Jump to content
FAS Goran
batakolestb

Fiat Punto mk.2 - problem sa kočnicama

Recommended Posts

Kao što sam rekao prilikom predstavljanja u pitanju je punto classic star 4 meseca ivec ozbiljan problem sa kocnicama.Pre nedelju dana sam primetio propadanje papucice kocnice i slabiji odziv kocnica kao struganje i grebanje iz zadnje desnog tocka u voznji.Odlazim u Delta servis na Nbg-u i navodno resavaju kvar-vazduh u kocionom sistemu a sta je uzrok nemaju pojma.Posle dva dana kad sam vec pomislio da je sve u redu ponovo ista stvar.papucica po malo propada, opet struganje iz zadnjeg desnog tocka, malo manje nego prosli put ali se oseca.E sadamoje pitanje je kako je moguce da novom automobilu udje vazduh u kocioni sistem a da u servisu ne znaju zašto i da nije možda u pitanju fabricki defekt.U ponedeljak idem ponovo u servis ali sada mnogo uporniji da mi kocnice vrate na fabricko stanje pa cu javiti sta je bilo.Obratite paznju na slicne simptome na novim punto člassic jer verujem da nisam jedini

Share this post


Link to post
Share on other sites

vazduh da bi se pojavio moralo bi i da postoji neko curenje kocionog ulja i isto tako vazduh ne moze da prouzrokuje struganje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi jedini pislo je u novinama o tome da ima Punta klasik kojima se non stop greju zadnji tockovi u toku voznje.Pronashli su na kraju da ne valjaju gumice od kocionig cilindra jer nabubre pa ne dozvoljavaju da se klip vraca.

Inache je to bio cest slucaj na Zastavinim vozilima i majstorima koji popravljaju Zastave to nije problem da otklone. Proguglaj malo mislim da su neke dnevne novine pisale o tome. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti problem,ali nije na Zuntu neg na Puntu.Isto,zadnji desni točak struže i ponekad se ugreje i ponekad cvili na kočenju,ne uvek.Još nisam rešio problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda i nije neki problem ali bolje da se konsultuje, najme svaki put kad sednem u auto i krenem, kad stisnem kocnicu cuje se nesto napred kao da grebe nesto o nesto, to naime prodje posle par uzastopnih kocenja tipa na par semafora, znaci kao da se to "nesto" skine i onda nema tog sustanja, grebanja, pri kocenju, sta bi to moglo biti? primetio sam to i posle pranja auta da se cuje, i cim se malo "razgazi" zvuka vise nema.

Edited by pilauda

Share this post


Link to post
Share on other sites

nekvalitetne plocice. menjaj pre nego sto uniste diskove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi treba mi pomoc,a ovde sam je vec par puta i nasao. Tako da se uzdam u Vas.

Naime, mislim da prijateljstvo sa majstorom postaje problem, oteram ja njemu kola pre neki dan, i lepo mu kazem struzu mi zadnji paknovi u voznji, a meec dana pre toga niz divcibare sprzim desnu plocicu, iako nisam vozio ludacki, niti na leru. On smeker uzme, zameni zadnje paknove ( wolfove ) zameni plocice ( ni ne znam koje su, imaju neku oznaku sa tri slova pocinje sa C, ali video sam kutiju, lepo pise za brava, moj je punto 1,2 16 v znaci pasuju) i ubedi me kako treba i lamela, iako jedni nije hteo kad je hladan da potera lepo uzbrdo, i sto je najgore ubedi me da mi zameni samo lamelu.

Vrati on meni auto, uzme neke sitne pare (majke mi, uzme mi svaki 5 put ).

Jucer ja od aerodroma kad pistanje u prednjem desnom tocku, aj ja kod njega, on druka kocnicu, ispusta vazduh, kaze propada, mora novi kocioni cilindar, aj uzmemo i njega u AP sportu, zameni, i kaze p[ici, naleci ce sve to na svoje, treba kocnicama malo vremena.

