Jump to content
FAS Goran
Damjanović

Štelovanje farova

Recommended Posts

Zapucao sam se u vw bubu 1974. godište negde mesec dana pošto sam kupio Punta, sa nekih 30km/h u Bačkom Petrovcu u zoni škole...Žena ispred mene naglo stala.
pukao branik,hladnjak klime, nosač fara jedan na tom levom faru i hauba malo i gornji vezni lim malo...
Sve sam to promenio ali ne mogu taj far da namestim od tada, po visini...

Poslato sa POT-LX1 uz pomoć Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, neshtry said:

Jel znaš u kom pravcu se vrti da bi se far podizao, kontra satu ili kao kazaljke na satu...

Sa one moje slike iz eLearn koju sam ti ostavio ;)

* Vertical alignment - clockwise, the light beams moves up (sto je i logicno, prisrafljavas gornji deo sociva) 

* Horizontal alignment - clockwise, the light beam moves left

11 hours ago, rage_man said:

To ako bas volis da radis sam, pouzdanija varijanta je da odes na tehnicki i da ti preko aparata za stelovanje, upucaju farove kako treba

Ako je covek upucen sta treba da uradi (a jednostavno je), uvek je daleko pouzdanija varijanta da odvoji malo vremena i lepo upuca farove. Retko ko ce posvetiti paznju i vreme, kao kada covek radi sam za sebe. Da ne pominjem one koji imaju nekalibrisane uredjaje, koji nece (kao sto kolega rece) ili ih mrzi da zive, pa odrade preko neke stvari. A i ranije sam imao obicaj da projekciju sa zida kasnije jos malo fino doradim na putu. Sa projektorima nema potrebe jer daju bas sirok snop.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

- FIAT TIPO (Type 356, 357 & 358):

Drugar je nedavno pazario Tipa (1.6 MultiJet, Lounge), a zvrcnu me pre neki dan da se konsultuje oko farova. Covek kaze da slabo/kratko vidi uz desnu ivicu puta, nije nista cackano od kupovine. U praksi upravo tako: desni far bije malo ispred auta, cak nize od levog - fabricki lose nivelisano.

Procedura stelovanja je standardna, vise puta objasnjena ovde. Jedino treba pronaci koji sraf na faru nivelise vertikalu, a koji horizontalu. Da ne bi gubili vreme, pokusao sam odmah da mu nadjem u eLearn - interesantno, procedura izostavljena za Tipo :wacko: . Tako da smo morali ipak da isprobamo u praksi, a stvari stoje ovako.

Za podesavanje je, kao i na prethodnim modelima, potreban imbus sestica (6 mm). Medjutim, Zabari ne bi bili Zabari, kada standardno ne bi bespotrebno zamrsili. Za razliku od generacije ispred (Nuova Bravo, Delta, Giulietta) raspored srafova na Tipu je obrnut, a opet isti kao na njihovom prethodniku Stilu :lol: . Dakle:

- SPOLJASNJI sraf (blize krilu) steluje VERTIKALU (podesavanje snopa GORE/DOLE). ZAVIJANJEM srafa, snop se PODIZE, ODVIJANJEM srafa snop se spusta.

- UNUTRASNJI sraf (blize osi vozila) steluje HORIZONTALU (podesavanje snopa LEVO/DESNO).

 

Raspored srafova za nivelaciju je na slikama ispod, oznacio sam ih crvenim strelicama:

 

Untitled1.thumb.png.18d5a6fe07577e0673656e84e72e9edc.png Untitled2.thumb.png.6091ba2768ca6d0c802a587de76dfe77.png

 

Potrebno je dobiti standardnu projekciju, a pad snopa treba da bude uobicajenih 1% (odnosno 10 cm na 10 m). Procedura stelovanja detaljno je objasnjena i u ovom mom postu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41139-štelovanje-farova/&do=findComment&comment=1456504

 

Untitled.thumb.png.05accde7853c0f03d80ac9db2f560299.png

 

I to je sva mudrost, uglavnom u ovom konkretnom slucaju bilo je dovoljno da se podigne desni far, covek prezadovoljan posle probe - progledao, jednostavno je far izasao lose iznivelisan iz fabrike, svakako stavka za proveru kao i na svakom drugom vozilu.

