Jump to content
Goran
Damjanović

Štelovanje farova

Recommended Posts

21 minutes ago, Vule said:

Vidiš... Zelena kugla je ispala iz ležišta, to je ono o čemu pričam. Proradiće kad to namestiš.

To sam ja stručnjak izvukao vani.

Pokušavao sam da vidim kako ovaj beli šraf radi, tj kako njegovo okretanje pomera celu stvar ali nisam uspeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna proceduru za podesavanje Xenon farova na Fiat Bravu 2010 god, nigde ne mogu da nadjem kako da ih spustim malo posto su mnogo visoko autopodeseni.? Kad je auto na kontaktu i upale se svetla oba fara se spuste dole i onda opet vrate u poziciju gore gde su mnogo visoko.

 

Pozdrav

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spacemaster89

Pozdrav i dobrodosao na FLCS forum. Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o stelovanju farova. Bilo sta od sadrzaja lako mozes da pronadjes pomocu Search foruma.

 

PS: Na ovakvom forumu se ne pita da li neko zna :D .

Sama procedura stelovanja i redosled koraka je isti za sva vozila. Bilo da je u pitanju reflektorski, projektorski ili LED far, sa ili bez automatske nivelacije...

A konkretno oko polozaja srafova za nivelaciju (horizontala/vertikala) i sta konkretno koji smer odredjuje na Nuova Bravu - imas detaljno u ovom mom postu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41139-štelovanje-farova/&do=findComment&comment=1456504

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na ispravci i na dobrodoslici

 

Pogledao sam ovo ali to nije ono sto meni treba, u kabini nigde nemam komande sa stelovanje visine farova a kako god da podesim farove uz pomoc srafova oni se vrate u isti polozaj. Uglavnom mislim da je problem sa senzorom

za nivelaciju koji je na zadnjoj osovini ali ne znam gde da gledam tacno.

Edited by spacemaster89

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, spacemaster89 said:

Pogledao sam ovo ali to nije ono sto meni treba, u kabini nigde nemam komande sa stelovanje visine farova

To ti je procedura za stelovanje. I za prazan auto sa autonivelacijom ili prazan auto bez autonivelacije i rucnim stelovanjem podesenim na 0. Mozes da vidis i u fabrickom eLearn.

Identicno sam namestao i na automobilima sa fabrickim xenonima (i autonivelacijom bez komande u kabini, istu pricu imam i trenutnom DS5 gde sam naravno takodje upi*anio snop), fabrickim LED, itd.

23 minutes ago, spacemaster89 said:

Uglavnom mislim da je problem sa senzorom za nivelaciju koji je na zadnjoj osovini ali ne znam gde da gledam tacno

Konkretno kod Nuova Brava, senzor autonivelacije imas vezan i za prednju viljusku. Ostavljao sam i seme i slike celog sistema iz eLearn pa pogledaj gde se sta nalazi. Iz tog razloga se npr. razlikuju viljuske za Bravo sa i bez fabrickog xenona.

Ako se reflektuje tako kako opisujes, da ne mozes da oboris snop rucno - pored senzora, postoji mogucnost i da je neko "prevrteo" srafove za nivelaciju pa su spali sa navoja i ne mogu da se steluju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu. Inace, ne treba nikakav specijalan alat. Uglavnom to i kod drugih proizvodjaca bude imbus 6.

A cesto i na dnu tog plasticnog srafa, imas urezan otvor za srafciger krstak. Jos lakse, samo ako ima mesta da se lagano pridje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Pozdrav , vozim Fiat Bravo 2013 god interesuje me da li postoji nacin da se farovi podesavaju levo i desno a ne samo gore dole ,ovo pitam jer mi desni far svetli vise u desnu stranu.

 

Edited by Ivan
Prebaceno, skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, Bull87 said:

Fiat Bravo 2013 god interesuje me da li postoji nacin da se farovi podesavaju levo i desno

Naravno da postoji.

Za nivelaciju fara po horizontali (levo/desno) sluzi spoljasnji sraf, blize krilu.

Ako ti suvozacki far baca previse desno, treba malo da zavijes taj spoljasnji sraf na faru. Time ces snop "povuci" ka sredisnjoj osi vozila.

Imas sve detaljno opisano u temi koju sam citirao u tom postu, sa sve slikama. Konkretno, ovaj moj post:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41139-štelovanje-farova/&do=findComment&comment=1456504

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Ivane :) .

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/11/2018 at 6:22 PM, Ivan said:

Polako se pi*ane i detalji, tako da sam pametno iskoristio boravak sa lepsom polovinom u jednom TC :lol: i konacno uhvatio vremena da pedantno ustelujem farove na Sportu. Pa evo da podelim par tipova sa vlasnicima Nuova Bravo, cisto da ne budu u dilemi sta je sve potrebno i za sta je koji sraf. Prvo da napomenem da je sve "na izvol'te" i neuporedivo lakse dostupno nego na Stilu, gde je bila zestoka patnja i nastelovati farove i zameniti sijalice, a sve praceno izgrebanim rukama. Tako da je stelovanje na Bravu samo stvar dobre volje i malo vremena za svoju i za tudju bezbednost na putu.

 

Potreban alat:

Za razliku od Stila gde je bio potreban kljuc 8, kod Nuova Bravo je i mogucnost stelovanja elegantnije resena. Svaki far naravno ima 2 navoja za stelovanje (horizontale i vertikale), ali svaki navoj ima dva moguca srafa - sa gornje strane je plasticni sraf u koji ide imbus od 6mm. A normalno na njega ide obican metalni sraf, za kljuc 10 (pozeljno gedora 10, zbog brzeg i lakseg hoda alata). Tako da mozete izabrati sta vam je lakse ili sta imate od alata - licno sam koristio imbus 6 i gornje plasticne srafove, jer su lako dostupni, a sami srafovi se lako i brzo motaju. Dovoljna je jos samo lepljiva traka kojom cete markirati zize na zidu i moze da se startuje.

 

Raspored srafova za horizontalnu i vertikalnu nivelaciju: 

Sto se tice navoja za stelovanje, naravno postoje 2 za svaki far - jedan steluje vertikalu, a drugi horizontalu. S tim sto je raspored obrnut u odnosu na Stila.

Dakle, za Nuova Bravo:

1. Spoljasnji sraf fara (u krilu) sluzi za podesavanje nivelacije fara levo/desno. Zavijanjem plasticnog imbusa (u smeru kazaljke na satu), snop fara se pomera ka unutra, tj. ka uzduznoj osi vozila.  Obrnuto, odvijanjem, snop fara se pomera ka spolja, tj. u sirinu i od uzduzne ose vozila.

2. Unutrasnji sraf fara (ka masci) sluzi za podesavanje nivelacije fara dole/gore. Zavijanjem plasticnog imbusa (u smeru kazaljke na satu), snop fara se podize uvis. Obrnuto, odvijanjem, snop fara se pomera na dole:

 

110820185776.thumb.jpg.25dbd91da91a12e5cf9bcfabff14f6a2.jpg

 

Procedura stelovanja:

Na fabrickom faru Nuova Bravo, stoji definisan potreban pad od 1% . Tj. kada se odmaknete od zida 10m, pad snopa treba da bude 10 cm. Ostalo je sve vec ranije detaljno opisano:

- Prici autom ravno, pod 90 stepeni, potpuno do zida (ravna podloga se podrazumeva);

- Podesiti motoric nivelacije farova u polozaj "0" i markirati projekciju ziza na zidu lepljivom trakom;

- Lagano voziti ravno unazad, pratiti pomeranje ziza i na koji ih nacin eventualno treba korigovati;

- Zize ne smeju da setaju levo/desno, moraju da ostanu u vertikalnoj osi fara - ukoliko to nije slucaj, nastelovati snop spoljnim srafom za nivelaciju levo/desno;

- Ziza na 10m udaljenosti mora da bude 10cm ispod pocetne tacke i to je potreban pad od 1% - ukoliko to nije slucaj, nastelovati snop unutrasnjim srafom za nivelaciju dole/gore;

 

I to je sva mudrost... Bravo ima projektor na srednjem svetlu (kod Stila je to reflektorski far) i jasno definisan snop, pa je i stelovanje prilicno lagano i intuitivno. Dodatno, moze se izaci na otvoren put, po krivinama i eventualno trunku korigovati visina snopa u skladu sa potrebama, jacinom sijalica i sl... Ali nista drasticno u odnosu na opisano, nije lose posle toga proveriti konacno stanje na zidu. Poenta je da vozac dobro vidi, ali isto tako vazno - da ne ometa druge vozace koji mu dolaze u susret. Nuova Bravo ima i korisnu opciju "Corner light", kada se motanjem volana pali prednja maglenka na odgovarajucoj strani i tako poboljsava osvetljenost u krivini.

 

 

Pozdrav Ivane danas sam pokusao da stelujem farove (fiat nuevo bravo) gore dole mi je radilo iz kabine na dugme za podesavanje 0,1,2,3 a onda sam poceo da stelujem desni (suvozacki) far kljuc imbus 6mm , vrteo sam u pravcu kazaljke na satu i nije se nista desavalo , nikakvo pomeranje potom potom sam usao u kabinu da probam gore dole i sad mi na desnom faru ne radi ni iz kabine gore dole ni rucno stelovanje levo desno , ovo levo desno mi ne radi ni na levom faru sta je uzrok tome ,hvala unapred. :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispalo senilo :)

U faru imaš motorić sa kojeg ide osovina i na kraju te osovine imaš kuglu na koju je vezano senilo. To senilo ima kao čauru u koju upada kugla.

