Jump to content
FAS Goran
vasa011

Fiat Punto mk.2 1.2 16v / 8v - lambda sonda

Recommended Posts

Bio prosle nedelje u servis,crk'o grejac na sondi.

Ljudi zamenili,stavili bosch-ovu i ocistili leptir usisa.

E sve bi to bilo OK da mi potrosnja nije 11,3 km/l :question:

Izduvni gasovi kazu ok,sonda radi kako treba...a bilo 14km/l

Jel ima neko predstavu u cem je stos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...E sve bi to bilo OK da mi potrosnja nije 11,3 km/l :question:

To je 8.8 litara na 100 Km, sasvim ok potrošnja za 1.2 16v po Beogradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda je ok ,al daleko od 7 na sto.

Ili je mozda bord malko laguckao.....ko ce ga znati.

Jednom sam iz zezanja resetovao kilometrazu na par dana.

Svaki put bio drugaciji prosek....pa sam ostavio onaj koji mi najvise odgovara :laughing:

Al' to je bilo pre servisa,sad vise ne vazi. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste daleko od 7 ali samo u teoriji moze toliko da trosi po gradu pogotovu sad kad je hladnije vreme . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitnije mi je da je sve uredu nego sama potrosnja.

Kad mi talasaju podatci,nesto mi odmah sumljivo.

Tako da,hvala majstori.....onako,bas :thumbsup: .

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne brini nisi jedini koji je mislio da ima problem,ali naravno sondu kada strada,uvek treba zameniti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima...i ja sam do prekjuce imao problem sa donjom lambda sondom,nije imala napona,auto je slabije vukao,losije palio,naravno trosio ko avion...uzeo sam polovnu sondu i zamenuo i sada punto opet radi lepo i malo trosi,lepo pali i sve...i ako mi je majstor govorio da treba glavu da radi i koje kakve gluposti i da lampica check engine na plinu mora da gori,meni cim je zamenuo sondu i resetovao komp vise se ne pali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sam i procitao ovde ali kad su mi i ljudi koji su ugradili plin rekli da treba da gori a i moj mehanicar,nije mi bilo jasno kako mi 6 meseci od ugradnje plina nije gorela nego se odjednom upalila...rekli da promenim klapnu i koje kakve gluposti i na kraju video da sonda nema napona:))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

... ali kad su mi i ljudi koji su ugradili plin rekli da treba da gori a i moj mehanicar...

Vrh instalateri i mehanicari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ta sonda bese moze da se cisti i slicno ili se samo menja. Meni valjda bese varira napon, nekada je u normali a nekada ispod, check lampica mi ne svetli ali komp upamti gresku i nadje se dijagnostikom. U svakom slucaju, auto je dosta izgubio u startu, hoce da proguta knedlu u leru kada mu se malo jace pritisne gas i mozda mi je blago povecao potrosnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdravljam forumase,

Da li su fizicki iste dve lambda sonde da kad bi hteo recimo mesta da im zamenim cisto radi testa. Posto ipak ova pre kat. se vise trosi a imam neke probleme sitne. Dakle kod mene je isti broj zica (4 kom, dve bele, crna i siva).

Punto 2 1,2  44kw, 2003god. benz/plin

hvala unapred.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

to i ja predpostavljam,

znam da je najbolje da majstor utvrdi neispravnost pa ako treba kupiti drugu,

ali zanimljivo je pitanje, mozda je neko i radio tako nesto ili ima vise informacija?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na mom bio menjao mesta i nije pokazivao nikakva ocitavanja, sad zasto, jbm li ga. Fizicki su kao iste, a neko mi rece da nisu, drugo, nista time ne dobijas jer za pravilan rad motora moraju obe sonde da ti budu ispravne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam sasava ocitavanja smesa benzina mi je u Rich Lambda pre kat. oko 0,7V na leru a i ova iza katalizatora iznad proseka.

