Jump to content
FAS Euroauto Goran
stefanves

Šoferšajbna i stakla, kupovina, ugradnja, reparacija

Recommended Posts

On 8/21/2018 at 8:53 AM, shomispc said:

Pa pazi, ako treba da platim nekome tipa 80e za ruke da mi izvuče ogrebotine radije ću da sačekam još malo i dam duplo za novu sa ugradnjom i garancijom...

Apsolutno podrzavam, ja sam samo dao konkretnu i proverenu informaciju iz prve ruke da staklo moze da se polira zato sto je puno 'rekla-kazala-cuo sam-gugl zna-moj pasenog ima strica od kuma koji kaze' informacija da ne moze i da se desava svasta (ne ovde na forumu, vec uopste. ne mislim ni na jedan post ovde). 

 

Staklo se tesko polira, puno kosta, ali moze. I svako sam bira sta ce i kako da radi.

On 8/21/2018 at 10:52 AM, Milutinac said:

Saint Gobain je za neka vozila -prva ugradnja- i mozes slobodno uzeti. Da li si zvao Ivanic da vidis sta oni imaju?

 

Ivanic - :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve jasno, nego sam mislio da je možda nešto bezazleno kao poliranje farova za tipa 20e :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i farovi koji se poliraju za dve crvene nisu od stakla  :P

 

Da je staklo u pitanju, ne bi ni propalo, matiralo, pozutelo i slicno... Pre 20-30-40god niko nije imao ove danasnje probleme sa farovima  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 21. 08. 2018. at 10:52 AM, Milutinac said:

Saint Gobain je za neka vozila -prva ugradnja- i mozes slobodno uzeti. Da li si zvao Ivanic da vidis sta oni imaju?

15.000 sa ugradnjom platio pre 5 dana kod Ivanica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivanic je imao Nordglas, pa sam ipak u glass service-u uzeo saint gobain. Bila je akcija pa je bilo 20k. Zadovoljan sam, jedino je manje tonirano od originala al sad sam se vec navikao.
Hvala svima na savetu!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hitno mi je potreban neki dobar servis da nije skup, u Beogradu, za zamenu vozačevog stakla na Fiat Stilo 1.9 JTD. Imate li ideju koliko to košta? Svaka preporuka je dobrodošla. Hvala

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna li neko cenu doferke za Punta Evo 2012 god? Bas me nesto svrbi da saznam cenu a nijedna firma koju sam zvao ne radi u ovo doba :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre dve godine sam zamenio šoferku na Lybri jer je imala oštećenje od kamenčića od čega je nastala pukotina koja se proširila celom širinom i stavljena je nova šoferšajbna NordGlass. Jutros sedam u kola i vidim pukotinu kod registracione nalepnice, jedno desetak centimetara dugačku. Nema nekih drugih oštećenja od kamenčića npr. Međutim kad prevrtim film sećam se da sam čuo zvuk pucanja pre nekoliko dana u toku vožnje, a mislim da nije ništa udarilo u staklo. Da li je neko imao slično iskustvo, da li su mogli da zeznu nešto pri montaži? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, da su zeznuli pri montazi verujem da bi se manifestovalo ranije.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem ni ja da je nešto zeznuto pri montaži ali opet mi nije jasno što je pukla. Zato gledam je li neko imao slično iskustvo. Prošla šoferka je imala dobar krater od jednog kamena i tu je samo bilo pitanje kad će da krene dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce je pri ugradnji, ili cak pre ugradnje, transport, manipulacija, skladistenje...

Isto tako je moguce da se "nacne" unutrasnji sloj pa da tek naknadno, posle voznje i vibracija pocne da se siri pukotina.

Ukoliko ne postoje fizicka ostecenja odnosno tragovi udarca, mkzes da reklamiras.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko košta zamena vetrobrana (šoferšajbne)?

 

vetrobran soferka.jpg

 

Stiže vreme kada će se po putevima posipati rizla, što povećava mogućnost oštećenja vetrobrana, u narodu poznatijeg kao šoferšajbna. Stoga smo odlučili da proverimo koliko košta zamena kod različitih automobila. Ova problematika je naročito dobila na značaju od kada su pooštreni kriterijumi na tehničkom pregledu, pa zbog oštećenja vetrobrana možete da padnete na tehničkom.

 

Šef jednog specijalizovanog servisa u Beogradu u startu nas je ''razočarao'' - kaže da je situacija sa cenama prilično komplikovana. Naime, cena vetrobrana može drastično da se razlikuje čak i u okviru istog modela u zavisnosti od vrste samog vetrobrana i opreme automobila - staklo može da bude ''solarno'', ''zeleno'', sa raznim senzorima, osenčeno u gornjem delu (protiv sunca), grejačima... Zavisi i od toga da li auto ima kameru za ADAS (sistem koji objedinjuje razne funkcije za pomoć u vožnji). Zato je teško reći koliko otprilike košta šoferšajbna za neki auto pošto varijacije cena mogu da budu velike.

