zmilorad 0 Posted April 15, 2010 Pozdrav svima!Imam problem sa klimom. Vec nekoliko godina klima radi dosta lose kada je auto na leru i kada se krece sporo, tako da se u gradskoj guzvi, na 30 stepeni prakticno i ne oseca efekat hladjenja. Osim toga, sistem je gubio freon, tako da je svakog proleca bilo neophodno dopunjavanje sistema. Sipana je boja i detektovano je curenje na kompresoru. Pre nekoliko dana je stavljen remontovan kompresor i zamenjeni su filter susac i presostat, ali majstor je konstatovao kako sistem i dalje ne funkcionise punim kapacitetom i zakljucio da jedino preostaje zamena ekspanzionog ventila. Nazalost, ekspanzioni ventil se kod Brava nalazi na nezgodnom mestu i zahteva demontiranje kompletne komandne table, a to je poduhvat u koji skoro nijedan majstor nece da se upusti, zbog komplikacija koje mogu da nastanu.Interesuje me vase misljenje. Da li zapusen ekspanzioni ventil moze da prouzrokuje slabije hladjenje na leru i da li je neko uopste menjao taj deo na Bravu? Svaki predlog je dobrodosao, jer ovaj problem traje vec godinama i zeleo bih konacno da imam ispravan auto. Hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zmilorad 0 Posted April 16, 2010 Bas niko nije menjao ekspanzioni ventil na Bravu? Jel moguce da sam toliki baksuz? Quote Share this post Link to post Share on other sites
swifty_kg 1 Posted October 6, 2011 (edited) U poslednjih par dana imam sledeci problem.Cim upalim auto, pocinje da mi duva vruc vazduh. Kada ukljucim klimu ista je situacija, samo vruc vazduh bije. Na displeju mi ispisuje onaj Error Cli ali ne mogu da ocitam gresku. Vruc vazduh duva cak i kada mi je jacina na 0 (nuli). Cudno mi je sto duva vruc vazduh bez obzira na podesavanje tockica.Takodje jos jedna stvar koja se desava. Kada dam kontakt, nece odmah da pocne da duva vec tek nakon nekih 20-30 sekundi. Stavim npr. na 4. brzinu ali tek nakon 30-ak sekundi pocne da duva. Senzor temperature je u redu, to nije sigurno pa mozemo da eliminisemo.Ima li neko ideju ili je imao slican problem? Edited October 7, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted October 6, 2011 Mozda ti je klapna koja prebacuje vruce/hladno ostala zaglavljena u polozaju kada vazduh ide preko malog hladnjaka u ventilacione tunele...Kada okreces tockic vruce/hladno trebalo bi malo teze da ide i da se cuje kada dodje do kraja kao da lupne,tako se bar kod mene cuje. Trebalo bi u svakom slucaju utvrditi da li ta pojava ima veze sa klimom ili ne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted October 7, 2011 kako misliš ne možeš da očitaš grešku? Jesi probao onu dijagnostiku iz ove teme:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41851Inače, i ja uzeo ćaletovu bravu jutros, i vidim opet error cl..al ja znam kod mene je uvek motor za pomeranje klapne..i remontovao ga, i menjao, radi mesec dana pa opet crkne.. da pukneš od te automatske klime.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
swifty_kg 1 Posted October 7, 2011 Probao sam tu proceduru 10 puta i nece, ne znam iz kog razloga. Danas cu da rasklopim centralnu konzolu pa ca cu da proverim detaljnije. Provericu i klapne, moze biti da je to jer mislim da uopste ne reaguje na tockic za temperaturu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
swifty_kg 1 Posted October 7, 2011 (edited) Proverio sam kontakte na tockicima, sve je spojeno dobro. Tockic za temperaturu ne reaguje i ne cuju se klapne, pre su se cule, siguran sam. Gde se nalazi motorcic koji pomera klapne i kako mu prici?Sto se tice klime, kompresor radi, sve je ok. Edited October 7, 2011 by sale Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted October 7, 2011 (edited) motorić koji pomera klapnu se nalazi sa leve strane centralne konzole, možeš mu prići ispod table, od strane volana... Otprilike je veličine paklice cigareta, a drži se na tri šrafa. Unutra je elektromotor i sistem zupčanika.i probaj da ga dodirneš dok pomeraš točkić za temperaturu, ako radi elektromotor osetićeš vibracije.. Edited October 7, 2011 by VladaNS Quote Share this post Link to post Share on other sites