 

- FIAT 500L (Type 330):

Kada sam vec otvarao eLearn, nije me mrzelo, pa gde je Tipo tu je i 500L :) . Specifican je po tome sto ima 3 srafa za nivelaciju - 2 su standardno za oboreno svetlo, a jedan za dugo.

Sto se oborenog svetla tice, stvari stoje ovako:

- SPOLJASNJI sraf (blize krilu) steluje VERTIKALU (podesavanje snopa GORE/DOLE), na slici ispod je oznacen brojem 1.

- UNUTRASNJI sraf (blize osi vozila) steluje HORIZONTALU (podesavanje snopa LEVO/DESNO), oznacen brojem 2.

 

Untitled5002.thumb.jpg.2347dac7d085a0f1352e4369760e2563.jpg

 

Sto se tice snopa dugog svetla, postoji dodatni, treci sraf, koji se nalazi ispod ova standardna, na slici oznacen sa 1a:

 

Untitled5003.thumb.jpg.746e542d9ce4dbc28991da57cd1515e9.jpg

 

Preko njega je potrebno ustelovati snop dugog svetla tako da njegov najjaci intenzitet bude na preseku linija ose dugog svetla (R-R) i linije pada na 10m (AR-AR). Samim tim se i grafik za podesavanje razlikuje u dodatku parametra za duga svetla:

 

Untitled5001.thumb.jpg.16535f2caf66fdd32d75b65d38c595fd.jpg

 

Koga zanima, evo i kompletne eLearn strane za podesavanje na 500L:

 

Untitled5004.thumb.jpg.c628457a4ba27db28e4744ee118b9ff2.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno pitanje vezano za stelovanje. Sto se tice vertikalne ose, sve jasno, ali sto se tice horizontalne, to mi malo teze ide, jer nekako, uopste ne mogu da uocim sta je ziza, niti da vidim neku razliku...

 

Da li mozda postoji neka pozicija srafa koji je krajnja tacka ili jos bolje sredina? Ili mozda neki drugi tip za ovu problematiku... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlakse ti je da pridjes vozilom ravno do samog zida i ocrtas zizu, tj. mesto najjace osvetljenosti. Na reflektorskom faru je to mesto prelamanja gde snop krece udesno uvis, na projektorskom faru mesto "Z" preloma (kako ga zovemo popularno na forumu).

Kako krenes unazad, pazljivo gledaj da li se ziza na oba fara pomera levo ili desno. Ako se odmaknes na npr. tih 10 m i ako ziza na oba fara ostane u istoj ravni, horizontalna nivelacija je dobra. Ako odstupa, korigujes nazad ka centru, tj. osi koji si ocrtao na zidu (levo ili desno, po potrebi).

Naravno, pri tome vertikalna nivelacija treba da bude 1%, tj. pad od 10 cm na 10 m. Na putu to mozes trunku da korigujes kako ti odgovara (magistrala, AP) ali nista drasticno, da ne bi smetao ljudima koji dolaze u susret.

Vezano za tvoje pitanje - dobar projektor ili far je upravo onaj koji, pored ostalog, daje hotspot upravo oko mesta prelamanja, tako da lako mozes da vidis njen polozaj ili eventualno odstupanje od ose fara. Iz tog razloga su npr. jeftine LED sijalice lose resenje za oborena svetla, jer ne obezbedjuju maltene nikakav hotspot i rasipaju svetlo (spolja gledano deluje da je to jako, a na putu efekat los). Kacili smo ovde i primere.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve napisano mi je jasno, osim jednog. Mesto "Z" preloma. Za levi far, gde treba da bude tacka u kojoj snop krece na gore? Po horizontalnoj osi mislim... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo imam fine slike sa testiranja Morimoto Mini H1 projektora. Jedan korektan snop, kao pocetna slika (da mozes kasnije da pogledas bez mojih oznaka):

 

1.thumb.jpg.e5d104bd0a54f86800a77531c7dd6424.jpg

 

Pridjes autom skroz do zida i ocrtas mesto zize. To ti je tacka u krugu koji sam oznacio crvenim:

 

2.thumb.jpg.1a40dfd1db34673a800c2d4d400f85f2.jpg

 

Ovaj projektor ima i lep hotspot koji sam oznacio zelenom bojom - tj. mesto najjaceg osvetljenja je na mestu oko i odmah ispod preloma/zize. U tom slucaju snop ima najjaci intenzitet i duzinu upravo tamo gde ona i treba da bude - ispred vozila.

