Jump to content
FAS Goran
zlox

Cene goriva...

Recommended Posts

Velika biip se mogu preneti iz onih krajeva.Pa im nece biti na pameti cena nafte....whistle.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veeeliko biiip iz Egipta može vrlo brzo da se prenese kod nas ako država reaguje na cene a i ako ne reaguje.

Na neki nacin sam to pokusao da kazem kroz pricu o ceni goriva, ali i svemu ostalom.

Neko bi zaista trebao da se pita gde je granica posle koje dobijes egipat i ovde

Ipak, ta prica prevazilazi format naseg foruma i njegovu tematiku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas na EKO pumpi videh tablu EVRO BMB 98 139din/l !

DA li je to stiglo kod nas gorivo od 98 oktana ... ili je ovo samo fora ? a cenaa :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tog goriva ima već neko vreme...

Ja ga nisam točio... a konsultovao sam rođaka koji je tehnolog i on mi reče da ne očekujem previše od tog BMB-a 98 u starim kolima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta ti znaci to starim kolima,do koliko godina se misli?

Pitaću ga ovih dana detalje... ali valjda se zna šta su stara kola šta nova kola... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pazi moj stilo je 2003 god ,sipan shell V Power Diesel , OMV sprint diesel i te kako se oseca razlika tako da te price star auto ...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma Bokijev ide i na rasol.harhar.gif Koliko god lobusina bila stara,mora da se oseti kvalitet goriva koje se sipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pazi moj stilo je 2003 god ,sipan shell V Power Diesel , OMV sprint diesel i te kako se oseca razlika tako da te price star auto ...;)

Imaš mlađi auto nego moj... a i ovde pišeš o dizelu, a ne o bezolovnom...

I ja planiram da isprobam taj BMB 98, ono pošteno da nalijem prethodno ispražnjen rezervoar do vrha pa da vidimo... posebno me zanima potrošnja, ali eto i na to sam dobo odgovor da ne očekujem previše, čak da rezultat može biti vrlo sličan kao sam BMB 95... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne pisemo ovde samo kada gorivo poskupi, sto na zalost nije redak slucaj...

Veceras na MOL-u prijatno iznenadjenje : Evro premium BMB 95 128.5din , sto je u poredjenju sa prethodnih 134.5din ... dobra cena !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osete se oktani i te kako. Svojevremeno, 80-ih, imao sam Tomos 14-icu. Jednom sipam na pumpi u nedostatku tadasnjeg "normala" od 88 oktana 98-oktanski "super". Cak sam stavio malkice vise dvotaktola za svaki slucaj. Kad sam hteo da krenem, motor se propeo kao divlji konj, a isao je od tada kao mutav. Od onda, u sve motore sam bez obzira na sve preporuke sam sipao super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog nemira u Africi poskupljenje goriva u Srbiji

benzinska%20pumpa%20blic%202011.jpg

U Srbiji se narednih dana može očekivati poskupljenje goriva, zbog rasta cena sirove nafte na svetskim berzama i zbog najnovijih dešavanja na severu Afrike, izjavio je danas predsednik Upravnog odora ''AD Nafta'' Nebojša Atanacković. On nije mogao da precizira koliko će tačno to poskupljenje iznositi, istakavši da se mogu očekivati svakodnevna pomeranja cena goriva u Srbiji, ali i dodao da će to zavisiti od politike svake naftne kompanije pojedinačno, koja posluje na tržištu Srbije.

Atanacković je podsetio da je sada u Srbiji tržište ''otvoreno'' i da se cene goriva mogu slobodno formirati, a naftne kompanije mogu svakodnevno da menjaju cene goriva na svojim pumpama. U narednom periodu možemo da očekujemo drugačije reakcije tržišta kada se radi o cenama derivata, a cene goriva biće mnogo više pod dnevnim uticajem promene sirove nafte na svetskim berzama, objasnio je Atanacković. Srbija će, kao i ostale zemlje, biti zatočenik kretanja sirove nafte, zbog nemira u Libiji i drugim afričkim zemljama, rekao je Atanacković. Teško je prognozirati koliko će se cene goriva u Srbiji kretati, recimo narednih mesec dana, ali praćenjem cena nafte na berzama može se lako izvući zaključak kako će se one kretati na našem maloprodajnom tržištu derivata, rekao je Atanacković. Libija poseduje najveće rezerve nafte u Africi i dnevno proizvodi oko 1.6 miliona barela na dan, što je približno jednako osam odsto potrošnje u SAD.

Sirova nafta ''brent'' juče je na berzi u Londonu odskočila na najviši nivo od septembra 2008. i iznosila je 108,57 dolara za berel. Cene sirove nafte porasle su na najviše nivoe za više od dve godine kao rezultat rasplamsavanja nemira u Libiji i zabrinutosti od mogućeg prekida isporuka tog energenta zbog širenja protesta širom severne Afrike i Bliskog istoka.

Grupacija ''Goldman Saks'' prognozira da bi nafta ''brent'' sledećih sedmica mogla poskupeti do 110 dolara za barel ukoliko se neizvesnost u pogledu situacije na severu Afrike i na Bliskom istoku nastavi.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atanacković je podsetio da je sada u Srbiji tržište ''otvoreno'' i da se cene goriva mogu slobodno formirati, a naftne kompanije mogu svakodnevno da menjaju cene goriva na svojim pumpama.

