Jump to content
FAS Goran
joca djavo

Stilo 1.8 / 1.6 / 1.4 / 1.2 16v - prvo paljenje ujutru

Recommended Posts

Zdravo ljudi imam jedan nazovi problem . Nista opasno ali opet problem. Kada prvi put ujutru palim auto ili kad se motor bas ohladi tj duze stoji. Potrebno mu je malo duze verglanje ne sad strasno ddugo ali cini mi se da bi trebalo krace i jos jedan prijatelj mi rekao da to proverim da mu se cini da treba krace da vergla jer je benzinac. U pitanju je 1.6 16v. Nov je akumulator od februara ove godine. Sta bi to moglo biti

Zaboravih da napomenem. Auto inace lepo radi i kad upalim prvi put lepo digne obrtaje i onda stoje na okvirno 1200  bar ako znam da ocenim po crticama. I polako spusta kako se motor zagreva sve do 700 ili 750 bez variranja lera. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 20.7.2016. at 8:47 PM, Antona said:

Pozdrav!!!

Imam Fiat stilo 1.4 16v sa plinom.

 u poslednjih 10-tak dana imam problema sa paljenjem na benzi, ne podize ler gas radi neravnomerno cak se poceo gasiti . isto se desava i kada se motor zagreje , tesko pali ne prima gas. Na plinu radi savrseno .

Probao sam ga voziti od rumske raskrsnice do Beograda na benzin u pocetku je trzao pravio kao neku knedlu u prvoj i drugoj brzini, posle par kilometara je proradio kako treba i bez problema je ubrzavao, cak sam ga vracao i u 3 cu brzinu i on je primao gas sa manjim trzajima. Pokusavao sam se izivljavati na njemu i vozio ga velikim brojem obrtaja u 5 brzini bez prebacivanja u 6tu. I auto je radio 2 dana kako treba normalno palio i isao na benzin , Ponovo su mi se pojavili isti problemi, nece da pali na benzin ujutro, kada upali pocne neravnomerno da radi, i gasi se , sada kada probam da ga vozim na benzin nece da ide, gusi se ima neku knedlu, i onda probije tu knedlu i povuce dobro pa kada se presalta u visi stepen prenosa ponovo isto. Na leru radi mirno na 700 obrtaja ali cim se doda gas on se ugasi ili nece da primi gas. Svecice se nove kao i bobine. I da li mogu  na dijagnostici da ocitaju u cemu je problem. Mada i pumpa mi se nesto cudno pocela cuti, ali nista strasno. Tako da sam u dilimi da li su dizne , step motor, leptir gasa, pritisak u sistemu ili benzinska pumpa. bio sam kod par majstora svako prica svoju pricu niko konkretno da uzme i kaze to ti je to. Zvao sam AK kompresor i rekli su mi da je kompletan pregled automobila sa dijagnostikom 2700 dinara. Nije mi problme da platim ali necu da me neko zeza sa zamenicemo ovo zamenicemo ono, vec hocu da mi konkretno kaze u cemu je problem.

Ako je neko imao slicnih problema molim Vas da pomognete .

Navodim ponovo da na plinu radi savrseno i vuce besprekorno.

Unapred zahvalan

Pozdrav Antona,da li je i kako resen problem posto i ja imam identican problem sa svojim 1.4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao problem prilikom prvog paljenja ali se bio pomirio sa sudbinom i ratom kredita. Zamenjena jedna bobina koja je u međuvremenu vječnajapamija i bilo je bolje ali ne kako treba. Zamenio i akumulator. Sada je kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urekao ga. Počeo opet. Kad dam kontakt moram da sačekam 10ak sekundi pa tek onda palim dalje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/25/2019 at 12:44 PM, darko99 said:

Urekao ga. Počeo opet. Kad dam kontakt moram da sačekam 10ak sekundi pa tek onda palim dalje.

 

malo kasnim da vracanjem jesi li nasao problem?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meteopata. Katastrofa do pre par dana, dok nije otoplilo. Kada je hladno nije dobra smeša, kada je vlažno nije dobro paljenje.

