Jump to content
Goran
stefanves

Šoferšajbna i stakla, kupovina, ugradnja, reparacija

Recommended Posts

Kvalitet nije veliki adut kineskih stakala,dešava se da nisu čak ni propisane debljine po celoj površini stakla(slučaj mog komše),da se vide valovi,efekat sočiva,ali rade nekako posao... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobio sam informaciju da nema kineza koji ima soferku za head up display, tako da cu svakako morati na EU. Ili da stavim kineza pa da mi bude mutno, sto ne bih nikada uradio :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre par godina menjao soferku i stavio kao nekog kvalitetnog kineza
Sve je bilo OK osim da soferka nije imala UV zastitu i bio je pakao leti u kolima srecom auto je ubrzo pronasao novog vlasnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neće je ni videti jer nema % zatamnjenja. Kod sestre sam pre 7 godina ceo auto osim soferke izlepio providnim folijama i niko pitao niti proverio nije jer se nista ne primecuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako funkcionise lepljenje reg. nalepnice u tom slucaju? Kad struzu prethodnu, sigurno razvale foliju na tom mestu

Share this post


Link to post
Share on other sites

E dobro savetujete ljude... Soferke na ogromnoj vecini modela imaju one crne tackice po obodu, na prelazu izmedju crnog okvira i vidljivog dela.

Pa kad se zalepi cak i providna folija, maltene je nemoguce a da po tom tackastom obodu ne ostave cuveni forumski "milje", koga se gadimo :D. Tj. koliko god se neko trudio (a ne trude se), ostaju mehurici vazduha u delu gde folija ne moze lepo da uhvati preko tackastog dela. Taj milje se vidi sa kilometar i na prednjoj i na zadnjoj soferci (zato i ne volim aftermarket zatamnjenje, izuzetak znam da su neki Japanci koji nemaju te tackice po fiksnim staklima). Toga na pokretnim/bocnim staklima nema.

A na zadnjih par tehnickih, na oba vozila koja su mi imala fabricko zatamnjenje pozadi - itekako zagledaju sva stakla. Cak i ako imaju pratecu "V" oznaku na staklima, ocitavaju transparentnost i gledaju ima li sta zalepljeno dodatno. Pa neka se svako igra kako hoce, a dovoljno je da natrcis na nekog na*rkanog van svoje parohije kada vidi "tudje" tablice ili na neku akciju provere folija. Ispred B stuba transparentnost mora da bude bar 70% (uz nalepnicu atesta), na soferci ne sme nista, po nasem zakonu.

A licno bih iz vise razloga uvek isao na kvalitetniju soferku cak i na jeftinijim kolima, a kamoli na nekom premiumu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informacija od pre par dana, BlackGlass, sofersajbna za novi Punto, sa senzorom za kisu, kinezi 15300, Evropa 28800, sa ugradnjom. Ocekivao sam malo nize cene, ili bar manju razliku izmedju kineza i ostalih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Misha87

Raspitaj se malo, bila je neka firma u Sapcu cini mi se... "Saint Gobain" soferke za pojedine modele, koje su bile reda velicine cene koju pominjes - oni su prodavali za tipa 150 EUR.

E sad, jesu cene za sve otisle uvis od tada. Ali ne kosta te nista da probas sa pretragom na forumu, pisali smo negde, ako je to jos uvek aktuelno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Hocu, pregledacu sta jos ima. Ovo je vise bilo informativno, rekoh kad sam vec proveravao, da okacim i u temi, cisto da ima i neki noviji info.

 

@knezevic76 ja sam iskreno ocekivao tu 12-24 hiljade raspon, ali sam se malo preracunao izgleda.

 

Nije kod mene nista hitno, ali rekoh hajde da vidim ima li smisla reparirati ili ugraditi novu, ali su cene izgleda bas otisle u nebesa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Info za ostale, tackicu sam imao i lik mi rekao da je 7500 din ne znam za sta verovatno veca ostecenja ali kao za ovo sto je kod mene bilo 4500din i daju garanciju da nece popustiti iako popusti reparirace to sto je odradjeno , inace ima set za reparaciju tih sitnih gluposti za oko 1000 kinte deluje identicno kao to sa cime su radili ;) pa ono ... inace na pitanje koliko bi bila soferka cela sa zamenom , kazali oko 220e ;)

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Danas zamenio soferku na Puntu 199. Ista je ko za Grande Punta.