Uzmimo da je ovo teoretski projekcija koju si dobio kada pridjes skroz do zida. Zizu ocrtas na zidu, posto te interesuje horizontala, to bi bukvalno bilo ovako (crtam predimenzioniranu, crvenu liniju):

 

3.thumb.jpg.73aec082165dbd91be33e3d326384f3f.jpg

 

Kada krenes ravno unazad, gledas da ziza ne seta levo/desno. Ako na tih 10m ostane u ocrtanoj osi - sve je OK. Ako je pomerena levo/desno, preko srafa za horizontalnu nivelaciju je vratis u osu. Istovremeno, snop mora da ima pad od 1% (10 cm na 10 m). Kada se odmaknes na pomenutih 10 m, idealno bi trebalo da dobijes gornju ivicu snopa na mojoj plavoj liniji:

 

5dcd657ed06d5_3-Copy.thumb.jpg.e1ffc8045550770adc29e8687520f593.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da smo diskutovali i kod mene na temi oko izgleda onog limica u socivu i da je kod @horvata ista situacija kao kod mene, nije limic Z vec nekako talasast.
kad budem rasturao far, slikacu, a kad ce biti... ne znamo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je snop u idealnom slucaju, u pitanju je Morimoto, kao sto rekoh.

I kod mene je fabricki projektor i znam o cemu pricate, a vidljivije je kada se ubaci xenon sijalica, bas sam se bavio tim posle konverzije ;) . Nista sto smeta ili menja pricu, princip stelovanja je isti i prost, kao kod bilo kog auto fara. Tj. ziza ne sme da seta levo/desno i mora da postoji pad snopa od 1% (teoretski :)) . Ako budete rasturali fabricki projektor, okacite i slicicu metalnog shield-a, ja je nazalost nemam.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam pitanje. Pokusavao sam ponovo stelovanje farova, i izgleda da mi je horizontalna osa nesto pomerena, medjutim, kada sam pokusao da zavrnem saraf za pomeranje, na desnom faru - nisam mogao. Imao sam osecaj kao da je zaglavljen i da ce da pukne ako ga okrenem. Na levom faru radi skroz normalno, probao sam da vrtim u obe strane i lepo vidim socivo kako se pomera levo-desno. Vertikalna osa (gore-dole) mi radi odlicno na oba fara, i po toj osi mi je sve ok namesteno (pad 1%)... 

 

Da li je neko imao slicna iskustva sa Deltom/Bravom ili idealno Giuliettom, i sta bi mogao da bude uzrok blokiranom sarafu za stelovanje? 

 

Drugo pitanje: da li kod farova sa socivima sa "Z" ocrtavanjem treba da se preklope Z-ovi sa oba fara ili treba da bude vidiljivo dva Z-a (za svaki far po jedno)? 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta se dogadja kad ukrstis oci dok gledas? Ima li neke promene na horizontalnoj osi, posebno kod Z ocrtavanja? 

Mrtav ozbiljan sa pitanjem

:lol:

 

Da nije sraf malo zapekao? Jeste on verovatno plastika al malo WDa ili slicno da se otkravi ne bi skodilo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problematicni sraf za nivelaciju ne ide ni u jednu stranu? Vodite racuna sa tim motanjem "do koske", ume da se desi da je sam far lose postavljen, a to pokusava da se kompenzuje nivelacijom. Mislim da je i na nekim starijim modelima postojala mogucnost da taj sraf spadne sa navoja?

20 hours ago, horvat said:

Drugo pitanje: da li kod farova sa socivima sa "Z" ocrtavanjem treba da se preklope Z-ovi sa oba fara ili treba da bude vidiljivo dva Z-a (za svaki far po jedno)?

Ako pitas za horizontalnu nivelaciju - naravno da ne treba da se poklope ni na kojoj daljini, jer bi onda dobio koka-zraka farove (ukrstene).

Ako pitas za vertikalnu nivelaciju - skolski bi trebalo. Tj. da zize oba fara budu na jednakoj visini, sa 1% pada, i da imas izjednacene gornje ivice snopa oba fara.

E sad - praksa. Projektorski far daje kvallitetan snop, izuzetno sirok... Ali jedini "problem" u odnosu na reflektorski far je upravo taj ostar cut-off i efekat "renderovanja" kako volim da ga zovem. Tj. razlika u osvetljenom i neosvetljenom polju. X puta mi se desilo da mi pod srednjim svetlom, sa pici*ato nastelovanim farovima, na otvorenom putu odjednom "iskoci" neki objekat uz ivicu (ako nisam u mogucnosti da upalim duga svetla). Npr. mimoilazenje sa drugim vozilom i pesak koji ide uz tvoju ivicu puta. Reflektorski far vise rasipa svetlo, tako da vec ranije nazires siluetu. Dok sa projektorskim farom, odjednom bljesnu potkolenice pesaka u vidnom polju. Isto vazi i za ulazak u levu krivinu, gde je levi deo "Z" snopa na nizem nivou - uvek fali malo svetla u brzoj voznji. Ili recimo prolazak kroz udolinu na putu (ako je moguce da se upale, sve to resavaju duga svetla). To je, pored brojnih prednosti, licno moja jedina zamerka na projektorski far, a u odnosu na reflektorski - pomenuti efekat "renderovanja" slike, kao na video igrici.

Sve ovo kao kratko obrazlozenje da se (ko ima iskustva) kod finog stelovanja projektora ne mora drzati kao pijan plota. Iz pomenutih razloga, a naravno nista drasticno - uvek desni far malo "puknem" niz desnu ivicu puta (da bih ranije video objekte), a levi samo trunku ka spoljnoj ivici (zbog ulaska u levu krivinu). Najbolje mi se pokazalo prvo stelovanje na zidu, pa fino stelovanje na otvorenom putu (idealno neka vijugava magistrala), pa opet provera na zidu. Poenta je da ne smetas ljudima u susret i da dobro vidis na otvorenom putu ili u brzoj voznji po krivinama, bez potrebe za konstantnim cvakanjem kratko/dugo svetlo. A ne da se divis idealno simetricnom snopu na vozilu ispred, dok cekas u nekoj koloni po gradu :lol:. U obzir treba uzeti i konstrukciju samog fara - shield projektora, da li je hotspot na pravom mestu, sve to utice na krajnji rezultat na putu i sitne dorade putem nivelacije. 

Ko nema iskustva, najbolje da se drzi procedure koja je ovde X puta opisana i skolski tacna. Mada sta sve vidjam na otvorenom putu, dobar deo vozaca cak ni to ne zanima :thumbdown: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Ivan said:

Problematicni sraf za nivelaciju ne ide ni u jednu stranu? Vodite racuna sa tim motanjem "do koske", ume da se desi da je sam far lose postavljen, a to pokusava da se kompenzuje nivelacijom. Mislim da je i na nekim starijim modelima postojala mogucnost da taj sraf spadne sa navoja?

 

Ako pitas za horizontalnu nivelaciju - naravno da ne treba da se poklope ni na kojoj daljini, jer bi onda dobio koka-zraka farove (ukrstene).

Da, da ni na jednu stranu ne ide. Far nije zaglavljen sigurno, pomislio sam na to dok mi je bio balast unutra, ali izvadio sam ga i stavio obicnu halogenku i nista ga nije kocilo ni spolja ni iznutra. 

 

Da, pitao sam za horizontalnu, jer me bunilo to sto kod nekih auto vidim bukvalno jedno Z, ali onda ispada da su oni imali pogresno nastelovane farove, a ne ja :)  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako snop jednog projektora izgleda ovako:

 

1.jpg.892bca15e0b93ba408838167f50801b1.thumb.jpg.2c3b496b09795592eb6dba18e2736c45.jpg

 

Ukupan snop dobijas ako pored njega naravno dodas jos jedan takav, a zize po PS ne smeju da setaju levo desno kako se menja razdaljina od zida. Mislim da je sve jasno, tj. dobije se ovako nesto - lepo se vide snopovi i "Z" prelomi oba projektora koje sam oznacio strelicama. A koji zajedno daju ukupan efekat:

 

ProjectorCutoff.thumb.jpg.41d5e4002bd084fa724b054f79105c94.jpg

 

Gornja linija zavisi i od finog stelovanja po visini (koje sam pomenuo u prethodnom postu) i da li ce to biti nalik jednoj liniji ili trunku razlike...

