Jump to content
FAS Euroauto Goran
batakolestb

Fiat Punto mk.2 - problem sa kočnicama

Recommended Posts

jedan od uzrocnika jesu neispravni korektori kocenja koji znaju da stradaju,ljudi menjaju paknove,obradjuju dobose,natezu,misle da su napravili dobar posao ,a u stvari nista....u mnogim slucajevima korektori kocenja stradaju,e sad da li levi ili desni zavisi,ali idu u paru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

slazem se sa tvojom konstatacijom boleabarth, moj matori je imao slicnih problema sa svojim puntom, tako da smo korektore razbusili i dobili konkretnije kocenje na zadnjim tockovima. bas na zadnjem tehnickom pregledu kocnice su bile u granicama dozvoljenog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja davno čuh (još kad su se masovno prodavali Puntići Classic i nagrnuli na tehničke) da problem ustvari nije problem :) ...nego da su problem čike na tehničkom. Da trebaju da podese ne samo Punto, nego i odgovarajuću težinu jer je prazan auto u pitanju. Tada se onda izmeri šta treba, ali su oni navikli po automatizmu da rade i eto problema.

Kada se automobil optereti i opet ode na tehnički, sve bude ok jer korektor odradi svoje. Kako tada odradi svoje ako nije ispravan?

To mora tako jer ako bi ista sila kočenja bila pozadi i kada je auto prazan i kada je pun, onda bi u slučaju praznog automobila zadnji točkovi uvek blokirali (verzija bez ABS-a), čak i pri slabom, uobičajenom kočenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa puntom je sve u redu.problem su nestrucni i nepismeni rednici na tehnickom.

ovde ima sve za pismene gde lepo kaze kolike su minimalne sile kocenja koje vozilo mora da zadovolji.jedino ako ima odstupanja vecih od dozvoljenih u kocionim silama na istoj osovini onda nesto nije u redu.

u clanu 40. ima tabela, gledati pod M1

http://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik_o_podeli_motornih_i_prikljucnih_vozila_i_tehnickim_uslovima_za_vozila.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se za OT, ali kad već pominjete Classic-a i tehnički. Mene je lik na tehničkom probao da izvaćari, auto imao 12000km na satu, tek došao sa malog servisa, a baja na tehničkom počeo da mi veze, kao slabo 'vata zadnji desni i ne hvata ručna :guitar:

Verovatno im je to neka fora, čekaju da ih pitaš "Jaooo, pa šta ćemo sad?", pa da im daš neki dinar da ti progledaju kroz prste. Fora je što je kompjuter povezan sa šalterom, i u trenutku kada "majstor" istera kola sa valjaka, potvrda o ispravosti je već na stolu u kancelariji. Naravno, kulturno sam ga pitao "Jesam li prošao?", na šta je on promenio priču, i počeo da se vadi, kao on to meni drugarski savetuje da ja to sredim, itd. "Drugarski" sam mu se zahvalio, i otišao :smoke:

Za dve i po godine svakojake vožnje, u svakojakim uslovima i sa svakojakim opterećenjima, nisam primetio da kočnicama na Classic-u nešto fali :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram novu temu da pitam ovde.Vezano je za rucnu kocnicu i za model punta 1.2 16v mada je to isto kao i kod classica sigurno.Naime kada mi celu noc auto stoji pod rucnom na nizbrdici ujutru kada krenem na posao kada je spustim jako je labava,jer to znak da je sajla pri kraju ili je do necega drugog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sto Nesa prica ima istine,ali ispravljene su sile kocenja i sada punto prolazi po nekom evropskom standardu,nije vise e ako nema 80,90,10 kg po tocku neces proci,ali bey obzira,ako neki tocak manje,a neki vise koci,a sve kako treba u 90posto slucajeva je korektor stradao,a sto se tice razbusivanja,opet budzenje,a radi se o kocnicama,tako da ne bih komentarisao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

upravo o tome pricam Bane.postoji novi pravilnik koji niko ne primenjuje ili nezna da uopste postoji a o ispravnosti uredjaja za testiranje da ne pricamo jer 99% njih nema atestirane valjke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel ti se zagreju zadnji tockovi kad stignes na posao?

