Jump to content
FAS Euroauto Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 / mk.1 - ozračivanje sistema za hlađenje

Recommended Posts

danas sam ovo odradio i greje kao da je juce izasao iz fabrike, upalio sam auto odvrnuo sam oba ventila, sacekao da iscuri voda na jednom ventilu pa ga zavrnuo, sacekao da iscuri voda na drugom ventilu, predhodno sam stiskao cevi gumene da ima protoka kako treba, i zavrnuo sam taj ventil...i sad greje cim krenem 50m.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh čitam ovu temu, planirao sam mjenjati permant a sad ne smijem ni pomislit na to heheheh (nakon svega šta ovdje pročitah)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta tu ima strašno? Ispustiš na crevo, opustiš malo slavinice, zagreješ auto, kad krene da curi dovrneš zadnju pa prednju i ćao zdravo :thumbsup:

Ako bude muke, probaj i grejanje stavi na crveno :)

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce zamenio antifriz! :) Pre zamene grejanje kabine vozaca je radilo perfektno... Sada, skoro nikako :rant: . Ozracio sistem sa dva ventila na hladnjaku, ali ne mogu da skontam ventil koji ide ka malom radijatoru za grejanje... ako uopste postoji. Radi se o bravo 1.9 jtd model (model motora: 128B4.000).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuuuuuuuu kad me sad slog nije strefio!!!..... Odem ja do auto da nadjem taj ventil iza motora, kad ono barica ispod auta. Dodirnem... masno, slatko, crvenkasto.... ANTIFIZ!?!?!? Curi negde sa zadnje strane motora... Bacim pogled na cevi koje idu u kabinu do radijatora za grejanje... kad ono rikavela cevka (gumena) tachno kod shelne. E sad... kako joj prici priiijateljuuu. :geek: Treba samo 1 cm odseci creva i ponovo sve vratiti. Moze se to uraditi samo ispod auta, a ja nemam kanal pri ruci. Kukuuuuuu!!! :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisi nju skidao kad si ispuštao tečnost? Ne znam dal ćeš sečenjem komada postići dugotrajno rešenje, jer ako je porozna onda je cela cevka manje više trula da tako kažem..jedino ako nije sam početak fizički oštećen pri navlačenju šelne, ali i za to treba biti uporan da ti se desi, pa čisto sumnjam...pre će biti da je cev trula :thumbdown:

Svaki gumeni deo ima vek trajanja. Pogotovo ti koji rade, tj šire se i skupljaju ili amortizuju pokrete...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam FIAT Punto 1.2 EL 2002god.Pre 2 nedelje sam menjao rashladnu tecnost i termostat koji nije bio dobar,majstor mi je ispustao vazduh samo na slavinici desno od hladnjaka.Grejanje mi nije bas kao ranije,ranije je bilo fantasticno.Cuo sam da ima jedna "slavinica" sa donje strane ispod motora?

Da napomenem da mi motor nakon zamene brzo postize temperaturu,ali je grejanje jos uvek nekako mlako.

EDIT: Sada kada hocu da ozracim,odvrnem cep hladanjaka ili samo popustam slavinice kada auto postigne radnu temperaturu?

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. ugašen auto, skineš čep hladnjaka, odviješ malko obe slavine, doliješ tečnost do MAX, krene da izlazi na slavinama, zatvoriš zadnju pa ako izlazi i dalje iz prednje onda i nju, ako ne izlazi dodaš još tečnosti pa je zavrneš kad krene tečnost. Oba puta da ide samo tečnost bez mehurića vaduha.

2. upaljen auto, radna temperatura, skineš čep hladnjaka, odviješ obe slavine malko, kad krene da curi bez mehurića zavrneš zadnju, kad krene da curi bez vazduha na prednjoj zavrneš i nju.

Pod 1 ili pod 2 :) ili jedno pa ako ne uspe onda i drugo. Oba puta prati nivo tečnosti da je do MAX. Oba puta prvo zadnju pa prednju slavinu zatvaraš. Oba puta čep hladnjaka skinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. ugašen auto, skineš čep hladnjaka, odviješ malko obe slavine, doliješ tečnost do MAX, krene da izlazi na slavinama, zatvoriš zadnju pa ako izlazi i dalje iz prednje onda i nju, ako ne izlazi dodaš još tečnosti pa je zavrneš kad krene tečnost. Oba puta da ide samo tečnost bez mehurića vaduha.

2. upaljen auto, radna temperatura, skineš čep hladnjaka, odviješ obe slavine malko, kad krene da curi bez mehurića zavrneš zadnju, kad krene da curi bez vazduha na prednjoj zavrneš i nju.