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

E dada, tako mi bas izgleda snop, samo sto mi sociva nisu ni blizu ovako dobra i linija nije tako 'hirurski' ravna... I sto mi mozda najvise smeta, pri ivici ima onako jedan deo u kojem se emituju dugine boje... i to bilo sa halogenim ili ksenon sijalicama. Jedino sto halogene slabije svetle, pa se i to slabije vidi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace dodao bih nesto sto mi sam primetio, mozda je tacno, a mozda i nije.

 

Posto je moj auto bas za srpsko trziste (konkretno pise na papiru zalepljenom na ECU-u), cini mi se da su neke stvari izostavljene i/ili losije uradjene. Konkretno, prva stvar, izgleda da nemam TPMS. Pise u uputstvu sve kao da ima, ali nikad nista nisam dobio od upozorenja. Vozio sam sa potpuno praznom gumom, vozio sam sa tri 17' tocka i jednim 16' (kad sam ispitivao vucenje u stranu) i nikad nista nije izbacio. Menjao zimske-letnje na istim felnama - takodje nista. Prosto je nemoguce da ima, a da nije odreagovao nikad. 

 

Druga stvar - CANBus farovi. Ja uopste nemam to. I sad kako sam se igrao sa ovim xenonima, pa razgovarao sa raznim ljudima, svi kazu da je gotovo nemoguce da na autu 2013. godiste nema CANBus, ali eto, i zarulja kad mi je crkla - nista nisam dobio na tabli. Ugradio obicne (non CANbus) xenone - nista nije izbacilo. Crkao xenon - takodje nista. Posto sam ugradnju radio sam, i potpuno sam skinuo farove i radio na stolu, imao sam prilike lepo da ih vidim, i mislim da su originalni (cini mi se Mareli?) ali izuzetno nekvalitetno izgledaju. Kada pogledam ona sociva sa unutrasnje strane, pa ono deluje sve kao najgora kineska plastika. A ovo mislim i na osnovu prethodnog posta o snopu kojeg dobijam iz svojeg fara. Ta linija nije ni izbliza tako ostra i lepa kao na ovim slikama koje vi tu kacite. A sve sam probavao, i da mi je mozda sijalica lose montirana, probao sam sa dve-tri vrste halogenih, sa xenonkom - uvek je ista prica. Nije to sad nesto nepodnosljivo, ali uz sve ovo ostalo, rekao bih da primecujem da kvalitet nije na tom nekom nivou. 

 

E sad, ostaje mogucnost da su menjani farovi, ali mi deluju da su originalni, jer imaju na sebi zigove brendova (Fiat, Alfa, Lancia) onako utisnute i onu nalepnicu sa gornje strane. 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, horvat said:

E dada, tako mi bas izgleda snop, samo sto mi sociva nisu ni blizu ovako dobra i linija nije tako 'hirurski' ravna...

Dobro, ovo su fotke sa oridjidji Morimoto Mini projektorima + xenon. Namerno sam njih stavio, jer se tako najbolje vidi poenta.

Znam tacno o cemu pricas - u pitanju je fabricki projektorski far namenjen za sijalicu sa vlaknom i to malo dodje do izrazaja kada se ubaci xenon sijalica. Drugo, i taj far ima koliko godina... Bez obzira na sve - ako je to sve u OK stanju (da soljice nisu nagorele), moze lepo da se upuca i da sasvim korektan rezultat. Opet kazem, meni je funkcionalnost uvek No1 i ne treba se toliko opterecivati izgledom, bitno je ono sto se dobije na putu - da ti lepo vidis, ne smetas drugima i budes bezbedan na putu ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tokom nedelje "progledao" jos jedan vlasnik ganc novog Tipa. Zove me drugar da proverim - presao je tek neku hiljadarku sa autom, a kaze da mu farovi osvetljavaju maltene zaustavnu traku na auto putu. Cim sam seo u auto, vidim da su oba fara pomereni prilicno udesno. Na 30-40m u liniji ispred vozaca vec se gubi svetlo, u levoj krivini mrkli mrak, dok znakove i objekte sa desne strane osvetljava savrseno :) . Sredim prvo problematicnu horizontalu oba fara, malo dostelujem vertikalu - bukvalno druga prica za voznju nocu. Kasnije uvece sam dobio i SMS potvrde od coveka :) .