Toliko otvoreno, da je strasna promaja !

U narednom periodu možemo da očekujemo drugačije reakcije tržišta kada se radi o cenama derivata, a cene goriva biće mnogo više pod dnevnim uticajem promene sirove nafte na svetskim berzama, objasnio je Atanacković

Kakve drugacije?!-Mi znamo za samo jednu reakciju !

Srbija će, kao i ostale zemlje, biti zatočenik kretanja sirove nafte, zbog nemira u Libiji i drugim afričkim zemljama, rekao je Atanacković

Nista novo, bar kod nas ! Nije tesko biti "pametan" pa prozreti sta se krije iza! Mlooogo mi se smucio i ovaj A... !

Bas sam voleo da gledam njegovu voznju u nasem automobilizmu. Sta ti je pozicija!

Nije mi jasno kako nema nekih zaliha kad znamo da u slucajevima pojeftinjenja derivata na ostalim trzistima , "nasi" se tada pravdaju izvesnim zalihama koje su placene po visim cenama pa stoga ne moze ni biti pojeftinjenja?!

Sto se mene tice ne treba ni da daje objasnjenje jer mi je i ovako sve jasno. Moze da me postedi svojih komentara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kao "švaba tralala": Primenimo engleski recept (izuzimam plate, ne možemo da ih imamo tolike, u ovoj zemlji se ne proizvode ni prekidači za struju). Recimo, u Engleskoj je litar goriva 1.41, kod nas je 1.33. http://www.novosti.r...ci-u-svoju-kasu Medjutim, u Engleskoj je prosečna plata desetostruko veća, pa vozač-pušač može da bira: hoće li da popuši koju više, ili će da se vozi kojih nedelju dana duže. Sa trista evra prosečne plate uposlenog - jedino ti preostaje da pušiš! U čemu je stvar: u tome, što Englez sa desetak puta većom prosečnom platom može da kalkuliše...Srbin sa 300 evra ne može ništa. U smislu državnog budžeta, mnogo je celishodnije da pakla cigareta košta 5 e, a da litar goriva košta 0.5 evra. Sloboda kretanja je zdravija od pušenja u svakom slučaju, a državi ostaje isto para. Ovo zezanje, kao u Libiji neredi, sedamnaesti sin Arabijskog kralja ima ljubavne probleme i to, potpuno su besmisleni kao razlog za poskupljenje goriva u zemlji koja uzima porez na gorivo od skoro 50%, što znači da deli ljubavne probleme sa sinom arabijskog kralja! Treće: u ovoj zemlji je alkohol džabe! Litar kisele vode, ili "ekološke" vode je tri puta jeftiniji od litra piva! Što nije pivo skuplje 10 puta? U ovoj zemlji kilo prosečnog viskija košta 10 e, a kilo rakičine manastirke 0.5 evra. Ne razumem. Oba pića treba da koštaju po 2 evra. Neverovatne su mogućnosti da se naša osiromašena država domogne para, ali se ostrvila na to gorivo kao da joj ceo mandat zavisi od toga. A da ne pričam o ceni registracije i osiguranja od kojih država uzima možda najveće pare u Evropi (da se potsetimo i od registracije i od osiguranja država izima procenat, sa tim što od prve izima više, a od druge manje). Da ne pričam o jednokratnom udaru nametanjem novih tablica koje su nikakve, (što se bar dizajna tiče) i nemaju veze sa evropskim (danas videh slovenačke, ko lutkice).... Nalepnice (dronjave, kao i tablice), jeva čekam da vidim našta mi liči saobraćajna dozvola, pa da shvatim zašto nam uzeše grdne milione dinara...I na kraju moj nesrećnik sin živi u Češkoj. Voli automobile dete, na oca, šta mu mogu. Ima dva. Zimski i letnji. Zimi vozi Pajera (pandurkog, ko naši što su imali), a leti Barchetu. Za oba automobila plaća osiguranje i registracija kao ja za jenu Libru 1.9 jtd! (tamo prosečna plata veća 3 puta)

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rešenje problema je idemo svi u Češku da zivimo tamo, jer ovde nema više uslova za normalan život.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaš šta. Nije čovek tu nikad pametan. Ni onaj koji je otišao, tvrdiće da se usrećio. ni onaj koji je ostao tvrdiće da mu nije tako loše.... U svakom slučaju treba pokušati da se uradi sve što je moguće ovde. Ima načina, evo mi,recimo pišemo, neko prima platu da čita ovo iz službi opšte državne sigurnosti i iskrenosti, prave se bilteni, izveštaji.... Svakako nismo jedini (mi učesnici ovog Foruma) koji čitaju ove stvari. Pogotovu ove teme..

Teme o spuštanju vozila ili o balans štanglama, ozvučenjima, svakako nisu zanimljive za "analitičare", medjutim cene goriva, novi ZOBS, nove tablice, nalepnice...čita se to i te kako. :police::rtfm:

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...