snebojsa 55 Posted December 3, 2016 Au bre, nit manje nit tamnije slike, nista se ne vidi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted December 9, 2016 Gde su uzeo ove fitinge? Crevo imam Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 55 Posted December 9, 2016 Koliko sam shvatio napravio ih je kod strugara. Ne bi bilo loše kad bi mogli nekako da ih nabavimo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
puntara 26 Posted December 10, 2016 (edited) On 12/9/2016 at 1:43 PM, Punto Abarth said: Gde su uzeo ove fitinge? Crevo imam Sisicu za luftiranje mozete dobiti kod bilo kog automehanicara da li sa nekog kocionog cilindra ili sa cilindra kvacila a sa njom posle pravac strugar da od OK 17 ili 19 mesinga napravi ostalo.Ona zaptivna gumica moze se prebaciti sa onog fabrickog plasticnog srafica dok se luftira pa posle da se vrati ili opet pravac neki automehanicar po gumicu Imas PP Edited December 10, 2016 by puntara Quote Share this post Link to post Share on other sites
jocifer93 1 Posted November 3, 2017 Zdravo. Jel mozete da mi kazete sa koje strane se nalazi slavina za ozracivanje na hladnjaku. Ili sam retarardiran da ne umem da nadjem ili je nema? Hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 55 Posted November 4, 2017 Ne znam da li je kod tebe tako ali kod mene na Puntu dvojci je ovakav hladnjak Ovo je pogled kao iz motornog prostora, znaci kad stojis ispred auta bice suprotno, cep za dolivanje ti je sa leve strane a suprotno od njega na drugom cosku je leptiric za odzracivanje, zaokruzeno crveno na slici. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Đole 0 Posted September 15, 2018 Pozdrav svima. Danas sam menjao antifriz na puntu, ispustio stari, malo odvrnuo te šrafiće na hladnjaku i kod motora, sipao novi antifriz malo istiskao crevo zavrnuo, upalio auto da radi u leru, čekao da se ugreje malo pa ga provozao. Kada se zagrejao skroz došao je do dve crte ispod pola, a tako je bilo i sa starom tečnošću. "Šklobotanja" nema! Samo mi je čudno što i dalje pokazuje isto. Možda je to normalno?! A kada sam odvrnuo čep na hladnjaku kao da je bio pod pritiskom, kao kad se otvori flaša izmućkane kisele vode. Malo se i dimilo odatle, pritom je sve bilo vrelo. Mene interesuje da li je to sve "normalno"?! Hvala! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7482 Posted September 15, 2018 Temperatura ti i nema neke veze sa tim sto je nov antifriz unutra. To sto je imao malo pritiska kada je vruc sistem je normalno a i normalno je da tada ne otvaras cep jer mozes da se povredis . Sistem nisi ozracio bas pravilno ali ako je temp normalna, ne varira onda je sve ok verovatnoПослато са SM-J330F уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 55 Posted September 15, 2018 Mislim da nije normalno sto je dosao do dve crtice ispod pola kada je zagrejan, treba da bude na pola ako je sve uredu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Đole 0 Posted September 15, 2018 Hvala. Pratiću da li se situacija menja, za sad je ok. Možda probam da malke odvrnem te "slavinice" i dospem još anitfriza da protera vazduh ako je zaostao. Moguće da je negde ostalo malo vazduha jer mislim da sam malko više odvrnuo te "slavinice" prilikom sipanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
adrianemanuel 0 Posted January 9, 2019 (edited) Gde je vijak/otvor za odzračivanje mašine na mom Punto 55 S 1.1 benzinac iz 1996? ne mogu da ga nađem - mlad i neiskusan. Edited January 10, 2019 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 558 Posted January 9, 2019 Treba da ima jedan odmah blizu požarnog zida, tj iza motora, i jedan je na samom hladnjaku. Prvo se odzračuje taj dalji i na višoj tački, pa onda onaj bliže, na hladnjaku, na nižoj tački. #pripremiti antifriz za dolivanje #Bitno je da radna temp bude na optimimalnoj visini, tj na pola. Ne sećam se da li Punto kec ima pokazivač temperature. Ako nema, 15ak min vožnje i sigurno je motor na radnoj temperaturi. #motor sve vreme radi na leru #Otvoriti grejanje na MAX. #Otvoriti čep ne expanzionoj posudi (posuda u koju se sipa antifriz) #otvoriti ventil (tj šraf) za odzračivanje koji je na višoj tački. Čekati da krene neprekidni mlaz antifriza bez mehurića. Potom zatvoriti čep/zavrnuti šraf Ako je nivo antifriza u expanzionoj posudi spao, znači da je bilo vazduha u sistemu i da je antifriz potisnuo taj vazduh kroz otvoreni ventil. Doliti antifriz. Ne preterivati već neka ga ima izmedju MIN i MAX. #odvrnuti šraf za odzračivanje na samom hladnjaku. Najčešće je u desnom gornjem uglu. Najčešće je od plastike i ima ušicu da može rukom da se odvija. Ne siliti sa odvrtanjem jer može pući. Dakle lagano. #kad i na tom mestu krene neprekidni mlaz tečnosti-zavrnuti čep/šraf #opet proveriti nivo u ekspanzionoj posudi i doliti po potrebi antifriz. #vratiti čep na posudu. #imati na umu da nivo antifriza varira u posudi i da nije strašno ako ne dostiže MAX u svakom trenutku. Dakle, ne gađati da je uvek na MAX. Ionako kod ispravnog sistema višak antifriza pritisak izbaci kroz čep. Eto, ovako sam na Puntu mk2 1.2 16v ja radio. Princip je garant isti za 90 % auta. 2 neshaoct and MarioSenta reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
adrianemanuel 0 Posted January 10, 2019 wow! odlično - hvala ti puno! @gile smederevo imaš li ili ima li tko: tako napisano za celi postupak vađenja tekućine, ispiranja sistema, nalevanja novog antifriza? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 558 Posted January 10, 2019 Pa jedino opet da napišem na isti način Ma prosto je, ali treba imati kanal ili dizalicu da bi se pristupilo lakše mestu gde se završava ekspanziona posuda i počinje crevo koje ide ka motoru. Ako ipak možeš nekako da pridješ i odrvneš šelnu i otkačiš crevo onda je procedura sledeća: #radna temperatura na optimum #grejanje na MAX #skinuti crevo na opisanom mestu(ugasiti motor pre toga ) # odvrnuti čepove-sva 3:na eks.posudi i 2 "odzračiona" čepa/šrafa. #kad sav antifriz iscuri/ocedi, uzeti crevo/šlauf i naći način da se spoji na mesto gde je odzračioni šraf na hladnjaku. Obično one prskalice/pištolji nalegnu taman #ispirati dok ne krene čista voda s druge strane-tamo gde je skinuto crevo sa wxp. Posude. #napomena- realno bi trebalo sve vratiti kako je i onda puniti sistem sa strane hladnjaka, da voda stigne svuda i pokupi sve,ali može i ovako. Takodje, ima tečnosti za čišćenje koje se uliju u antifriz, motor radi 10ak-15 min, pa se onda ispere sistem. Može se i da tim probati, tj ubaciti u proces. #dakle, kad imate osećaj da je isprano, sačekati da se višak vode ocedi. Obično brzo bude #vratiti crevo na exp.posudu. proveriti spoj da duhtuje #šrafove za odzračivanje ostaviti malo navrnute #nalivati antifriz i pratiti kad krene da curi na višoj tački. Zavrnuti taj šaf. #nalivati dalje i pratiti šraf na hladnjaku. Zavrnuti kad krene čist mlaz #startovati motor #deo tečnosti će pumpa pogurati dalje u sistem #doliti malo antifriza #otvoriti oba šrafa/ motor i dalje radi u mestu #ako je nivo opet opao-doliti antifriz #dakle, kapira se princip da se radi odzračivanje sistema u ovom trenutku čiju proceduru imate gore opisanu. Eto, opet kažem, možda se neke stvari budu malo razlikovale od vašeg auta, ali je princip isti. Po završetku, pregledati spojeve creva za svaki slučaj i nikako ne siliti plastične šrafove za odzračivanje. Ako se posle obavljenog posla čuje u kabini klokotanje vode u sistemu-odzračiti kako treba i postupno. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 16033 Posted January 10, 2019 A moze i ovako : Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 558 Posted January 10, 2019 To je zastareo udžbenik.... 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MarioSenta 0 Posted March 27, 2019 On 22.11.2011. at 11:10 PM, oktopod said: 1. ugašen auto, skineš čep hladnjaka, odviješ malko obe slavine, doliješ tečnost do MAX, krene da izlazi na slavinama, zatvoriš zadnju pa ako izlazi i dalje iz prednje onda i nju, ako ne izlazi dodaš još tečnosti pa je zavrneš kad krene tečnost. Oba puta da ide samo tečnost bez mehurića vaduha. 2. upaljen auto, radna temperatura, skineš čep hladnjaka, odviješ obe slavine malko, kad krene da curi bez mehurića zavrneš zadnju, kad krene da curi bez vazduha na prednjoj zavrneš i nju. Pod 1 ili pod 2 ili jedno pa ako ne uspe onda i drugo. Oba puta prati nivo tečnosti da je do MAX. Oba puta prvo zadnju pa prednju slavinu zatvaraš. Oba puta čep hladnjaka skinut. Odlican tutorial. Imao sam problem sa pregrevanjem na puntu 2002 1.2 v8. Odradio sam po opciji br 1 i nije bilo nikakvih problema. Hvala ti puno! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Whotanoob 0 Posted May 8, 2019 Krenuo sam da radim ozračivanje na fiat punto 1,2. Skinuo čep sa hladnjaka, upalio auto, digao na radnu temperaturu, odvrtao slavinice (imam dvije) da procuri tečnost, i u jednom trenutku proključa voda i izađe na otvor gdje se zavrće čep. Nekih možda pola litre. Ventilator se nije upalio, a kazaljka za temperaturu je pokazivala malo ispod pola. Inače se ventilator pali kada kazaljka pređe polovinu. Zašto je tečnost proključala da li neko zna? Šta bi mogao biti uzrok? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mr.Uporni 30 Posted July 4, 2019 Ljudi, previše ima objava u temi a vreme je ograničavajući faktor... Ako ima skorašnji tekst a da sam ga propustio napišite mi... Zanima me kako i šta treba da uradim da bi mi klima radila. Imam Punto 2001 1.9jtd. Napred imam 2 ventilatora, nije kao na slikama koje sam uspeo da vidim u temi... Hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zan Batist 251 Posted December 20, 2019 citam o zamjeni antifriza i niko u proceduri ne spominje rashladnu tecnost koja se nalazi u bloku. Kako da se ispusti cjelokupna ras. tecnost? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zan Batist 251 Posted December 21, 2019 da li neko zna… skidanjem donjeg crijeva sa hladnjaka, hoce li iscuriti rashladna tecnost i iz bloka? Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 55 Posted December 21, 2019 Mislim da nece sve. Jedino da nadjes neku vecu nizbrdicu i da se tu parkiras nosem na dole pa da iscuri sto vise. Neki automobili imaju sraf iza na bloku koji sluzi da se izbaci tecnost, sad ne znam za tvoj auto da li ima. Mada I ako ima taj sraf ne bih preporucio da ga diras, to obicno niko nikad ne odvrce pa dobro zapekne, tako da prilikom odvrtanja moze da dodje do ostecenja srafa ili bloka. A I sto bi to radio, izbacis koliko moze I kad dodas novi antifriz to malo starog nece nista smetati. 2 shuxx and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zan Batist 251 Posted December 21, 2019 @snebojsa, hvala drugar! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sinisa011 11 Posted December 9, 2020 Pozdrav ljudi, Imam Fiat Punto 1.2 8v 2011 sa klimom i fabrckim Landirenzo plinom. Da li postoji razlika da se ozraci sistem i ako neko zna da mi napise jer je najvisa tacka crevo na isparivacu? Hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites