Golden 1 Posted October 16, 2013 Pa, After-Cat nema velikih oscilacija po ovom ocitavanju ali je iznad proseka, Pre-Cat. isto ima ocitavanja iznad proseka pa sve to ukazuje na siromasnu smesu, valjda, samim tim i vecu potrosnju, ispravite me molim vas ako gresim. A zasto si sve ovo radi u leru ? Ne znam zasto sam u leru radio, mislio sam da tako treba da tu pokaze sve parametre?? Verovatno gresim.Kazes siromasna smesa onda bi trebalo da bude manja potrosnja? Da li voltaza Sonde pre cat. ako je vise nesagorelog goriva veca? Knock senzor je kao "stetoskop" u motoru koji slusa vibracije nastale eksplozijom goriva u tom cilinrdru. Knock senzor zajedno sa senzorom radilice daje Ecu podatke u kom trenutku dolazi do greske u paljenju smese pa pomeranjem ugla paljenja Ecu vrsi korekciju. Zato sam ti i rekao da sve to moze da krene od losih svecica npr. i da stvori opstu pometnju u svim parametrima. Ja bih prvo stavio odgovarajuce svecice, pa bih onda zakacio dijagnosatiku i pregledao sve parametre vezane za rad motora. Lambda sonde, Knock senzore, bobine, nalivanja dizni... Zahvaljujem na objasnjenju. Da li se mozda cuju i ventili na tom senzoru pa otud poviseno citanje ?Probao sam danas NGK BKR5EZ i drugi kabel do svecice pozajmljen sa drugog punta ocitavanja su ista i sondi i Knock senzora, a kad dam gas na oko 2500rpm ta cetvrta povecava Knock i do 3,xxx a ostale 1,xxx. Ako se nevaram cetvrta je do bombine ?? Nego interesuje me da li mozda dizna dozira vise goriva pa su explozije vece pa otud Knock veci ? Mada je isto i na benzinu i autogasu ??Zahvalan sam svima na objasnjenjima mnogo mi znaci, jer ce najverovatnije kod majstora a nebi da me zavlace, nekih predznanja u odrzavanju imam ali na autu bez senzora a ova logika mi se mnogo svidja jel moguce da je Sonda pre cat. neispravna pa samim tim i dozira vise Ecu pa se vidi i na drugoj sondi ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
X one 0 Posted October 16, 2013 Ako je smesa siromasna ECU to pokusava da ispravi vecom kolicinom goriva i obrnuto tako da smesa stalno varira izmedju siromasne i bogate tako bi trebalo da bude ako je sve ispravno ali u slucaju da sonda daje informaciju da je smesa siromasna a ECU dozira vise goriva a sonda i dalje daje napon koji govori o siromasnoj smesi onda potrosnja sigurno ide gore. S druge strane sonde se vrlo retko kvare, obucno bude problem negde drugde zato treba uzeti sa rezervom ovo ocitavanje sa dijagnostike. Bilo bi dobro da se javi neko ko se bavio ovom problematikom i ima vise iskustva sa ovim naponima i sondama !!! A sto se tice svecica ako je sve ok radice na bilo kakvim svecicama bez velike oscilacije u potrosnji, moje iskustvo sa puntom 1.2 8v, naravno najbolje su one koje preporucuje proizvodjac. Sve ovo naravno sam pisao za benzin sa TNG-om nemam nikakvog iskustva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golden 1 Posted October 18, 2013 sutra ce se preventivno cistiti dizne ultrazvukom pa javljam rezultatInjection time na benzinu i plinu je 2,8xxx verovatno nema veze kad je na plinu jer plin ide preko svojih dizni ne znam otkud onda tolika vrednost kad se prica ovde na forumu da treba da bude oko 0,8xxx 0,9xxx znaci malo ispod 1,0 Quote Share this post Link to post Share on other sites