Krenem kuci kad na pola puta aj sto pisti desna plocica, nego i kad menjam brzine u 1 i 2 skripanje ispod mene, kao neko metalno krkljanje, lepo menja, nema problema, ali krci. Na putu do kuce ja kod Viktora u AP sport, skine covek tocak, gleda, krene da vrti kad nece kandza da odblokira, tj sve vreme malo drze plocice, kaze creva, aman nisu creva menjana pre 6 meseci. KAze covek jebi ga, vozi pa vidi za par dana, mada je mozda i problem u klipu kocine celjusti.

E sad posto me je sve ovo iskustvo kostalo vec dosta, da li neko ima preporuku gde mogu da odem da mi neko pogleda kocionu celjust, i da li se klip i ta gumica u njoj menjaju?

Hvala Unapred

Edited by neshaoct
ovo je tema o kočnicama, ne i svemu ostalom što te zanima. Za to ''ostalo'' pišeš u postojećim temama, ili otvaraš novu ako nijedna od postojećih nije odgovarajuća po svom sadržaju. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Punto Classic 2009 godiste

Presao sam 50000 nisam menjao disk plocice ni pakne ali vec zadnjih 20000 km primetio sam da nesto kao da bruji kada kocim pri vecim brzinama a na manjim brzinama kao da malo cupka kad kocim odnosno kocnica periodicno jace i slabije hvata. Pitao sam majstora sta to moze biti a on kaze da su mi jako tvrde plocice da je to u redu. Nemam ABS na vozilu pa me zanima da li je moguce da su kocnice neispravne i sta bi trebao uraditi da se to ne desava?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema sta da gledas. Za menjanje sigurno.

Napred. Nazad je verovatno jos sve uvek ok..

20.000 vozis sa potencijalnim problemom i nisi ni pogledao? :)

Originalni Bosch jeste jako tvrda plocica, unistava diskove rekordnom brzinom. Ali koci bez pogovora u svim uslovima. Dok traje, ne pravi probleme.

Dakle, diskovi i plocice su ti za zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan bio na tehnckom pregledu za registraciju i kazu mi da nemam zadnje kocnice.

Kaze majstor peti cilindar. Auto ima ABS i nema peti cilindar. Jedan drugi mi kaze da mora da ima dva para valjka tj. da se okrecu i prednji i zadnji tockovi da bi ABS odreagovao.

U dilemi sam sta da radim? Ne gubi kocionu tecnost, rucna kocnica radi normalno. Mozda su samo zadnji cilindri, ili ...

Potreban mi je savet odakle da krenem.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

Imam punto classic, i imam problem sa kočnicama. Loše koče zadnji tockovi. Na tehničkom su mi rekli da zadnji točkovi imaju 50% manju silu kočenja, što se i primeti u vožnji, jer pri malo jačem pritisku na papučicu kočnice, prednji točkovi hoće da blokiraju,i ceo auto klizi,umesto da se zaustavi. Interesuje me da li je neko imao sličan problem, i kako je to rešio?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

blokirao ti tzv peti kocioni cilindar... tj razdelnik sile kocenja ili je spala opruga sa njega

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komšija sličan problem, stim što kod njega i različite sile kočenja i planira da razbuši tzv. peti kočioni. Silne pare dao na kočione cilindre, doboše gurtne, glavni kočioni, creva itd.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne mora da ga razbusuje nek uzme obicnu aluminiumsku racvu i nek stavi umesto petog kocionog...

stim sto mora da uzme racvu sa sitnim navojem ne odgovara navoj od zastave 101

Share this post


Link to post
Share on other sites

blokirao ti tzv peti kocioni cilindar... tj razdelnik sile kocenja ili je spala opruga sa njega

Jaoj jaoj,samo vas slusam,ccc odvedoste coveka u pogresnom smeru,punto ima korektore kocenja,dva komada ,stoje na glavnom kocionom cilindru...,ako su dobri paknovi,ima rucnu,jedini problem je to....nije jeftino i kupuje se u paru,mislim da je bole ovde na forumu to prodavao....