 

Planirali smo da napravimo veći spisak sa konkretnim modelima i cenama vetrobrana za te automobile, ali smo došli do zaključka da je vrlo nepraktično i nezahvalno predstavljati cene na ovaj način. Naprimer, kada je u pitanju Audi A3 imamo čak 5 cena u zavisnosti od vrste vetrobrana i opreme. Daćemo zato samo nekoliko primera prosečnih cena sa uključenim troškovima montaže. Naglašavamo da je ovo prosek cena! Zato se ne oslanjajte mnogo na njih. Dakle, za isti taj auto nova šoferšajbna može da bude znatno skuplja ili jeftinija.

  • Audi A3 gen.3 2014: oko 35.000 din
  • Audi A3 gen.2 2005: oko 27.000 din
  • Fiat 500L 2013: oko 30.000 din
  • VW Golf V 2005: oko 25.000 din

Pitajte za cenu prema broju šasije (VIN broju)
Najbolje je kontaktirati servis i prema broju šasije (VIN) pitati kolika je cena za taj konkretan automobil. Ni sami vlasnici često ne znaju šta tačno od opreme koja utiče na karakteristike vetrobrana imaju, pa mogu preko telefona da dobiju pogrešnu cenu što može da dovede do nesporazuma prilikom dolaska u servis na zamenu.

 

Obavezno se stavlja vetrobran kakav je fabrika predvidela
Ponekad dođu vozači sa automobilom koji ima bogatiju opremu i žele da stave najjeftiniji vetrobran, koji za razliku od originalnog nema npr. neke senzore ili na drugi način nije prilagođen opremi tog automobila.

Međutim, u profesionalnim servisima moraju da ugrađuju isključivo onakav vetrobran kakav je predviđen po fabričkim specifikacijama, na prvom mestu zbog bezbednosti.

 

Cena montaže
Cena montiranja vetrobrana je ista bez obzira na marku, model automobila ili vrstu vetrobrana - oko 5.000 dinara.

 

Originalna polovna šoferšajbna ili nova zamenska?
Neki vozači smatraju da je sigurnije kupiti originalan polovan vetrobran, skinut sa npr. havarisanog automobila, nego zamensko staklo bez obzira što je reč o renomiranom evropskom proizvođaču i na činjenicu da se ugrađuje u proverenom servisu koji daje garanciju. Iz servisa kažu da su to predrasude, te da vozači misle da to što staklo na sebi ima logo proizvođača garantuje viši kvalitet: ''Ja se slažem da vetrobran nema rok trajanja, ali na polovan teško može da se dobije garancija, pri čemu može da ima ogrebotine, ''tačkice'' i mikrooštećenja koja vremenom mogu da se razviju u veća oštećenja''.

Kvalitetna zamenska stakla stižu iz istih fabrika i istog su kvaliteta kao stakla koja su originalno ugrađena - jedina razlika je što na sebi nemaju logo proizvođača: ''Ovlašćeni servis ima mnogo više cene, a stakla su bukvalno potpuno ista bez obzira koja je marka automobila u pitanju. Razliku čini samo logo na vetrobranu. Proizvode se u istim fabrikama i po istom standardu, ali mi ne možemo da dobijemo logo marke automobila kojem je vetrobran namenjen''.

 

Registraciona nalepnica - mora li da se kupuje nova nakon zamene šoferšajbne?
Ne mora - u servisu mogu bez problema da skinu staru nalepnicu i da je zalepe na novi vetrobran. Dakle, vlasnik po ovom pitanju neće imati dodatnih troškova. Naravno, podrazumeva se da nalepnica nije bila na mestu na kojem je oštećena šoferka, pa da je ona i sama zbog toga pretrpela oštećenja.

 

Garancija na novi vetrobran
Pre nego što odlučite gde ćete da menjate vetrobran, proverite kakvu i koliku garanciju dobijate. U profesionalnim servisima garancija je neograničena na sve usluge i proizvode. Garancija podrazumeva da npr. neće ''da procuri'', da staklo ne prelama svetlost, da nema dioptriju...

 

Koji su najčešći uzroci oštećenja koji zahtevaju zamenu vetrobrana?
Uglavnom je to linijsko oštećenje - ako je u pitanju ovakva vrsta oštećenja vetrobran mora obavezno da se menja pošto se popravka u tom slučaju ne radi. Reparacija se obavlja samo kada je u pitanju oštećenje ne veće od kovanice od 20 dinara.

 

Kakva je situacija sa staklima za Zastavina vozila?
Yugo, 101, 128, Florida - nove šoferšajbne za njih je sada veoma teško naći.

 

Postoje li modeli za koje je teško naći vetrobran?
''Uglavnom japanci i automobili za američko tržište - drugačija su vozila za američko tržište; isti auto, ali se za američko i za evropsko tržište koriste različita stakla''.

 

Za koje automobile su najskuplji vetrobrani?
Uglavnom su to automobili najviših klasa, što je i logično, kao npr. Mercedes S klase i konkurentske limuzine. Naravno, tu su i kupei, kabrioleti i SUV-ovi, koji po luksuzu, opremi i cenama ne zaostaju za pomenutim limuzinama. Međutim, ni tu nema jasnih pravila. Naprimer, šoferka za Toyotu iz 80-ih godina može da bude skuplja nego za novi Citroen C4. Stvar je u tome što i ovde vladaju slična pravila kao kod druge robe - tih starijih Toyota kod nas nema mnogo, pa se retko kome isplati da na lageru drži šoferku za nju ili neki sličan automobil.

 

Kalibracija ADAS-a
Kod novijih automobila koji imaju ADAS sa kamerom koja ''gleda'' kroz vetrobran, obavezno je da se uradi kalibracija nakon zamene vetrobrana. Ukoliko se kalibracija ne uradi može doći do nepravilnosti u radu raznih sistema. Postoje dve vrste kalibracije. Dinamička i statička. Dinamička se radi samo kod tri proizvođača automobila: Ford, Volvo i BMW. Kod njih se kalibracija radi tokom vožnje. Statička kalibracija se radi u servisu.

 

Zanimljivost
Zadnjih stakala može da bude i više vrsta nego vetrobrana. Naprimer, kada je u pitanju Audi A3 imamo: obično zeleno, antena i GPS, samo antena, samo GPS…

Isto tako i cene variraju u zavisnosti od opreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog & editovano by FLCS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam menjao na Bravu soferku, rekli mi da je cifra oko 100E (verovatno samo soferka, bez ugradnje) sto i nije toliko lose. Doduse, moj nema nikakve senzore tj klasicna je soferka. Dodatno sto sam dobio zastitu za sunce (tonirani deo pri vrhu soferke). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ta cena za standard staklo, u "normalnim" servisima, može da ide 30% gore-dole u zavisnosti od proizvođača, nabavne cene i servisa, mislim da sam poslednji put platio negde oko 2000-2500hiljade ruke.

 

Послато уз помоћ ТT

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ISV_01 said:

Kada sam menjao na Bravu soferku, rekli mi da je cifra oko 100E (verovatno samo soferka, bez ugradnje) sto i nije toliko lose. Doduse, moj nema nikakve senzore tj klasicna je soferka. Dodatno sto sam dobio zastitu za sunce (tonirani deo pri vrhu soferke). 

Pitanje je koji je to proizvodjac za 100e.

Verujem da Saint Gobain i Pilkington tesko da mogu da se nadju ispod 250-300e

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skile86 Nije "fabrika" tj Saint Gobain sigurno, pravo da ti kazem nisam ni gledao cije je. Menjano u Glass Service kod Tosinog bunara (blizu servisa "Macura"). Ono sto se dalo primetiti da su trakom koja drzi soferku i krov uspeli da mi skinu farbu sa jedne strane :( ali je sama soferka ok za sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su sve prc stakla, i majstori koji ih ugrađuju kažu razlike su minorne, sem ako neko baš želi da ima osećaj da je platio original neka ga i plati 4-5, 10 puta više.
Ko kako hoće.



Послато уз помоћ ТT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je bitno da mi glavu cuva od letecih gelera ispred. Voleo bih iskreno da ih (stakla) nikad ne testiram, neki to rade stručnije u centrima za ispitivanje....

Lično mi je bolja investicija od "dobre" polovne....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pilkington dobio preko osiguranja... Nemam pojma koliko je za Puntaća dvojku

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popravka napukle šoferšajbne – kada je moguća i koliko košta?

 

Popravka napukle šoferšajbne – kada je moguća i koliko košta

 

Stiže zima, što znači da će po putu biti više kamenčića iz udarnih rupa koje se šire, ali i rizle koju posipaju kamioni zimske službe. Automatski raste šansa da se nešto od toga „lansira“ ispod točkova i ošteti nekome vetrobran.

