Jump to content
FAS Goran
batakolestb

Fiat Punto mk.2 - problem sa kočnicama

Recommended Posts

Mislim da je to za novije modele. Ja sam kupovao sa kablom koji je uliven u pločicu, samo fik i gotovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ugradis plocice...kablic zaboravi.Na mojim ATE plocicama sam u kutiji dobio i kablic i bile su jeftinije nego iste bez kablica :-) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo, Izvinjavam se za moji nesvatliv srpskok jezikom :) ... promenio sam plockice i gurtne na punta mk2 2001 JTD ...ali od kad sam promenio kocnice ne mi se sigurne...kad stisnem kocnice neki 2-3 cm kocnice mi pada ali auto koci .... kad stisnem po malo kocnice slusa se kako neko ckripanje isto kako da postoi trienje metal sa metal ....kad upalim auto lambica za ABS se gasi .... okrenem jedno 50tina metara u kabine slusa se neki zvuk od ABSa pumpe kako neki feder  da je uvek zategnat .... kad malo gibnem kocnice taj zvuk u kabine ga nema ... pa neki 100tina metara ponavja se ista prica .... desava se i da ne zapiraja uvek 4 tocaka :S :S :S desilo mi se da samo zadnji desni koci kad stisnem kocnice :S :S ne znam sta se desilo ako neki ima slican problem ili poznaje ove problematike neka pomaga 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da počnemo :)

Da li si sam menjao pločice i pakne (gurtne)?

Da li je još nešto menjano na sistemu za kočenje pored ovog što si naveo?

Da li si ranije imao ove probleme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ranije bio se u redu ... kad sam bio na tehnicki pregleda oni mi rekao da plocice bile pri kraju i da sajla od rucne kocnice bila u lose stanje da morao da sam gi promenio :S ... i kad majstor promenio sajle kocnice ... gurtne i plocice ... kocnice se zajebao 100 % :S strah mi je da pritisnem :S 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to ti je isti majstor što ti je radio i trap?

Ako je isti, pod hitno da nađeš drugog. Ovaj će da te upropasti ;)

Edited by Dezurni

Share this post


Link to post
Share on other sites

da


auto od zdravi nastao je transformer :S :S fica od 1950 je postabilno na puta od moje punta :S :S strah mi je da vozim :S :S nakon 110km/h mislis auto se rapagja :S :S plasi me da ne se zjebao letvu  :S :S :S 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada lepo kod nekog polu-normalnog (normalan majstor nepostoji) i da ti sredi auto. Kad završiš kod njega lepo se vratiš kod prvog i uzmeš pare nazad i ako ti je po volji nalupaš ga čisto onako.

Čovek ti se učio na tvojim kolima ni manje ni više nego na trapu i kočnicama.

Živ bio, pa javi šta si uradio ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovaj kablic mislim, tako sam dobio, nemam sta da secem, samo se pitam dal mu ima mesta ili ne?

 

https://static.kupindoslike.com/Plocice-za-kocnice-Fiat-Punto-I-II-1-2-Zastava-10-sa-kablom-FEBI-BILSTEIN_slika_O_24479449.jpg

To ti je za verziju sa signalom istrošenosti kočionog materijala. Pravac u kantu za smeće  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, da li je neko imao sledeci problem:

 

Problem 1:

  • - pritisnes kocnicu
  • - pustis kocnicu
  • - prednji tockovi su blago blokirani tj teze se okrecu nego inace
  • - lupim cekicem po klestima (i na levom i na desnom tocku) i tockovi se odblokiraju

 

Problem 2: disk desnog tocka se pola okrece lagano a pola otezano. kada opet blago lupim cekicem po klestima sve je ok.

 

Da napomenem da su diskovi i plocice menjane pre godinu dana. Duskovi su valeo a plocice delphi.

 

Hvala unapred na odgovorima.

Edited by milanceilic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da su kljesta za zamenu,jer verovatno glavi cilindar tj.ne vraca do kraja.Imao sam i ja taj problem na desnom tocku.

Poseti majstora ako ne znas sam,a sa tim se ne treba igrati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, da li je neko imao sledeci problem:

 

Problem 1:

  • - pritisnes kocnicu
  • - pustis kocnicu
  • - prednji tockovi su blago blokirani tj teze se okrecu nego inace
  • - lupim cekicem po klestima (i na levom i na desnom tocku) i tockovi se odblokiraju

 

Problem 2: disk desnog tocka se pola okrece lagano a pola otezano. kada opet blago lupim cekicem po klestima sve je ok.

 

Da napomenem da su diskovi i plocice menjane pre godinu dana. Duskovi su valeo a plocice delphi.

 

Hvala unapred na odgovorima.

Delphi su bas bas mekane plocice. Imam ih ja na svom autu, pa na mesec dana skinem prednje tockove i izduvam kompresorom tonu prasine koja se zavukla svuda. Ono sto mozes jos je da proveris u kom je stanju ceo taj mehanizam jer

 

 sa tim se ne treba igrati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,pre par dana sam spakovao u punta drugi menjac jer je na proslom puko zubac i unistio deo zvona u sustini auto nije vozen nekih mesec dana,e sad problem je sto od kad sam spakovao sve to kocnice mi lose rade,leva guma mi je bila skinuta i disk je malo korozirao jer sam cupao preko nje poluosovinu iz menjaca,kocnice su radile okej pre nego sto se menjac poje*ao ,medjutim pre par dana kad sam sve to sredio vratio gumu na mesto i sve,osetio sam da auto ne koci tako dobro kao pre...

