Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Paune hajde molim te okaci shemu povezivanja.

Na slikama vidim da ima 5 zica. Prema tome predpostavljam da se dve spajaju na farove levi i desni (zarulje ili vlakno kod H4), jedna je dovod +sa akumulatora  (sa osiguracem), a od ostale 2 jedna bi trebala da ide na kontakt i ostaje jedna za koju nisam siguran a trebala bi verovatno da se spoji na +pozicije da se pri palenju pozicije odnosno kratkih ili dugih svetala iskljucuju dnevna odnosno kontrola svetala prepusti prekidacu?

 

Mislim da bi trebalo da je tako. Korisna stvar ugradit cu je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino me buni ovo Paunovo to sto daju 60% svetlosti, a kod mene na kombi kad se upali kombi, posle 5-6sec se upale svetla srednja i zadnje pozicije. Cim prebacis na poziciju na prekidacu gase se srednja, i onda na sledeci okret za srednja svetla na prekidacu se pale srednja, znaci da je ovo skroz nezavisno jedno od drugog. Ali je dosta korisno, ne moras da se cimas da li su upaljena ili ne, tj da li si upalio svetla da nisi slucajno zaboravio. Na to sam mislio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto te buni?

Smanji napon koji ide na zarne niti time potrosnju stuje... naravno i intenzitet svetla. ja bih to spojio na duga svetla. Inace imam H4. 

Jedino nisam siguran kako se gasi modul? predpostavljam da se uzme + sa pozicije koja gore kada su upaljena oborena i duga svetla.


Buco nije mi jasno kod tebe. Upalis auto i pale se svetla bez obzira ako je prekidac ugasen? 


Po tome ti ili imas ugradjen modul za automatsko palenje svetala ili je to fabricki tako napravljeno za trzista gde su dnevna svetla obavezna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam ugradjen modul, upalis auto(kombi u mom slucaju) dok poradi malo 5-6sec i upale se svetla, a na prekidac dalje, mozes sam da palis pozicije ili srednja, po zelji naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paune hajde molim te okaci shemu povezivanja.

Nemam semu samo upustvo za instalaciju. Evo umesto seme neka slika kako je povezano kod mene.

c3f410bf6bdb80feb39334d887edd4f5.jpgba39950882717512dbd540c5deca037d.jpg. b40254b673dffbda42356852c2ddfb60.jpg. 9bf7f8923ba86dac27de54c39931d108.jpg. b3cdcf84723ec6251f3165e10ac67bb4.jpg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabo mi je tu sta jasno.

Koliko vidim Pozitivan i negativan pol si spojio na akumulator a dve plave sto idu iz modula su spojene zajedno i idu na far. 

za sta sluzi ona bela zica koja nigde nije spojena?

Po tome mi se cini da se uredjaj uljucuje kada se postigne 14V odnosno upali auto a iskljucuje kada napon padne na oko 12-13V sto je napon akumulatora kada je auto ugasen.

Ti si to spojio na koju zarnu nit?

Ne svidja mi se ni malo taj sistem jer kada se upale kratka ili duga svetla uredjaj je uvek ukljucen.

Nazvat cu tipa sto to pravi mislim da bi ova bela trebala da sluzi za gasenje uredjaja odnosno da se spoji na poziciju.

 

Ne vezano za ovo. Napravi reda sa tim zicama ruzno ovako izgleda. to si sve mogao spojiti u kutiji sa osiguracima da se nista i niti jedna zica vidi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuo sam se sa prodavcem. i narucio uredjaj.

Ta slobodna zica koju nisi spojio sluzi za gasenje uredjaja tako da na nju dovedes + pol. znaci mozes to preko prekidaca ili najbolje da uzmes +sa pozicije jer kada se upale bilo koja svetla iz kabine pozicija radi.

Upali auto i dnevna svetla se automatski ukljucuju jer je uredjaj detektovao povecan napon, spoji tu slobodnu zicu na + klemu akumulatora i dnevna svetla bi trebalo da se ugase.

Zadnja slika mi nije jasna? to si provukao zicu do drugog fara i spojio je na uredjaj? Ako je tako to sve imas u kutiji sa osiguracima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabo mi je tu sta jasno.

Koliko vidim Pozitivan i negativan pol si spojio na akumulator a dve plave sto idu iz modula su spojene zajedno i idu na far.

za sta sluzi ona bela zica koja nigde nije spojena?

Po tome mi se cini da se uredjaj uljucuje kada se postigne 14V odnosno upali auto a iskljucuje kada napon padne na oko 12-13V sto je napon akumulatora kada je auto ugasen.

Ti si to spojio na koju zarnu nit?

Ne svidja mi se ni malo taj sistem jer kada se upale kratka ili duga svetla uredjaj je uvek ukljucen.

Nazvat cu tipa sto to pravi mislim da bi ova bela trebala da sluzi za gasenje uredjaja odnosno da se spoji na poziciju.

Ne vezano za ovo. Napravi reda sa tim zicama ruzno ovako izgleda. to si sve mogao spojiti u kutiji sa osiguracima da se nista i niti jedna zica vidi.

Cini mi se da si sve lepo razumeo sa ovih slika .

Za belu zicu mi je decko rekao da sluzi za H4 sijalicu posto ona ima jedan pipak vise nego H7 sijalica.

Meni se samo ne svidja to sto se ne gase odmah kada ugasim auto nego ostanu da svetle 3-4 sek. mozda ja nisam lepo povezao.

Btw: modul sa zicama i stoji u kutiji nego sam je skinuo kada sam slikao.

Zadnja slika mi nije jasna? to si provukao zicu do drugog fara i spojio je na uredjaj?

Mozda te buni ova crna zica.

Ona je nastavljena sa plavom posto plava nije imala duzinu do fara. Zatim sam otisao do majstora da mi sa unimerom (posto ja sa auto-elektrikom nemam veze) pronadje koja je zica kratkog svetla i nju spojio sa crnom.

Stvarno ne znam sta bi se desilo kada bih belu spojio sa + klemom. Strah me je da modul ne pregori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pokusam to da odradim tek onda nista neces da razumes. Dok sam isao u skolu uvek sam imao iz crtanja imao losu ocenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro si ti to spojio nego jednostavno uredjaj tako radi. Pali se kada napon predje verovatno 13,5V a gasi se postepeno kao sto se i pali. Pricao sam sa tim covekom i on mi kaze da ima zica koja se spoji na +pol i da gasi uredjaj. Kaze da ce gledati da mi sutra posalje pa cu ga prvo isprobati na stolu a ugraditi tako da se ne vidi nista da je naknadno ugradjivano osim kada se otvori kutija sa osiguracima jer cu ga tamo i staviti.

Onaj "autoelektricar"  da je bez navodnika bi ti pokazao zicu ili osigurac na koji modul prikljucis dakle sve ostaje u kutiji. Covek koji pravi modul je ostavio dovoljnu duzinu zice. 

Odlicno si ti to odradio! :unworthy: s obzirom da ti to nije struka!

Pozovi coveka pa pitaj za tu zicu jos jednom, kazem meni rece da sluzi za gasenje?


Ma Beli bez brige Ako zapnes pomocemo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onaj "autoelektricar" da je bez navodnika bi ti pokazao zicu ili osigurac na koji modul prikljucis dakle sve ostaje u kutiji.

Ma dobar je on majstor, ljudi sa dobrim autima sve dolaze kod njega, nego imao je guzvu a ja bio malo dosadan da mi pogleda preko reda i uradio je covek ono sto sam mu i trazio.

Mada napomenuo mi je nesto kao moze to i drugacije da se poveze, ali #ebi ga nema veze neka ostane za sada ovako.

Znaci ocekujemo da vidimo kako ces ti to da odradis na H4 ako se ne varam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Grande ima H4. Razmisljao sam da spojim na vlakno od dugog svetla znaci da dugo svetlo sa smanjenim intenzitetom koristim kao dnevno.

Covek rece da ce gledati da danas posalje.

Rekoh ti dobro si i ti povezao samo bih jos proverio tu slobodnu zicu da li je za gasenje i spojio je na poziciju. To sto ti je majstor rekao je tacno odnosno sto i ja kazem sve si mogao spakovati u kutiju samo sto treba naci zice a to ipak zahteva vise vremena. S obzirom da sa strujom nisi na ti sve pohvale od mene!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam ugradio uredjaj. Kada napon predje 13V dnevna svetla se pale i isto tako postepeno gase kada se smanji napon odnosno ugasi auto.

Povezivanje je krajnje jednostavno. 

Crvena i smedja idu na pozitivan pol a crna na negativan odnosno na masu.

Plava zica je izlaz odnosno pozitivan pol koji pali dnevna svetla, dakle moze se spojiti na sijalice po zelji-kratka, duga, maglenke ili prednje pozicije bez obzira na jacinu sijalice.

Bela zica sluzi za gasenje uredjaja odnosno dnevnih svetala dovodjenjem pozitivnog pola na nju bilo preko prekidaca ili spajanjem na pozitivan pol kratkih,dugih ili pozicije.

 

U mom slucaju, Grande ima H4 sijalice, Kao dnevno sam spojio duga svetla koja sada gore smanjenim intenzitetom -po mom ukusu mozda malo prejako ali se razlika jasno vidi u slucaju ablendovanja istih. Belu zicu odnosno gasenje uredjaja sam spojio na pozitivan pol pozicije i palenjem pozicije odnosno kratkih ili dugih svetala dnevna se gase.

 

Po meni mozda je vreme gasenja dnevnih za nijansu predugo. Kada se ugasi auto tek nakon oko 3 sekunde se pocnu gasiti ali to im nije neki nedostatak.

Sve sam spakovao u kutiju sa osiguracima i tamo spojio na kontakt relea dugih svetala sa kojeg preko fabrickih osiguraca od 10A fabrickom instalacijom idu u farove. Manji problem predstavlja samo pronalazak zice od pozicije u snopu kabela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da se poveze na bilo koja svetla osim ksenona. 

 

dakle moze se spojiti na sijalice po zelji-kratka, duga, maglenke ili prednje pozicije bez obzira na jacinu sijalice.

 

 

U mom slucaju, Grande ima H4 sijalice, Kao dnevno sam spojio duga svetla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...