O zameni vetrobrana nedavno smo pisali u tekstu: Koliko košta zamena vetrobrana (šoferšajbne), a sada smo ponovo razgovarali sa Milom Jokićem, šefom servisa Carglass u Beogradu, kako bismo saznali u kojim slučajevima šoferšajbna može da se popravi.

Krenimo redom, sa pitanjima koja uglavnom najviše interesuju vozače.

 

Koliko košta reparacija vetrobrana?
Reparacija šoferšajbne košta u proseku od 3.000 do 5.500 dinara - zavisi od vrste i veličine oštećenja, kao i od toga gde je radite.

 

Kolika je garancija na reparaciju?
Pre odluke gde ćete raditi reparaciju raspitajte se kakva je i kolika garancija. Neki servisi daju trajnu garanciju da popravljeno oštećenje nikada neće nastaviti da se širi.

 

Da li će oštećenje nakon reparacije moći da se primeti?
Zavisi od vrste i veličine oštećenja, kao i vremena nakon kojeg se reparira. Neka oštećenja mogu da se poprave tako da postanu potpuno nevidljiva, a drugima vidljivost može da se smanji do 50%.

Zato je važno brzo reagovati. Što pre se dođe na popravku, popravka će biti uspešnija – naravno, u zavisnosti od vrste i stepena oštećenja.

 

Zaštitite oštećenje od prljavštine čim ga primetite!
Veoma je važno da se oštećenje što pre zaštiti od ulaska prljavštine ili vlage. Možete preko njega da zalepite selotejp ili nešto slično.

Sve dok je oštećenje čisto, estetski će mnogo bolje ispasti nakon reparacije. Ukoliko dođe do oštećenja i vi koristite brisače koji praktično trljaju prljavštinu preko oštećenja, veća je mogućnost da će nečistoće i vlaga ući u dubinu oštećenja, a to posle ne može da se izvuče.

 

Zašto je važno što pre reagovati?
Zato što staklo trpi nagle promene temperature, a to može da dovede do širenja oštećenja i to ne samo do te mere da popravka nije moguća, već može doći dotle da je neophodna zamena šoferšajbne.

Dakle, što pre se reaguje, manja je mogućnost za nastanak ozbiljnijih troškova.

 

Kada je oštećenje preveliko za popravku?
Reparacija se radi samo ukoliko oštećenje nije veće od kovanice od 20 dinara. Naravno, tu su i drugi faktori, kao što su vrsta oštećenja, starost (pre koliko vremena je nastalo), mesto na vetrobranu...

 

Koju vrstu oštećenja je najteže popraviti?
Oštećenja su prema obliku dobila nazive:

Kravlje oko - krug
Zvezda - oštećenje sa više krakova
Brk - tačkica sa dve male linije levo i desno
Tačka
Najteže je popraviti zvezdu, zato što sve te linijice (krakovi) moraju da se popune. Uzalud se radi ako se popuni 9 od 10 linija - ta jedna može da nastavi da se širi i sav trud je uzalud.

 

Da li je svejedno gde se oštećenje nalazi?
Reparacija se uglavnom ne radi ukoliko je oštećenje u vidnom polju vozača. U nekim servisima je rade ako je oštećenje manje od npr. 10 milimetara. 

Takođe se ne popravlja ukoliko se nalazi u zoni kroz koju „gleda“ kamera sistema ADAS, odnosno u gornjem delu vetrobrana, kod retrovizora.

Nije preporučljivo popravljati ni oštećenja koja se nalaze na ivici vetrobrana, pošto je staklo tu najosetljivije.

 

Može li da se popravi linijsko oštećenje?
Može, ali linijska oštećenja su vrlo problematična. Stoga u nekim servisima uopšte ne preporučuju njihovu popravku, naročito ukoliko su u vidnom polju vozača.

Mogućnost i isplativost popravke zavise od dužine linije i mesta na kojem se pojavila.

 

Kako se radi reparacija vetrobrana?
Tehnolozi prave specijalnu smešu (smolu), koja se posebnim alatom pod pritiskom ubacuje u oštećenje, UV lampom se tretira smola i zatim se obavlja poliranje. Procedura traje oko 30 minuta, obično i manje.

 

Šta najčešće izaziva oštećenja?
Kamenčići i rizla koja se zimi posipa po putu - oni su uzrok u 99,9% slučajeva. Izlete ispod točkova kamiona ili auta i oštete vetrobran.

 

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg Emisija SAT: Kako se polira šoferšajbna?

 

Prednje vetrobransko staklo je prvo na udaru kamenčića. Iako je veoma čvrsto, ono se lako može oštetiti. Ipak, ne zahteva svako oštećenje posetu servisu za stakla i krpljenje, već se ogrebotine i risevci rešavaju poliranjem. Evo kako to rade profesionalci:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...