Jump to content
FAS Goran
eudriver

Fiat Marea / Brava 1.6 16v - opadanje obrtaja

Recommended Posts

Vozim Mareu 1.6. Inam sekvenc plin. Problem je a mozda i nije sto pri promeni brzine, iz vise u nizu, ponekad obrtaji padnu ispod 1000 (recimo idu i do 500) i onda se naglo vrate u normalu. Imam utisak kao da ce se ugasiti motor. Da li se dosava i drugima tj. da li je to u granicama normalnog ili postoji neki problem? Sve se ovo dogadja na plinu jer na benzin ne vozim - logicno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene je slicno, ali se to resava voznjom na malo vecim obrtajima, onda se to ne desava (bar ja kod mene tako)... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...kako se pokazalo u praksi najcesci uzrok variranja lera je step motor. ciscenje i reprogramiranje a ako to ne pomogne onda novi step motor. desava se samo dosta redje da je uzrok problema potenciometar leptira gasa...

Marea Weekend 1.6 16v - gde se nalazi step motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Step motor sam promenio. Ustvari promenio sam celo kuciste leptira sa step motorom i senzorom za vazduh jer je to uliveno i iz jednog dela. A gde se nalazi taj potenciometar leptira gasa da proverim i njega?

To reprogramiranje step motora, da li se to radi racunarom kada se ode na dijagnostiku ili na neki drugi nacin?

Edited by eudriver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me da li dijagnostika može da pokaže ako postoji problem sa senzorom položaja leptira? Senzor položaja leptira je običan potenciometar koji menja otpornost pri promeni ugla leptira. Potenciometar radi na principu da se mali kontakti pomeraju po ležištu koji je obično neki grafit. Pomerajući se vremenom taj grafit zna da oslabi jer se skidaju površinski slojevi. Tada nastaju mogući prekidi u kontaktu kao i u promeni otpornosti. Upravo ovo poslednje - da li se to vidi kada se računar priključi na dijagnostiku, da li upravo tu grešku očitava?

Molim za odgovor onih koji se time bave?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je drugar radio dijagnostiku sa Multi diagom video sam da ima provera tog senzora ali mu ne prikazuje otpor nego ugao zakrenutosti i to je bilo malo teze izvodljivo dok auto radi jer se mora dodavati gas i pratiti da li se ugao pomera normalno i da ne prekida a vec na 1/3 hoda motor hoce da iskoci od obrtaja tako da je to bolje probati sa ugasenom autom.

Ps:mislim da bi se to moglo ispitati sa obicnom om metrom bez ikakve diojagnostike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj ugao valjda ide u podeocima i pokazuje dijagnostika step 1, step 2, itd...

Problem sa step motorom imaš ukoliko ti brlja ler...ili nije u stanju da zadrži obrtaje. Ako te simptome nemaš, sve ti je ok sa step motorom i NEMOJ čačkati ništa. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li sam nesto propustio ali covek je pitao za senzor pozicije leptira gasa a ne za step motor ler gasa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da se vidi problem "prekinutog" voda na senzoru pomocu dijagnostike. Nekad se desi da prekid ne moze da se unese u memoriju gresaka jer traje izuzetno kratko. Na dijagnostici prekid moze da se vidi u trenutnim vrednostima jer ukoliko lineano pomeramo polozaj senzora ne bi smelo da ima naglih i nepredvidivih promena ili gubitka njegovog signala. Ipak najmerodavniji nacin je oscilioskop ali i dijagnstika pomaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...problem je propadanje obrta (o cemu se mnogo pisalo a ja ne nalazim problem niti ga resavam) a ubeđen sam da step motor radi perfektno

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se isto desava,u leru stoji normalno na 580 obrtaja,ali kad menjam npr.iz trece u drugu brzinu padne na 500 obrtaja pa se vrati na 850!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan dodatak za razmisljanje: opadanje obta se desava samo ako posle pustanja pedale gasa (znaci step motor se otvori i drži konstantan otvor) i nakon recimo 10 sec (grubo) hoda u leru pritisnem kvacilo i obrtaji padnu. Ali se to ne desava kada bih odma pritisnuo kvacilo i kada vozim sa stalnom i cestom promenom rezima kretanja. Znaci step motor radi kao i svi senzori. Takodje kada idem nizbrdo po inerciji i ne drzim pritisnut gas, to se desi kada pritisnem kvacilo. U tom hodu po inerciji osetim kao neko cimanje ne tako ucestalo i ne previse jako i verujem da to ima veze sa tim. Ako bih u kretanju nizbrdo pre promene stepena prenosa (pritiska kvacila) pritisnuo papucicu gasa, pa makar i malo, to se ne bi desilo. Zato sam mislio da nije slucajno senzor leptira.

Svaki predlog bi mi dobro dosao jer sam resio da problem resim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

580 obrtaja je premali broj obrtaja za ler.

Inače, probajte da upalite sve potrošače da vidite hoće li i tada opadati broj obrtaja. Dakle, oborena i duga, grejač zadnjeg stakla, klimu ako imate...sve to dok auto stoji u leru.

Sličan problem ima i jedan čovek kojeg poznajem na Stilu 1.6. Svi njegovi problemi su počeli kada je sam skidao step motor i kao ga nešto čistio...

Ako imaš neki drugi step (polovni), samo probaj sa njim da li tada auto radi ok.