Poenta posta - proverite za svaki slucaj snop farova i na novim kolima, jer moze da se desi i ovakav slucaj. Takodje, da potvrdim iz prakse ono napisano iznad - za Tipo je potreban imbus sestica, raspored srafova za nivelaciju je kao na Stilu (a kontra od Nuova Bravo/Delta :lol:). Spoljasni sraf ka krilu steluje vertikalu (gore/dole), budite samo pazljivi posto je bas osetljiv i reaguje i na najmanji okret. Unutrasnji sraf ka osi vozila steluje horizontalu (levo/desno).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisto da ostavim slikovit primer, posto me je vise ljudi pitalo u vezi projektora i hotspota...

Ista sijalica u dva kvalitativno razlicita projektora. Gornji projektor maltene da nema hotspot (svetlo rasejano), a na donjem se hotspot jasno vidi oko tacke prelamanja, tj. zize fara. Sto u praksi znaci da ce najveci deo svetla biti grupisan tacno tamo gde je najpotrebniji - u ravni fara ispred vozila, tj. da ce snop biti intenzivniji, duzi, a vidljivost znatno bolja:

 

23721101689_7be1558811_b.thumb.jpg.45dbe62caea7404f977f96b77333a40d.jpg

 

Mozete i sami lako da vidite kakvo je stanje na vasim projektorima, da li eventualno moze da se doradi/poboljsa polozajem sijalice (modifikacijom lezista sijalice ili projektora) i sl...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slatko se nasmejah - komentar na PA, u tekstu o farovima i zaslepljivanju :D :

"Lepo naštelovani projektori em meni osvelte sve, em ne smetaju drugima. Samo je matematika naštelovati kako treba. I za kraj. Kako najbolje proveriti sopstvene farove? Ukljucite kratka svetla, uzmete stolicu i sednete ispred istih. ako vas sopstveni farovi zaslepe znači nešto nije dobro."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sednes na barsku stolicu a ne na tronozac, mozda ti i bude ok :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horizontalna nivelacija, vertikalna nivelacija, o sitnim cakama za podesavanje da ne govorimo... Stolica ispred auta, sedi i gledaj u farove, bajo moj :D .

Mada bolje i to, nego ono sto vidjam i za sta ljude apsolutno za*ole... Stoji iza busa, bus krece a njegov snop farova umesto da pada, ide uvis :D . Ili dolazi na "T" raskrsnicu i obasjava stanove na prvom spratu. Da to vidis ispred sebe, a da si toliko tehnicki neobrazovan ili si toliko bezobziran prema drugima - nikada necu razumeti. A i dovoljna potvrda da vidimo kako "novi" tehnicki rade. Sa pregledima od pola sata i cenama i po 5000 din i sta sve iza toga izlazi na ulicu. Po meni je to prva stavka za iskljucivanje iz saobracaja i KTP jer direktno ugrozavas ostale, kakva crna ovalnost diskova i sl...

Nije ni cudo onda sto je u zadnje vreme na otvorenom putu bukvalno nocu pakao za voznju od raznoraznih koka-zraka.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se, bar da im farove srede na tehnickom - iole priucenom majstoru to je 5 min bar da ih koliko toliko 'sredi' a da ne puca nebu pod oblake ili direkt u pod i osvetljava branik. 

No dobro, kontam da oni sto voze tako su u fazonu 'ja vidim' 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidi ni on kako treba, sto je najcrnje. Ne znam da li je gore to ili kada su im snopovi pobijeni u zemlju, na par metara ispred auta...

I jedno i drugo kada vidim, nije mi dobro. Kako voze nocu na otvorenom 90-100 km/h, kada treba da se mimoidju sa nekim - nije mi jasno.

Mada i ja sam bolesnik druge vrste - jos me je matori (stara garda pravih vozaca), uz mnogo drugih stvari naucio da auto mora da ima odlicno svetlo, kako se steluju farovi, zbog bezbednosti svih. I meni je voznja sa takvim osvetljenjem uzivanje u svakom metru. Pogotovo nocu na nekoj krivudavoj magistrali, kada uzivas u tome kako si napicanio farove :) i kako precizno samo "otvaraju" put, bez potrebe za non-stop saltanjem dugo/kratko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...