Jump to content
FAS Goran
gilles

Fiat Stilo / Fiat Nuova Bravo - automatska (digitalna) klima

Recommended Posts

Da, cijene na ebay-u se kreću od 8 do 10 €, koliko je kvalitetno ne znam. Mnogo je jeftinije naći na otpadu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/27/2023 at 3:28 PM, Cowboy said:

Ne možeš vidjeti klapnu, jer je unutar tunela klime. Jedino što se vidi jje motorić, kad njega skineš možeš vidjeti polugice koje pomeraju klapnu, zapravo klapne (ima ih dvije za levi i dvije za desni mikser). Kad polugice gurneš u donji položaj klapne su otvorene i tad radi grijanje, jer sav protok vazduha idw na radijator (mali hladnjak) a kanali8 prema klapnama za distribuciju i defroster su zatvoreni za hladni zrak. 

Ove polugice koje se vide na slici su od klapni za recirkulaciju, isto ih ima dvije. 

Zupčanici koji se vide su od klapne za distribuciju (sredina, pod) pogoni ih motorić sa žutim konektorom, drugi motorić sa crnim konektorom je defroster i on samo reguliše duvanje prema šajbi. Najdonji motorić, sa bijelim konektorom je levi mikser, on reguliše tperaturu zraka. 

ew1.jpg

 

Znaci, ako skinem skroz motorcic, mocicu tu klapnu da okrenem da duva samo toplo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, tako je, podigni polugice uvis i otvorićeš grijanje a zatvoriti hladni zrak da ulazi direktno u kabinu. Samo moraš nekako fiksirati da poluge ostanu u tom položaju jer mogu prilikom vožnje pasti i zatvoriti grijanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav gospodo!

Imam jedan specifican problem sa digitalnom klimom u mom  autu - Fiat bravo 2007 god. Naime, na vozacevoj strani mi je pukao bio motorcic za regulaciju toplog/hladnog vazduha, i zakovao je bio na samo toplom vazduhu. Elem, kupim ja drugi motorcic, razbucam sve zivo da dodjem do problema,  skinem stari motorcic, postavim drugi, i pre instalacije dam kontakt da proverim da li radi, kad ono gle pravog problema- klima ne staje da napinje motorcic u jednom smeru iako je fiksirana temperatura. Da sam ostavio motorcic, pukla bi opet plastika koja okrece klapnu smera vazduha.. Nakon toga, pri apsolutnoj tisini, primetim dok auto ima kontakt da klima pokusava da uradi nesto non stop, ispusti zvuk, pa stane i tako u krug non stop. Otkacim klimu sa napajanja, zvuk nestane.

Moje pitanje za forum je  da li postoji neko u Srbiji ko se razume u elektroniku digitalne klime da mu je posaljem da je ispita, jer je ocigledno u panelu problem, i to samo na levoj strani tj vozacevoj. Ili ako je vec imao neko slican problem, sta mi je ciniti, bez kupovine drugog panela, jer se retko nalazi u ispravnom stanju.

Unapred hvala i pozdrav iz Nisa!

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A. Stefan

Kao prvo, pozdrav i dobrodoslica na FLCS forum.

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom. Molba da pre otvaranja nove teme pogledas sadrzaj foruma pomocu Search, kako ne bi multiplicirali sadrzaj (a tako ces najbrze i naci odgovor, ne cekajuci da neko ponavlja isto ko zna koliko puta). Forum postoji od 2009. godine i tesko da ces, na ovih preko milion postova i 37.000 tema, konkretno za Bravo pitati nesto sto vec nije do detalja obradjeno ;) . Naravno, za sve dalje nedoumice, tu smo da pomognemo koliko mozemo ovako virtuelno.

31 minutes ago, A. Stefan said:

Imam jedan specifican problem sa digitalnom klimom u mom  autu - Fiat bravo 2007 god

Problem ne da nije specifican ;) , nego je toliko tipican za Bravo/Deltu sa digitalnom klimom, da ljudi neretko pri kupovini namerno i beze od nje iz tog razloga. A ta problematika "vuce" se jos od Stila, kompletna jedinica klimatizacije je maltene identicna, i o tome pisemo deceniju i po unazad na ove 32 strane. Iscitaj malo temu, videces koji su motorici sa potenciometrom za odredjivanje polozaja (koji je cesto u problemu), koji bez njega, kako se resava, imas detaljna objasnjenja, slike, koji su servisi za preporuku (da ne reklamiram bilo koga), itd...