 

Dijagnostika redovno izbacuje lambda sondu i njen grejač kada je hladno (i na plinu i na benzinu) a kada je vlažno onda se pojavi i reostat papučice gasa ili tako nešto. Kod mene je dodatni problem što je isparivač plina na samrti. Trebalo je u decembru da počnem da menjam ali odoše pare na zdravlje tako da ništa za sada. Ono što treba da promenim na tu temu ovim redom: lambda, isparivač, dve bobine i da proverim šta je sa papučicom gasa

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, darko99 said:

Meteopata. Katastrofa do pre par dana, dok nije otoplilo. Kada je hladno nije dobra smeša, kada je vlažno nije dobro paljenje.

 

Dijagnostika redovno izbacuje lambda sondu i njen grejač kada je hladno (i na plinu i na benzinu) a kada je vlažno onda se pojavi i reostat papučice gasa ili tako nešto. Kod mene je dodatni problem što je isparivač plina na samrti. Trebalo je u decembru da počnem da menjam ali odoše pare na zdravlje tako da ništa za sada. Ono što treba da promenim na tu temu ovim redom: lambda, isparivač, dve bobine i da proverim šta je sa papučicom gasa

jebes mu mater izgleda da svaki stilo ima slicni problem jel ti gusi dok ne prefrli na plinu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari stilo 1.8 16v. prvo paljenje teze vergla kao da je slab akumulator. Kasnije u toku dana pali oma , iako je parkiran i po 2-3 sata (zbog toga mislim da nije akumulator. E sad ne smeta meni sto teze vergla ujutu ,ali posto mi je nova auto(jos se upoznajemo :P), zanima me da li to moze biti simptom neceg ozbiljnijeg. Hoce ponekad da sbrljavi na ler-gasu, i pneka kad zbrljavi oce da se ugasi sa opomenom  low oil press. Majstor mi rece da to hoce ,jer uljna pumpa ne readi kako treba na nizim obrtajima. Ocistio mi je klapnu gasa , i to se sada daleko manje desava. Ali mi juce upali gresku , engine foult, i kao da je jedno vreme trosio duplo vise nego inace, barem po board compu. Cekam sada da me majstor primi, ali ne bi skodili da iskusni vukovo ovo i prokomentarisu. Jerbo vise glava je pametnija od jedne.

Edited by Cerberaspeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao neko ko je imao sličnih problema - kupi bluetooth OBD2 za 10ak evra i na telefon instaliraj Alfa OBD.

 

Kod mene se na kraju ispostavilo: kutija filtera vazduha, crevo iberlaufa, bobine, lambda sonda i isparivač plina. Sve je bilo za zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

USB ili BT uzmi, zavisno kakav si korisnik.

Ako češće koristiš tel. onda je BT bolja opcija.

Za ozbiljnije stvari koristiti isključivo žičnu vezu/USB.

 

Isčitaj greške pa da kuckamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za nas amatere, bluetooth. Najbolje sa on/off prekidačom. Ubaciš i ne vadiš. Aplikacija AlfaOBD za Android u demo verziji ti je sasvim dovoljna. I CarScanner jer ima mnogo lep pregled svih parametara motora dok auto radi. Kada nešto radi "čudno" kao kod tebe i kod mene, kompjuter ne upali check engine ali ima aktivnu grešku koju sa ovim programom možeš iščitati. Brisanje takve greške ti neće popraviti problem ali će ti često omogućiti da narednih par sati ili dana auto bolje radi.

 

Isto tako, postaviš li ovde opis greške i eventualno parametre rada motora onda imaš veću šansu da ti neko da koristan savet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, darko99 said:

Za nas amatere, bluetooth. Najbolje sa on/off prekidačom. Ubaciš i ne vadiš. Aplikacija AlfaOBD za Android u demo verziji ti je sasvim dovoljna. I CarScanner jer ima mnogo lep pregled svih parametara motora dok auto radi. Kada nešto radi "čudno" kao kod tebe i kod mene, kompjuter ne upali check engine ali ima aktivnu grešku koju sa ovim programom možeš iščitati. Brisanje takve greške ti neće popraviti problem ali će ti često omogućiti da narednih par sati ili dana auto bolje radi.