swifty_kg 1 Posted October 7, 2011 Hvala Vlado! Nasao sam i namucio sam se u procesu skidanja i vracanja ali dobro, sta je tu je. Pre skidanja nije radio motorcic. Nakon skidanja i otvaranja, malo sam procackao zupcanike, isprobavao i proradio je. Nakon vracanja radi motorcic i reaguje na okretanje tockica.Videcu da li ce i dalje da duva samo vruc vazduh i da li ce da pokazuje gresku.Hvala jos jednom za pomoc oko motorcica, valjda ce da resi problem. Pozdrav! Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted October 7, 2011 nema na čemu inače, ja sumnjam da se kod ove moje brave pokvari motorčić svaki put kad prebacim na "lo" ili "hi", ali ne mogu da tvrdim... Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted October 18, 2011 Sale, jesi ti rešio problem?a moje sumnje su mi bile neistinite...sad može da radi samo na lo i hi, i to jedan dan..sutradan već ni da mrdne..dva puta je menjan taj motorić tako da sumnjam da je do njega, iako dijagnostika kaže da je on problem.. sad sam namestio negde na umereno toplo i otkačio kabel da ne može da se pomeri više sam.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
swifty_kg 1 Posted October 18, 2011 Definitivno je bio motorcic u pitanju, zbog njega se javljala greska.Radi dobro, da kucnem u drvo. Jednom mi se desila situacija da mi je ostao zaglavljen, ali sam ga kucnuo malo prstom i proradio je. Ne znam da nije mozda problem u onom delu koji motorcic okrece. Ne znam kako da ti objasnim na sta mislim ali znas da ima onaj okrugli deo koji se ubacuje u rupu kada se montira modul ispod table. Da mozda ne dolazi tu do nekog blokiranja, pa mozda i dovede do crkavanja motorcica? Nadam se da si razumeo na sta sam mislio. Nezgodno je zato sto je veoma nepristupacno mesto pa i nije jednostavno cackati.Ajd da i ja tebe pitam nesto. Kad prebacujes sa LO na recimo 22, jel se cuje motorcic da odradi brzo ili ti se cuje kao otkucavanje sata? Kod mene se cuje kao otkucavanje sata, a kada okrenem sa LO na HI i obrnuto, onda se za 2 sekunde pomeri. Negde sam citao na stranom forumu ali ne mogu da se setim sada da li je to tako normalno ili ne. Pozdrav! Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted October 18, 2011 nije problem u klapni (koju motorić pomera), lako se pomera...motorić proradi kad ga skinem, otkačim konektor, vratim ponovo, i dam kontakt..taj dan radi, a već za dva dana ni da mrdne..a i kod mene kad radi se čuje tako kao kod tebe, na lo ili hi ide odmah, a između kao otkucavanje sata..ali obzirom kako to kod mene mrljavo radi, nisam siguran da tako treba... Ma to je neki motorić koji i šalje povratnu informaciju o položaju klapne, pa na osnovu položaja, spoljašnje temperature, unutrašne temperature koriguje svoj položaj..Kad uđem u svog punta kod kog je sajla sistem, dođe mi da ga ljubim u auspuh Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanM 10 Posted August 2, 2012 (edited) Kod mog Brava 2001.godiste desava se da se ventilacija sama ukljuci nekad odmah po davanju kontakta a nekad u toku voznje, desi se da u toku voznje samo na sekundu ili 2 duva i stane. Dugme za klimu nije upaljeno, prvi prekidac s leva na desno stavim na LO ili 18, drugi za podesavanje brzine ventilatora ili na 0 ili na Auto a treci uglavnom drzim u polozaju na desnoj strani zadnja 2 polozaja, menjao sam sve poozaje drugog i trecek prekidaca ali nema pravila nekad duva a nekad ne. u kom polozaju prekidaci treba da se podese da ventilacija ne duva? Edited August 3, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
blasterskv 0 Posted August 19, 2012 Pozdrav svima.Jedni majstori mi pricaju da klimu ne treba da diram jer radi na principu frizidera misleci na to da frizider nikada ne diras, uvek hladi.Drugi majstori mi kazu da treba da se redovno menja/dopunjava to sto treba, makar pred prolece. Koliko vidim ovde, po komentarima, izgleda da su ovi drugi majstori u pravu.Moj slucaj je sledeci: klima ne radi Kao krene malo u pocetku hladno, ali ubrzo krene da duva toplije i ne spusta se kao na pocetak rada. Nevezano da li je gradksa kreni-stani voznja, ili van grada.Dakle, da ja potvrdim - treba da idem na punjenje klime, jel? I, ako je to u pitanju (pri tom ne curi nista u kabini, suv je tepih skroz), recite mi kolika je cena otprilike? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted August 19, 2012 U ovom slucaju mislim da je ne bitno sta misle jedni sta drugi a sta je ispravno, ali ako tebi klima vec ne radi onda mi deluje prirodno da treba da se popravi ili napuni, a ti kako se odlucis.Treba da se prekontrolise da li ti je sve ispravno i da negde ne pusta gas, pa tek onda da se dopuni. A freon nema veze sa tim da li ti je mokar ili suv tepih. Cene punjenja se razlikuju od servisa do servisa tipa oko 4000 negde vise a negde manje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
blasterskv 0 Posted August 19, 2012 Hvala na info. Ne preostaje mi nista drugo nego da odem u servis Pozdrav iz Kraljeva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted August 20, 2012 Klima se servisira na odredjenom vremenskom periodu, na starijim autima ispada pred svaku sezonu . Kompresor klime je cela masina sa sve lagerima, uljem, neki sa lamelama, neki sa magnetnim remenicama..., imas kondezatore, hladnjake, creva i ceo sistem kroz koji ide freon i ulje, prestostate, reostate, releje, prekidace, senzore, ventilatore,filter...sve se to servisira da bi klima radila kako treba a i sam auto naravno. Idi u neki proveren servis da ti provere klimu, lici kao da ti hvali freon ili te zeza ventilator.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kele101 0 Posted August 31, 2012 Pitanje,dopunio sam klimu i sad mi dosta losije radi nego pre punjenja, treba mi oko 5-6 km da bih osetio da duva hladno. Pre punjenja odmah sam osetio malo svezije da duva, ne nesto narocito, ali sad je dosta losije.Kad upalim klimu cuje se kao da nesto zaskripi, kao kais i taj zvuk se ponavlja svaki puta kad krecem iz prve posle pustanja kvacila , naravno kad klima radi, kad je iskljucena tog zvuka nema. Kais je promenjen pre nekih 20.000 i nema znakova ostecenja.I jos nesto, kad upalim klimu auto mi dosta slabije vuce, mislim trebalo bi malo da oseti, ali mi se cini da je kod mene to bas vece opterecenje za motor.kako da znam kad bih trebao da remontujem kompresor i da li je u njemu problem, ili je nesto drugo u pitanju Quote Share this post Link to post Share on other sites
jaskooo 0 Posted June 8, 2013 (edited) Pozz svima Imam sledeci problem. Zimi kad se upali grijanje auto normalno grije sve dok se ne pocne voziti po malo jacim krivinama, onda ga nestane odjednom i pocne duvati hladan zrakIsta stvar se sad desava ljeti,klima je upaljena i hladi,ali ne previse. Servisirana i napunjena. Kad se udje u neku jacu krivinu bez obzira na brzinu, odjednom pocinje ledeno da duva Zna li neko sta bi mogao biti problem,klapne ili nesto drugo. Motoric se cuje da radi kod prebacivanja na lo/hi,i otkucava kao sat kad se prebaci na neki stepen temperature. Motoric za unutrasnje strujanje zraka takodje radi Hvala svima Edited June 8, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
djansr 0 Posted July 19, 2013 (edited) imam problem sa klimom na fiat marei 1,9 tdnakon popravke sistema - zamene creva,servisnog ventila vis. pritiska, klima je napunjenai sve je po ps-u visoki pritisak od 10-15 bar aniski od1,8 - 2,5ali nece da hladi. vazduh koji uduvava u kabinukrece se od 27 - 35 stepeni.Da li neko zna u cemu moze da bude problem? Edited July 25, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted July 19, 2013 Jel pali ventilatore, jesu li hladna creva, jel ti je ispravna klapna? Quote Share this post Link to post Share on other sites
djansr 0 Posted July 20, 2013 pali ventilatore ne znam sta bi moglo da bude osim motora toplo - hladno mozda me on zeza a sa tim stvarima nemam neka iskustvacevka niskog pritiska nije hladna. a za klapnu ne znam to ide preko neke elektronikeima motorcic valjda koji to regulise Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted July 20, 2013 Za tu klapnu sam te i pitao Quote Share this post Link to post Share on other sites
borat 4 Posted May 9, 2014 moze li neko da di objasni kako se pravilmo koristi kod brava polozaj auto na brzini duvanja Quote Share this post Link to post Share on other sites