Jump to content
FAS Goran
zmilorad

Fiat Bravo 1.2 / Marea 1.9 ; 1.8 / Multipla 1.9 JTD - problem sa klimom / podešavanje

Recommended Posts

Stavis na auto, podesis temperaturu i vozis, naravno ukljucis recirkulaciju. E sada, auto rezim je dobar kada ti se kabina vec ohladila, onda fino ljulja izmedju prve i druge brzine. Ali ako je vrelo u kabini, kada sednes u auto, ventilator radi na najvecoj brzini i postepeno salta prema nizim, kako pada temperatura u kabini. Ja drzim temperaturu na 26-27C, i uglavnom na prvoj brzini, ili na auto. Kada sednem u kola stavim drugu, eventualno trecu. U Bravu nema potrebe za tornadom. Auto sljaka lepo na hladjenju, proverio sam na putu do Grcke, drzao sam digitalni termometar izmedju sedista, odrzava 27 ako podesim toliko. Nisam probao nize temperature od 25, jer na 25 pocinjem da se tresem ako sam u kratkoj majci, jer ipak hladan vazduh struji kroz kabinu.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesuje me na fiat bravo 1.2 crne boje kada vam auto ostane na suncu koliko vam treba da vam klima ohladi mislim na gradsku voznju

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzaba ti klima ako ti auto ceo dan stoji na suncu, ali ne po ovom suncu nego kad dodje pravo leto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bas ne mogu svaki cas izlaziti sa posla i pomerati ga za hladom. Pitanje sam postavio iz razloga sto on na izduvu daje ledeno kad uperim napred da duva u vozaca i suvozaca(to je imalo posledicu da sam se usinuo) a kad stavim da duva u soferku treba mu 5 min da duva zadovoljavajuce hladan vazduh(pretpostavljam iz razloga sto plastika table gori i treba vremena da ohladi kanale),pa me interesuje kako je kod drugih

Share this post


Link to post
Share on other sites

treba mu 5 minuta da ohladi kabinu kad stavis da duva u soferku,jel to pitas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne posle 5 min u tom smeru duvanja mi daje temperaturu vazduha na izduvu kao kad uperim direktno u mene a da lepo oladi posle stajanja na suncu treba mu sigurnn 10-15min

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozda sam dosadan ali samo jos jedno pitanje gde se nalazi kod bravo 1.2 cev za kondenz.nikada nisam video vodu ispod svog auta dok ispod caletove z10 bukvalno ostaju bare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo pitanja a nigde odgovora,heh..Evo,da se I ja pridruzim pitanjima,radi se o sledecem..Kad sam kupovao Bravo,bila je Zima.Kad je stiglo toplo vreme,upalim klimu,lampica svetli,ali ne hladi.Pomislim tada da treba dopuniti Freon (jer mi je auto prodat navodno sa klimom,podizacima,itd).medjutim,iz nekih razloga sam to malo zapostavio,Sada,kada me je zainteresovao taj problem,pitam se IMAM LI JA KLIMU U KOLIMA?? Ili me je prodavac opasno prevario (u prevodu-ispao sam glup iz sve snage),ili ipak imam samo je treba servisirati.citajuci forum,uradio sam danas nesto sto sam ovde procitao-skinuo onaj poklopac u pregradi ispred suvozaca,I tamo vidim neke releje,uticnice,a na crnoj plastici (to je valjda kuciste ventilatora ili sta vec),ima nalepnica na kojoj na italijanskom pise nesto 'climatizatone....',ne znam dalje.I jos nesto-prekidac za duvanje je na nuli,ukljucim klimu I krece blago da duva neki,hmm,poluhladan ili polutopao vazduh (kao onaj fazon za pesimistu I optimistu,da li je casa do pola puna Ili poluprazna). Salim se malo,a malo sam I oduzio..Dakle,imam li klimu ili ne?ukljucuje se kako treba,svetli lampica,ali ispod haube ne znam sta je sta.Model je 1,6,16v,'99 godiste.dole u dnu vidim alternator,znam sta je pumpa za vodu,I imam jos nesto preko cega ide kais,a to ne znam sta je.Na tom djavolu ima nesto kao plasticni zavrtanj,pa kontam da se kroz to dopunjava Freon.ili gresim??Da skratim,kako da znam da li imam klimu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala MS PK!!! Imam,vidim,napred dva ventilatora,na dnu pozarnog zida idu neka creva,kao sto rekoh ukljucuje duvanje kad pritisnem prekidac,itd,itd..Jedino sto sam primetio,to je da su neka creva koja ulaze u hladnjak totalno korodirala (ali ne kao rdja,vise kao ono kad se nakupi na akumulatoru,onako zeleno),pa nesto kontam da ova zena sto mi je prodala auto (tacnije,njen brat je bio zaduzen za laganje-po prici je ispalo da kupujem auto u salonu a ne 15g star),rekoh vec,mislim da su oni negde iskljucili klimu da bi auto manje trosio. Cak mi je I rekla da prodaje Bravo jer hoce malog dizela. E,da ne gresim dusu,jeste mi dao nekoliko servisnih knjizica,auspuh,od motora do izduva je jos u garanciji,auto se ne cuje,nema grama dima,itd..Treba srediti trap,boja je fabricka I ima onu boljku da je ispucao lak po krovu,I tako te  gluposti koje njoj nisu bile bitne za bezbednost. Lepo je to,nove zimske gume,ulje redovno menjano,I svasta jos sto sam nabrojao. Zato sam zapravo I uzeo taj auto. Nisam ga skupo platio,odrzavan je,ali eto..klima im nije bila bitna,I sad cu cekati prolece da me neki majstor odvali po usima za okorela creva,dopunu gasa,ko zna kakav je kompresor..Ok,o tome kad bude vreme za to. Do tada,selim se na temu trapova. Stavio sam 15ice,i vec pocinje lupkanje u trapu. Po ovim nasim oranicama,pardon,putevima,uspeo sam da rasklimam trap,koji baj-d-vej nije bio los kad sam uzeo auto. Oduzih,a I skrenuo sam sa teme. Ok,imam klimu!!! Samo treba da imam I koju hiljadu dinara da je opravim..Toliko,aj' pozdrav!! :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

imam 'mali' problem koji me izluđuje već mesec dana. Auto je Fiat Marea 1.8 (benzin/plin), karavan, 1998 godište.

Pre oko mesec dana sam primetio da grejanje u kolima ne radi, takođe ni klima ni ventilator. Kada pritisnem dugme za pokazivanje spoljne temperature ne dešava se ništa. MAX DEF funkcija samo pali lampicu na dugmetu za klimu i to je to. Izbor brzine duvanja (fan speed) ne reaguje. U suštini, kao što rekoh, ništa u vezi grejanja i klime ne radi!!! Pročitao sam negde da bi na displeju trebalo da stoji 'Err Cli' kada nešto oko klime ne funkcioniše, ali ništa. Iako sam laik za ovakve stvari, uspeo sam da skinem desni retrovizor i čisto proverim veze između senzora i konektora u vratima. Pregledao sam osigurače i tu je sve OK. Pročitao sam na forumu da se prikazuje pogrešna temperatura kada senzor ne radi... kod mene ne prikazuje ništa, pa pretpostavljam da nije tu problem. U kiloko je od pomoći: od prilike u isto vreme je prestao da radi i plin, tj. sada vozim samo na benzin, mada mislim da ove dve stvari baš i nemaju neke veze.

 

To je od prilike to. Uskoro teram auto na dijagnozu (bar bi trebao), ali ako neko ima ideju u međuvremenu...

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ortaku klima nije radila baš zbog tog senzora, samo što je njemu usred leta ispisivale neku minus temperaturu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz svima, imam problem sa klimom.

U pitanju je Fiat Brava 1.2 16v. Kupljena je sa neispravnom(potpuno praznom) klimom, a kompresor nije uopste palila.

Takodje je bio neispravan i reostat na hladnjaku(pisao sam o tome u drugoj temi) pa je on sad samo prevezan poarcetom zice direktno tako da se pali samo druga brzina i to radi tako ok.

 

E sad, danas sam napunio klimu(nije imala ni trunku freona), majstor je prvo vakumirao i na vakumiranju nije pokazala da pusta, onda napunio freon i kompresor se pokrenuo(izgleda da bas dugo nije radio pa je u pocetku pistao a i sad nekako kao da malo blago cangrlja, imao sam ranije bravo sa istim motorom i istom klimom i tamo se nije kompresor cuo uopste, zvuk je bio potpuno isti sa i bez klime tako da sam siguran da ovde nije bas kako treba). Ali to nije strasno i kad kompresor radi hladi sasvim ok, ali cim se dodirne gas kompresor se odmah gasi a pali se ponovo kad se auto vrati na ler.