Ljubaznocu kolege, imamo cak i ovaj tutorial za detaljni "pretres" celog sistema motorica klimatizacije:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81025-fiat-nuova-bravo-popravka-motorićaklapni-digitalne-klime/

 

31 minutes ago, A. Stefan said:

Naime, na vozacevoj strani mi je pukao bio motorcic za regulaciju toplog/hladnog vazduha

Pretpostavljam da je pukla samo osovinica koja vezuje motoric i klapnu, tj. ovo:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41104-fiat-stilo-fiat-nuova-bravo-automatska-digitalna-klima/&do=findComment&comment=1671054

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na dobrodoslici! 

Video sam taj tutorial kada sam i sam menjao motorcic (vec sam postavljao temu oko protokomera pa sam bacio oko). Veoma lepo objasnjeno, ali je cela tabla morala da ide.

Ja sam uspeo da pristupim tom jednom problematicnom motorcicu s mesta kod pedale gasa, tj tu sam nekako nasao put da dodjem do njega, iskrivim kicmu o prag, isti iskljucim i prikljucim drugi. 

Ali moj problem nije zamena motorcica, vec cinjenica da i sa drugim motorcicem, panel salje struju sa zeljom za konstantnim okretanjem bas tog plasticnog dela koji se moze 3D printati. :/

Kada sam video da plasticni deo pocinje da krcka od forsiranja, iskljucio sam ga, vezao vezicom klapnu da mi radi samo hladan vazduh i klima, i sklopio delove nazad.

Ajde iscitacu ostalo po forumu, ako neko ima neki razlog za moj problem neka napise. 

Unapred hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav i dobro došao! 

Koliko vidim iz tvog opisa "problema", centrala se ponaša normalno baš onako kako treba. Te zvukove koje čuješ kad daš kontakt je tzv. samprovera klime, centrala šalje napon na svaki motorić i pomera ga do krajnjeg položaja u jednu stranu, zatim vraća u krajnji položaj na drugoj strani i onda ga namješta na zadani položaj tj. onaj koji je bio prije davanja kontakta. 

Drugi"problem" koji si opisao da centrala stalno okreće motorić i to je normalno, ona konstantno šalje napon na motorić i pokušava ga dovesti u njegov krajnji položaj, ako nema osovinicesa graničnikom u motoriću, on će se celo vreme vrteti u jednu stranu. Ako ima graničnik centrala će ga okrenuti do graničnika i pokušavati još 10-ak sekundi da ga okrene dalje, ako ne ide ona će isključiti napon i motorić se prestaje naprezati. Osovinica ako je iole kvalitetna ne bi smjela pući za to vrijeme. Ova radnja nema veze sa senzorima položaja, odnosno potenciometrima već sa jednim drugim postupkom, tzv. "samoučenjem klime" u dijagnostici označen kao: Flap actuators learning test. To je procedura kojom se putem dijagnostike klimi zadaje da pomjera motoriće u krajnji položaj i nako njihovog zaustavljanja odnosno porasta struje kroz motorić klima "pamti" položaj potenciometra i to bilježi kao krajnji položaj, tako isto i za drugu stranu. Bez tog samoučenja klima i pored ispravnog potenciometra neće zaustaviti motorić kod samoprovere jer to me prepoznaje kao krajnji položaj. 

Sve u svemu kod tebe nije problem u centrali, ona radi normalno, samo nije provedeno samoučenje klime. Možeš to ostaviti tako, osovinice ne bi smjele pucati ako su dobre. Ili možeš potraziti dijagnostiku pa odraditi samoučenje klime. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo sa automatskom klimom. Ne ukljucuje se dioda na prekidacu za ukljucivanje kompresora. Nema gasa u sistemu, ali je ranije dioda svetlela. Kada proverim dijagnostikom, spulna na kompresoru se ukljucuje. Relej i osigurac su u redu. Sta mogu jos da pogledam pre majstora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nema gasa u sistemu, odnosno ako je pritisak u sistemu prenizak ili previsok, centrala neće uključiti kompresor da bi se izbjegla oštećenja kompresora.

Za proveru LED dioda, na dijagnostici izaberi opciju "Button LED Command" i videćeš ako je neka dioda u kvaru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno mi je to za kompresor, ali me zanima u kojim slucajevima se dioda ne ukljucuje ako je ispravna? Da li samo kada je prazan sistem ili ima jos nekih mogucnosti? Kod mene se ukljuci samo posle davanja kontakta i ukljucenja dugmeta i odmah se ugasi. Posle toga se ne moze upaliti sve do ponovnog davanja kontakta. U sistemu nema gasa - na ventilu se ne cuje nista. Da li je povezana samo sa ukljucivanjem kompresora ili je vezana i za presostat npr?