Pod 1 ili pod 2 :) ili jedno pa ako ne uspe onda i drugo. Oba puta prati nivo tečnosti da je do MAX. Oba puta prvo zadnju pa prednju slavinu zatvaraš. Oba puta čep hladnjaka skinut.

Oktopod, pošto si mi dosta pomogao u otkrivanju uzroka žubora, rešio sam da odradim ozračivanje. Pratiću ove korake koje si dao, samo imam jedno pitanje. Pošto sam auto kupio nedavno i nemam pojma šta je u sistemu za hlađenje, interesuje me koja tečnost ide, koliko nje i da li se meša sa vodom. Ako se meša, onda u kojoj razmeri.

Pretpostavljam da prethodno treba da ispustim svu tečnost iz sistema?

Takođe me interesuje šta raditi na proleće. Tj. nakon što prođe zima, da li menjam opet tečnost i sipam neku drugu ili ostaje ova do sledeće zime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipaš Paraflu, plavi ili crveni, bolje crveni. Svakako zameni svu tečnost. Ne mešaj nikako plavi i crveni. Zameni i šelnu na crevu hladnjaka obavezno. Može ona sa šrafom, ne mora sa klikom.

Meša se sa DESTILOVANOM vodom u razmeri litar na litar tj 1:1. Treba ti 2 litra Paraflu i 2 litra vode ukupno. Može i česmovača, ali ona ima kamenac, pa što bi razmišljao za 50 dinara po litru.

Na proleće ne menjaš ništa. Zimi samo proveravaš tačku smrzavanja aparatićem, ako je dobra, ne menjaš ni na zimu. Teraš tako dok je tačka ok...godinama - godinama. Realno jedno 2-3 godine. Ako budeš imao potrebu da dosipaš, računaj u glavi koliko si dosuo vode, pa sledeći put dospi toliko Paraflu, ili odmah sipaj smešu.

Tema o Paraflu je ovde: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=29138&st=0&p=518004&hl=+paraflu%20+osnove&fromsearch=1entry518004

:thumbsup:

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se ubio dok sam ozracio sistem. Posto imam plin, isparivac je postavljen na desni kos sto je ujedno i najvisa tacka u sistemu. Provalim ja da su creva malo labava i dotegnem medjutim vazduh nece da izadje, nema gde. Otpustim crevo i malim usisivacem za auto nabijem pritisak u bocu za tecnost kolko god da je moglo tim cudom dok na samom crevu nije pocela da izlazi voda. Ali nema sanse da sve bude ok, danas isti problem, kad se auto ohladi creva se toliko ukrute da ni selna ne pomaze, slucajno sam cuo kako "srce" vazduh kad pocne da se hladi :wallbash: tako da sutra stavljam najmeksa armirana creva koja nadjem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro vece da li bi mi neko mogao reci kako da pravilno ozracim sistem na fiat puntu 1.2 8 ventila, jer kad ga upalim u predelu kasete mi se cuje klokotanje ili presipanje vode i kad podjem u prvoj brzini pa bih molio za odg da bih napravio jer me stvarno nervira unapred zahvaljujem na odg..pozzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da nisam lepo odradio sve je u redu ne gubi uopste vodu nemam nikavhih problema ima odlicno grejanje brzo dolazi ,do radne temp ali mi se cuje klokotanje, hteo bih to sutra opet da uradim ako bi ste mi rekli kako je najbolje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. ugašen auto, skineš čep hladnjaka, odviješ malko obe slavine, doliješ tečnost do MAX, krene da izlazi na slavinama, zatvoriš zadnju pa ako izlazi i dalje iz prednje onda i nju, ako ne izlazi dodaš još tečnosti pa je zavrneš kad krene tečnost. Oba puta da ide samo tečnost bez mehurića vaduha.

2. upaljen auto, radna temperatura, skineš čep hladnjaka, odviješ obe slavine malko, kad krene da curi bez mehurića zavrneš zadnju, kad krene da curi bez vazduha na prednjoj zavrneš i nju.

Pod 1 ili pod 2 :) ili jedno pa ako ne uspe onda i drugo. Oba puta prati nivo tečnosti da je do MAX. Oba puta prvo zadnju pa prednju slavinu zatvaraš. Oba puta čep hladnjaka skinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima da se javim da sam ozracio sistem i to kako mi je oktopod objasnio i sad nema uopste da se cuje klokotanje hvala puno oktopodu..... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A majstori rade ovo za dvocevku piva bez stete :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...