Cene su sarene ali za aftermarket soferku su tu negde.

Kineska XYG je 13500 do 14000rsd.Mislim da samo tu marku ugradjuju. Kod vecine koji ugradjuju.

Tkz . Evropske soferke

Lucas 17000rsd

Pilkingnton 17600-19000 rsd

SaintGoben cini mi se oko 23000. Nju mi je nudila samo neka firma iz Sapca.

Niko od pozvanih firmi koje se bave ugradnjom nema pojma kakvu soferku ugradjuju -prodaju. Znaju samo za kinesku,evropsku i da li ima ili nema senzor za kisu. I nijedna firma nije imala sorerku na stanju da je vidim.

Na pitanja da li soferka iz njihove ponude ima neku zastitu npr. od toplote, zvucnu izlolaciju i sl sam dobijao odgovore da se to za Punta ne pravi (naravno da se prave) posto su jako skupe :)

Sve u svemu stavio sam Pilkington soferku, ta marka bila original Fiat na autu.

Da li ima razlike izmedju original Pilkingtona i aftermarket Pilkingtona? Ima!

U principu po onim oznakama koje svaka soferka ima nema razlike ako izuzmeno da je original bila iz Nemacke a aftermaket iz Velike Britanije. NIjedna nema oznaku neke dodatne zastite, toplotna, akusticna zastita i sl.

Razlika je u boji stakla.

Original je bila cisto ,,bela'' ,neutralne boje ako se to tako moze reci, dok je ova aftermarket malo zatamnjena i vuce na sivkasto uz mozda blagu nijansu zelene.. Moja pretpostavka da je original Fiat soferka radjena od extra clear stakla dok je ova aftermarket verovatno pravljena od klasicnog flot stakla mada mi je ta sivkasta boja malo sumnjiva . Obicno flot staklo nema tu sivkastu nijansu ( mada ko zna kakve su danas recepture za staklo )osim ako nema  ugradjenu neku zastitu ali to onda nije obicno flot staklo :) Mozda je od folije dobila tu sivkastu nijansu ali u folije koje se stavljaju u laminirano staklo se ne razumem uopste .

 

PS. radio sam pre nekih 20ak godina sa staklom pa se zato pomalo razumem u boje stakla, zastite i sl. Ali nisam radio sa automobilskim staklima tj soferkama.

 

 

 

 

fait aftermarket.jpg

Fiat original.jpg

Edited by virke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne duva ti i štiti te i super 

Ja sam stavio Glavista na 188 i nisam mogao da biram i cepam... Moj komšija na VW buba stavio Kineza, nije mogao da bira...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sta fali Glavisti?

To je jedan od vodecih proizvodjaca stakla. Guardian je od cini mi 2021 god promenio ime u Glavista.

Ni Kinezi nisu za bacanje bar ovaj XYG koliko sam video. 

Kolega skoro stavio na Pasata. Gledao sam soferku. Nema talasa pod rukom, ne lomi sliku. Jedino ima deblju horizontalnu gornju crnu ,,liniju'' nego sto je uobicajeno ali mi kolega rece da mu je na staroj bilo onako kao isprskano zelana boja (zastita od sunca za oci) a na ovoj kineskoj to nema.

Nemam ja problem sa Kinezima uopste. Mene zanima cena, kvalitet tj odnos dobijeno ulozeno. 

Glavni razlog zasto nisam stavio XYG je taj sto nisam mogao uzivo da vidim soferku nigde pa sam se bojao da ne dobijem i ja tu deblju crnu liniju. Soferka od Punta je mnogo manja i ta linija bi mi bila tacno u visini ociju. Mozda je to bio neopravdan strah ali nisam hteo da rizikujem za 4000 rsd razlike.

Nadao sam se da cu dobiti ovakvog Pilkingtona ali... :)

solar pilkington.jpg

Drugar je pre par dana stavio Lucas soferku na Pezoa. Naravno on nije birao kao ja vec je trazio najjeftinije ali je dobio bar nesto :)

 

lucas.jpg

Edited by virke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
20 hours ago, virke said:

Kineska XYG je 13500 do 14000rsd.Mislim da samo tu marku ugradjuju. Kod vecine koji ugradjuju.

