Jump to content
FAS Goran
Damjanović

Štelovanje farova

Recommended Posts

4 hours ago, Cerberaspeed said:

Dakle za stila je obrnut samo raspored srafova, a smer okretanja srafova je isti . u smeru kazaljke na zidu ,je ka unutra ?

Da, obrnuti su srafovi za horizontalnu i vertikalnu signalizaciju (u odnosu na Nuova Bravo).

Spoljni sraf na faru (ka krilu) nivelise vertikalu. Zavijanjem, snop ide na dole. Odvijanjem, na gore.

Unutrasnji sraf (ka masci) nivelise horizontalu. Koliko se secam, zavijanjem snop ide u stranu, odvijanjem ka osi vozila.

Lako mozes i sam da vidis kada stanes ispred zida i krenes da podesavas. Potreban je kljuc 8.

 

fh.thumb.jpg.49449df93a2bc05c52b72547012b79bc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoc sam se opet zezao sa stelovanjem farova na jednoj lepoj Giulietti, drugi restyle je u pitanju (2016). Pa cisto da ostavim podsetnik ako nekome zatreba i za taj model - da ne juri za sta je koji sraf i u kom smeru za koju nivelaciju.

Ono sto je karakteristicno za far Giuliette je sto, pored standardna dva srafa za horizontalnu i vertikalnu nivelaciju - ima i dodatni, treci sraf za vertikalnu nivelaciju dugog svetla. Identicno resenje sam vidjao npr. na 500L.

 

Stvari stoje ovako. Za horizontalnu i vertikalnu nivelaciju, potreban je imbus sestica (6 mm). Raspored srafova je kao na Nuova/Bravo i Delti (a suprotan od Stila i Tipa :D), dakle:

 

1. UNUTRASNJI sraf (blize osi vozila) - steluje VERTIKALU (podesavanje snopa GORE/DOLE). 

    Odsrafljavanjem se snop spusta, zasrafljavanjem podize.

    Sraf je poprilicno osetljiv, tako da se vec sa punim krugom prilicno dobija na visini. Inace je prilicno lagan za pristup.

 

2. SPOLJASNJI sraf (blize krilu) steluje HORIZONTALU (podesavanje snopa LEVO/DESNO).

    Odsrafljavanjem snop ide od ose vozila, u stranu. Zasrafljavanjem snop ide ka osi, tj sredini vozila.

    Ovaj sraf je dosta manje osetljiv i potrebno je primetno vise krugova za neki rezultat. Na to je jos i prilicno nepristupcan i zavucen u krilo. Rado bih dao inzenjeru koji je ono osmislio, da sam nasteluje farove. Pristup na Nuova Bravo je npr. pesma u poredjenju sa ovim.

 

3. Za stelovanje visine snopa dugog svetla, potreban je kljuc 8, najlakse gedora. Taj sraf je ubedljivo najlaganiji za pristup, lociran na vrhu zadnje strane fara.

    Odsrafljavanjem, snop dugog svetla ide u vis. Zasrafljavanjem, snop dugog svetla se obara.

 

PS: Ako nesto ne odgovara opisu, za gusu hvatajte imenjaka @skile86 :D, posto je on hvatao zabeleske dok sam radio.

Nismo slikali na autu, ali raspored srafova za nivelaciju je na slikama ispod (1. gore/dole, 2. levo/desno, 3. snop dugog svetla):

 

s-l1600.thumb.jpg.c3e6cf37948e5e19f8e767efc4201d81.jpg 290483886_s-l1600(1).thumb.jpg.2b0424fe82be34acf57f089d8fefb7ad.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je isto kao kod mene, onda srafovi 1 i 2 treba da mogu i obicnim krstakom da se odvrcu/zavrcu. Kod mene, skroz pri dnu, ima + urezan, pa moze da se ugura neki tanak, dugacak krstak, trunku je lakse tako :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da bi bilo znacajno lakse, posto imbus kljuc moze samo malo da mrdne, posto svasta nesto smeta. :-)
Na benzincu verovatno ima vise mesta, pa bi mogle i gedore da pomognu. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

Radili smo pod svetlom telefona, tako da licno nisam primetio (dobro je da cica jos uvek vidi i imbus :D). U stvari, jedino su problematicni srafovi za horizontalnu nivelaciju, u krilu. Ono je sacuvaj Boze. 

Kada ovaj moj student :P bude u prilici, neka sacne na tenane i dopise. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dopisem da je, na moju veliku zalost, a pretpostavljam i imenjakovu, Horvat bio u pravu. :D

Dakle, moze i krstakom da se steluje, sto znacajno olaksava stvar.

Dodao bih i da je situacija nakon stelovanja znacajno bolja.

Tako je to kad profesionalac radi @Ivan.

Savet svima koji imaju muku sa slabim farovima, je da prvo provere nastelovanost.
Mozda je ovo vecini logicno, ali meni nije bilo, posto mi je prosto neverovatno da se farovi toliko rasteluju za par god.

Svakako ce da padne ugradnja ksenona u skorije vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuti, kod tebe je jos bilo dobro, kakve sam sve koka-zrake sredjivao :D .

Cim si upalio svetla, rekao sam ti i to i sta treba korigovati. Ocekivano da ce se bolje videti, kad je desni far jurio malo "po livadi", tu ti je bio najveci gubitak svetla. Bas ta desna strana treba da bude kljucna i dobro "puknuta" niz ivicu puta, kako bi i u mimoilazenju dobro video rupe (koje su tu cesce), pesake, bicikliste... Pogotovo kod projektora, koji imaju efekat "renderovanja", pa ti samo odjednom nesto iskoci uz ivicu.

Jos da umuvas 4300K ksenon set i bice to odlicno. Kada montiras, javni se pa da odemo i na poligon u mom komsiluku, ocrtani svi markeri. Sa jacim sijalicama mozes dodatno da se igras, radi bolje vidljivosti. To je vec uzivanje, tj. fino podesavanje i pi*ajzlisanje :) .

1 hour ago, skile86 said:

Mozda je ovo vecini logicno, ali meni nije bilo, posto mi je prosto neverovatno da se farovi toliko rasteluju za par god.

Nemoj nista da te cudi, pisah ovde da su mi dolazili drugari sa novim kolima, a farovi totalno nenastelovani. Nas kolega sa Tipom je maltene bio "corav" u levoj krivini, oba fara oterana u desno u fabrici. A ti mislis vozis novo, sve super... Meni je najvece zadovoljstvo kada dodjete kuci posle stelovanja i posaljete SMS sa utiscima ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi kupio sam lanciju Y i levi far je bio mnogo podignut a nije hteo da se spusti na sa motorcicem a probao sam i mehanicki na ovim srafovima za stelovanje ali nije islo otisao sam na tehnicki rekli su mi da je far tj.reflektivna povrsina spala sa tog srafa za stelovanje dal je to neko pokusao da steluje pa se zaigrao ili je puklo nesto unutra Jel imao neko slicna iskustva i kako se popravlja i dal je moguce da se popravi,planiram da ugradjujem projektore a bez tog stelovanja bi bilo jako nezgodno kasnije projektor nastelovati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne da bi bilo nezgodno nastelovati, nego nemoguce. Projektor se kaci za reflektujucu povrsinu i samim tim bi verovatno slobodno "landarao", kao i snop koji emituje.

Ako nije nista puklo, mozda da pokusas da kroz otvor fara poguras socivo u krajnju poziciju, a da onda na sraf nivelacije pokusas da uhvatis navoj. Ali tu bi trebao da znas sta koji sraf steluje i da li se na odvrtanje/zavrtanje podize/spusta. Ili da nabadas, pa cisto pokusaj, ne znam sta pametnije sam mozes da uradis. Ako ne pomogne, ne ostaje nista drugo nego otvaranje farova, sto bi svakako radio i da montiras projektore. Nezgodna situacija, slazem se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da svakako nisam pokusavao bez otvaranja farova to da nastelujem jer je nemoguce sve u prazno vrti,narucio sam morimoto h1 i h1 ac xeonone i ovih dana cu da pokusam da odradim to prvi put radim samo preko interneta sto sam gledao i skupio neke fore,nadam se da cu uspeti i da vratim to ako je moguce nadam se da nije polomljeno nista 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drustvo posto ja ovde pokusavam da shvatim kako se steluju farovi na stilu, jel moze neko da mi objasni kako se steluju. Kad se odvija da li ide gore ili dole itd. Ovo pitam za STILA

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PeleStilo

Kljuc 8, isto vazi za oba fara.

- sraf ka krilu: vertikala (gore/dole), zavijanjem obaras snop i obrnuto;

- sraf do maske: horizontala (levo/desno), zavijanjem teras snop od ose auta i obrnuto;

 

fh.thumb.jpg.a3c2b251116587cada3e99e7d268baa4.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno uhvatih vremena da pedantno i na tenane "upucam" farove na oba svoja Citroena.

Iako je u pitanju prvenstveno zabarski forum, neka stoji zapisano, mozda nekome zatreba. A ionako smo svi sada jedna velika Stellantis porodica :D .

 

Citroen DS5 - na konkretno ovom mom poluproizvodu, u pitanju je bixenon verzija farova, sa dinamickim pracenjem krivine.

Oboreno svetlo je D1S xenon, a dugo svetlo zajedno cine podignuta klapna na D1S xenonu+halogenka. Tj. ovako nesto:

 

8cfc53.thumb.jpg.442cbf467b1e4af79f8bfdf834b5cc78.jpg

 

Podesavanje inicijalnog polozaja farova je laganica, sva 4 srafa za stelovanje (na oba fara) su bukvalno na izvol'te. Moze se koristiti ili imbus od 6 mm/gedora ili krstasti srafciger. Ono sto mi se svidja je sto em mesta ima koliko hoces, em sam mehanizam za podesavanje ima vrlo kratak i precizan hod. Jedni od najbrze i najlakse nastelovanih farova do sada (a stelovao sam ih mozda i trocifren broj). Najgore mi je kada su srafovi za nivelaciju zavuceni negde, nepristupacni da ne mozes da pridjes alatom, pa jos sa dugim hodovima mehanizma. Gore je jedino kada je mehanizam za stelovanje pokvaren :) .

Dakle, potreban je samo imbus 6/krstak i lepljiva traka kojom cete markirati zize na zidu - i moze da se startuje.

 

Raspored srafova za horizontalnu i vertikalnu nivelaciju: 

 

1. Spoljasnji sraf fara (u krilu) sluzi za podesavanje nivelacije fara levo/desno:

 

    1254511724_6f48ee32b-1.thumb.jpg.6f4c1c05642ebd36ccfb784427f20935.jpg

 

    - zavijanjem imbusa (u smeru kazaljke na satu), snop fara se pomera ka unutra, tj. ka uzduznoj osi vozila;

    - obrnuto, odvijanjem, snop fara se pomera ka spolja, tj. u sirinu i od uzduzne ose vozila;

 

2. Unutrasnji sraf fara (ka masci) sluzi za podesavanje nivelacije fara dole/gore:

 

   850470171_6f48ee32b-2.thumb.jpg.e0c30ac5eb3c0c5b18c45919db6b521c.jpg

 

   - zavijanjem imbusa (u smeru kazaljke na satu), snop fara se podize uvis;

   - obrnuto, odvijanjem, snop fara se pomera na dole;

 

Vrlo sam zadovoljan rezultatima, sada bas korektno sija. Snop je sirok, tako da sam cak i iskljucio dinamicko pracenje putanje. Posto me pomeranje zize malo smara kada nocu obilazim rupcage po BG ulicama, hoce da mi se "zamanta" :D . Ovako imaju vrlo lep i sirok snop, a dinamicko pracenje moze da se ukljuci za otvoren put i neke ostrije krivine ili serpentine, ionako je na 3 klika u podesavanjima auta. Dugo svetlo (podignuta klapna na xenonu+halogenka) i bukvalno pravi dan ispred auta.

 

U sledecem postu, ostavicu raspored srafova i smerove i za malog Super Marija (tj. Citroen C2). Neuporedivo je cesci, pa ce sigurno biti korisnije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz. Ovako izgleda moj problem, levi far svetli jako nisko, šrafovi za štelovanje potpuno ne reaguju na okretanje. Da li ima neke nade da to otvaram sve ili da kupim polovni i da zamenim. Neko mišljenje?

IMG_20240310_212517.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je ovo, Punto? Ako far ne reaguje na okretanje šrafa, znači da je ceo nosač spao sa motorića , verovatno je neko nekad preterao kad je vrteo da se otkačilo, zato je sad tako nisko, jer ga ona bela kuglica zapravo gura dole umesto da ga drži na poziciji. Možda može da se zakači bez otvaranja fara, uspevao sam nekad, a možda će morati sve napolje pa da se radi na stolu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeste punto. Onda ću neki dan kada budem slobodan da skinem far pa da vidim šta mogu da uradim. Važno da uopšte može da se proba nešto, da se ne mlatim džabe. Ako otvaram, znači skidam onu plastiku napred ili se otvara samo sa zadnje strane gde menjam sijalice?

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ako se dobro sećam, Punto ima isti motorić kao i Bravo/Brava, nemoj me držati za reč. Ako je to slučaj, sam motorić kada odvrneš na klik pozadi, na njemu se nalazi i ta kugla za štelovanje, on zapravo i drži ceo nosač unutra i određuje ugao. Potencijalno bez otvaranja fara možeš da završiš sve - izvadiš motorić, jednom rukom privučeš nosač projektora ka sebi (kroz otvor za menjanje sijalice), a onda drugom rukom vratiš motorić nazad u ležište ali paziš da ti ta kugla uđe u predviđeni kanal, da "zakači" unutra kako treba. Kad otvoriš biće ti sve jasno, ako si slagao lego kockice kao mali, nećeš imati problema da rešiš ovo :D

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vojvoda Vuk

Sto kaze Vule, najmanje te kosta da prvo probas sam. Ako uspes, odlicno, ako ne onda razmatraj dalje opcije...

Ja sam uspevao da vratim sinu nivelatora na kuglu na vise komada Stila - ali naravno sa skidanjem fara :) .

Doduse, najvise zbog dobro poznate problematike na tom modelu, tj. vrlo problematicnom prilazu farovima. I bilo je malo "napinjanja" i obrade kugle da moze da se zakaci u sinu, a zatim ceo motoric zakrene i postavi u leziste. Pisi kako napredujes ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Oterala me je kiša. Otvorio sam, motorić radi tj pomera celu stvar, ali kao što sam pisao na okretanje onog belog šrafa ništa ne reaguje.

 

IMG_20240311_125625.jpg

 

IMG_20240311_141809.jpg

Edited by Vojvoda Vuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidiš... Zelena kugla je ispala iz ležišta, to je ono o čemu pričam. Proradiće kad to namestiš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...