Share this post


Link to post
Share on other sites

za sve one koji su imali problema da prodju tehnicki zbog navodno slabih zadnjih kocnica medju kojima sam i ja

pre neki dan sam bio na tehnickom zbog registracije i na valjcima prednji dobri,rucna extra a zadnji po recima radnika slabi i da bi trebali da izbace auto sa valjaka kao prednji i rucna.kaze mi on ajde pusticu te al vidi to da sredis.

naravno nebudem lenj, odem do jednog od ovlascenih servisa sa pricom o tehnickom i pokazem ostampane dijagrame, kazu ljudi ok pogledacemo odmah i nakon pregleda kazu sve je u redu ali posto nemaju valjke kazu javice mi dok im posalju sluzbeni list gde su po novom kriterijumi za tehnicki.

i evo danas mi ljudi poslali skracenu verziju ali sam ja nasao celu na netu, trebao mi je samo broj sl.glasnika

http://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik_o_podeli_motornih_i_prikljucnih_vozila_i_tehnickim_uslovima_za_vozila.html

obratiti paznju na CLAN 40 i u tabeli kategoriju M1 tu imate minimalne koeficijente i sile tako da 99% puntica ima ispravne zadnje kocnice sem ako nije prevelika razlika izmedju kocionih sila tockova na istoj osovini a o strucnjacima sa tehnickog ne bih ovom prilikom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blokirao ti tzv peti kocioni cilindar... tj razdelnik sile kocenja ili je spala opruga sa njega

...,punto ima korektore kocenja,dva komada ,stoje na glavnom kocionom cilindru...

Ovi bez ABSa imaju ovo, tj. peti cilindar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

da to je tzv. peti cilindar... desi se da zardjavi opruga i da spadne i onda to nema nikakvu funkciju....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,evo i mene nije bilo dugo od kad sam prodao kromu.Pre nove godine sam uzeo punta MK II 1.2 8v 2001.godiste i ja imam isti problem.zadnji desni tocak kao da struze kad kocim i cini mi se kad prodjem jedno 4-5 km prestane ili se cuje dosta manje ali se cuje.Planirao sam da menjam paknove.Prednje kocnice isto kad je hladan kao dastruzu i posle nekog vremena i par kocenja sve ok.Rucna mi drzi dobro.

Ali vise mi to toliko ide na zivce da sam resio da skidam tocak po tocak redom i da menjam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ga ne vozis bas svaki dan nahvata se od vlage malo kao neprimetan neki sloj koji hoce da "susti" kad nagazis kocnicu prvih par puta, to se kod mene javla i ako vozim svaki dan ;) nista strasno. A to za zadnji desni, mozda je nesto upalo ili su samo paknovi za zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U narednih 10-15 dana cu da skinem sve i da promenim paknove na oba tocka i zadnji desni amortizer.Ne vozim ga svaki dan ali on konstantno se cuje u zadnjem desnom tocku.Dok je hladan se bas cuje kao sto sam napisao.Ali mene to kopka cim otopli odoh po paknove i izvlacim kompresor napolje iz radionioce i vazduzni pistolj pa cemo da vidimo cija mam crnu vunu prede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pzdrav svima :welcome: . Nisam dugo bio na forumu. Imam jedno pitanje. Da li je neko na kraju utvrdio zasto Punto (nov, polovan) ima lose rezultate kocenja na zadnjoj osovini prilikom tehnickog pregleda?

Posto vidim da je to masovna pojava. Da li tako treba da bude? Ili je problem mehanicke prirode (regulator na kocionom, zadnji kocioni cilindri, paknovi, dobosi)?

Ako neko od majstora na forumu moze da odgovori. Hvala. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...