Tkz . Evropske soferke

Lucas 17000rsd

 

Ugradjuje se jos i Benson i Fuyao, kao i neki no-name brendovi...sta god kinez nazvrlja i napise na njima.  Inace u poslednjih par godina Fuyao ide u prvu ugradnju za Audi, Bmw, Opel i verovatno jos poneku marku ali ne mogu to sve da ispratim.

Lucas je kineska soferka koja se prodaje kao evropska po evropskoj ceni. Isto tako pricaju pricu da je to neki Engleski brend, ali je to samo obmana.

Turci sada dosta rokaju Tarcam, Durcam i tako to kao prvu ugradnju za Fiat. Imaju i jeftiniji brend pod imenom Olympia ali to su uglavnom bocna i zadnja stakla.

Postoje i Ruska stakla, zovu se Lemson i ja ih licno mrzim. Stizu bez plocica za retrovizor, donje ubodne lajsne, perceta, plasticnih panela za senzor/kameru, itd....horor prica kad treba nesto da se nabudzi.

 

20 hours ago, virke said:

Na pitanja da li soferka iz njihove ponude ima neku zastitu npr. od toplote, zvucnu izlolaciju i sl sam dobijao odgovore da se to za Punta ne pravi (naravno da se prave) posto su jako skupe :)

 

Da li bi se ti mozda isprsio 300e za svog punta da ugradis soferku sa akusticnom izolacijom? Ja znam da je to dobra stvar, moze da smanji buku iz motornog prostora za nekih 10db. Toplotnu izolaciju u toj klasi auta mozes samo da sanjas. Nemoj da me shvatis pogresno, i ja vozim isti auto kao i ti. Takvu soferku ti niko ziv nece drzati na lageru iz jednog prostog razloga - prodace je limburga meseca.

 

20 hours ago, virke said:

Razlika je u boji stakla.

Original je bila cisto ,,bela'' ,neutralne boje ako se to tako moze reci, dok je ova aftermarket malo zatamnjena i vuce na sivkasto uz mozda blagu nijansu zelene.. Moja pretpostavka da je original Fiat soferka radjena od extra clear stakla dok je ova aftermarket verovatno pravljena od klasicnog flot stakla mada mi je ta sivkasta boja malo sumnjiva . Obicno flot staklo nema tu sivkastu nijansu ( mada ko zna kakve su danas recepture za staklo )osim ako nema  ugradjenu neku zastitu ali to onda nije obicno flot staklo :) Mozda je od folije dobila tu sivkastu nijansu ali u folije koje se stavljaju u laminirano staklo se ne razumem uopste .

 

PS. radio sam pre nekih 20ak godina sa staklom pa se zato pomalo razumem u boje stakla, zastite i sl. Ali nisam radio sa automobilskim staklima tj soferkama.

 

Sva stakla na autu su tonirana, neka manje a neka vise. U 95% slucajeva su zelene, u ostalih 5% spadaju opeli koji povremeno imaju sva siva stakla i mercedesi u avantgard opremi koji imaju sva plava stakla. Ko u voznji nosi polarizovane suncane naocare moze primetiti da uglavnom francuzi(a i ovi novi mercedesi) imaju ljubicaste soferke, to su solarna stakla koja imaju uv foliju.

 

10 hours ago, virke said:

Nadao sam se da cu dobiti ovakvog Pilkingtona ali... :)

solar pilkington.jpg

 

Tesko i nikako prijatelju, infrared/klima kold ili kako ih ko zove ovde kod nas su veoma paprene i idu u ova isto tako fensi paprena kola B)

Edited by boole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je od kineskih brendova ponudjen samo xyg ali kao sto si i sam napisao ko zna koliko ima brendova.

Sto se Lucasa tice mozda i jesu vlasnici Kinezi ko to zna ali ako je verovati internetu osnivac je verovatno englez

https://www.lucasautomotive.com/en/about-us/

Kao i sve velike firme mozda Lucas ima fabrike po Evropi ali i Kini...ko to zna.

Lucas soferka koju sam spomenuo da je ugradio moj drug je proizvedena u Nemackoj sto se vidi iz oznake ali mozda vlasnik fabrike jeste Kinez to ne znam. Ona oznaka EXX -BBBBBB znaci da je soferka proizvedena u Evropi a broj posle E je oznaka zemlje u kojoj je proizvedeno. Npr stakla za autoindustriju koja se prave u Srbiji imaju oznaku E10.