Edited by sibonios

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očigledno da dioda signalizira da je kompresor uključen. Ona je povezana sa centralom klime, a signal sa senzora pritiska, vanjske temperature, brzine ventilatora, br. obrtaja motora itd. se šalju u centralu klime. Na osnovu tih podataka ona "odlučuje" da li će uključiti kompresor. 

Ako ti je sistem prazan, svaki pokušaj da pokreneš kompresor ili ustanoviš šta je i zbog čega u kvaru je uzaludan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav. I ja kao i mnogi vozači Fiata Bravo sam imao taj problem sa motorićima, gde mi je jedna strana duvala toplo, jedna hladno. To sam rešio odlaskom kod majstora koji mi je stavio druge motoriće. E sad imam sledeći problem, da ne mogu da namestim temperaturu koju ja želim, nego tipa stavim da duva na 22 stepena a ono toplo u kabini kao da sam odvrnuo na max. Smanjim na recimo 20 ili 19, ono duva maltene skroz hladno. Uopšte nema tog postepenog prelaza, nego ili je jedna situacija ili druga. Šta mi je činiti, ima li nekoga da je imao isti problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je majstor nakon zamene motorića izvršio podešavanje klime, odnosno samoučenje aktuatora(motorića) klapni. 

Ako nije, problem može biti u tome da klima  ne prepoznaje ispravno signale sa senzora aktuatora. 

Druga mogućnost za takvo ponašanje je da je majstor uradio samoučenje klime ali na hladnom ili nedovoljno zagrijanom motoru. Zatim postoji mogućnost i da senzori temperature u samoj klimi ne rade ispravno, mada sumnjam da su svi (ima ih 4) otkazali istovremeno. 

Pokušaj izvršiti reset klime, ako ne pomogne onda je najbolje otići na dijagnostiku da se vidi koje su greške dovele do takvog ponašanja. 

Edited by Cowboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mr_Good

Tema je namenjena problematici automatske klime na Stilu i Bravu.

Prica o zameni osvetljenja na komandama manuelne klime, prebacena je u odgovarajucu temu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/57366-nuova-bravo-zamena-osvetljenja-analogne-klime/&do=findComment&comment=1681908

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravo ljudi

po onome što sam shvatio za popravku, 3 su opcije
goran, stefan zmaj i sale žarkovo

gorana lako mogu da nađem, ali pitanje za stefana - ima li neko novi kontakt od čoveka? na onaj stari broj se ne javlja

u žarkovu skidaju tablu ili mogu kao stefan magijom da zamene to bez kupusanja?

i da li je bilo ko skoro rešavao ovo i kod koga? kod mene levo duva toplo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako neko ima problema sa tim motorićima na Stilu, onda je to u 99% slučajeva upravo taj na levoj strani. 

Ja sam rešavao sam bez ikakvog kupusanja table. Skine se obloga kod nogu, zatim ona crna plastika što štiti cevi od grijanja i motorić je tu. Nije baš "na izvolte" ali može se zameniti uz malo gimnastike. Ako odlučiš sam da radiš, racunaj da će ti trebati ključ 5,5 mm, Italijani iz nekog nepoznatog razloga vole tu dimenziju pa su na klimu pozavrtali masu tih vijaka. Znači može se odraditi u garaži bez većih problema i bez mnogo kupusanja a pogotovo bez skidanja table. Menjao sam i onaj za recirkulaciju bez skidanja table i sa minimalnim kupusanjem bilo čega.

 

Edited by Ivan
Sredjen format i font

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, Cowboy said:

Ako odlučiš sam da radiš

Znači može se odraditi u garaži bez većih problema i bez mnogo kupusanja a pogotovo bez skidanja table

Covek nije napisao koji je model u pitanju, niti mu pise u avataru. Imao sam oba dugo godina, kod Stila je boza i sve je lako pristupacno. Ali ako je Bravo u pitanju, model je po prilicno pitanja ojacan i ususkan, tako da preko celog modula klime ide metalni oklop koji je veliki problem za pristup motoricima. Bukvalno jedva da se zavuce bilo sta od alata, a kamoli da se radi i menja. Tako da procedura iznad nece ici tako lako ako je Bravo u pitanju.