 

Danas sam sa drugarom proveravao kocnice ,medjutim uocili smo da kad nabodem kocnicu desna guma ne zakuca ,samo leva...Problem je sto sam ja levu skidao i logicnije bi mi bilo da se bilo sta na toj strani pokvarilo,medjutim desna guma ne zakuca kad nabodem na kocnicu.Da ne zna mozda neko do cega bi to moglo da bude,neki mi govore da mozda nemam ulja u malom njegovom rezervoaru ,a neki mi pricaju da mozda negde ispusta ulje na desnoj strani tj. kod desnog tocka ,takodje par puta sam cuo da je moguce i do paknova da su se izlizali, da li je neko imao takav problem i da li moze da mi kaze nesto malo 'opsirnije' i bolje ko se razume u to? :)

Hvala unapred.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj se s kocnicama igrati, odnesi to kod majstora nek proveri sta je, mozda je i klip zapeko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S obzirom da sam primetio da mi je upaljena lampica uzvicniak i koliko sam upucen pali se kad nije spustena rucna ili kada nesto nije u redu sa uljem kocnica ,rucnu nisam dirao sto znaci da ce pre biti da ima negde vazduha u kocnicama desnog tocka..Sutra teram kod majstora pa cemo da vidimo sta ce da kaze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pored značenja da je rucna podignuta ista lampica javlja i istrosenost prednjih kocionih plocica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki pozdrav za sve forumaše, 

vozim Fiat Punto II, 2003 godina, 1.2 benzin, 44 kilovata, i do sada stvarno nisam imao većih kvarova a auto vozim nekih 5 godina, međutim od početka me prati problem s kočnicama.

 

Već na prvom tehničkom rečeno mi je da zadnje kočnice "slabo hvataju", nakon toga sam posjetio majstora i promijenjeni su zadnji doboši i pakne (sa abs senzorima) (oko 180 KM), nekoliko mjeseci poslije toga krenulo je lupkanje pri kočenju, škripa te sam u nekoliko navrata "španovao" kočnice, sigurno 5-6 puta sam to radio. Majstor rasklopi kočnice kaže sve je uredu samo da ih malo našpanujem i uzme 20 KM, nakon nekoliko kilometara sve se vrati na staro. Prije nekih godinu dana prvi put mi je propala kočnica, i to srećom ispred nekog servisa, zakočio sam ručnom a zadnji lijevi točak se usijao koliko je bio vreo.

 

Majstor iz tog servisa je odmah otvorio kočnicu i kaže pukla opruga, zamjenio oprugu i ja sam nastavio dalje. Prije nekih tri mjeseca, opet je krenulo škripanje pri kočenju, lupkanje dok opet nije propala kočnica na semaforu u gradu, opet sam zakočio ručnom i ovaj put je prednji desni točak bio vreo, ostavio auto da ohladi i nekako se vratio kući (kočnice su radile) sutradan odmah otišao majstoru, koji je ponovo otvorio kočnice rekao da je sve uredu i da mu nije jasno zašto se to dešava, zamjenio prednje diskove i pakne, i malo popustio ručnu.

 

Jučer opet, osjetim da mu treba više gasa da ide, ja na kočnicu noga samo upade, tek kad sam pustio pa ponovo prtisno do kraja auto se ukopalo, smrdilo je i opet je zadnji lijevi točak toliko bio vreo da se ratkapna počela topiti. Nenormalno je ružan osjećaj kad se to desi, nigdje ne smijem da se zaputim sa autom (samo kraće relacije), a niko nema odgovor.

Molio sam majstora da zamjeni ulje u kočnicama kaže nema potrebe (ne znam zašto im je to toliko mrsko), naručio me da dođem sutra da zamjenimo glavni kočioni cilindar. Kaže da će to najvjerovatnije riješiti problem, al nije siguran (na to sumnja jer se griju dva dijagonalna točka, zadnji lijevi, prednji desni), mene zanima šta mislite hoće li to riješiti problem, jel bi moglo nešto drugo biti, ima li ko kakva iskustva? Stvarno je nezgodno koćnice su u pitanju, nije stvar u parama više mi je da riješim taj problem. Ne bi volio ni da prodam auto s takvim kvarom, poginut će neko.

Unaprijed hvala

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ovome što si napisa meni se čini da je problem u kočionom cilindru na zadnjem ljevom i kočiona čeljus na prednjem desnom točku.

Trebalo bi rastaviti i očisiti kočioni cilindar ili staviti novi što je bolja opcija i tako isto kočionu čeljust. Jer po ovome što si napisao tebi ostane blokirana kočnica na zadnjem ljevom ili prednjem desnom točku. Kočiona tekučina se pregrije i kočnica propadne. Pošto se kočnica pregrijala trebalo bi promijeniti i pakne i pločice, disk i pločice jer više neće kočiti onako kako bi trebale.

Vjerojatno će se javiti još netko tko ima više iskustva od mene pa da ti kaže nešto više(bolje) nego ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zadnjem točku ti ne radi automatsko podešavanje paknova. To je onaj mali delić koji majstor španuje. On bi trebao sam da širi pakne kako se iste troše. Verovatno je on uzročnik svih problema. Komplet rasponke za oba zadnja točka su oko 40-50eur, uopšte nisu jeftini. Kada oni rade ne može doći do pregrevanja, u suprotnom ih majstor šteluje i nikada ne može jednako da ih podesi a veoma lako može da ih previše zategne, jer nije isto na dizalici i u realnoj vožnji.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ovo deluje da je problem u nekom od cilindara jer ti kočnica propada...Ko zna u kakvom je stanju i kociona tecnost jer ga i ti vozis 5 godina a nisi je menjao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako neki od točkova pregreva to ima uticaja na kočionu tečnost i na pregrevanje iste.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...