Jedino sto ne mogu da skontam vrtio po forumima kako domacim tako i stranim ovaj "knock sensor" na cilindru 4 zasto je veci od ostalih. Pre 3-4 meseca menjao svecice stavio Bosh (Yttrium electrode FR6DC+) pre toga bile Bosh FR8DC+

 

evo neka ocitavanja sta mislite ?

 

cxca78421.jpg  cxca78422.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nisi stavio odgovarajuce svecice, proveri u fabrickoj knjizi sta preporucuju za Bosh. Ako je tako, sve ovo ostalo moze biti posledica toga. Knock senzor ti prijavljuje da se u na tom cilindru desava neko odstupanje - nepravilnost u radu. U kom rasponu varira prva sonda i kolika su ocitavanje druge sonde? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sad gledam nisam ni napisao na pocetku sta je problem

voznja u gradu ne ide ispod 10L benzina, oko 11-12L plina (vozim kao penzioner)

na otvorenom oko 7-8L

Ecu ispisuje 9-10 na tabli u gradu / benzin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova druga sonda ti ima nenormalna ocitavanja, mora da se krece od 300-500v bez variranja. Jesi li pogledao da li si stavio odgovarajuce svecice? Kakve su ti dizne, kablovi, bobine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdravljam forumase,

skoro sam sve pitao u naslovu, znaci interesuje me da li su fizicki iste te dve sonde da kad bi hteo recimo mesta da im zamenim cisto radi testa. Posto ipak ova pre kat. se vise trosi a imam neke probleme sitne. Dakle kod mene je isti broj zica (4 kom, dve bele, crna i siva).

Punto 2 1,2  44kw, 2003god. benz/plin

hvala unapred.

Iste su, po EPER-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova druga sonda ti ima nenormalna ocitavanja, mora da se krece od 300-500v bez variranja. Jesi li pogledao da li si stavio odgovarajuce svecice? Kakve su ti dizne, kablovi, bobine?

Probacu nabaviti NGK BKR5EZ vidim da te idu, ali pre toga vizuelno da vidim da li probija negde kabel bas na toj 4toj svecici (predpostavljam da je 4ta blize bombini?) ali i na ostalima. Kablove, bombine nisam menjao, auto je kod mene godinu dana (iz uvoza) tada je trosio skoro po fabrickoj specifikaciji malo jace za 0,5L, onda je ugradjen AutoGas, radjen mali servis, v.filter, ulje, pumpa, svecice, a kableve nisam menjao niti dizne cistio.

 

Inace bilo je privremene greske nesto Misfire ranije a oseti se ponekad na leru kako ravnomerno radi i kao da stucne jedanput u par minuta.

Jaci miris benzina pri prvom paljenju.

 

 

 

Iste su, po EPER-u.

Hvala na inf. nemam gde da pogledam a net skrt nesto :)

 

 

Nego Knock sensor = Kucka nesto ili sta dodje u objasnjenu ?

treba da bude predpostavljam kod svakog cilindra ravnomerno ?

da li se to odnosi samo za struju ili promasaj detonacije kao pogresno paljenje ili nedovoljno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knock senzor je kao "stetoskop" u motoru  koji slusa vibracije nastale eksplozijom goriva u tom cilinrdru. Knock senzor zajedno sa senzorom radilice daje Ecu podatke u kom trenutku dolazi do greske u paljenju smese pa pomeranjem ugla paljenja Ecu vrsi korekciju. Zato sam ti i rekao da sve to moze da krene od losih svecica npr. i da stvori opstu pometnju u svim parametrima. Ja bih prvo stavio odgovarajuce svecice, pa bih onda zakacio dijagnosatiku i pregledao sve parametre vezane za rad motora. Lambda sonde, Knock senzore, bobine, nalivanja dizni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, After-Cat nema velikih oscilacija po ovom ocitavanju ali je iznad proseka, Pre-Cat. isto ima ocitavanja iznad proseka pa sve to ukazuje na siromasnu smesu, valjda, samim tim i vecu potrosnju, ispravite me molim vas ako gresim. A zasto si sve ovo radi u leru ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...