 

Isto tako, postaviš li ovde opis greške i eventualno parametre rada motora onda imaš veću šansu da ti neko da koristan savet.

hvala puno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,stilo 1.6 prvo paljenje kada duze stoji ili ujutro pali cuveni cek engine i trza malo pri ubrzavanju ,kada se zagreje ide extra ,i nakon nekoliko paljenja ugasi sam gresku ,nemam vremena trenutno za servis ali ce ici prvom prilikom,do tada sta mislite odakle ide problem,veliki servis na prolece  treba da se radi ,a svevice menjane odprilike pre 2 mala servisa ,i zanima me iz ranijih postova jel zna neko gde moze da se kupi blutut za android za dijagnostiku koja je pominjana i koja je to aplikacija ,kako se to sve montira tj taj bt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgovarajuca tema za dijagnostike. Tamo pise sve, pa pogledaj pomocu Search, da ne pravimo off u Stilo tehnickoj temi:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/76749-fiat-lancia-alfa-dijagnostika-adapterisoftver-i-primena-by-banetv/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se i ja uključim u raspravu na ovu temu. Iščitao sam preko 50% foruma čisto informativno.

Imam Stila 1.8 16v već 12 godina i nisam imao problema sa elektronikom (Hitachi). Drugih problema je naravno bilo, ali to nije tema ovde.

Od pre nekoliko dana počeli su problemi sa jutranjim paljenjem. Startujem bez pritiskanja papučice gasa i on drži ler oko 1100-1200 o/m, čim počnem lagano da dodajem gas on sam digne obrtaje na 2000 i preko i vrati na 1500, upali Check Engine i na displeju napiše Engine Fault, uđe u Safe Mode ili Limp Mode i pedala gasa više nema funkciju. Zaustavim motor i ponovo startujem i sve isto dok se motor ne ugreje, posle toga sve radi normalno osim lampice koja i dalje svetli. Probao sam da ga vozim tako (bez gasa) i po ravnom može nekako da ide jer drži 1500 o/m.

Kada se motor ugreje sve radi najnormalnije.

Imam onu jeftinu Bluetooth OBDII i Android aplikaciju inCarDoctorPro na telefonu. U početku mi je davao samo grešku P0120 Throttle/Pedal Position Sensor, a poslednjih dva dana i P0638 Throttle Actuator Control Range.

Danas sam kupio pedalu gasa (učinila mi se jeftina 1000 din) da probam da je zamenim, mada sumnjam da je do nje jer onda ne bi radio pravilno ni kada se ugreje. Pedalu sam već skidao da proverim da nisu kontakti patinirali i video da je tu sve u redu. Kad je zamenim javljam se ponovo sa rezultatima.

Inače ne idem kod majstora nego većinu stvari za koje nije potreban poseban alat radim sam. Takođe radim servis laptopova i uspešno sam uradio nekoliko Fitatovih računara (reballing čipa), a kamionske koordinatore, ECU CPC uspešno repariram već 5-6 godina (takođe prekuglavanje čipa).

Leptir gasa nisam skidao već samo čistio onim sredstvom za karburatore i krpom i to ne baš detaljno. Mada po mojoj logici ni on ne bi trebalo da pravi problem jer savršeno radi kada je motor na radnoj temperaturi.

Po mojoj logici (teoretski) mislim da je problem u ventilu hladnog starta za koji ne znam gde se nalazi ni na koji način je izveden (bimetal, senzor sa potenciometrom ili kako već). Trebalo bi da je u kućištu leptira gasa, a možda ga i nema nego motor malo otvori leptir dok je hladan i kasnije ga zatvori. Video sam negde na forumu da mogu da se izližu i istanje zupci na zupčaniku aktuatora i da to pravi problem (vrlo verovatno) ali dok to sve ne razvalim nisam 100% siguran.

Našao sam i leptir gasa za 40 evrića, ali ga nisam kupio dok ne probam pedalu.

Raspisao sam se ovde jer nisam naišao na takav problem na forumu (ili nisam dovoljno tražio), a naslov ove teme je upravo moj problem, pa me zanima da li je neko imao sličan problem i kako ga je rešio ili neki savet boljeg poznavaoca fiatovih vozila od mene.

Naravno nisam još potrošio sve opcije, nego rekoh bolje prvo da pitam pa onda da trošim pare.

Hvala unapred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekad da nekad ...

Potenciometer je grafitna folija i jako je osetljiva.

Dosta toga je objašnjeno u temi.

Pored ovog problema sa potenciometrom javlja se i problem sa konektorom klapne gasa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čistio sam izopropil alkoholom potenciometar na CD plejeru mog Stila. Jer nisam mogao ni da pojačam ni da smanjim jačinu tona, u koju god stranu da vrtim on ide +/- . Posle čišćenja pre skoro godinu dana još uvek sve radi normalno.

Tako da verujem da bi to pomoglo i oko tih potenciometara na klapni ili na papučici gasa (koju sam već kupio). Nije taj premaz ni toliko tanak i osetljiv koliko se ovde prezentuje. Verujem da se na potenciometru usled vlage, prašine i ko zna čega formira neki sloj koji se ponaša kao izolator i da je dovoljno da na kratko izgubi otpornost koju računar registruje i prijavi grešku. Ista stvar važi i za klizače koji vremenom izgube elastičnost i patiniraju.

 

Još jednu stvar sam primetio na papučici gasa, Naime potenciometar se može skinuti i zameniti drugim (ne mora cela papučica). Njega drže samo dva šrafa, međutim predviđeno je da se on tu rotira (šteluje) jer rupe za šrafove nisu okrugle već elipsaste i nisam siguran šta bi se dogodilo kada bi se potenciometar zakrenuo u jednu ili drugu stranu koliko to rupe dozvoljavaju. Predpostavljam da bi imalo efekata na ler gas i na pun gas.

 

U svakom slučaju pisaću ovde napredak i šta sam dobio posle nekog zahvata dok ne rešim problem. Možda nekom zatreba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedala zamenjena, greške obrisane, motor radi normalno i na plinu i na benzinu.
Mali gas oko 850 o/m.

Čekam sutra ujutro da vidim šta će da bude.

Potenciometar (senzor) položaja pedale gasa nije moguće čistiti iznutra jer je potpuno zaliven plastikom.

Znači ako on daje pogrešne podatke računaru odmah tražiti drugi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastavak priče.

Zamena pedale gasa nije rešila problem (što sam i očekivao) jer ona nikakve veze nema sa temperaturom motora.

Danas sam zamenio klapnu gasa i čekam sutra ujutro da vidim šta će se desiti. Inače zamena je trajala oko sat vremena na parkingu. Već sam imao šelne za stezanje creva na šraf, jer za one fabričke trebaju posebna klešta koja ja nemam.

Odmah po zameni klapne greška se sama obrisala, bez OBDII dijagnostike (što obećava). Motor radi najnormalnije, ler oko 800-850 o/m, lepo prima gas, jedino što sam primetio je da prilikom menjanja brzina kada se oduzme gas obrtaji još neko vreme stoje na oko 2000 pa se tek onda vrate na mali gas. Možda tako i treba jer ranije sa starom klapnom kada u vožnji naglo oduzmem gas auto malo trza, sada se to više ne dešava.

Inače na ovom mom modelu nije moguće razvaliti i očistiti step motor klapne i potenciometar jer je sve pričvršćeno POP nitnama, jedno je protokomer vazduha ušrafljen sa dva šrafa i može se menjati.

Ako sutra bude sve u redu idem na rasklapanje stare klapne (sečenje pop nitni) da vidim šta sve ima unutra. Postaviću slike ovde čisto da se vidi. Možda je moguće i da se popravi, ko zna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto drzi obrtaja , ipak ces trebati na dijagnostiku za reset klapne gasa , da ponovo uci da se tako izrazim. Kada se bude resetovala, imaces proceduru oko davanja 3 puta gas izmedju 5-6 obrtaja ili slicno ne mogu da se setim tacno. Svaki put zadrzis  po par sekundi. I neces imati to zadrzavanje obrtaja a niti ces imati trazje na leru, tj blago variranje lera. Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...