X one 0 Posted October 18, 2013 Evo bas sad ocitah punta 1.2 8v koji radi na benzin, vruc motor , obrtaji oko 750, "Injection time" je na sva cetiri cilindra 1.550 bez oscilacija. predpaljenje varira od 4,5 do 5,5, Knock senzor od 0,9 do 1,7 ovaj punto radi kako treba pa pretostavljam da su ovo dobre vrednosti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golden 1 Posted October 18, 2013 puno hvala taman da uporedim, predpostavljam da je radio u leru i da je potrosnja normalna za gradske uslove Quote Share this post Link to post Share on other sites
X one 0 Posted October 18, 2013 naravno ler gas oko 750 obrtaja a ovaj punto se vozu najvise u gradu potrosnja je oko 6.5 l prosek. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golden 1 Posted October 21, 2013 Ociscene dizne, majstor kaze da cu bile prljave ali ne koliko da mi pravi problem. Evo slike ocitavanja u grafikonu. Ove lambda sonde sasavo citaju uglavnom sonda pre cat. pretezno se zadrzava u visljim podeocima ali neide preko 0,8 nikad nisam video 0,9 a u donjim dodje u 0,2 ne ispod i to delic sekunde i odma se zadrzi oko 0,7 osetno duze. Na slici sam upisao sta sam kada radio. Ostala ocitavanja su skoro ista. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted October 21, 2013 Danas sam ocitavao kod mene.Pre-Cat sonda oscilira izmedju 0,100-0,900 VAfter-Cat sonda miruje na oko 0,500 VNa leru,samo benzin. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golden 1 Posted October 22, 2013 da li ja nekako unimerom mogu proveriti recimo da je iskljucim i u radu merim napon da li su to tacni podaci koje vidim dig. unimerom ?probao sam ovako u radu bez iskljucivanja da merim i daje iste te rezultate do 0,8V se zadrzi oko 1sek pa samo pipne 0,2 pa se vrati na 0,8V Quote Share this post Link to post Share on other sites
X one 0 Posted October 22, 2013 da li ja nekako unimerom mogu proveriti recimo da je iskljucim i u radu merim napon da li su to tacni podaci koje vidim dig. unimerom ?probao sam ovako u radu bez iskljucivanja da merim i daje iste te rezultate do 0,8V se zadrzi oko 1sek pa samo pipne 0,2 pa se vrati na 0,8VNemoze unimerom a narocito ne digitalnim. Jel sad sve uredu posle ciscenja dizni? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golden 1 Posted October 22, 2013 da li ja nekako unimerom mogu proveriti recimo da je iskljucim i u radu merim napon da li su to tacni podaci koje vidim dig. unimerom ?probao sam ovako u radu bez iskljucivanja da merim i daje iste te rezultate do 0,8V se zadrzi oko 1sek pa samo pipne 0,2 pa se vrati na 0,8VNemoze unimerom a narocito ne digitalnim. Jel sad sve uredu posle ciscenja dizni? Ovo gore na slici su citanja sondi posle ciscenja. presao sam svega 50km sat pokazuje 11,5km/l pa bi trebao vise da predjem bar 100km. Jedino sto vidim da CutOff kad pustim ga pedalu da nema vise onih kratkih cimanja i lepsi je start. U momentu kada sam otisao po auto kada su ociscene dizne u toku voznje sam resetovao trip metar koji je poceo da pokazuje oko 15km/l pa kako naidjem na semafor ili je potrebno krenuti iz prve, polako pocelo da pada eto danas na 11,5km/l Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golden 1 Posted October 27, 2013 Upravo sa vangradske voznje, trip metar pokazuje 12,9L/km sto mu dodje 7,7L/100km doduse vozio sam sam na plinu i uvek mi je pokazivao tacno sa onim sto sam sipao i potrosio. Sad mi tek nije jasno. Posto je ovo skroz ok potrosnja.Pitanje.Da li je moguce da mi je lambda sonda tj njen grejac neispravan pa se sonda u gradskim uslovima neuspe ugrejati na kracim relacijama ? A da Ecu nedetektuje tj da grejac mozda radi ali slabo ?Koliki bi otpor grejaca trebao da bude ako merim na konektoru ? Da li se moze videti na taj