Ne može step da radi ok, a da nije u stanju da održava obrtaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje novi detalji vezano za moj problem. Vec sam napomenuo da imam gasni uredjaj i da se vozim na gas - logicno. Pre dva dana sam otkacio crevo koje povezuje usisni deo (plasticnu granu) i senzor pritiska koji je naknadno ugrađen za TNG. Deo creva koji je ulazio u senzor sam zapusio. Da ne bih imao eventualne probleme otkacio sam džek sa istog (za svaki slučaj). Poslednja dva dana sam presao oko 100 km. Ni jednom mi obrtaji nisu pali ispod dozvoljenih800-900 obraja. Drugo zapažanje je da kada dodajem gas imam neko kašnjenje na odzivu tj. ne povuče odmah nego moram malo da popustim papučicu gasa pa tek onda postepeno da pritiskam i onda lepo ubrzava. Kao da ima knedlu pri ubrzanju.

Za prvi problem kada vozim na gas,počeo sam da sumnjam za upravo taj senzor za pritisak, kao da prekida ili ne radi dobro, ne pokazuje dobar pritisak ili nešto slično. Kako da vidim da li radi dobro ili ne? Koji su simptomi kada on ne radi ili slabo radi?

Za drugi problem (sa ubrzanjem na benzin) sam nasao na ovom forumu da su potencionalni problemi u pumpi ili diznama. Dizne sam cistio prošle godine ultrazvučno i one se u radu samo kada palim auto jer automatski pali na benzin pa onda prebacuje na gas.

Da li neko ima ista ili slična iskustva ili ima ideju šta dalje da radim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zadnjih par nedelja svako jutro kad upalim auto nece da ga drzi na 1200-1400 rpm,nego padnu obrtaji i pocne da se trese i tako to,dovoljno je da ga oko pola minuta drzim pod gasom i onda bude ok,ovaj problem je poceo da mi se pojavljuje nekako odjednom. zamenjeni kablovi,svecice pre 4000 km,i ociscene dizne pre 2 meseca, sve je to bilo zrelo za menjanje i ciscene zimus,ali on je radio kao sat na -10 :wallbash: lepo kaze nas narod,dok radi ne diraj nista!

Salu na stranu,morao sam da zamenim sve to jer sam ugradio plin, inace auto radi sao sat kad se nakon tih pola minuta,lepo i mnogo bolje vece nego pre zamene svega toga,sto je i logicno.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve mi "mirise" na gorivo i dizne. Hocu reci, uspostavljanje pritiska u sistemu napajanja i pritisak u brizgaljkama. Sad, mozda zeza plovak u rezervoaru ili same dizne. :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

uf ne razumem te nista,lose gorivo,plovak,ili odjednom krenule sve dizne da zezaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recimo ovako, vrati se gorivo iz sistema u rezervoar zato sto ventil u rezervoaru ne drzi (zaptiva) ili nesto slicno sa diznama ili jednom diznom.U principu mislim da nije strasno, to sam hteo reci!

Nesto vise moze reci neko kompetentniji, recimo ovi nasi postovani forumski majstori! :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverite creva od protokomera do leptir gasa :) meni je napukla guma i uvlacio je fals vazduh,

sto je rezultovalo obaranje obrtaja i gutanje knedli dok ne dodje do 2000obrtaja...

stvarno banalno. :)

Edited by manjaika

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaci kod tebe je bio problem konstantan,kod mene samo jutarnje prvo paljenje,evo jutros u 5,upalim ga,2 sekunde drzi na 1200rpm,i tad radi ok, i onda se spuste obrtaji na 1000 i pocne da trokira i trese,ja mu tri puta da gas,do 1500 rpm u razmacima od 2-3 sekunde,i posle toga sve ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti problem kod mene :rant:. Jesi proverio izduvnu granu, zna da pukne a kažu ljudi da je to čest problem.

http://www.fiat-lanc...na&fromsearch=1

Ja sam skoro menjao kablove i svećice, planiram da zamenim bobinu pa ću onda da se bacim na izduvnu granu i da se nadam da će da prestane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

proveravao sam auspuh kad sam ugradio plin posto mi je malo vonjalo u kolima,to je bilo pre malo vise od mesec dana,ali kazu u servisu da je auspuh ok, u medjuvremen vonj je nestao,jel se ta grana vidi odozdo?Jer je on meni nesto pominjao garnu,kao mozda!A primetio sam u par navrata kad ga upalim ujutru da se oseca ostar miris sagorelog benzina,isto tako sam primetio da mi auto ide bolje,jer sam procitao u tvom linku da auto dobije neku ks kad rikne grana. kao sto sam napisao promenjeni kablovi,svecice,i ociscene dizne,auto stvarno radi savrseno na benzinu i na plinu,potrosnja ok,sve je onako kako treba da bude,osim toga!Mom drugaru na astri1.6 je riknula bobina,to nije moglo da se vozi koliko trza,mislim da nije do nje...,a i trzalo bi non stop,valjda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam nekog majstora u kod mene koga ne mrzi da se (za pare) bakće sa mojim izmišljanjima pa ću sa njime da pogledam.

Citat člana NickRB sa jednog drugog foruma: "Glava motora sa Brava 1.6 16v konstruisana je tako da usisava sa prednje, a izduvava sa zadnje strane (gledano u smeru kretanja vozila)."

Izduvna grana se nalazi ispod metalne zaštite, sa zadnje strane motora, praktično između motora i putničke kabine.

Izduvna_grana.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...