Jump to content
FAS Goran
zmilorad

Fiat Bravo 1.2 / Marea 1.9 ; 1.8 / Multipla 1.9 JTD - problem sa klimom / podešavanje

Recommended Posts

Pozdrav svima!

Imam problem sa klimom. Vec nekoliko godina klima radi dosta lose kada je auto na leru i kada se krece sporo, tako da se u gradskoj guzvi, na 30 stepeni prakticno i ne oseca efekat hladjenja. Osim toga, sistem je gubio freon, tako da je svakog proleca bilo neophodno dopunjavanje sistema. Sipana je boja i detektovano je curenje na kompresoru. Pre nekoliko dana je stavljen remontovan kompresor i zamenjeni su filter susac i presostat, ali majstor je konstatovao kako sistem i dalje ne funkcionise punim kapacitetom i zakljucio da jedino preostaje zamena ekspanzionog ventila. Nazalost, ekspanzioni ventil se kod Brava nalazi na nezgodnom mestu i zahteva demontiranje kompletne komandne table, a to je poduhvat u koji skoro nijedan majstor nece da se upusti, zbog komplikacija koje mogu da nastanu.

Interesuje me vase misljenje. Da li zapusen ekspanzioni ventil moze da prouzrokuje slabije hladjenje na leru i da li je neko uopste menjao taj deo na Bravu? Svaki predlog je dobrodosao, jer ovaj problem traje vec godinama i zeleo bih konacno da imam ispravan auto. Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U poslednjih par dana imam sledeci problem.

Cim upalim auto, pocinje da mi duva vruc vazduh. Kada ukljucim klimu ista je situacija, samo vruc vazduh bije. Na displeju mi ispisuje onaj Error Cli ali ne mogu da ocitam gresku. Vruc vazduh duva cak i kada mi je jacina na 0 (nuli). Cudno mi je sto duva vruc vazduh bez obzira na podesavanje tockica.

Takodje jos jedna stvar koja se desava. Kada dam kontakt, nece odmah da pocne da duva vec tek nakon nekih 20-30 sekundi. Stavim npr. na 4. brzinu ali tek nakon 30-ak sekundi pocne da duva. Senzor temperature je u redu, to nije sigurno pa mozemo da eliminisemo.

Ima li neko ideju ili je imao slican problem? :question:

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda ti je klapna koja prebacuje vruce/hladno ostala zaglavljena u polozaju kada vazduh ide preko malog hladnjaka u ventilacione tunele...

Kada okreces tockic vruce/hladno trebalo bi malo teze da ide i da se cuje kada dodje do kraja kao da lupne,tako se bar kod mene cuje.

Trebalo bi u svakom slucaju utvrditi da li ta pojava ima veze sa klimom ili ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako misliš ne možeš da očitaš grešku? Jesi probao onu dijagnostiku iz ove teme:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41851

Inače, i ja uzeo ćaletovu bravu jutros, i vidim opet error cl..al ja znam kod mene je uvek motor za pomeranje klapne..i remontovao ga, i menjao, radi mesec dana pa opet crkne.. da pukneš od te automatske klime.. :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam tu proceduru 10 puta i nece, ne znam iz kog razloga. Danas cu da rasklopim centralnu konzolu pa ca cu da proverim detaljnije. Provericu i klapne, moze biti da je to jer mislim da uopste ne reaguje na tockic za temperaturu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio sam kontakte na tockicima, sve je spojeno dobro. Tockic za temperaturu ne reaguje i ne cuju se klapne, pre su se cule, siguran sam. Gde se nalazi motorcic koji pomera klapne i kako mu prici?

Sto se tice klime, kompresor radi, sve je ok.

Edited by sale

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorić koji pomera klapnu se nalazi sa leve strane centralne konzole, možeš mu prići ispod table, od strane volana... Otprilike je veličine paklice cigareta, a drži se na tri šrafa. Unutra je elektromotor i sistem zupčanika.

i probaj da ga dodirneš dok pomeraš točkić za temperaturu, ako radi elektromotor osetićeš vibracije..

Edited by VladaNS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Vlado! :thumbsup:

Nasao sam i namucio sam se u procesu skidanja i vracanja ali dobro, sta je tu je. Pre skidanja nije radio motorcic. Nakon skidanja i otvaranja, malo sam procackao zupcanike, isprobavao i proradio je. Nakon vracanja radi motorcic i reaguje na okretanje tockica.

Videcu da li ce i dalje da duva samo vruc vazduh i da li ce da pokazuje gresku.

Hvala jos jednom za pomoc oko motorcica, valjda ce da resi problem. :)

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema na čemu :thumbup:

inače, ja sumnjam da se kod ove moje brave pokvari motorčić svaki put kad prebacim na "lo" ili "hi", ali ne mogu da tvrdim... :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sale, jesi ti rešio problem?

a moje sumnje su mi bile neistinite...sad može da radi samo na lo i hi, i to jedan dan..sutradan već ni da mrdne..dva puta je menjan taj motorić tako da sumnjam da je do njega, iako dijagnostika kaže da je on problem.. :wallbash:

sad sam namestio negde na umereno toplo i otkačio kabel da ne može da se pomeri više sam.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno je bio motorcic u pitanju, zbog njega se javljala greska.

Radi dobro, da kucnem u drvo. Jednom mi se desila situacija da mi je ostao zaglavljen, ali sam ga kucnuo malo prstom i proradio je.

Ne znam da nije mozda problem u onom delu koji motorcic okrece. Ne znam kako da ti objasnim na sta mislim ali znas da ima onaj okrugli deo koji se ubacuje u rupu kada se montira modul ispod table. Da mozda ne dolazi tu do nekog blokiranja, pa mozda i dovede do crkavanja motorcica? Nadam se da si razumeo na sta sam mislio. :)

Nezgodno je zato sto je veoma nepristupacno mesto pa i nije jednostavno cackati.

Ajd da i ja tebe pitam nesto. Kad prebacujes sa LO na recimo 22, jel se cuje motorcic da odradi brzo ili ti se cuje kao otkucavanje sata? Kod mene se cuje kao otkucavanje sata, a kada okrenem sa LO na HI i obrnuto, onda se za 2 sekunde pomeri. Negde sam citao na stranom forumu ali ne mogu da se setim sada da li je to tako normalno ili ne. :)

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije problem u klapni (koju motorić pomera), lako se pomera...motorić proradi kad ga skinem, otkačim konektor, vratim ponovo, i dam kontakt..taj dan radi, a već za dva dana ni da mrdne..

a i kod mene kad radi se čuje tako kao kod tebe, na lo ili hi ide odmah, a između kao otkucavanje sata..ali obzirom kako to kod mene mrljavo radi, nisam siguran da tako treba...

Ma to je neki motorić koji i šalje povratnu informaciju o položaju klapne, pa na osnovu položaja, spoljašnje temperature, unutrašne temperature koriguje svoj položaj..

Kad uđem u svog punta kod kog je sajla sistem, dođe mi da ga ljubim u auspuh :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mog Brava 2001.godiste desava se da se ventilacija sama ukljuci nekad odmah po davanju kontakta a nekad u toku voznje, desi se da u toku voznje samo na sekundu ili 2 duva i stane. Dugme za klimu nije upaljeno, prvi prekidac s leva na desno stavim na LO ili 18, drugi za podesavanje brzine ventilatora ili na 0 ili na Auto a treci uglavnom drzim u polozaju na desnoj strani zadnja 2 polozaja, menjao sam sve poozaje drugog i trecek prekidaca ali nema pravila nekad duva a nekad ne. u kom polozaju prekidaci treba da se podese da ventilacija ne duva?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

Jedni majstori mi pricaju da klimu ne treba da diram jer radi na principu frizidera misleci na to da frizider nikada ne diras, uvek hladi.

Drugi majstori mi kazu da treba da se redovno menja/dopunjava to sto treba, makar pred prolece. Koliko vidim ovde, po komentarima, izgleda da su ovi drugi majstori u pravu.

Moj slucaj je sledeci: klima ne radi :) Kao krene malo u pocetku hladno, ali ubrzo krene da duva toplije i ne spusta se kao na pocetak rada. Nevezano da li je gradksa kreni-stani voznja, ili van grada.

Dakle, da ja potvrdim - treba da idem na punjenje klime, jel? I, ako je to u pitanju (pri tom ne curi nista u kabini, suv je tepih skroz), recite mi kolika je cena otprilike?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovom slucaju mislim da je ne bitno sta misle jedni sta drugi a sta je ispravno, ali ako tebi klima vec ne radi onda mi deluje prirodno da treba da se popravi ili napuni, a ti kako se odlucis.

Treba da se prekontrolise da li ti je sve ispravno i da negde ne pusta gas, pa tek onda da se dopuni. A freon nema veze sa tim da li ti je mokar ili suv tepih. Cene punjenja se razlikuju od servisa do servisa tipa oko 4000 negde vise a negde manje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klima se servisira na odredjenom vremenskom periodu, na starijim autima ispada pred svaku sezonu :) . Kompresor klime je cela masina sa sve lagerima, uljem, neki sa lamelama, neki sa magnetnim remenicama..., imas kondezatore, hladnjake, creva i ceo sistem kroz koji ide freon i ulje, prestostate, reostate, releje, prekidace, senzore, ventilatore,filter...sve se to servisira da bi klima radila kako treba a i sam auto naravno. Idi u neki proveren servis da ti provere klimu, lici kao da ti hvali freon ili te zeza ventilator..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje,

dopunio sam klimu i sad mi dosta losije radi nego pre punjenja, treba mi oko 5-6 km da bih osetio da duva hladno. Pre punjenja odmah sam osetio malo svezije da duva, ne nesto narocito, ali sad je dosta losije.

Kad upalim klimu cuje se kao da nesto zaskripi, kao kais i taj zvuk se ponavlja svaki puta kad krecem iz prve posle pustanja kvacila , naravno kad klima radi, kad je iskljucena tog zvuka nema. Kais je promenjen pre nekih 20.000 i nema znakova ostecenja.

I jos nesto, kad upalim klimu auto mi dosta slabije vuce, mislim trebalo bi malo da oseti, ali mi se cini da je kod mene to bas vece opterecenje za motor.

kako da znam kad bih trebao da remontujem kompresor i da li je u njemu problem, ili je nesto drugo u pitanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz svima

 

Imam sledeci problem.

 

Zimi kad se upali grijanje auto normalno grije sve dok se ne pocne voziti po malo jacim krivinama, onda ga nestane odjednom i pocne duvati hladan zrak

Ista stvar se sad desava ljeti,klima je upaljena i hladi,ali ne previse. Servisirana i napunjena. Kad se udje u neku jacu krivinu bez obzira na brzinu, odjednom pocinje ledeno da duva

 

Zna li neko sta bi mogao biti problem,klapne ili nesto drugo. Motoric se cuje da radi kod prebacivanja na lo/hi,i otkucava kao sat kad se prebaci na neki stepen temperature. Motoric za unutrasnje strujanje zraka takodje radi

 

Hvala svima

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam problem sa klimom na fiat marei 1,9 td

nakon popravke sistema - zamene creva,

servisnog ventila vis. pritiska, klima je napunjena

i sve je po ps-u visoki pritisak od 10-15 bar a

niski od1,8 - 2,5

ali nece da hladi. vazduh koji uduvava u kabinu

krece se od 27 - 35 stepeni.

Da li neko zna u cemu moze da bude problem?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

pali ventilatore ne znam sta bi moglo da bude osim motora toplo - hladno mozda me on zeza a sa tim stvarima nemam neka iskustva

cevka niskog pritiska nije hladna. a za klapnu ne znam to ide preko neke elektronike

ima motorcic valjda koji to regulise

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...