 

Povezani su bili manometri na vodovima niskog i visokog pritiska i koliko sam ja razumeo na vodu niskog je malo opadao pritisak a na vodu visokog i suvise varirao i kad se doda gas bio i veci nego sto treba a nekad pa i ispod normale tako da je tesko mogao da ubode pravi pritisak, ispustao je i dodavao vise puta da bi proradio sistem kako treba ali se kompresor i dalje gasio. Kad je malo proradio cuo se sve manje i manje(cuje se i dalje ali manje nego u pocetku) i poceo je koliko-toliko da radi i na obrtajima.

 

E sad glavno pitanje je da li ventilator hladnjaka(onaj koji hladi i motor) mora da radi stalno na prvoj brzini kad je ukljucena klima nezavisno od temperature motora(a da pali samo drugu kad krene preko) ili i dalje radi samo kad temperatura motora krene preko 90*C ?

 

Majstor kaze da je moguce da se gasi jer u leru ne radi stalno ventilator(pali se nezavisno od klime kao i kad je ugasena samo kad krene za nijansu preko polovine jer nema reostata) pa se stalno menja temperatura u tom spoljnom isparivacu, kondenzatoru sta je vec(ne znam sta je napolju a sta unutra, nije ni bitno), pa me interesuje da li mislite da ce taj reostat da resi problem sa klimom i da li on moze da uzrokuje takve probleme, da zbog njega ne radi stalno ventilator dok je ukljucena klima ako tako treba uopste?

 

Ah da, a u voznji je inace situacija dosta bolja, tad hladi i na visim obrtajima, verovatno zato sto se auto krece pa se isparivac bolje oslobadja toplote i zato mi ova prica o ventilatoru ima logike, u leru se kompresor gasi i na manje od 2000 obrtaja, pa se nekad upali, pa opet ugasi itd a u leru radi stalno.

 

Idu pretopli dani pa molim za pomoc da resim ovo sto pre, kad je vec imam da je bar koristim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada radi klima ventilator mora da radi u prvoj brzini a po potrebi pali i drugu brzinu.Zato ti u leru neradi kako treba jer poraste pritisak pa presostat gasi kompresor klime.Kad sr krece auto onda prirodno strujanje spusya temperaturu a srazmerno i pritisak na kondenzatoru(hladnjaku).Normalan pritisak je 10-15 bar ili 50-60 stepeni temperatura kondenzacije.Da netupim dalje moras resiti taj reostat na ventilatoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo zamenjen danas reostat na hladnjaku, kako izgleda nov:

20150710_181336_1.jpg

 

Ali problem je i dalje tu, ventilator se ne pali kad je upaljena i klima nego u zavisnosti od temperature motora...

 

Sad radi i prva brzina, vidim da se cesce pali i da ventilator nije onoliko bucan kao pre, drzi temperaturu kao zakucanu tacno na debeloj liniji ali se ventilator ne pali zajedno sa klimom( ne znam kako on uopste i moze da utice na to kad mu je otpor skoro pa 0 ohma, kad je hladan istu fungciju vrsi i samo parce zice, pretpotstavljam da mu otpor posle raste sa porstom temperature ali to klimi nista ne znaci tj kad je auto hladan isti je efekat kao i da je prespojeno direktno a kako sam ja shvatio ventilator bi morao da se pali zajedno sa klimom i ako je auto hladan).

 

I da, primetio sam da se gasi bas svaki put kad se naglo da gas a da moze da ode u mnogo vise obrtaje kad se daje lagano...

Pa sta dalje? Prepotstavljam da jesu pritisci u pitanju, ali ne znams ta sa njima, da li je moguce da je nesto zapuseno i slicno pa da ne moze odmah da ode gas odjednom gde treba pa poraste previse pritisak itd? Dogovorio sam sa majstorom da sutra ponovo prespojimo i nizak i visoki vod pa da vidimo kakvi su sad pritisci...

