ilkebgd 0 Posted April 5, 2010 Punto 2 1.2 8v, morao sam da dosipam destilovanu vodu jer je falilo, malo mi je porastao nivo ulja u motoru (bilo je tacno na pola, a sad je blizu maksimuma) i mislim da sam primetio i belicast dim iz auspuha... To je dihtung glave zar ne, ne znam sta bi drugo moglo da bude? Koliko para da spremim otprilike za zamenu dihtunga, ravnanje glave itd?Inace skorasnji problemi sa autom su opisani u ove 2 teme:1. Vergla ali nece da upali: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=39642&st=02. Rad na 2 cilindra do davanja prvog gasa http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=40460Auto se sada ponovo ponasa kao u temi 1, vergla ali nece da upali, dijagnostika opet pokazuje greske bobina1,bobina2,s tim sto je prosli put upalio nakon brisanja gresaka, a sad nakon brisanja nece da upali. Zanima me kakve su sanse da su ovi problemi izazvani takodje dihtungom glave tj. npr. vodom u cilindrima? Ili je jedan problem dihtung, a drugi negde na liniji bobine ili dizne ili ECU... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 5, 2010 Ako ti je pomešao vodu i ulje, trebao bi da sa unutrašnje strane čepa za dolivanje ulja vidiš beli majonez...Toliko od mene EDIT: E da, pogledaj i na samom spoju glave i bloka da li curka ulje, skroz okolo Quote Share this post Link to post Share on other sites
ilkebgd 0 Posted April 6, 2010 Koliko se secam, nije bilo belog majoneza ispod cepa. Ali je porastao nivo ulja... Pogledacu kad prodje ova dosadna kisha... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted April 6, 2010 Moje pitanje je da li ulje na meracu dobilo belicastu boju i da li je neko od majstora kontrolisao da li dizne ne cure. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ilkebgd 0 Posted April 6, 2010 Ulje na meracu nije dobilo belicastu boju, ali mi se cini da je redje nego sto bi trebalo biti kao da je pomesano sa vodom. E sad ja sam gledao kad je motor bio hladan, mozda bi i bilo belicasto da sam gledao nakon voznje.U kom smislu da dizne ne cure? Dolazio je jedan majstor iz komsiluka da pogleda i uradi dijagnostiku... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted April 6, 2010 Kada je motor u mirovanju moze da se desi da dizne cure. Gorivo iz njih se sliva pored klipva u karter i polako podize nivo ulja. Curenje dizni moze da prouzrokuje otezano paljenje i privremeni izostanak rada pojedinih cilindara,ali ne bi trebao da prijavljuje bobine. Pomirisi merac i vidi da li se oseca jak miris benzina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ilkebgd 0 Posted April 6, 2010 Ok, nisam cuo za tu pojavu, videcu sutra dal se merac oseca na benzin, hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ilkebgd 0 Posted April 7, 2010 (edited) Evo pogledao sam, merac se ne oseca uopste na benzin. Ispod cepa za dolivanje ulja nema nikakvog majoneza. Motor je malo masan generalno,tako da ne mogu da procenim sa sigurnoscu da li baca malo ulje i na spoju glave i bloka. Edited April 7, 2010 by ilkebgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted April 7, 2010 ja do sada nisam video ni jedan taj tip motora da je pomesao ulje i vodu a nisam cuo ni iko od kolega da je imao takav slucaj.skini svecice i vidi jeli je neka svetlija od ostalih kao da je oprana i nekom lampom zaviri kroz otvor za svecicu pa vidi ako je celo nekog klipa svetlo kao novo to ti je siguran znak da je procureo na dihtungu glave Quote Share this post Link to post Share on other sites
ilkebgd 0 Posted April 7, 2010 Pa dobro, mozda i nije pomesao vodu i ulje, samo mi nije jasno kako je onda porastao nivo ulja (bilo tacno na pola, a sad je malo ispod maksimuma). Nemam kljuc za svecice, a i auto ionako mora u servis. Kupio sam onu kuku za slepovanje sto se srafi u branik pa cu odslepovati auto u neki servis kad nadjem vremena. Zanima me samo mogu li ovi problemi (rad na 2 cilindra do davanja gasa, nece da upali) biti posledica dihtunga glave ili ne i koliko izadje otprilike zamena dihtunga, ravnanje glave itd? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted April 8, 2010 moze da bude uzrok.cene zavise od servisa do servisa i sta se radi tom prilikom Quote Share this post Link to post Share on other sites
