Jump to content
FAS Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 / mk.1 - ozračivanje sistema za hlađenje

Recommended Posts

Primer je Punto mk2. Na ostalim modelima je isti princip, samo je pitanje gde su slavine i koliko ih ima. Najbolje je ispratiti creva od hladnjaka celom dužinom. Na nekim markama automobila se vazduh ni ne ispušta tj imaju zatvoren sistem.

Prvo pretpostavljam da menjate tečnost jer joj je vreme, pa prvo proučite sledeću temu:
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=29138&hl=paraflu%20osnove&st=0

Ukratko, sipa se tečnost zvana Paraflu, postoji crvena i plava, meša se sa vodom u odnosu 1:1, ne mešajte plavu sa crvenom i to je to.

Da bi ispustili tečnost, odvite čep za dolivanje tečnosti, odvite šelne pa skinite donje crevo sa hladnjaka (može ujedno i gornje) i tečnost krene da izlazi. Šelne nije loše da zamenite jer su jeftine a ne daj bože da ti spadne crevo u toku vožnje, iscuri tečnost, pregreje se motor...ako su fabričke šelne sa klikom a ne šrafom, velika verovatnoća da neće moći da se vrate.

 

slika rs 01.jpg

Kad sva tečnost iscuri, odvite slavine (može i pre, svejedno).
Na Puntu mk2 postoje dve, jedna je kod gornjeg creva na samom hladnjaku a jedna je iza motora, na crevu koje iz hladnjaka ide u kabinu do malog hladnjaka.

 

slika rs02.jpgslika rs03.jpg

Slavine odvite samo malo onako, ne skroz da ih skinete, ako se mnogo odviju možda može vazduh i da se vraća kroz njih.

Vratite creva i šelne.

Sipajte tečnost do maksimuma ili preko. Tečnost treba da krene da izlazi iz slavina, verovatno će prvo iz one iza motora, pa je zatvorite. Sipajte dalje dok ne krene da izlazi i iz ove na hladnjaku, pa zatvorite i nju. Ako ne izlazi malo stiskajte creva rukom.

U principu to je to. Upalite auto i čekajte dok se ne upali ventilator, pa ga ostavite malo da oladi.

Ako se iz malog hladnjaka čuje klokotanje kad upalite motor, to znači da je u njemu ostalo vazduha pa je popio vode iz velikog. Pustite nek isklokoće pa dospite tečnost i opet odradite ovo sa slavinama.
Ako se u vožnji čuje mućkanje ili temperatura nije konstantna, onda ponovo ozračite samo na slavinama.

Ovo sa slavinama: smile.gif

Kad je motor zagrejan, nemojte ga gasiti, otpustite slavine, nek curka malo pa zavrnite PRVO ovu iza motora. Zatim zavrnite ovu na hladnjaku. (u principu ste mogli odmah samo ovo da uradite, naravno tad je motor hladan pa pustiti da radi dok se ne ugreje, postoje dve škole takoreći)


Zamena hladnjaka

Hladnjak se na Puntu dole drži na tri (ili beše dva) gumena nosača, gore na jednom po sredini. Dovoljno je isčupati ga samo i videti da niste isčupali i gumu pa je vratite smile.gif guma ide u rupe, hladnjak u gumu...

slika rs04.jpg

Pri kupovini novog hladnjaka, ja sam recimo imao problem jer mi je auto 2001 godište, a imaju hladnjaci do 2001 i od 2001. Gledali smo oba u radnji, potpuno su identični sem jedne nebitne plastične izbočine. Ali sam prilikom montaže našao jednu razliku u odnosu na moj stari koju nisam primetio, pa oprez uslovno rečeno.

Ne znam koliko se na slici vidi, radi se o "visini" ovog boka samog grila, ne znam kako da objasnim...na jednom je pliće, na drugom dublje, pa kad se stavi ova plastika koja nosi ventilator, ostaje luft između te plastike i meste gde se šrafi, ja sam problem rešio sa maticama.

slika rs05.jpg


Možda sam u želji da budem detaljan napravio konfuziju od "proste" stvari, pa pitajte šta vas zanima :thumbsup:

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hladnjak sam u TopAuto platio 5200, tamo je bio najjeftiniji, nešto skuplji je u Kitu i APu, ovaj do 2001 je 4600 (ako se sećam tačno, možda 200 kinti na gore obe cene), a ventilator ne znam pošto je jer nisam menjao. Mislim da je ventilator negde između 80 i 100 EUR.