nacin da li je ispravan?hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golden 1 Posted October 31, 2013 Bio juce kom ovog puta pravog majstora, lambda sonda je u redu, nego ima neki problem sa nekim pritiskom ili podpritiskom ja od sve price nisam bas dobro zapamtio kod mene je nesto oko 300 i pada do 250 tj zalazi u crvenu zonu ali Ecu jos neregistruje neki problem.Uglavnom moze se srediti pa cu od nedelje ostaviti auto da sredi potrosnju.E sad da li je MAP senzor mada meri, radi ili je nesto drugo ne znam, inace majstor kaze da ocajno vuce i tek na vecim obrtajima smanjuje potrosnju, ali dok nekrene redom da radi nije mi nista konkretno rekao. Ima li neko iskustva sa MAP senzorom ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dexa 0 Posted November 20, 2013 Pozdrav forumasima. Mislim da je i meni crkla lamda sonda FIAT 1.2 V8. Automobil se ponasao normalno bez ikakvih simptoma, potrosnja odlicna, dok odjednom na putu nije poceo da se gusi. Preko 2000rpm. vuce dobro ispod 2000 se odmah zagusi tako da sam do kuce dosao prekoracujuc propise. Automobil inace kad je hladan nekih 4-5km predje i u besprekornoj je kondiciji a cim dostigne temperaturu gusi se na manjim okretajima. Dijagnostika je prijavila prebogatu smjesu i gornja lamda sonda jak signal lampica greske na tabli ne gori. Po mom nema sto drugo nego zamjeniti sondu jer izgleda da kad poslije zagrjevanja preuzme kontrolu lamda sonda daje pogresan signal i previse goriva. Zna li ko jos neki razlog zbog kojeg se moj auto moze ponasati ovako. Posto auto vozim na duze relacije cilj mi je da besprekorno radi. Servisi i majstori se ponasaju kao da nemaju vremena da ti izadju u susret vole da odrade konkretan posao tako da izgleda da mi koji se nesto razumijemo nemamo sto nego da ponesto iskopamo sami. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kakoonobese 40 Posted November 21, 2013 Bobina ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 529 Posted November 22, 2013 Posecujes pogresne servise u tom slucaju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dexa 0 Posted November 24, 2013 (edited) Jel neko zna koja je na Fijatu 1.2 8V originalna lamda sonda cirkonijumska ili titanijumska. Ove moje mi izgledaju i ocitavaju kao titanijumske a po ovome sto u forumima pise izgleda da FIAT 1.2 8V treba da ima cirkonijumske. Moze neko da objasni jer mislim da komp ne razaznaje signale isto od oba tipa. Edited November 24, 2013 by Dexa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dexa 0 Posted December 7, 2013 OK problem je rijesen pa da reimiram. Ovi svi simptomi koje sam gore naveo bili su proizvod loseg rada gornje lamda sonde. Koliko mi se dalo nauciti sa foruma i interneta izgleda da su lamda sonde na ovom motoru original bile titanijumske a ja sam ugradio cirkonijumske sto nema nikakve veze koji je tip. Dijagnostika je prijavila los rad donje sonde a problem je bio losa gornja to jest prva prije katalizatora pa sam promjenio obadvije lamda sonde kostale su oko 95e. Iz razloga sto nisam mogao brzo naci original sonde uocio sam da nema razlike izmedju sondi kod FIATA i nekih drugih modela tako da sam u moj auto ugradio jednu sondu od opela 1.6 a druga je univerzalna obadvje od dobrih proizvodjaca a i gornja i donja su iste. Nesvacam zsto su razlike u cijeni sondi toliko velike a od istog proizvodjaca rade isti posao konstruktivno su iste a cijene znatno razlicite. Autom sam prosao vec preko 1000km potrosnja na putu oko 5.5l signal koji daju je odlican. Kad sam ih ugradio donja sonda je davala visok napon poslije malo jace voznje valjda se katalizator ocistio za sada auto funkcionise odlicno daje tacan signal izmedju gornje i donje sonde. Nemogu garantovati jer je zima al mi se cini da temperatura motora od starta pa do neke radne temperature sporije raste nego ranije. Razlog zbog kojeg je unistena gornja lamda sonda je najvjerovatnije kratak spoj na konekciji signal sa sonde se zbog vlage spoio na masu. Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tomislav Svelec 0 Posted December 28, 2013 (edited) Pozdrav svima na ovom forumu! Imam Fiat Punto mk2 1.2 8v, 2003. godište, prešao je nešto preko 140 000 km, a pre četiri godine promenio sam obe lambda sonde i od tada prešao oko 60 000 km da bi se ponovo upalila check engine lampica, troši preko 15 l/100 km u gradu i ima veliku rupu u gasu kada je u brzini, dok pri leru toga nema, izlazi crni dim. Prikačio sam ga na dijagnostiku i prijavio je kod greške P0170 što bi trebalo da znači Fuel Trim Malfunction Bank 1 (što znači da loše radi pre-cat lambda sonda), a takođe u dijagnostičkom programu našao sam i da prijavljuje bottom limit za post-cat lambda sondu. Dečko koji mi je isčitao dijagnostiku rekao mi je da donja sonda ima problem verovatno zbog čađi koje izbacuje katalizator, a gornja sonda je promenjena pre nedelju dana jer je tada počeo problem sa njima i tada je stavljena polovna sonda. Vozio sam samo dva dana punto posle toga i opet se upalila check engine lampica da bih tada išao na gore pomenutu dijagnostiku.Iz katalizatora se ne čuje nikakvo pucketanje, auto je normalno radio do pre nedelju dana pa me zanima da li da zamenim samo lambda sonde (obe ili jednu) i da li da zamenim i katalizator, zvao sam KIT commerce i AP sport ali oni katalizator i ne prodaju, pa da uzmem sa otpada polovni ili da izbacim katalizator? Molim Vas forumaši, uputite me na nekog dobrog majstora gde bih rešio ovaj problem na mom Puntu, inače stanujem na Konjarniku. Pozdrav i svima Srećan Božić i Nova Godina! Edited December 30, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto1.2 26 Posted December 28, 2013 (edited) Odlican majstor, pedantan, ne skida kozu sa ledja.http://www.autoportal.rs/adresar/auto-servis/beograd/bugarcic/Godinama unazad svoja vozila tamo odrzavam i prezadovoljan sam. Edited December 30, 2013 by neshaoct imamo temu za iskustva sa servisima, pa se zato ona pišu tamo. Slobodno tamo napiši svoje iskustvo i tako će servis koji smatraš da treba biti pohvaljen na forumu. Članovi foruma oblikuju (napisanim skustvima) koji će servis biti na kakvom glasu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopa 0 Posted June 5, 2015 Pozdrav svima! Već duže vrijeme imam problema sa lambda sondama, check engine stalno svijetli, a dijagnostika izbacuje sljedeće greške:P1135 Grijač Lambda sonde 1 iznad katalizatoraP0139 Spor odgovor kruga O2 senzora (blok 1, senzor 2)P1141 Grijač Lambda sonde 1 ispod katalizatoraP0136 Kvar kruga O2 senzora (blok 1 senzor 2)P0141 Kvar grijača kruga O2 senzora (blok 1 senzor 2)P0135 Kvar grijača kruga O2 senzora (blok 1 senzor 1) što mi navodi da su obe sonde otišle. Pošto nisam nešto bio pri parama da ih mijenjam, uzmem danas da ih testiram pomoću unimera i podataka iz auto date po protokolu kako je tamo navedeno i rezultate sam naveo na sljedećoj slici: Sve vrijednosti parametara su u dozvoljenom opsegu, što mi navodi da su obe ispravne. Koliko je ovaj način testiranja pouzdan da mogu sa sigurnošću tvrditi da su sonde ispravne? Inače auto se normalno ponaša, normalno pali i ide, potrošnja je oko normale bar po trip kompjuteru. Poništavali smo greške nekoliko puta i lampica se ugasi ali se upali nakon pređenih 10-ak km. Majstor mi kaže da se one ne mogu testirati nego da mijenjam jednu po jednu dok greške ne nestanu. Ima li neko savjet ili je to jedino rješenje? Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
