Jump to content
FAS Euroauto Goran
Damjanović

Štelovanje farova

Recommended Posts

4 hours ago, Cerberaspeed said:

Dakle za stila je obrnut samo raspored srafova, a smer okretanja srafova je isti . u smeru kazaljke na zidu ,je ka unutra ?

Da, obrnuti su srafovi za horizontalnu i vertikalnu signalizaciju (u odnosu na Nuova Bravo).

Spoljni sraf na faru (ka krilu) nivelise vertikalu. Zavijanjem, snop ide na dole. Odvijanjem, na gore.

Unutrasnji sraf (ka masci) nivelise horizontalu. Koliko se secam, zavijanjem snop ide u stranu, odvijanjem ka osi vozila.

Lako mozes i sam da vidis kada stanes ispred zida i krenes da podesavas. Potreban je kljuc 8.

 

fh.thumb.jpg.49449df93a2bc05c52b72547012b79bc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoc sam se opet zezao sa stelovanjem farova na jednoj lepoj Giulietti, drugi restyle je u pitanju (2016). Pa cisto da ostavim podsetnik ako nekome zatreba i za taj model - da ne juri za sta je koji sraf i u kom smeru za koju nivelaciju.

Ono sto je karakteristicno za far Giuliette je sto, pored standardna dva srafa za horizontalnu i vertikalnu nivelaciju - ima i dodatni, treci sraf za vertikalnu nivelaciju dugog svetla. Identicno resenje sam vidjao npr. na 500L.

 

Stvari stoje ovako. Za horizontalnu i vertikalnu nivelaciju, potreban je imbus sestica (6 mm). Raspored srafova je kao na Nuova/Bravo i Delti (a suprotan od Stila i Tipa :D), dakle:

 

1. UNUTRASNJI sraf (blize osi vozila) - steluje VERTIKALU (podesavanje snopa GORE/DOLE). 

    Odsrafljavanjem se snop spusta, zasrafljavanjem podize.

    Sraf je poprilicno osetljiv, tako da se vec sa punim krugom prilicno dobija na visini. Inace je prilicno lagan za pristup.

 

2. SPOLJASNJI sraf (blize krilu) steluje HORIZONTALU (podesavanje snopa LEVO/DESNO).

    Odsrafljavanjem snop ide od ose vozila, u stranu. Zasrafljavanjem snop ide ka osi, tj sredini vozila.

    Ovaj sraf je dosta manje osetljiv i potrebno je primetno vise krugova za neki rezultat. Na to je jos i prilicno nepristupcan i zavucen u krilo. Rado bih dao inzenjeru koji je ono osmislio, da sam nasteluje farove. Pristup na Nuova Bravo je npr. pesma u poredjenju sa ovim.

 

3. Za stelovanje visine snopa dugog svetla, potreban je kljuc 8, najlakse gedora. Taj sraf je ubedljivo najlaganiji za pristup, lociran na vrhu zadnje strane fara.

    Odsrafljavanjem, snop dugog svetla ide u vis. Zasrafljavanjem, snop dugog svetla se obara.

 

PS: Ako nesto ne odgovara opisu, za gusu hvatajte imenjaka @skile86 :D, posto je on hvatao zabeleske dok sam radio.

Nismo slikali na autu, ali raspored srafova za nivelaciju je na slikama ispod (1. gore/dole, 2. levo/desno, 3. snop dugog svetla):

 

s-l1600.thumb.jpg.c3e6cf37948e5e19f8e767efc4201d81.jpg 290483886_s-l1600(1).thumb.jpg.2b0424fe82be34acf57f089d8fefb7ad.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imenjace jak si i u teoriji i u praksi. :-)

Ja sam pokusavam da 'vatam beleske, a videcemo koliko sam uspesan bio u tome. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je isto kao kod mene, onda srafovi 1 i 2 treba da mogu i obicnim krstakom da se odvrcu/zavrcu. Kod mene, skroz pri dnu, ima + urezan, pa moze da se ugura neki tanak, dugacak krstak, trunku je lakse tako :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da bi bilo znacajno lakse, posto imbus kljuc moze samo malo da mrdne, posto svasta nesto smeta. :-)
Na benzincu verovatno ima vise mesta, pa bi mogle i gedore da pomognu. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@horvat

Radili smo pod svetlom telefona, tako da licno nisam primetio (dobro je da cica jos uvek vidi i imbus :D). U stvari, jedino su problematicni srafovi za horizontalnu nivelaciju, u krilu. Ono je sacuvaj Boze. 

Kada ovaj moj student :P bude u prilici, neka sacne na tenane i dopise. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dopisem da je, na moju veliku zalost, a pretpostavljam i imenjakovu, Horvat bio u pravu. :D

Dakle, moze i krstakom da se steluje, sto znacajno olaksava stvar.

Dodao bih i da je situacija nakon stelovanja znacajno bolja.

Tako je to kad profesionalac radi @Ivan.

Savet svima koji imaju muku sa slabim farovima, je da prvo provere nastelovanost.
Mozda je ovo vecini logicno, ali meni nije bilo, posto mi je prosto neverovatno da se farovi toliko rasteluju za par god.

Svakako ce da padne ugradnja ksenona u skorije vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuti, kod tebe je jos bilo dobro, kakve sam sve koka-zrake sredjivao :D .

Cim si upalio svetla, rekao sam ti i to i sta treba korigovati. Ocekivano da ce se bolje videti, kad je desni far jurio malo "po livadi", tu ti je bio najveci gubitak svetla. Bas ta desna strana treba da bude kljucna i dobro "puknuta" niz ivicu puta, kako bi i u mimoilazenju dobro video rupe (koje su tu cesce), pesake, bicikliste... Pogotovo kod projektora, koji imaju efekat "renderovanja", pa ti samo odjednom nesto iskoci uz ivicu.

Jos da umuvas 4300K ksenon set i bice to odlicno. Kada montiras, javni se pa da odemo i na poligon u mom komsiluku, ocrtani svi markeri. Sa jacim sijalicama mozes dodatno da se igras, radi bolje vidljivosti. To je vec uzivanje, tj. fino podesavanje i pi*ajzlisanje :) .

1 hour ago, skile86 said:

Mozda je ovo vecini logicno, ali meni nije bilo, posto mi je prosto neverovatno da se farovi toliko rasteluju za par god.

Nemoj nista da te cudi, pisah ovde da su mi dolazili drugari sa novim kolima, a farovi totalno nenastelovani. Nas kolega sa Tipom je maltene bio "corav" u levoj krivini, oba fara oterana u desno u fabrici. A ti mislis vozis novo, sve super... Meni je najvece zadovoljstvo kada dodjete kuci posle stelovanja i posaljete SMS sa utiscima ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostro oko nema sta. :-)

Ja sam video da ne valja, ali nikad ne bih provalio da su farovi oterani u desno.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@horvat

Bas se spremam da malo uglancam farove na Bravu. Imas za trunku vise para malo ozbiljnije stvari. U "Okovu" (bivsi "Merkur") na Kosi, imaju Sonax-ov set za reparaciju za 1700 kinti. Sadrzi smirglu u nekoliko granulacija, polir pastu i premaz za zastitu. Mogu da se urade 2 kompleta farova (2 para).

Za iste pare (takodje u "Okovu") imas i Turtle Wax set za reparaciju. Razlika je sto ima neku tecnost (Clarifying Compound) kojom se far polira pre i posle smirgle (takodje je u kompletu nekoliko granulacija). Plus maramice sa zastitnim premazom. Znam ljude sa blago matiranim farovima, kojima je samo ovaj Compound resavao problem (bez smirglanja :)). Mana je sto imaju zastitni premaz za samo jedan par farova, a ostane ti sve ovo ostalo za izvoz.

Na ove komplete mislim:

 

403440244_71BivoDFAL._AC_SL1000_.thumb.jpg.ed36e046380836c551f5bce4920fc938.jpg Sonax-polir-farova-set.thumb.jpg.aa4c6adf2f095932e0d07013c33544cc.jpg

 

Svakako imam mnogo vise poverenja u njih, nego u neke No Name proizvode iz Lidla.

 

Dalje, od Turtle Wax imas i varijantu za sitnije dorade (Cleaner i Sealant):

 

headlight-cleaner-web.thumb.jpg.70307cd61e25f0a9723a5d59854fce64.jpg

 

PS: Ako nekome zatreba info, imenjak se raspitivao za xenone za Giuliettu kod Kacimbasa, pa mi je usput pitao i za farove - poliranje je kod njega 30 EUR, sa keramickom zastitom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...