Jump to content
FAS Goran
alexbgd

Stilo 1.9 JTD - tvrdo kvačilo

Recommended Posts

Pozdrav svima i da pohvalim forum - odličan, može se mnogo korisnih stvari saznati! Relativno sam nov član foruma i novi vlasnik fiata stila kupea iz 2004 godine, JTD-a od 115 ks.

Auto je u prilično dobrom stanju .Trebalo bi da je prešao pravih 109000 km - trebao sam dobiti servisnu knjigu, ali je na kraju ipak nisam dobio, ali po stanju auta - enterijer, gumice na papučicama, grana auspuha prilično "bela" na izlazu iz motora i da ne nabrajam rekao bih da je ta kilometraža moguća.

Elem, imao bih jedno pitanjce :)

Imam utisak da mi je kvačilo "pretvrdo"

Osim ovog stila imam i astru G i na njoj je kvačilo dosta mekše i ravnomernije.

Naime kod stila kvačilo hvata na samom vrhu, i imam utisak da se stalno nešto borim sa kvačilom. :rambo:

Moram baš brzo da "šaltam" da nebi seckao (čak i tad mi se desi da mi povremeno secne,) i samim tim moram relativno sportski da ga vozim (što po novom zakonu nije uvek preporučljivo :no )

Generalno utisak je da je kvačilo "kao pod prejakom oprugom" koja mi naglo vrati nogu.

Da li je to tako kod svih stila (svi imaju "naglo vraćajuće" kvačilo :lol: )? Postoji li način da se kvačilo "umeri" i da li je to neki simptom za neki kvar ili je potrebno samo štelovanje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je to tako kod svih stila (svi imaju "naglo vraćajuće" kvačilo :lol: )? Postoji li način da se kvačilo "umeri" i da li je to neki simptom za neki kvar ili je potrebno samo štelovanje?

Ne može da se šteluje ništa. Proveri prvo hidrauliku i cilindre. Ako ti i dalje bude tvrdo onda je verovatno do lamele.

Inače ispravno kvačilo kod Stila nije tvrdo.

Edited by kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram jos jednu temu, i ovo je pitanje vezano za kvacilo..

znaci posto mi kvacilo ima prazan hod i ultra nisko hvata (do patosa, ali nije tvrdo vec samo previse nisko hvata), razmisljam da to najzad resim, ali nisam siguran sta treba od delova kupiti. Pogotovo me buni sajt AP sporta iz razloga - 3 seta kvacila, za sva tri pise za stilo JTD, sva 3 Valeo i sva 3 imaju razlicite cene.

Pa ako bi neko od iskusnih mogao da pogleda ovo i kaze mi koji da uzmem, i sta jos treba, ako treba, da se kupi za to sredjivanje. Tipa cilindar il sta ti ja znam

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=32020

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=32708

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=32709

hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemam nikakvih posebnih problema sa kvacilom, doduse jeste malo tvrdje, e sad, ne znam kako je na ostalima, jer nisam vozio ni jednog drugog stila sem mog, ali znam da je kvacilo nesto tvrdje nego recimo na pasatu kog sam imao pre. Inace, hvata onako na pola recimo, ako ga ne stisnem do kraja nije strasno, upada lepo bez krkljanja :) Inace, stilo i jeste onako malo sportski nastrojen, to sam uvideo kad sam vizio C5 od jednog drugara, na njemu je sve mekano, ali zato stilo moze da ga pojede kako ide...

Inace vidim da si spomenuo granu auspuha, da je bela... Kakve to veze ima? sta ona tamni vremenom ili kako?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vremenom malo žuti i tamni - normalna pojava sa povećanjem broja predjenih kilometara - rezultat vrućih izduvnih gasova. Tako mi je bar majstor rekao :rolleyes:

Mislim da si u pravu za taj odnos tvrdoće kvačila u odnosu na neki drugi auto (to da je tvrđe u odnosu na pasata, a verovatno tako u odnosu i na astru i moguće da me to zbunjuje).

Ni kod mene nema krkljanja i nekih drugih problema, doduše hvata pri vrhu pa mi je i to malo neobično, ali to je to.

Nikako da stignem da posetim majstora po tom pitanju i da proverim i sa njim.

Hvala na odgovorima :thumbsup:

Kad se budem konsultovao sa majstorom javiću na forum zato što je ta situacija malo specifična, tj nisam do sada video da je neko imao takvu dilemu ( problem )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je ta grana siva, tj neka boja hroma i ima neku ruku precrtanu ugraviranu na njoj, e sad da li je malo presao ili je to neko zamenio ko ce ga znati. Bilo mi zanimljivo kad to rece, posto nisam cuo ranije da ljudi obracaju paznju na to! Inace, ja nikako da pohvatam sta znaci na dnu ili na vrhu hvata kvacilo :) Meni da bi ubacio lepo u brzinu, bez veceg otpora i krcanja potrebno je da pritisnem kvacilo skoro do kraja, tj. ostaje negde 4-5 cm jos da moze da se pritisne pre nego sto udari u pod. Znaci negde posle polovine hoda pedale. Nadam se da me iko razumeo :) Ko ne razume dacu mu da proba :D

Edited by Terza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam isto neki problem sa kvacilom cini mi se a mozda je i nesto drugo, naime: kada menjam brzine iz manje u vecu i na uzbrdici ili kada vise ubrzavam kada skinem nogu sa kvacila dolazi do cimanja i nekog cudnog zvuka kao krcanje ali nije pucanje kao kada ne stisnes dovoljno kvacilo pa saltas neko nekako dgugacije, da li je neko imao slican problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ kod mene se cuje udarac kada se naglo pusti gas ili ti doda u voznji,sumnjam da je plivajuci zamajac (pocetni stadijum)barem kod mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao slicne simptome, u mom slucaju reseno zamenom cuvenog nosaca motora ispod akumulatora (jeftinija varijanta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da bude svasta.

Kod mene bili identicni simptomi (pre dve godine), najvise su se smanjili zamenom nosaca menjaca. A bas se cuo jak udarac pri dodavanju i pustanju gasa (na malom broju obrtaja u 3. brzini ili na uzbrdici kad saltam). Menjan je i zamajac stavljen je nov (ne zbog tog problema nego sto se videlo da nece jos dugo kod zamene seta kvacila). Sada se sitno cuje ali ignorisem zvuk. Davio sam majstora i ustanovio je lagani luft na diferencijalu. Nesto slicno sam nasao i na slovenackom fiat forumu.

(ovako se cuje kod mene samo mnogo manje nego sto je na ovom snimku)

http://www.streetfire.net/video/stilo-noise_76574.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam kod zamene seta kvacila (zbog druk lezaja koji je "zvonio" na leru) zamenio i zamajac.

Takodje se videlo da ima lufta i da bi izdrzao jos neko vreme, ali da je odsluzio svoje i da ide ka neminovnom kraju.

Nisam imao vibracije u voznju, nije tresao pri polasku ni u voznju, samo se culo otprilike "tuk" kad se naglo otpusti gas.

Sada toga vise nema, pa pretpostavljam da se ipak cuo zamajac.

U svakom slucaju, njegova zamena sada nije bas astronomski skupa (mada nije ni jeftina, sam deo je izmedju 250-280 eur, zavisi od tipa) ali je nezgodno sto se njegovo pravo stanje ne moze pouzdano ustanoviti sve dok se ne demontira menjac, a to se obicno ne radi bez dobrog razloga ili kada se menja set kvacila

Edited by Lyon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel postoji neka dijagnostika za ovakve kvarove ili je princip menjaj sve po redu pa sta bude, kada resis problem stajes sa radovima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da postoji dijagnostika koja ce da ti ispishe u kakvom su ti stanju korpa, lamela i plivajuci

Ali naravno da postoje dobri majstori koji ce to pogledati, poslushati, provozati i dati misljenje koje je kompetentno i koje bi trebalo postovati.

Sigurno da oni nemaju nikakav aparat kojim mogu da ustanove tacno stanje bez demontaze, ali imaju iskustvo i znanje koje daje tacnu procenu sta je u pitanju i da li je to uopste ono sto ti pretpostavljas ili mi mislimo.

Edited by Lyon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari,

da li se meni cini ili je na stilu malo tvrdje kvacilo.

Pre sadasnjeg sam vozio bravu jtd i kvacilo je bilo znacajno mekse.

Da nije u pitanju set kvacila, mada auto vuce ko blesav...

Hvala,pozz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam pojma moj STILO je 115ks, 2004, bas je jace nego na bravi. Kad je kreni stani zna da bude malo napornije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni Stilo inace ima tvrdje kvacilo, kod mene je sve zamenjeno.

Osetila se razlika posle zamene seta, ali nije mekano kao kod Citroena C2 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mom stilu je isto mekano kvacilo, hvata taman otprilike na sredini, u stvari malo nize od sredine.

Ako tebi hvata visoko, i jos je tvrdo kako kazes, bice da mu je jos malo odzvonilo. :whistle:

Edited by Irokanji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvata na sredini. Licno mislim da je mozda otisao onaj cilindar, pa je on za zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovani,

krajem novembra sam kupio Stilo jtd (85kw) iz 2005. godine i ubrzo sam primetio da mi je kvačilo tvrdo, ima nešto lufta i nisko hvata. Čitajući po forumu, primetio sam da se to i drugima dešava no, pre par dana mi je propalo u vožnji. Vratio sam ga nogom i ono je nastavilo da radi kao do tad. Međutim, sada se ta situacija ponavlja, odnosno, kvačilo postaje sve gore: svakodnevno propada i uglavnom nisam siguran gde će da mi uhvati. Kao da svaki put sedam u drugi automobil. Nekad se desi da zatrokira prilikom polaska ali uglavnom (laganim puštanjem kvačila) mogu krenuti bez gasa. Automobil ima snage i motor deluje sveže. Ponekad se prilikom gašenja blago strese što, pretpostavljam, indicira na zamajac.

Danas sam bio kod nekog majstora koji je na posudu kočione tečnosti priključio neki aparat koji, pretpostavljam, simulira cilindar na pedali i on kaže da to ukazuje da je cilindar vrisnuo.

Konačno dolazim do pitanja:

MORAM LI MENJATI CELO KVAČILO (SET I OBA CILINDRA) ILI JE DOVOLJNO SAMO ZAMENITI CILINDAR NA PAPUČI KVAČILA.

Napomenuo bih da je ekonomski momenat bitan kao i obrtni...

Izvinjavam se zbog opširnosti i unapred zahvaljujem na odgovoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti slučaj, nisko kvačilo. Međutim kad je došlo hladno vreme gumica se totalno ``stvrdnula i skupila`` tako da kvačilo nije skoro ništa odvajalo. Kad se motor i menjač ugreju dobijem malo bolje kvačilo ali i dalje veoma nisko. Pravac AP sport i posle hiruške intervencije zamene cilindra u kabini, kvačilo kako treba da bude. Pošto je bio cil. u kabini ulje nije gubio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam se odlučio da zamenim prvo taj cilindar pa da vidim kakva će biti situacija.

Ispalo je da sam dobro učinio: kvačilo je mekše, hvata malo niže od sredine i nema lufta.

Nadam se da će ovo iskustvo koristiti ljudima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...