Bila mi je pukla čantra od sudara, plastičar nije mogao da je zalepi jer je neka čudna plastika koja se lista kad se greje, pa je kao nešto napljucao okolo ali je opet curkalo a nije mi se zezalo sa time...Sama čantra je ulivena zajedno sa hladnjakom pa ne može samo ona da se menja.

7ZoNS.jpg

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li Lancia Lybra ima te ventile - slavine za radijator u unutrašnjosti karoserije ? Ako ima gde su ? I - da li ih je potrebno odvrtati kod zamene rashladne tečnosti?

EDIT: Zapravo, pošto planiram da menjam rashladnu tečnost, dobro bi mi došlo ukupno uputstvo. (Da se razumemo: menjao sam sam rashladnu tečnost na 125 PZ :thumbup: , Yugu, Tipu ...) Zanimaju me specifičnosti kod Lybre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da će ti neko tačno odgovoriti, do tada...

Kod svih automobila kod kojih se radi ozračivanje (na nekima se ne radi) moraju da postoje ventili (ili samo jedan za ozračivanje).

Po logici stvari, oni se nalaze negde na crevu i/ili na hladnjaku. Tako da možeš da ispratiš creva i probaš tako da ih uočiš. Isto tako ovaj na hladnjaku.

Treba prvo da se zavrne ovo koje je niže tj bliže zemlji pa tek onda ovo višlje. Naravno, tek kad krene da curi samo tečnost bez mehurića :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo! Potrebne su mi neke instrukcije od tebe. Kada upalim motor cujem jasno sklobotanje ispod haube. Sto znaci da bi sistem trebalo da se ozraci. Pratio sam tvoje uputstvo sa foruma al mi nesto nije jasno. Odvrnuo sam obe slavine (punto mk2a) na slavini iza motora je pocela da curi voda posle par mehurica dok su na hladnjaku konstantno izbijali mehirici. Pustio sam tako da curi neko vreme i mehurici nisu prestali na hladnjaku. Jesam ispravno ozracio sistem ili treba i na hladnjaku da podje voda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod sklobotanje ispod haube misliš na klokotanje ispod kasete? :)

Treba da ti se motor zagreje na radnu temperaturu, da ga ostaviš da radi, odviješ obe slavine ali samo maaaalko, ne skroz, kad prestane da izlazi vazduh iz ove pozadi, niže, tad je zavrni. Onda čekaj da prestane da izlazi vazduh iz ove na hladnjaku.

Mora znači da prestane da izlazi vazduh, da bude pun mlaz vode, ali zato je bitno da je motor zagrejan i da samo malo odviješ pipe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate evo ga radi 15 min i mehurici ne prestaju! Samo mi se smanjuje kolicina tecnosti? Pojelo os max do min!!! Sta se desava?

Meni se cini da je ova zadnja visa

Proverio sam asfalt ispod je suv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se tebi uopšte pojavio problem, šta si radio, menjao, šta ti je skloboćanje ispod haube?

Jesi odvrnuo čep sa hladnjaka da novi vazduh može da uđe ali iza vode takoreći? Kad ne skineš čep, pravi se mali vakuum, pa može da usrkće vazduh kroz pipe, tj da na njih diše :)

Jesi dolio tečnosti, jel nastavlja da troši? Odakle klokoće, moguće da je hladnjak u kabini, da još nije povukao dovoljno vode...

Probaj kad se malo ohladi crevo donje bez da pališ auto da ga pumpaš rukama, da ucvrcneš vodu u hladnjak u kabini. Jel znaš šta je hladnjak u kabini, nije sramota, ja nisam znao? :)

Kod mene je ova iza motora niža u odnosu na zemlju, zato nju prvu zavrćem, vidi kako je kod tebe, koji motor imaš?

Prati temperaturu motora!!! Ne sme da pređe pola kad to rešiš, a u međuvremenu možda malo pređe dok ne izađe vazduh.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhhh koji cep sa hladnjaka? Jel cep na koji sipam tecnost? Sklobotalo je tacno kod kasete pardon za haubu. Nemam pojma gde je hladnjak u kabini

Pardon na izrazu :) skloboce je meni klokoce :) kucam sa telefona pa nevidim sva tvoja pitanja. Motor je 1.2 8v. hteo sam samo da ozracim motor jer se culo klokotanje iz kasete.

