ukačen džek na senzor (mereno na džeku): 1 pin (braon žica) - 2,79 V2 pin (žuta žica) - 12,41 V3 pin (svetlo plava žica) - 0,01 V4 pin (zelena žica) - 5,03 V5 pin (tamno plava žica) - 1,03 V Upaljen motor: 1 pin (braon žica) - 2,75 V fiksna vrednost pri dodavanju gasa2 pin (žuta žica) - 14,22 V3 pin (svetlo plava žica) - 0,1 V4 pin (zelena žica) - 5,01 V fiksna vrednost pri dodavanju gasa5 pin (tamno plava žica) - 2,29 - 4,0 V kaqko se dodaje gas Ukoliko neko ima normalne vrednosti molim vas da napišete ovde na forumu. U pitanju je bio Doblo sa ovim motorom ali njegov protokomer ima 4 a naš pet žica.Simptomi koji mi se javljaju najviše liče na problem sa egr-om, ali sa isključenim protokomerom sve radi kako treba (pa valjda onda radi i egr) a i egr je pre 2 meseca proveravan i čišćen kod Gorana i tada je rečeno da je ok.Da li u safe modu u koji ulazi auto kada se raskači protokomer još neki senzor radi po fabrički zadanim rezervnim vrednostima? Edited May 2, 2015 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted May 2, 2015 kao da je problem sa kolcinom usisanog vazduha.proveri usis sve od filtera za vazduh do usisne grane. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladag 19 Posted May 2, 2015 Slike su suviše male da bi se lepo videlo. U međuvremenu sam, barem mislim, rešio problem. Otprilike je i bio problem egr (verovatno ostaje zaglavljen) tako da kada sam ga isključio sve funkcioniše ok. Doduše, gori mi lampica ali dok ne uradim otpornike za laganje kompa auta, neka je tako. Taj egr je navodno čišćen i proban i super je funkcionisao pre 2 meseca.Odoh sada da ponovo izmerim vrednosti na protokomeru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted May 2, 2015 (edited) Nesto razmisljam ako je egr ostao zaglavljen u otvorenom polozaju,skidanje dzeka nebi trebalo da pomogne?? Edited May 2, 2015 by petarcirjanic Quote Share this post Link to post Share on other sites