 

A da, sistem je napunjen samo gasom, kako on kaze ulje nikad ne iscuri sa gasom, tj iscuri nesto malo ali je to neznatno, pa da li je to ok, da li moze ovakav problem da se javi ako slucajno ima manje ulja a vise gasa nego sto treba?

I da, u kabini se stalno cuje nego sustanje promenljivog inteziteta, pa nekad prestane, pa onda odjednom jako zasusti i tako, da li su to simptomi manjka ili viska freona?

 

Jer sad ipak mislim da nije ventilator u pitanju, proboa sam jutros kad je auto bio potpuno hladan, samo ga upalio, odmah klimu i terao kevu da daje gas dok ja gledam i isto se gasio momentalno na svako naglije dodavanje gasa, a tad kad je sve hladno ventilator mu i nije toliko bitan, dakle negde je problem u sistemu, ali gde? Koje su otprilike granice u barima na niskom i na visokom vodu gde kompresor iskljucuje, da propratim i ja sutra kad zakacimo manometre?

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa ovako,normalani pritisci u sistemu kad radi klima na leru spoljna temperatura oko 20 tak stepeni je niski2,4 a visoki 12,5 naravno to je idealno i uvek ima malih odstupanja.Granice gde presostat iskljucije je min. pritisak oko 2 bar a visoki 22 bar sve zavisi koji je presostat.To sto neradi ventilator moze biti i do presostata jer on ukljucuje i iskljucuje kompresor kad pritisak na hladnjaku predje 10-ak bar ako je tako vezano.Prevelik pritisak moze da pravi zacepljen filter/susac pa raste pritisak na potisnoj strani.Takodje moze da pravi problem i ekspanzioni ventil ako je zacepljen.Testira se tako sto se pusti ventilator u kabini na najace pa kad smanjis na 1 i pritisak na manometru na niskoj strani treba da opada i obrnuto.Naravno podrazumeva se da je sistem napunjen na tacnu gramazu.To za ulje i jeste i nije tacno,ako recimo pukne cev na potisnoj strani moze polovinu ulja iz kompresora da izgruva napolje.Jer tada freon pod pritiskom u tecnoj fazi puno ulja iznese sa sobom.Opet ako je neko malo propustanje na gumici i to traje mesecima nemora nista ili jako malo(zanemarljivo)iscuri napolje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno dr Bane, javljam sutra sta je bilo, a sto se ulja tice s obzirom da na sistemu nije nista radjeno a da ne pokazuje pad pritiska na manometru i da evo drugi dan radi i dalje rupa je sigurno mikroskopska gde god da je tako da je verovatno izasao samo gas tako da bi to trebalo da je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je u tome da kada se povecava kolicina sipanog gasa u sistem ( postepeno, jer je bio prazan ) kompresor pocinje da se nenormalno cuje, kao da tare metal o metal. Sa malim pritiskom gasa u sistemu, sve je normalno ali, naravno, ne hladi. Ima li neko iskustva sa ovim pobremlom a ako je kompresor crko, koji kompresor ide jer sigurno nije isti kao na marei.

 

Multipla 1.9 JTD

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa i moj se tako cuo kad je proradio, tandrkao je kao da je nesto razglavljeno u njemu, i sad malo promeni zvuk kad se upali klima pa mene sad plasi da nije kompresor, a ipak pusta, sad se kao pali al ne hladi vise skoro uopste, dakle iscureo sistem... a kompresor radi samo na leru, ali ni tad vise ne hladi skoro uopste a u kabini susti dosta gas...

Nikako da se uklopim sa ovim majstorom pa to jos nije reseno, ali problem je sto je on frigomehanicar ali radi pored toga i automobile pa nema gas sa bojom i nisam pametan kako da sad lociram gde curi kad curi toliko malo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipan tek danas gas sa bojom pa sad voznja dok ne iscuri i kontrola...

 

Inace kompresor se stalno gasi zbog visokog pritiska, kad se sipa koliko treba freona, iz nekog razloga previse poraste na dodavanje gasa, tipa kao da je nesto zapuseno, ali hladi u voznji kao zmija, ukljucio sam recirkulaciju i ventilaciju na max u povratku od majstora i morao da otvaram prozore od zime tako da mislim da ce to biti ok kad se sredi curenje...

 

Javljam sta je bio problem kad (tj. AKO ) resim problem, hvala na korisnim savetima,

 

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...