Postoji mogucnost da se soferka pravi u Kini ali da ima oznaku Exx. Samo takva soferka ce pored oznake Exx-BBBBB imati dodatak CCC (sto je oznaka za Kinu kao sto je E oznaka za Evropu) ...pa ce na soferci izmedju ostalog pisati Exx- BBBB  CCC.

Ja ovde pisem o legalnim tokovima i o standardnim oznakama. Svako od vas moze ovo gore sto sam napisao da proveri na svom autu.

On 6/11/2025 at 6:50 PM, boole said:

Da li bi se ti mozda isprsio 300e za svog punta da ugradis soferku sa akusticnom izolacijom? Ja znam da je to dobra stvar, moze da smanji buku iz motornog prostora za nekih 10db. Toplotnu izolaciju u toj klasi auta mozes samo da sanjas. Nemoj da me shvatis pogresno, i ja vozim isti auto kao i ti. Takvu soferku ti niko ziv nece drzati na lageru iz jednog prostog razloga - prodace je limburga meseca.

 

Sva stakla na autu su tonirana, neka manje a neka vise. U 95% slucajeva su zelene, u ostalih 5% spadaju opeli koji povremeno imaju sva siva stakla i mercedesi u avantgard opremi koji imaju sva plava stakla. Ko u voznji nosi polarizovane suncane naocare moze primetiti da uglavnom francuzi(a i ovi novi mercedesi) imaju ljubicaste soferke, to su solarna stakla koja imaju uv foliju.

Koliko kosta da stavis foliju na soferku+atest ? Da li se slazes da dodjemo do priblizne cene koju si pomenuo?

Sto se tice toniranih stakla....

Postoji obicno ,,belo'' i tonirano staklo. 

Tkz ,,belo'' staklo ima odredjenu vrlo malu nijansu boje i ista zavisi od firme koja proizvodi staklo. Ta blaga nijasa boje zavisi od cega se pravi staklo pa je lupam sad staklo AGC glass-a blago sivkasto jer oni u svoju smesu stavljaju aditiv olova dok je Guardian staklo blago zelenkasto je lupam sad oni u smesu stavljaju vise gvozdja. Ne znam sta ko stavlja u smesu i naveo sam te elemente cisto kao primer.

Tonirano staklo...

Tonirano staklo je obojeno u masi. Moze biti razlicitih boja....zeleno,plavo,braon, sivo. Znaci masa stakla je u toj boji. Tonirana stakla su obicno BOCNA stakla na autu. Ovo staklo kada bi ogrebali nozem bi dalje bilo u boji.

Soferke po pravilu nisu od toniranog stakla ali se moze dobiti taj efekat pa mozemo videti soferke koje u imaju neku zelenkastu boju  ili plavu u visini ociju. Kao da je isprskana soferka nekom bojom.

 

Stakla sa zastitom od UV zracenja, toplote itd su specijalna stakla i ona su po pravilu ,,bela'' ali im se boja promeni zato sto se elektrolizom ili pirolitickim putem ( verovatno ima jos nacina) putem nanese odredjeni sloj smese koja obicnom ,,belom'' staklu poboljsa karekteristike u smislu da odbija uv zracenje ali isto tako mu i promeni boju. Ta vrsta stakla kada bi uzeli neki ostar predmet i kada bi zagrebali skinuli bi ,boju'' tj zastitu i staklo bi bilo ,,belo''

U zavisnosti od tehnologije izrade takvih stakala postoje stakla sa tvrdim filmom i stakla sa mekim filmom.

Sad tek dolazimo do price o soferkama koje vuku na ljubicasto :)

Te soferke su izradjene od stakla sa mekim filmom ili ti soft coated glass koji im drasticno poboljsava zastitu od UV zracenja i sl. staklo sa mekim filmom je skuplje od stakla sa tvdrdim filmom ili od stakla koja nemam nikakav film pa se onda kako ti kazes stavljaju u skupa auta :)

Isto to staklo se upotrebljava na kucama, zgradama zbog ustede energije.