paun 1 Posted June 5, 2015 I ja imam taj problem.Od kako sam kupio auto stalno sija check engine lampica a dijagnostika izbacuje greske vezane za grejac sonde pre kat.Samo ova greska P1135 je vezana za masu izmedju racunara i sonde koliko sam ukapirao citajuci razne komentare.Meni se ugasi greska sama kada je velika vlaznost i kada je hladnije vreme napolju ali se ukljuci posle par km,neki put i posle nekoliko dana,nema pravila.Auto normalno radi,potrosnja normalna samo sto sija lampica. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted August 8, 2015 Sija mi check engine od prvog dana ( vec cetiri godine ) kada sam uzeo punta ... na dijagnostici konstatovano lambda sonda ... sta i kako uraditi sa njom nije mi receno a ja nisam ni pitao ... uglavnom auto trosi sve vreme do 7 po gradu ( 18km/l ) na otvorenom 4.5 ( 22km/L ) i ne vise od toga ... pali lako, fino radi, prima gas bez ikakve knedle .... medjutim sada kada sam putovao na more vozio sam jedan deo puta oko 130 km/h check engine je poceo da blinka ( cas se upali cas ugasi ) tada sam u ne bas maloj panici spustio ispod 120 check engine je opet standardno neprekidno goreo ... probao sam opet i isto se desilo ... motor se i dalje ponasa normalno kao i uvek i potrosnja je ostala ista ...sta se to desava ima li neko neku ideju ????? .... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bugyman 0 Posted June 29, 2016 Nedavno sam kupio puntica 1.2 8v ali primetio sam da mi je potrosnja povelika odnosno preko 10l benzina... malo sam guglao i naletim na ovaj forum, i dok sam caprkao oko motora, u onoj zastiti nadjem i ivdim da onaj kao ''cip'' odnosno "relej" sta li je vec nije povezana sa masom odnosno spala je skroz sa srafa, da li je moguce da je to uzrok velike potrosnje??? Uzgredn ne pokazuje mi nikakvu indikaciju na tabli... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dakyle 0 Posted June 7, 2018 (edited) Drugari....vozim Fiat Punto MK2a 2002 1.2 8V Imam gresku na na tabli i posle dijagnostike koju sam odradio ovo su greske: P0141-LAMBDA 1 Heater heater Below Catalyser (u nasrtavku pise da je Fatal) P0170 - Mixture strength (u nastavku psioe da je Stored) Greske pobrisane ociscenj kontakt na lamda sondi ispod katalizatora ali greska sa lamda sondom se vratila P0141...ova druga nije Ja nisam primetio da imam povecanju potrosnju ali imam utisak da mi se kada ugasim auto i izadjem iz njega cudno oseca miris benzina...to traje par meseci ali je jako malo vozen. U nedostatku majstora a problem moram da resim do vikenda verovatno sam....ja sam porucio Labda sondu neku univerzalu. Pitanje glasi da lu su i gornja i donja Labda sonda kod Punta iste ili nisu iste..jer nisam nalasio koja mi treba i da li pogresci kuju izbacuje meni treba ona posle katalizatora gledano od motara prema izduvnoj grani i koji je savet za kupovinu marke Labda sonde..radnik u radnji je porucio Boss, NGK i najjefiniju Kinesku ali sve one imaju gole zice nemaju fariski Dzek, sta mi je ciniti?? Hvala unapred Edited June 9, 2018 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites