Jump to content
FAS Goran
gilles

Fiat Stilo / Fiat Nuova Bravo - automatska (digitalna) klima

Recommended Posts

@Macvanin lakše je uraditi veliki servis ili zameniti set kvačila sa zamajcem nego skinuti i vratiti tablu kako treba da to ne škripuće.

Eno imaš kod @Mijailović P. na temi ili u diy sekciji kako je čovek kod sebe radio. I koliko traje za prvi put i kakvi sve šrafcigeri i bitovi trebaju.

Veruj mi, cena je korektna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa radio sam to na mom Stilu, cini mi se 2016-te, i nije me izaslo ni priblizno toliko. Valjda godinama treba da bude jeftinije, pogotovo sto je to vec poznat problem i ljudi koji to rade, rade to skoro zmureci(ne bukvalno).

Ne znam, mozda i gresim, ali po meni je to previse.

Edited by Macvanin

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nije logično da ruke pojeftine. Čak su poskupele i za sve u skladu sa poskupljenjem svega. 

Žmureći rade i servise i kvačila, zamenu kočnica, trapa... A koliko sam primetio u mom okruženju cene svega toga su otišle bar 30% gore. 

Drugo, ovo jeste poznat problem a automobila sa tim problemom je sada i više jer nije samo Stilo već i bravo i delta. A svugde se čeka po barem 2 nedelje da se reše ove klapne. I logično ponuda/potražnja formira cenu. 

Nemoj misliti da branim nekog, jbg i meni je bilo puno kad sam plaćao ali kad se preračuna da jednom čoveku treba 4-5 h da uradi ovaj posao pa računaj radni sat servisa od 20 eur + pipav posao...

Ne znam, i ja sam bio zatečen cenom ali na 2 mesta je slična tako da mislim da je to otprilike to. 

Ne bih smeo nekom manje iskusnom da dam da mi radi i nešto ne vrati kako treba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slobodno probajte samo da pridjete motoricima i klapnama :), a na Bravu/Delti je jos zaguljenije nego na Stilu. Imaju onu budzu metala sa leve strane kucista klime. Volim da odradim sve sto mogu sam, ali ovo je bar meni patnja. Dok se ne skine tabla, a i to je posao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem uglavnom i prave motorici, tacnije njihovi dotrajali potenciometri. Koji daju pogresnu informaciju o poziciji klapne, motor nastavlja da potiskuje i na kraju puca najosetljiviji deo - bela osovina koja vezuje motor i klapnu. Redje je problem u samom elektromotoru ili klapnama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, znam sve to, detaljno je sve prouceno :) 

 

Da ne bih coveku jos vise zatrpavao temu, necu vise ovde pisati, ali posto dobro znam koliko kosta taj motoric za Stila i Brava(u Sapcu), i sredjivanje sa novom belom osovinom, cena od 50e je za mene licno preterivanje. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi, ako bih gledao tako - i osovinu mogu da napravim dzabe kod drugara u 3D stampi, imas vec gotovih modela po netu, samo da preuzmes. Ne treba mi uopste onaj set za reparaciju, koji je oko 2 soma kod ovlascenih.

Takodje, mozes da kupis potenciometar motora za par desetina dindzi u prodavnici elektronskih komponenti. Znaci, maltene dzabe imas stavke koje najcesce odlaze.

Ali je, bar na ovim novijim modelima, bas zaje*ancija prici vecini od 5 motora i (de)montirati ih, tu je glavni problem i cena. A rade od 3000 din po motoru, do 20 evrica sat, plus materijal. Rekoh vec, sve sto mogu na autu, pre svega volim da uradim sam, ali je ovo bas zaje*ancija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Macvanin said:

Pa radio sam to na mom Stilu, cini mi se 2016-te, i nije me izaslo ni priblizno toliko. Valjda godinama treba da bude jeftinije, pogotovo sto je to vec poznat problem i ljudi koji to rade, rade to skoro zmureci(ne bukvalno).

Ne znam, mozda i gresim, ali po meni je to previse.

 

Ne grešiš, pošto sam ja plaćao i meni je previše, al' sve dok onih koji znaju i hoće to da rade ima malo a vozila sa problemom mnogo (sve više i više), neće da može za manje para...

 

Ja ovde u stvari nisam ni platio popravku već luksuz da sedim par sati sa kumom u restoranu + poverenje da je problem sigurno i kvalitetno rešen.

 

Opet kažem, kupio sam i ja pre X-Y meseci set za reparaciju ali nikako da nađem vremena, volje, i drugara koji hoće da pomogne i ima sav potreban alat i know-how da to bude dobro. A zilion puta do sada sam se zaheb'o i počeo da radim nešto što je na pola posla postalo noćna mora zbog neznanja, nemanja prakse i adekvatnog alata. 

 

 

 

11 hours ago, Mijailović P. said:

Ja samo mogu reći da sam izuzetno konkurentan/kurentan! :whistle:

 

Ja bi jako voleo da sam došao kod tebe.

Em si bliže, em si kolega. Al' jbg, nisam se setio da pitam bi li ti radio drugima za adekvatnu novčanu nadoknadu  :blushing:

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Macvanin said:

Da, znam sve to, detaljno je sve prouceno :) 

 

Da ne bih coveku jos vise zatrpavao temu, necu vise ovde pisati, ali posto dobro znam koliko kosta taj motoric za Stila i Brava(u Sapcu), i sredjivanje sa novom belom osovinom, cena od 50e je za mene licno preterivanje. 

 

Koliko znam tipa 30 eur su polovni motorići u Šapcu/Inđiji, novi su 50. 

Nekako za svu tu zajebanciju oko zamene ne bih stavljao polovne jer ne znam koliko će trajati. Svaka elektronska komponenta ima svoj vek trajanja a polovna je opet donekle potrošena, koliko niko ne zna.

 

@PremieRacing izvini za off, prebaciće admir Mića gde treba

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je Sale bio preskup kada sam se raspitpivao. Oni menjaju cele motorice a kod Gorana sam zamenio osovinice na 3 motorica za 8000 din sto je ispalo odlicno, naravno bez skidanja table. Ako se dobro secam tabla ide napolje jedino za onaj motoric sto je za recirkulaciju, meni je srecom ostaao otvoren pa ga nisam dirao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Sad samo nagađam, ali izgleda da kod mene nisu bile osovinice uopšte u problemu... Imali su set za reparaciju na raspolaganju ali ništa nisu iskoristili. 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili su iskoristili svoje pa naplatili ili potenciometri na motoricima, 99% nema sta drugo.

Spojicu ovo sa tehnickom temom o problemima sa digitalnom klimom na Stilu/Bravu, da ne offujemo coveku predstavljanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari.

Sada sam zbunjen.Da li Sale u Žarkovu rešava problem sa skidanjem ili bez skidanja table?

Kod koga bi pre otišli...kod Saleta ili Stefana???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lepo rekoh da Mijailovic komotno moze da otvori sopstvenu temu u Clanskim pogodnostima :D .

I polako, svakog vikenda bi imao FLCS skup u dvoristu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

Giulietta ima isti sistem kao Bravo i Delta, pa imam par pitanja za vas koji vozite neke od ova tri automobila.

 

Na selektoru cirkulacije vazduha imam tri pozicije koje mogu nezavisno da uključim, dole za noge, napred za otvore prema telu i gore za stakla. Primetio sam da ventilacija duva na stakla, dakle gore, čak i kada podesim da duva samo na noge. A to nije slučaj kada namestim da duva napred, onda ne "curi" nigde više.

Dobio sam na dva mesta različite odgovore, na jednom mi kažu da to ne treba tako, a na drugom da je to stvar dizajna.

Problem nastaje zimi jer topao vazduh ide po celoj kabini naviše prirodno, i ako podesim da je grejanje dole na nogama onda malo toplog vazduha curi i gore na stakla što čini da mozak prokuvava a noge se smrzavaju. Ovo može biti stvar dizajna jer je logično da zimi rade donji otvori kako bi se ceo automobil ravnomerno zagrevao, ali da zbog zimskih uslova i stakla dobiju malo cirkulacije vazduha kako se ne bi maglila.

Nažalost u praksi nije baš savršeno rešenje. To se na 146, 156 i 159 nije dešavalo.

 

Je li ovo stvar dizajna ili kod mene nešto ne zaptiva dobro? Bojim se nijedan mi se odgovor neće dopasti. :)

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da su motorici (akutatori) neki otisli ili imaju bag ili je osovinica na njima crkla jer su osovone od plastike. Oni se menjaju, a deo porucis od ovlascenog, dok je postupak menjanja razbucavanje table. 

 

Ako pricas o recirkulaciji vazduha, postoji klapna za recirkulaciju gde riknjava motorcic, nezavisno da li je manuelna ili digitalna klima. Ako je to otislo i zelis bas da zamenis - smatraj da raskupusas celu tablu da dodjes do toga. A ako hoces da ti ne magli zimi soferka, mozes samo rukom da je podesis u otvoren polozaj (otvoren dovod svezeg vazduha spolja) i to je jedno od resenja bez da rasklapas celu tablu. 

 

Stvar dizajna nije, to je problem u sistemu jer je neki deo crkao/blokirao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je dvozonska automatska klima? Ili ona obicna, 'manuelna'? Da li se isto desava i sa hladnim vazduhom, dok radi klima, ili samo toplo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

Dvozonska je klima, automatska. Preko leta kad radi klima uvek je smer ka napred pa to ne igra nikakvu ulogu, ali kad sam testirao i sa uključenom klimom uvek malo vazduha prolazi i na gornje otvore ka staklima kada se podesi položaj da duva u noge. To nije mnogo, daleko manje nego kad uključim dole plus gore, ali ipak se oseti kad ceo topao vazzduh u kabini krene da se diže na gore prirodno.

Kod tebe se to ne dešava?

 

@ISV_01

U suštini sve radi normalno, recirkulacija, aktuatori, sve zatvara i otvara, nigde ne curi osim eto u tom položaju. Znam ja šta podrazumeva ceo taj poduhvat, zato i rekoh da mi se nijedan od odgovora neće dopasti. :)

Skidanje cele table zbog ovoga je isključeno jer nije ništa kritično, šta više biće da ćemo da je rasturimo i da će da se pokaže kao stvar dizajna, bar kod nekog broja automobila koji su izašli sa trake (namerno ili nenamerno).  :D

 

Postoji još jedna veoma nelogična stvar, a to je otvor za ventilaciju kod nogu za vozača. Peraja na tom otvoru usmeravaju vazduh ka napred i gore, dakle totalno suprotno od nogu ka tapaciru i tabli. Kod suvozača je to onako kako treba, ka nazad i dole upravo ka nogama. Ovo sam rešio tako što sam isekao peraja i zalepio ih u pravom smeru, to je sada rešeno. ali fascinantno je da je ovo neko osmislio i još fascinantnije da se niko, nikada i nigde nije požalio online. 
Taj donji ventilacioni otvor i ovo curenje gore malo stvara zimi situaciju da mozak proključa i noge se smrznu nevezano za temeraturu koja se podesi. :)

Edited by alfaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan taman sam otkucao odgovor i ti prebaci temu :rant:

 

 

Mozda je sama klapna otisla. Koliko sam se malo igrao sa tim, te klapne imaju gumu po obodu radi boljeg dihtovanja i ta guma je nekoliko mm debela. Ukoliko je propala guma, nema dihtovanja vec "curi" vazduh gde ima prostora. 

 

Nisam primetio kod sebe opisano ponasanje, mada retko stavim da mi duva samo u noge (eventualno zimi). Provericu danas ako se setim kako bi iskljucili italijansku ingenioznost na delu cisto da otklonimo sumnju da je u pitanju takav dizajn. Mada stvarno to nije ocekivano ponasanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alfaholic

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o digitalnoj klimi na Nuova Bravo (tj. Stilu i Delti).

Sto se tice oba novija modela, resenje su (sa svim svojim bubicama) preuzeli jos sa Stila. Sa suvozacke strane modula klime postoje okacena 3 motorica. Najvisi regulise iskljucivo prolaz vazduha ka soferci, srednji koji regulise izduvavanje na srednje difuzore/noge zajedno (pomocu potenciometra za polozaj), kao i donji mixer motoric za temperaturu. Klapnu recirkulacije i motorice sa desne strane ne pominjem.

Sto znaci da ta klapna za tablu moze da bude zatvorena ili otvorena. Bar kod mene kada je zatvorena, nema izduvavanja na soferku, koliko sam primetio. Mada kod mene i leti i zimi stoji otvorena, tj. vazduh uvek obavezno ide na soferku. Ostale pozicije kombinujem.

Ono sto mozes sam da uradis je da dijagnostikom odradis kalibraciju kompletnog klima uredjaja, kako bi aktuatori ponovo "naucili" svoje polozaje. Takodje, ako postoji neka greska, vrlo lako ces je ocitati za svaki aktuator. Pa na osnovu toga "delaj" i odlucuj sta dalje :) .

@andreja.micovic

Pos'o je takav, ni ja ga ne volim :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Abarth

Ovo je vrlo interesantna informacija, da klapna može da bude ili otvorena ili zatvorena. Jer u tom smislu kad je smer namešten da vazduh ide napred ka putnicima ona savršeno dihtuje, kad je otvorena onda je otvorena skroz i to se oseti, a samo kad je smer vazduha ka nogama aona pušta veoma malo vazduha i na stakla. Najbolje se primeti kad se stavi temperatura na MAX i onda se stavi smer samo na dole, tada se oseti da malo duva i gore, eto to može biti test.

Dijagnostika ne kaže ništa, sve u redu. Uradio sam rekalibraciju u startu misleći da je to u pitanju, ali i dalje je sve isto.

 

@andreja.micovic

Pa to, zimi. Ovih dana je bilo hladno noću a ja sam neke noći provodio napolju i smrzao sam se kao u februaru, uključim grejanje i primetim ovo a sećam se još od proletos da je bilo tako.

Auto je 2017. pa je nešto rano da gume i dihtunzi tako brzo popuste, osim ako neki Sergio nije malo pogrešno dotegao šrafove dok je montirao klapne. :)

 

Mi smo svi vrlo subjektivni ja sam toga svestan i kad na nešto naviknemo logika ne pomaže mnogo, pa tako je možda moguće da je i na 159 bilo slično ali je auto veći, ceo sistem malo drugačiji i da ja to nisam primećivao, mada se sećam da su stakla maglila kad pada kiša, a ovde na G se to ne dešava jer uvek malo cirkuliše.

Ako vam nije problem stavite temperaturu na max i malo jači ventilator, smer samo na noge pa da vidimo da li i kod vas radi tako. Moguće da normalni ljudi to ne primećuju, jer je realno malo.

 

Edited by alfaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...