Sve u svemu to staklo koje ima zastitu od UV zracenja na primer nije nikavo specijalno staklo koje NASA samo koristi. Svako od nas moze da kupi to staklo i stavi ga na kucu da se tako izrazim :)

Da, jeste skuplje od obicnog stakla ali ta cena nikako nije neka astronomska. Soferka je ko i svaki drugi proizvod, platis ime, kvalitet, izradu iste itd. Proizvodna cena Iphone u Kini kosta 20ak dolara a prodaje se za 1000.

 

Za kraj ostavljam link iz poznate internet prodavnice gde se mogu videti cene soferki za Punta Evo i gde jasno pise sta koja soferka ima od zastite :) Ako je verovati sajtu soferka za zastitom od sunca se moze kupiti za 189e. Sad sto kod nas skidaju kozu sa ledja za soferke to je posebna prica.

https://www.autodoc.parts/car-parts/windscreen-74880/fiat/punto/punto-evo-199/1856-1-4-natural-power

 

PS. apsolutno mi jasno zasto ne drze takve soferke ko nas i tu se slazem sa tobom. Svako gleda da prodje sto jeftinije pa zato ima ljudi koji voze bmw od 20k evra sa Tigar zimskim gumama cele godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno me mrzi da citiram pasuse posebno, pa cu ovako napisati.

 

Kad dogovoris uvoz stakala sa kinezom on te lepo pita sta zelis da pise na staklu. Imas mogucnost da ga brendiras po svojoj zelji, nikakav problem da se odradi. Te price o oznakama gde je proizvedeno ili sta vec, piju vodu samo na internetu. Reci mi sta ne valja na ovoj slici?

 

zzz.thumb.jpg.b8b302d3722b8e63ac519d2cd0a56da4.jpg

Originalna "pezo" soferka marke "laminated"? Kako da ne.

 

Zatamnjenu foliju ne mozes zakonski da stavis na soferku, a kamoli da je atestiras. Kraj, tacka, ende.

 

Automobili vise nemaju cisto bela stakla, to je odavno prestalo da se proizvodi. Sofersajbne SU TONIRANE, ali veoma blago tonirane da bi bile prijatnije za oko i obicno su u zelenoj nijansi, verovatno nisi dovoljno obracao paznju jer se to ne primecuje bas iz vozaceve perspektive...prosetaj koji krug oko kola i zagledaj iz vise uglova pa ces videti i sam. Inace samo toniranje moze da bude i od folije koja se nalazi izmedju slojeva(pvb).

 

Bocna stakla su fabricki tonirana 25-30%, na vecini njih ti pise da imaju minimum 70-75% providnosti. Naravno imas i privacy stakla tamno zelene ili crne boje,koja se nalaze iza b stuba i na gepek vratima. Ako si toliko siguran da nece promeniti boju ako se ogrebu, predlazem da uzmes recimo ekser i da zaparas bocno staklo sa unutrasnje strane da vidis sta ce se desti. Ja znam da ce ostati bela linija, a ti?

 

Zatamnjeni pojas u visini ociju moze biti siv,plav ili zelen....totalno nebitno. Taj pojas je dodatno toniran kao zastita od sunca. Ne kapiram poredjenje prskanja sa bojom.

 

Ne bih ulazio u proces pravljenja uv soferki posto mi nije jasno kako izvrsiti elektrolizu na staklu, kad samo staklo nije provodnik. I nije ti bas za poredjenje staklo za tus kabinu, pamplex i sofersajbna, kucne varijante i folija...to nikako nije isto. Sto se tice samog proces proizvodnje nisam dovoljno kompetentan oko tvrdih/mekih filmova ali cvrsto zelim da verujem da si u pravu.

 

Nemo' se ljutis ako sam te negde bocnuo, ko zna mozda je bilo i namerno :yes  Ne poznajem tehnologiju izrade niti me to nesto posebno zanima ili fascinira tako da tu mozda nesto i gresim, ali se bavim popravkom/zamenom auto stakala tako da sam morao da napisem koju rec B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne nisi me bocnuo uopste. Ovo je forum tj mesto gde se diskutuje tj iznose misljena, stavovi....

 

Na toj slici je sve ok.

Laminated nije ime kompanije vec vrsta stakla.

 

Soferke se prave od laminated glass. Kod nas tu vrstu stakla zovu laminirano a cesce panpleks staklo,

Laminated glass soferka se sastoji od 2 stakla debljine 2mm a izmedju njih je folija. Folija je tu radi sigurnosti da kad staklo pukne komadici istog ti ne ulete u oci. To si sigurno video. Isto tako si verovatno video da bocna stakla pucaju u milion komadica. Ona su od kaljenog stakla i mozda imaju oznaku TEMPERED ili slicno.

Cuo sam da Kinezi, Turci....prave soferke od kaljenog stakla sto je zabranjeno. Nikad to nisam video...ako to zaista postoji s obzirom da radis sa auto staklima mozda si ti video.

 

Ajmo dalje...

Soferka je pravljenja u Kini ali ima E1 oznaku sto je oznaka za Nemacku.

Kako znam da je pravljena u Kini?

Ima CCC oznaku.

Ova soferka takodje ima i oznaku DOT 563 sto je oznaka za MFR: Shenzhen Automotive Glass Manufacturing

Kada se to ime ubaci u Google dobije se

Quote

Shenzhen is a major hub for automotive glass manufacturing in China, with several prominent companies located there. These include Xinyi Automobile Glass (Shenzhen) Co., Ltd. (XYG), Shenzhen CSG Automotive Glass Co., Ltd, and Shenzhen Benson Automobile Glass Co., Ltd

 

Jesi ti u pravu za neke stvari ali ne razumes razliku izmedju obicnog flot stakla, obojenog u masi i stakla sa ,,filmom''.

 

Kada se ogrebe bocno staklo, u pravi si, bice bela linija zato sto si staklo mehanicki ostetio. Ne pricam ja o tome.

Zamisli kantu poludisperzije. Ona je bele boje. znaci imas 20kg bele boje jel tako?

Ti mozes da okrecis zid sa tom belom bojom a mozes i da ubacis dodatak  crne boje recimo.

Ako tu crnu boju pospes u kantu....bice crna boja. Ispod te crne boje je bela boja jel tako?

Ali ako promesas sa nekim stapom svih 20kg bele mase ce biti sivo. Nijansa sive zavisi od kolicine crne boje. Sto vise crne sipas to sivlja boja biti.

Ista ti je prica sa staklom

Masa stakla je ,,bela" ali ako mu dodas zastitni sloj elektorlizom koji sluzi da manje UV zracenja prodje kroz staklo to staklo je i dalje belo ali dobije ljubicastu boju zbog zastite koja je nanesena. 

Bocno staklo je obojeno u masi. U tecno smesu  su sipali boju i kada se ohladi ono nije vise belo nego recimo zeleno.

 

Sto se tice toniranja soferke u visini ociju...

Sta mislis kako se dobije ta zamaglena zelena boja koja je u visini ociju? Pa pre stavljanja stakla u peć naprskaju je zelenom,plavom ili kojom god bojom i tako se dobija taj efekat zamaglenosti :)

Verovao ti ili ne isto ti je staklo za tus kabinu, prozor ili soferku :)

Razlika je je samo sto ces ti na primer da stavis laminirano staklo, ja cu staviti kaljeno, Pera ce staviti neku vrstu ornament stakla, Zika staviti kaljeno peskirano po njegovoj zelji....

Sustina je da je sve to isto staklo a da mu se u zavisnosti od toga gde se ugradjuje poboljasavaju svojstva time sto se laminira, okali...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na toj slici nista nije ok, to ti je samo dokaz da ce ti kinez odstampati bilo kakav brend ili naziv na staklu...proizvodjac bi trebao biti xyg ali je izostavljen, ali je zato stavljen pezo znak i to je kontra okrenut. Opet ponavljam, oznake ti nista ne znace na kineskim staklima jer mozes da napises na njima sta god pozelis. Neki od servisa su pre par godina uvozili stakla na kojima je bio njihov logo i pisalo ime servisa. Ne bih vise da polemisem o oznakama i njihovom guglanju i pronalazenju proizvodjaca i sertifikata i ostalih gluposti, posto me ocigledno ne kapiras.