A i temperatura mi je uvek 2 crte iznad pola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dve crte iznad pola!!!! Nemoj da se šališ to nije normalno!!! Ako imaš u komšiluku nekog ko se malo razume, pozovi ga!

Ako ćeš sam, onda ovako.

Čep hladnjaka je upravo to gde dolivaš tečnost.

Zvuk ti se čuje tačno iz malog hladnjaka i treba da ozračiš sistem. Mali hladnjak ti je u kabini, kod suvozačevih papaka, ispod kasete, zavuci glavu, vidi da tu ne curi, slobodno gurni ruku pa pipaj...

Dolij tečnost, ostavi čep skinut i odradi ovo sa slavinama opet, pre toga rukama istiskaj crevo DONJE da uguraš ručno vodu u mali hladnjak.

Ako ovo sve ne pomogne, ne diraj ništa više nego pravo kod majstora i to peške! Da on dođe kod tebe, nemoj da te nosim na duši, motor ti se skoro pa pregreva! Zato ti možda i beži voda kao para!

I dalje nisi rekao otkud imaš taj problem, možda je nešto ozbiljnije...pregrevanje je možda uzrok nečega pa ti sad trpi sistem za hlađenje.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam polovna kola pre 7 dana. Primetio sam da je 2 crte preko pola. Covek kazE da ga vozi tako vec 5 godina. Odemo kod majstora majstor kaze sve ok! Dijagnostika kaze da je motor uredu i svi sistemi. Onda sam negde primetio to sklobotanje pa reko da probam sam da ga ozracim...

Inace ja sam za 7 dana njime presao 1000km i sve je bilo uredu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam seo za komp.

Da pocnem iz pocetka. Kupio sam automobil punto mk2a 1.2 8v. Primetio sam da je temperatura zakucana na 2 crte iznad pola. Pitao sam vlasnika on kaze da je tako vec 5 godina. Odemo kod majstora i on kaze da je sve ok. Pogleda motor, prikaci na dijagnostiku isl.

Posle par dana od kupovine cuo sam klokotanje ispred suvozackog sedista (to mi je tacno mirisalo da sistem treba ozraciti).

Prvi put odvrcem obe slavine (nisam skinuo cep hladnjaka niti sta u njega dosipao tecnost bila na pola izmedju min i max). Posle par mehurica iz slavine iza motora pocinje mlaz vode, dok mehurici na hladnjaku ne prestaju. Odustajem i primecujem da mi je tecnost na min jer je dosta izcurelo na slavini iza motora. Dosipam tecnost na max i pokusavam ponovo stim sto ovaj put zavrnem slavinu iza motora kad krene mlaz (a krenuo je odmah)a na ovoj mehurici idu nekih 15min ne prestaju samo mi je spala tecnost skoro na min. Gasim motor dosipam malo na pola ponovo, onda sa otvorenim cepom hladnjaka iz pocetka, ovaj put mlaz iza motora a na slavini na hladnjaku nista ni mehurici ni mlaz. Stiskao sam crevo donje vise puta i pipao ne curi pod vozacevim nogama. Pada mrak ja odustajem :)

EDIT: Oktopod

Posto ne mogu da ti posaljem PM, da te pitam ovako da li bi ti mogao da mi uradis ozracenje za neku novcanu nadoknadu? Posto ja ocigledno ne umem :(. A da zaboravih da kazem. Klokotanje se vise ne cuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma koja novčana naknada, možemo da se vidimo pa da probamo, ili dođi na skup nedeljom kod Intera, biće već neko da pogleda, ja ti nisam neki majstor, a kažeš bio si kod majstora a probao si tačno ono što bih i ja probao...a govorim ti sve sa sigurnošću 100% iako nisam majstor, šta ne znam ja ne tvrdim :)

Tako da bolje ti otidi kod nekog proverenog, temperatura ne sme da ti se podiže iznad pola! Ne sme!!!

Nije mi jasno kako ti sad tečnost uopšte ne ide na slavini na hladnjaku, nadam se da će neko ko je bolji sa znanjem pogledati temu i odgovoriti.

Otiđi kod majstora pohvaljenih na forumu, članovi su GoranZemun i mikisxy, zavisno gde živiš šta ti je bliže.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Ako mozes sutra da se vidimo da bacis pogled... Reci mesto i vreme ja cu da dodjem. Sutra da probas ti da ozracis pa ako ne moze da teram kod majstora u subotu ako radi ili kad mi vec zakaze. Ne mogu da cekam do nedelje i sutra mi je previse :).

Edited by despotbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate u kom delu grada živiš, Goran ti je na Altini kod Zemuna a Miki na Vidikovcu, otiđi do njih, pogledaće ti siguran sam to za 5 minuta maltene ispred servisa, barem će ti reći da li imaš neki problem ili je to to, ja ne umem da pogledam i uradim ništa više od toga što si ti već uradio, čisto da ne gubimo vreme i da ne vozaš auto koji će ti prokuva tamo vamo... :thumbup:

Ili svrati u bilo koji servis u kraju i pitaj za savet, ne znam u kojim si to servisima bio kad nisu znali to da urade, ili tada nisi imao taj problem, nisam razumeo baš...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I molim te izbegavaj da voziš auto, uzrok problema je možda mali ali su posledice strašne, može motor da ti prokuva pa da pukneš 500+ eur a da to nikad ne bude isti motor... :thumbdown:

Ako si se već odlučio za Vidikovac, to ti je TIM servis kod okretnice autobusa 23 i sl. Možda možeš i da se najaviš, mada samo da bace oči pretpostavljam da nije problem.

Nisam ti možda dovoljno jasno naglasio da čep za dolivanje tečnosti SVE VREME mora biti skinut! Tuda izađe višak vazduha, kroz gornje crevo u hladnjak pa kroz taj otvor napolje.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epilog

Otisao sam u servis AP sporta posto mi je najblizi i rekao majstoru da mi ozraci sistem. On je onako na jos ne dobro zagrejan motor odvrnuo skroz slavinu na hladnjaku i sipao dok na nju nije poceo da izlazi antifriz onda je zatvorio i malo odvrnuo ovu iza motora i to je to.

Pitao sam ga za temperaturu i on mi isto kaze da je to normalno i on isto vozi punta i da mu je ista stvar i da je ok ako drzi konstatno na jednom mestu tj meni 2 crte iznad pola.

Edited by despotbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocigledno je da ti je falilo tecnosti, saberi samo koliko si dolio. Druga stvar, verovatno da ce ti pasti malo rada temperatura sada u toku voznje jer je sistem pun. Ako ne onda je termostat verovatno onaj sto otvara malo kasnije jer ih ima vise vrsta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ti je prirodnim padom onda, jer je nalio preko max proćero vazduh iz malog hladnjaka ako ga je uopšte i bilo više, jer reče da ti ne sklobuće više :)

Uostalom...

Sipajte tečnost do maksimuma ili preko. Tečnost treba da krene da izlazi iz slavina, verovatno će prvo iz one iza motora, pa je zatvorite. Sipajte dalje dok ne krene da izlazi i iz ove na hladnjaku, pa zatvorite i nju. Ako ne izlazi malo stiskajte creva rukom.

U principu to je to. Upalite auto i čekajte dok se ne upali ventilator, pa ga ostavite malo da oladi.

možda je upravo samo dolio još tečnosti, jer i meni ovo sa temperaturom smrdi na zaglavljen vazduh kod termostata.

Ili ti termostar ne radi dobro, zato ti se auto pregreva i voda beži negde u vidu pare!

Kažeš i da kad si ozračivao, non stop su ti izlazili mehurići vazduha, tebi je možda ključala voda :whistle:

Radna temperatura je tačno na pola. Meni da je iole preko i to konstantno, ozbiljno bih se zabrinuo i ne bih slušao druge kojima je isto tako, ali opet i taj servis je servis...nisu baš dileje neke toliko...ne znam...

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dalje je preko pola ono dve i po crte. I stvarno nikada ni makac odatle. Mene ovaj majstor najvise danas zbuni kad mi rece da je i na njegovom puntu ista stvar... Tako da mu ja olako poverovah! Jer sa ovoliko para u dzepu to mi se najvise svidja :). A jbm li ga to je vec drugi majstor kome je to uredu. Nije mi kljucala voda jer sam rukama dodirivao tecnost i vazduh koja je "mehurala" i bila nije bila cak ni vruca vise mlaka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...