ilkebgd 0 Posted April 15, 2010 Epilog: -Kupio i stavio sam nove kablove-Facet (svecice su menjane prosle godine)-Auto odslepovan u servis,majstor je skoro odmah rekao da nije dihtung glave niti bobine vec najverovatnije ECU...-na moje insistiranje, da bi bili sigurni da je ECU stavio nove bobine radi probe i probao da upali (nije upalio, i dalje javljao greske bobina 1, bobina 2 iako su stavljene nove bobine) sto znaci da nisu otisle bobine vec zaista izlazi za bobine na ECU-ECU popravljen u Auto elektronici-Vracene stare bobine-Auto sad radi normalno i ne prijavljuje greskeMoracu da pratim nivo rashladne tecnosti da vidim sta se desava po tom pitanju, stvarno mi nije jasno ako gubi rashladnu tecnost, a nema nikakve lokve ispod auta kao da curi, sta to moze da bude???Veliki plus i preporuka za servis Imola u Rakovici- Kanarevo brdo i majstor Boru... A nadam se da se ECU sad vise nece kvariti i da cu moci isto da kazem i za firmu Auto elektronika koja ga je popravila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 16, 2010 Sjajno da si rešio problem Samo obrati pažnju, ti Facet kablovi su nekima pravili problem, meni konkretno su iskakali sa svećica...mislim ako te ponovo nešto zeza, probaj stare kablove pre nego počupaš kosu Quote Share this post Link to post Share on other sites
ilkebgd 0 Posted April 16, 2010 Stare kablove sam bacio jer su bili mnogo stari, zapravo mislim da su bili iz fabricke ugradnje iz 2001.g.Pa ne znam kako su ti spadali, jedino ako nisu skljocnuli kad si ih stavio, meni su sva 4 skljocnula... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 16, 2010 Verovao ili ne, jesam imao problem da škljocnu, ali sam ih nekako nabacio, mada nije pokazalo rezultat, opet su spadali, a žalilo se u toj temi još dvoje ljudi baš na te kablove, dok je jedan bio zadovoljan, tako da eto...čisto ti skrenuh pažnju...da ne dužimo Quote Share this post Link to post Share on other sites
ilkebgd 0 Posted April 16, 2010 (edited) Pa iskreno, i ja sam ih dosta tesko nabio da skljocnu koliko se secam, znaci morao sam da uprem iz sve snage i nisam uspeo iz prve... pretpostavljam da ti nisu skljocnuli to kad su iskakali, jer ako uspes da skljocnu mislim da nema sanse da nakon toga iskacu...I da ponovim pitanje ako gubi rashladnu tecnost, a nema nikakve lokve ispod auta kao da curi i nije dihtung glave, sta to moze da bude??? Edited April 16, 2010 by ilkebgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 16, 2010 (edited) Da nije mali hladnjak u kabini? Jel imaš lokvu kod suvozačevih nogu Šalim se malo ali sam delom i ozbiljan...ako imaš Paraflu ili antifriz, ne samo vodu, mislim da bi morao i da osetiš miris...zavuci glavu ispod pretinca za rukavice i pogledaj, tu ti je i filter klime ako imaš klimu...Proveri i slavinice za ispuštanje vazduha da ne sline..http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41100 Edited April 16, 2010 by Oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo 1 Posted April 16, 2010 (edited) konkretno na tom motoru (punto mk1 1.2 8v) sam cuo da kad su kablovi i svecice losi, pa kad probija struju napolje, oce da kroz bobinu vrati struju do ECU-a i da spali nesto na njemu. Meni licno prica uopste nije pila vodu dok nisam cuo da se to ljudima stvarno desava... Zato treba imati uvek dobre kablove i svecice na tom motoru, ako nista, bar nisu skupi. Edited April 16, 2010 by Danilo Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 16, 2010 Originalni kablovi su između 7600 i 8400 dinara, nisu baš ni jeftini... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo 1 Posted April 16, 2010 Pa sto moras originalne, imas sasvim dobrih ekvivalenata po nizoj ceni... Nije to ferari f40 da mora najbolje i najskuplje, nego punto od 60 konja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 17, 2010 Slažem se, ali je puntov komp jako osetljiv na kablove, tako da je pomalo kocka koje zamenske kupiti a da su dobri.Do sada se pokazalo da su Facet nekima pravili probleme, nekima čak i Bosch, ali su Bosch izgleda ok, kao i NGK i čak i Tesla nisu loši. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo 1 Posted April 17, 2010 Plavi NGK sa pojacivacima ako probije ja cu da ih pojedem celu garnituru, a kostaju ozbiljno jeftinije od tih originalnih! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ilkebgd 0 Posted April 17, 2010 Facet je italijanska firma, i to iz mesta Collegno, koje je 9km od Torina... tako da ako ne znaju kakve kablove treba da naprave za "svoj" domaci auto, torinski Fiat, onda su stvarno retardi za medalju Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 17, 2010 http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38919&view=findpost&p=668381 Quote Share this post Link to post Share on other sites
millanp 0 Posted November 10, 2013 (edited) Koji kljuc treba za skidanje glave na puntu 1.2 8v? Hvala Edited November 11, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites