Jump to content
FAS Goran
gilles

Fiat Stilo / Fiat Nuova Bravo - automatska (digitalna) klima

Recommended Posts

na stilu jtd dig klima kad upalim auto i stavim na max grejanje  cuje se klikanje iza panela klime i vidi se vizuelno.da treperi svetlo displeja.da li se to pali grejac vode.? ili sta? i u toku voznje ako drzim na max da li tada radi taj grejac  ili moram da skinema na 32 stepena. da on prestane da radi (ako me je i ko razumeo )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je bio u samom ventiltoru kabine, majstor(verujem mu) je rekao da je nesto uradio ali da je pitanje vremena kada će se opet pokvariti i da treba taj ventilator zameniti. trenutno mi je bitno da radi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prc izgleda nije ni toliko izdržao, jutros opet ne radi, tako da ipak moram menjati taj ventilator kabine... Znam da su motorići isti kao na stilu pa pretpostavljam da je i taj ventilator isti za digitalnu klimu kao za stila?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moze neko da mi potvrdi da li je isti ventilator kabine kao kod stila? Da li ima razlike kod varijanti samog modela ili sve dig klime imaju isti taj ventilator? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari imam stila sa digitalnom klimom pa me zanima kad ukljucim klimu i kliknem na onoj pahuljici gde se ukljucuje klima ona se vise se ne pojavljuje na displeju. Cini mi se da se pre pojavljivala sad od kad je pocelo ovo hladno veeme nema je. Inace namestim temperaturu na 25 C. I kad smanjim isto je.Sta to moze da bude? Hvala..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispod 6 ili 8 stepeni ne pali kompresor klime, zato je nema pahuljica. Cim temperatura poraste, pahuljica ce se vratiti. :)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompresor na Stilu se ne pali ispod 4C spoljne temperature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa motorom za smer duvanja u soferku. Skinem ga danas, usput nagnjecim dva-tri rebra i vidim da je pukla ona osovinica na motoru. Rastavim motor, ocistim potenciometar, spakujem nazad. Pre montiranja osovinice nakacim ga na auto da bih utvrdio pocetni i krajnji polozaj da mi ne bi opet izlomio osovinicu i vidim da mi se konstantno vrti u krug. Znaci ne ide donekle pa stane vec se stalno okrece. Probao sam da ga zaustavim srafcigerom (da simuliram krajnji polozaj), ali motor ne staje. Izmeren potenciometar unimerom i radi, okretanjem povecava otpor od neki 100 oma do 5k. Greske koje sam iscitao su B1901, B1902. Sad ova B1901 je slab motor feedback, pa ne znam sta mi raditi. Da li treba veca sila da zaustavi motor, da li je motor ipak otisao ili imam neki problem sa body kompom pa ako stavim drugu osovinicu ili drugi motor polomice i njega?

Inace imam i cuvenu B1921 gresku, ali mislim da ce ona sacekati prolece i B1927 - pollution sensor. Za ovu poslednju da li neko ima neki savet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ga fiksirao. Izgleda kao na ovoj slici. Nakacio sam dzek od struje i dao kontakt da bih odredio koji mu je krajnji polozaj pa da onda fiksiram ovaj beli deo. Znaci nista ne proklizava, samo se konstantno okrece i nece da stane.

Mislio sam da kad nakacim dzek, dam kontakt i pritisnem dugme za duvanje u soferku i motor izvrti do nekle i stane i to je krajnji otvoren polozaj, a onda isklucim duvanje u soferku i to je zatvoreni polozaj. Oznacim te polozaje i onda fiksiram ovaj beli deo iznad motora.

DSCI0001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mora da se okreće stalno kada nema šta da ga zaustavi. Ta "peraja" na belom delu koji se odlomio kada dođu u krajnu položaj zapnu za to crno ispupčenje polukružno na telu motorića i to ga zaustavi. 

 

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha. Mislio sam da radi drugacije. Cemu onda potenciometar ako je motor stalno pod naponom i samo se fizicki blokira? Znam da ovaj gore za recirkulaciju radi po tom sistemu, a da ovi dole rade po principu da body meri otpor i na osnovu toga iskljucuje dovod struje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato što taj nema među položaj već "otvoreno-zatvoreno' i cenim da kada zbog zaustavljanja poluge registruje povećan otpor odnosno struju prekida napajanje. 

Ovo ja onako laički ako grešim neka me neko ispravi. 

 

Svakako kada budeš spajao otkinuti deo sa delom koji je ostao na motoru napravi princip kajle van centra osovine jer će u protivnom lepljenje/šrafljenje biti uzaludno. Proklizaće vrlo brzo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam u pravu, preko potenciometra motor salje signal kontrolnoj jedinici M70 u kom je polozaju i kad dodje u neki od krajnjih polozaja prekida struju na motoru. Mehanicko zaustavljanje, t.j. blokiranje motora sluzi samo u slucaju da kontrolna jedinica nije uspela da ocita polozaj pa nastavi da okrece motor. U tim slucajevima dolazi do onog zvuka krcanja i naposletku do lomljenja onog belog dela koji otvara i zatvara klapne. Problem uglavnom predstavlja prljavstina u potenciometru gde dolazi do loseg kontakta.

Ja sam se danas malo zezao sa ovim mojim motorcicem za klapnu za usmeravanje ka soferci. Radi se o Denso actuatoru pa je unutra malo drugaciji od Bosch-ovih. Posto nisam uspeo da ga ocistim, resio sam da ga rastavim. Dole na slikama ce te videti kako to sve izgleda i koliko je prljavo. Ocistio sam ga lagano medicinskim benzinom i malo dodatno iskrivio kontakte na klizacu. Problem je sto potenciometar bas i nije predvidjen za rastavljanje pa se osteti onaj plasticni venac koji bi trebao da drzi klizac na potenciometru. Da bih obezbedio naleganje dodao sam malu oprugu na vrhu koja bi trebala da pritiska klizac. Testirao sam radnu verziju, polusklopljen i sve radi kako treba, ali zbog ove dosadne kise i sada vec mraka nisam stigao da ga montiram. Javljam rezultate posle montaze.

 

IMG_20171212_114104.jpgIMG_20171212_114220.jpg

IMG_20171213_124025.jpgIMG_20171213_124036.jpgIMG_20171213_140258.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Bravo digitalna klima :

 

na ekranu mi stoji "auto" i menja smerove duvanja kako on hoce. Kako to da iskljucim? 

Na Stilu sam to iskljucivao menjanjem smerova duvanja i ostane tako, dok kod Brava kada i rucno promenim, on pri sledecem paljenju auta i dalje sam menja smer..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni na Stilu od kad je zahladnelo svako paljenje duva samo gore, nakon par min prebaci na druge dve pozicije, isto stoji "auto" upaljen. Kod tebe sama šeta ili je isto ovako?

Sent from my 3310

Share this post


Link to post
Share on other sites

isto tako samo sto sam na Stilu mogao i to "auto" da ugasim i onda ne menja polozaje dok na Bravu ne mogu to da ugasim..

 

Problem je sto kad okrene na soferku duva mi direktno u glavu <_< a svaki dan da drndam usmeravanje duvanja ima da rikne brzo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Lanciu Deltu sa automatskom klimom. Grejanje duva samo u šoferku i ne reaguje na dugmiće za prebacivanje na grudi i noge. Ugasim duvanje na šoferku a on i dalje samo tu duva. Kad uključim kilmu sa hlađenjem sve radi normalno.

Da li je moguće da ima posebne motore za regulisanje klapni kad je na grejanju ili hlađenju? Logično bi mi bilo da isti motor otvara i zatvara klapne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naime posto mi je digitalna klima crkla nju sam resio itd,ali od tada imam problem da dok se vozi auto preko 130 dole po nogama duva leden vazduh,naravno koji sad po ovoj zimi uvlaci spolja.Cini mi se da je dobro sto duva sa obe strane jer kontam da ima neka klapna koja moze da se spusti.Napominjem da taj hladan vazduh uopste ne dolazi iz ventilacije nego sa strane.Jer ja uporedo pustim grejanje za noge i to normalno radi besprekorno,al ulazi i hladan vazduh pored toga.Isto tako sam primetio da je u fioci ladno kao u frizideru.Mislim da je povezano sve.Ako je neko imao slican problem slusam vas :)
I opet Hvala unapred :D

 

 

Edited by Ivan
Spojeno sa postojecom temom

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mijat1989bravo

Pitanje je spojeno sa postojecom temom o digitalnoj klimi na modelima Nuova Bravo i Stilo.

Sta je prethodno radjeno/popravljano na klimi? Kako hladan vazduh dolazi "sa strane", opisi malo detaljnije posto dole imas "duvaljke" sa strane, za vozaca i suvozaca. U kom polozaju su komande za usmeravanje tada i je li iskljucena recirkulacija?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TL; DR;

 

Digitalna dvozonska klima (Denso Bizona) je povezana na CAN magistralu i ima preprogramirane dijagnosticke rutine koje redom pozivate dok ne utvrdite sta tacno nije kako treba. Svaki aktuator, taster, ventilator i senzor (cak i simboli na displeju) moze ponaosob da se testira, tako da nemorate razvaljivati celu instrument tablu da bi proverili da li vam svi aktuatori (klapne) rade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne mogu upaliti ni klimu ni ventilaciju ne puse a ekran radi normalno? Sta moze biti i ima li neki osigurac da se provjeri

 

 

Edited by Ivan
Spoejno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Staras

Nepotrebno otvorena tema je spojena sa postojecom (pre otvaranja nove teme, proveriti postojeci sadrzaj pomocu Search).

Ako dobro razumem, problem je sa ventilatorom (pisali smo i o tome)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijenjam osigurac f31 i radi ali i izbija stalno pa sto li?

 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...