Jedino što možeš sada je da probaš da povučeš senilo, možda malo i jače dok se ne čuje klik. 

Ako ne uspeš ne gine ti rasklapanje fara. 

 

Šta si uradio kada si štelovao far... Senilo se nalazi na nekom kao plastičnom nosaču i sa imbusima šteluješ levom-desno, gore-dole. Ti kada radiš gore-dole štelovanje, odbijaš nosač od kućišta fara. Motorić služi da podesiš visinu u zavisnosti od opterećenja zadnje osovine. E sad verovatno si stavio motorić u najniži položaj 3 i onda odvrtao imbus za štelovanje i onda je u jednom trenutku spala ta čaura za kugle. 

 

Znači stavi motorić da bude najduža osovina 0 položaj i vrati nosač senila skroz nazad (primetićeš da ide ka tebi), zavuci ruku unutra i povuci senilo dok ne klikne

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, darkman14 said:

 

Znači stavi motorić da bude najduža osovina 0 položaj i vrati nosač senila skroz nazad (primetićeš da ide ka tebi), zavuci ruku unutra i povuci senilo dok ne klikne

Iskreno, nisam ni znao da ovo moze. Hvala za info, zlu ne trebao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@darkman14

Hvala ti mnogo na ovako opseznom uputstvu , javljam da li sam uspeo.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Sve je lepo opisano,al ja ne videh nesto (jesam corav) da li se podesavanje vrsi sa oborenim ili dugim svetlima ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procedura je ponovljena XY puta na temi. Isto kao sto je i pominjano da je, koliko god to neverovatno zvucalo, zahvaljujuci nasim neimarima poprilicno tesko naci idealno ravan zid.

Tacnije idelan prilaz istom pod 90 stepeni. A samo 2-3 cm razlike na tako maloj udaljenosti, pravi par desetina cm razlike u visini snopa, na par desetina metara udaljenosti u praksi.

Tako da ko steluje iskljucivo na zidu, i na to treba da obrati paznju.

13 hours ago, ISV_01 said:

Iskreno, nisam ni znao da ovo moze

Takodje XY puta sugerisano da se prilikom stelovanja mehanizam za nivelaciju ne "prevrti" i ne spadne sa nosaca (kod nekih modela nije moguce, kod nekih jeste).

Tipa pomenute situacije - da npr. pogresno drzis farove u najnizoj poziciji 3, a pokusavas da ih podignes sto vise. Ili da se promasi sraf za nivelaciju, pa se snop gleda i "ceka" za promenu gore-dole, a on uveliko seta levo-desno. Ili da kompletan far nije dobro montiran na nosacima (pogotovo ako popucaju), pa se mehanizmom nivelacije pokusava da se kompenzuje to sto far nije dobro montiran. Itd., itd, ima par tih mogucih situacija na koje treba obratiti paznju da se sebi ne napravi mnogo veca zaje*ancija.

 

Apropo sredjivanja ovog problema - na Bravu nisam imao taj slucaj, sve je radilo perfektno i generalno je na Bravu/Delti kao modelu daleko manje izrazen problem sa motoricima nivelacije nego na Stilu. Koji je imao krs od "Bosch" motorica nivelacije, na kojima je cesto znao da nagori 1021 integralac.

A na bivsem Stilu sam menjao taj jedan motoric. I secam se da sam se bas namucio da vratim tu kuglu u leziste. Ne da nisam uspeo sa farom na autu, nego sam cak i sa skinutim farom morao sa "otesem" deo kugle pod nekim uglom. Da bi uopste mogla da klikne u klizac (a nikako nije mogla da dohvati njegov kraj). Naravno, kuglu sam "skresao" pod uglom da se klikne, zakrene i ne moze slucajno da spadne nazad.

Kamo srece da su na Bravu/Delti sredili i motorice digitalne klime :D, kao sto su resili ovaj problem koji je Stilo vukao maltene kao podrazumevan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Far Fiat Punto Classic ili Mk2b. Pitanje, da li pod obavezno na oborenom svetlu u faru oko sijalice treba da ima nekakav metalni cilindar koji verovatno ima ulogu da usmeri snop svetla, pošto ja na desnom faru to imam a na levom nemam? Pri tome, na tom levom faru, oboreno svetlo, snop ide uvis levo. Da li je to ispalo, mada ne vidim u faru da jeste, ili ako je nekad majstor menjao sijalicu to skinuo? Odnosno da li regularno postoje farovi bez tog metalnog cilindra? Ako ne postoje, da li moram da menjam far ili postoji taj deo fara pa da se ugradi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...