Navodno je ovaj momak kod Zmaja taj levi mikser mogao da menja bez rasturanja bilo cega. Ne znam kakvom magijom :) , cena samo ruku je za sve sem motorica recirkulacije bila 3.000 din po komadu.

Evo jos jednom kako to izgleda na Bravu. I kako su pojedini morali da seku (ako ne skidaju tablu), da bi uopste mogli samo da pridju. Levi mikser za temperaturu (donji od tri motorica sa vozacke strane) je u pitanju. A ovaj je jos i banja, u poredjenju sa onim ostalima iznad sa te strane (chest/feet motoric i defroster):

 

d1.thumb.png.0b288da527be33c21438abac114ab485.png d2.thumb.png.f7a45fab515ae0937931134dbcc9fb62.png

 

A sve se moze videti u ovom videu koji je i ranije kacen:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da u pravu si, nije napisao koji je model auta u pitanju, ako je Bravo onda je to već problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene samo zivo zanima kako uspeju da pristupe bilo cemu sa te leve strane na Bravu a da nista ne cacnu :) .

Jer sam se licno zavlacio i gledao, mozda sa necim i uspes da pridjes i odsrafis - ali mesta maltene nema za bilo kakav dalji rad, zamenu, vracanje srafova, da ne pricam sto se sve radi na slepo...

Bas je kao u du*etu u poredjenju sa Stilom i voleo bih da vidim kojom magijom je taj momak kod Zmaja to uspevao, a da nista ne sece ili demontira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam deltu naravno, samo što komplikovanije i teže ako mogu da ga zavuku da ništa ne može da se lako uradi

nisam vičan popravkama bilo koje vrste, tako da moram da nađem nekoga da mi to sredi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isticah celu temu, sve je jasno ali opet i nije da li moze neko da napise sta sve treba sa brojem dela za kompletnu reparaciju, znaci da skinem tablu i repariram 4 motorcica i peti za recirkulaciju treba:

-1 set za reparaciju iz Bogunovica (ili treba 2 i koji je broj dela)

- poluga za klapnu recirkulacije ili ima samo ceo motor (broj dela)

- potenciometri (broj dela, koliko ih treba, da li su svi isti?)

- kad se sve vrati, da li postoji mogucnost nekog zajeba pri montazi ili ne moze da se pogresi sa polozajima osovina

- I na kraju da li je dovoljno stisnuti auto i mono da se klima sama nasteluje ili mora dijagnostika, da li sme klima da se upali pre stelovanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji je broj dela ne znam na pamet, ali isti su sva četiri motorića, osim onog za recirkulaciju, takvibsu i na Škodi, Golfu, Audiju, Alfi itd. Bosch ili Denso. Ako menjaš motoriće ne trebaju ti potenciometri, ako menjaš potenciometre onda se mora motorić otvoriti jer je potenciometar unutra na osovini. 

 

Prilikom montaže novih motorića ne možeš pogrešiti, postoji samo jedan način da sve sklopiš nazad, svaka osovinica ima zadebljanje ili proširenje na jednom kraju tako da postoji samo jedan način da to sjedne nazad. 

 

Nakon zamene trebaće ti dijagnostika, pre svega da obrišeš greške pa onda da se provede samoučenje klime. Na taj način centrala uči krajnje položaje motorića i podešava ih prema vrednosti otpora na  potenciometrima (oni su senzori položaja klapni) 

Kad sve zameniš i spojiš konektore klima će svejedno pomerati motoriće zbog samoprovere čim daš kontakt. 

Ali ako ćeš to raditi kod majstora onda će on po završenoj zameni uraditi sva potrebma podešavanja putem dijagnostike, bar bi trebao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci jedan set za reparaciju je dovoljan za 4 motorcica? 

A za recirkulaciju ne postoji samo poluga, nego moram ceo motorcic?

Novi su skupi generalno, gledam na ebay 75 funti x 4, a polovni su isti kao i moji, tako da bih da ih otvorim i zamenim potenciometre, ali koje da kupim i gde, mehanicki se dobro snalazim ali elektronika mi je strana, vidim neku pricu oko potenciometra da se postavi poluga da otpor bude na sredini, to mi nije jasno ako centrala svakako sama steluje i uci polozaje.

Planirao sam da pribavim sve sto mi je potrebno pa lepo jedan vikend da raskupusam sve i sredim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...