Nisam proveravao samo sam osetio da mi rucica kao da je opustena.Pa reko da nije pri izdisaju da mi neode auto pravac u beton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno ti sajla pri kraju negde zaglavi negde i nevrati se do kraja. Zardja obicno i panciru pa glavi. Proveri samo da liskroz otpusta rucna kocnica, ako je ok. u nekom skorijem periodu zameni sajlu rucne, ako je do toga naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, imam fiat punto sporting 1.2 16v 2002.godiste. Naime, imam problem sa stalnim blagim kocenjem prednjih tockova. Jako puno se oseca u voznji da auto nema slobodan hod. Zamenio sam u pocetku diskove (Valeo) i plocice (ate) medjutim to nije resilo problem. Nakon toga sam zamenio i prednja kociona creva i sajle rucne kocnice, kao i kociono ulje, sto opet nije resilo problem. Nakon toga sam kupio i polovna kociona klesta sa nosacima klesta i leva i desna, medjutim ni to ne resava problem. Jako nervira u voznji i pomalo se oseca miris paljevine. Kada se prednji deo podigne na dizalicu, oseca se da se prenji tockovi teze okrecu nego na ostalim automobilima. Da napomenem da se ovo desava konstanto. Promenio par mehanicara i svi su zbunjeni sta se desava... Da li je neko imao slicno iskustvo?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greju se tockovi i smrde plocice. Malopre mi je majstor ispustio vazduh iz desnog tocka i malo se situacija popravila, ali i dalje nije savrsena. Zapravo kompletan problem je poceo da se javlja nakon zamene diskova i plocica. Sada imam valeo diskove i ate plocice koje su kupljene po broju motora i proverene. Da li je moguce da te ATE plocice nisu dobre?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne plocice su ispravne u celoj prici majstor nije ispravan kazi majstoru da ocisti klipove...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa kocnicama koji se pojavio pre par dana. Desava mi se kad pritisnem kocnicu kao da se pali ABS i praceno je zujanjem ali nestalno. Uglavnom mi se desava pri manjim brzinama do 50 km/h. Provalio sam da je nesto u prednjem levom tocku jer kad krenem da kocim auto malo vuce u levo. Juce sam bio kod majstora koji je prikacio auto na dijagnostiku i nista nije nasao, nema ni jedne greske. Kaze da je glupo da bilo sta menja ili radi jer ne znamo sta je problem. Predpostavljam da ja nisam prvi a ni poslednji kome se ovo desilo, da li neko zna sta je tu problem....malo mi je cim da vozim znajuci da mi nesto nije uredu sa kocnicama.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda je neki senzor prljav, a moze biti i da je otisla magnetna traka na nekom od zadnjih lezajeva . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

prvo se skine tocak pa se pogleda pa tek onda diagnostika pozdravi ``majstora``

Share this post


Link to post
Share on other sites

obicno se resi problem skidanjem dobosa I ciscenjem magnetnih prstenova na lezaju.kazem najcesce ne uvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa kocnicama koji se pojavio pre par dana. Desava mi se kad pritisnem kocnicu kao da se pali ABS i praceno je zujanjem ali nestalno. Uglavnom mi se desava pri manjim brzinama do 50 km/h. Provalio sam da je nesto u prednjem levom tocku jer kad krenem da kocim auto malo vuce u levo. Juce sam bio kod majstora koji je prikacio auto na dijagnostiku i nista nije nasao, nema ni jedne greske. Kaze da je glupo da bilo sta menja ili radi jer ne znamo sta je problem. Predpostavljam da ja nisam prvi a ni poslednji kome se ovo desilo, da li neko zna sta je tu problem....malo mi je cim da vozim znajuci da mi nesto nije uredu sa kocnicama.

Jes da sam zakasnio sa javljanjem.....par meseci...... al problem je bio resen u pitanju su bila oba zadnja lezaja i dobosi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...