 

Isto tako vrlo dobro znam sta je laminirano staklo, kako se pravi i koja mu je glavna namena. Sto se tice kaljenih soferki, istina je da su postojale i kod nas kad su se prvi put pojavile kineske soferke(a mislim da si u pravu i za turske) i to bi trebalo da je pocelo krajem 90-tih i pocetkom 2000-tih(nisam bas siguran u godine, ali ako te bas zanima mogu da proverim sa kolegom sta se tacno desavalo u tom periodu) i istina je da su se rasipale u komadice. Isto tako te prve serije su bile veoma falicne, dimenzije i oblik se nisu nikako poklapale pa su se takva stakla veoma tesko ili nikako ugradjivala. Jbg u to vreme nisu imali tehnologiju da to prekopiraju kao sto sada rade, tako da je to postao urbani mit i narodno verovanje da su jos uvek lose...ne kazem da su sada odlicne,uvek se moze naci neka sitnica da zasmeta ali uglavnom su dobre i nastavljamo da idemo po varijanti koliko para-toliko muzike.

 

Sto se tice toniranja moracu totalno da batalim pricu i da ti uslikam kako su soferke tonirane sa laminacijom, bice slike kad mi naleti staklo na kojem je iskipela laminacija(pvb folija) da vidis kako to izgleda.

 

Vidi prijatelju, mislim da je nabolje da se slozimo da se uopste ne slazemo i batalimo dalju raspravu. Ja mislim da si ti samo delimicno u pravu i da vuces informacije sa neta kao sto ti isto mislis za mene, i meni je to sasvim ok :thumbup: 

 

 

Edited by boole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapiram ja tebe vezano za oznake i u pravu si. Mogu da napisu sta hoce. Ne samo Kinezi nego i Evropljani dokle god je to u okviru standarda. Standard je da u Evropi svaka soferka mora da ima EXX-BBBB oznaku. To mora da ima bukvalno svaka. Sve ostalo nije standardizovano i proizvodjac moze pise sta pozeli.

Da li si video evropsku soferku nekad bez te oznake? 99.9% sam siguran da nisi. Kinesku mozda jesi ali evropsku bih se usudio reci da je nemoguce da si video :)

Kao sto sam napisao EXX je zemlja porekla a BBBB je broj setifikata koja je fabrika dobila. Da bi fabrika proizvodila soferke treba da ispuni odredjene uslove i kada ih ispuni dobija sertifikat. Mislim da to nije sporno ili mozda jeste? Mozda je tvoj servis morao da dobije sertifikat da moze da ugradjuje recimo Pilkington soferke. Nadam se da razumes o cemu pricam .

 

Ponavljam, ja pricam o legalnim stvarima.

 

U pravu si za Kineze....napisace ti sta hoces na staklu. Nije to sporno uopste ali takvo staklo ne bi trabalo da moze da stigne legalno u bilo koju zemlju

Legalno i po pravilu ne bi trebalo da moze da se uveze ni kaljena soferka ali kao sto si sam rekao uvozila se. To u nekoj ozbiljnijoj zemlji tesko moze da prodje ili bar ne bi trebalo da prodje.

Da ne pricam o tome da po meni treba imati poprilicno nizak koeficijent inteligencije pa staviti kaljeno staklo za soferku pogotovo ako razumes razliku izmedju kaljenog i laminiranog stakla. Ako te zeznu u servisu pa ti uvale kaljenu soferku to je neka druga prica jer ne moze svako u sve da se razume.

Pre 20ak godina dok sam radio na kaljenju stakla da si dosao kod mene i rekao mi hocu da mi napises na staklu to i to ja bi ti za novac napisao :) Bez ikakvih problema.

 

5 hours ago, boole said:

Sto se tice toniranja moracu totalno da batalim pricu i da ti uslikam kako su soferke tonirane sa laminacijom, bice slike kad mi naleti staklo na kojem je iskipela laminacija(pvb folija) da vidis kako to izgleda.

Iskren da budem ne znam na sta mislis ali ako nadjes te slike bas bih voleo da vidim o cemu se tu radi. Bez obaveze naravno. Ako nadjes super a ako ne nadjes opet je super :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@virke @boole

 

Ništa se vi niste svađali, baš sam uživao čitajući vaše postove jer su puni informacija. Svaka čast. :thumbsup: 

Sve je tu meni ok, samo sam eto osetio potrebu da to naglasim jer vidim gore da piše ''i batalimo dalju raspravu'' - ne da nema potrebe, nego bi bila greota bataliti je. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...