Jump to content
FAS Goran
zlox

Cene goriva...

Recommended Posts

ako nekoga zanima ima još par sati da jeftinije natoči gorivo, ja sam na putu za pančevo preko puta Pevec-a

natočio evrodiesel po ceni od 95,6 din/lit - neka promo cena jer je nova MOL pumpa, pa navalite dok je akcija ....

pozz

Otvorili? E pa 'fala onoj stvari konačno koliko su je pravili bilo je vreme... ova MOL pumpa u Pančevu mi je bukvalno na 300m od kuće, ali mi NIKAKO ne odgovara i nije mi usput... moram da kružim kad idem tamo da sipam... ova na BG putu mi ja sasvim ok :) Ili eventualno da nađem neku žensku na Misi (naselje u PA) pa da mi onda odgovara ova u PA :D

koliko ce od ponoci biti euro dizel?

Nešto oko 103.

TNG je jos uvek 49 rsd.Ako im treba para i on ce gore... :rant:

Naravno, čini mi se na 54 da ide...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos malo pa ce biti jeftinije da kupujem upaljace pa da pretacem u auto... :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ovome nije kraj. pogotovu posle izveštaja revizorske komisije o finasiskom poslovanju NIS-a, a u vezi sa ruskim aranžmanom, budžetom... Biće tu još poskupljenja. Gubitak od od 8.000.000.000 din - odnosno 85.000.000 e. ili ti 100.000.000$ je impozantan iznos i svakako da će kupac - gazprom dobro da se razmisli, sa kim i kako sklapa ugovore i po kojoj ceni. Nešto hitno treba da se uradi: u budžetu nema para za pokriće, treba spašavati gasni aranžman, oprati se kod partnera, skinuti sumnju da je u pitanju prevara...(a verovatno i nije, nego naš poslovični smisao sa shvatanje realnosti) Ko će to da plati - pa mi naravno. Kako?. - Evo ovako. pokušajmo sa ovom računicom. da jedan milion vozača u toku jednog meseca plati gorivo 5 din po litru, a da svaki od njih u toku meseca prosečno potroši sto litara goriva; ispostavlja se da je efekat poskupljenja na mesečnom nivou: 500 x 1.000.000 = 500.000.000 din!. Na godišnjem nivou to je x 12, odnosno 6.000.000.000 din. Nedostaje 2.000.000.000. gde te pare naći? - Ništa prostije - poskupeće dogodine gorivo za još 1.5 din.. (u proseku!!!) i eto "ispeglanog NIS-a"!. Svi zadovoljni!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh kad bi samo NIS uzimao ceo profit onda bi bilo dovoljno 1,5 din. Dodaj tu akcizu, dodaj marzu pumpadzija. To je ono ocigledno a sigurno ima jos. Uglavnom od sledece godine i dont care, idem u Madjarsku u kupovinu pa cu tamo da sipam i gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Hrvatskoj na Ina pumpama je pojeftinilo za u našim novcima oko 20 para, nije puno ali ide na dole, gde je tu logika? da ne pričamo da im je gorivo kvalitetnije, meni punto posle tankanja tamo prosto polete, nije subjektivan osećaj..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne brinem se ja za državu!. Mi smo zemlja sa najvišim akciznim nametima na gorivo! Nema zemlje na kugli zemaljskoj gde je učešće države u ceni jednoj litra 50%.! Kad sipate gorivo u vašeg vernog miljenika - znajte da ste pola da lidržavi: ili ti pak "POLA PIJE-POLA ŠARCU DAJE". Jedina je stvar kome će se carstvu država opredeliti: duvanskom ili benzinskom. Duvanski je opasniji, mnogo veći broj ljudi puši nego što sipa goriva, a to je opasno - može da se desi "bumerang efekat". Možete se oprostiti od vozila, smanjiti šetkanje, ali ukoliko pakla cigara skoči (kao svugde u svetu) na dva, tri ili četiri evra - ode sve dodjavola! Mada bih ja lično voleo da je cena mog vinstona bude i 500 din, a da je litar nafte 50 din. Verovatno ne bih pušio - ili bi pušio od državnim i verskim praznicima. Onaj koji ima pare - nek puši i nek se guši. Auto mi treba. Cigare - ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

što se mene tiče nek pakla bude i 1000 din - meni ne trebaju, a samo me truju na poslu, kafiću i kući !!!

a i od moje potrošnje goriva neće popuniti rupu u budžetu sigurno jer tih prosečnih 100 lit jedva potrošim za 3 meseca ...

ali smislili su oni porez skače 70% od 2010, pa ćemo svi da se selimo pod Kosmaj gde je još pristojan porez ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mislim da ovome nije kraj. pogotovu posle izveštaja revizorske komisije o finasiskom poslovanju NIS-a...Gubitak od od 8.000.000.000 din - odnosno 85.000.000 e. ili ti 100.000.000$ je impozantan iznos i svakako da će kupac - gazprom dobro da se razmisli, sa kim i kako sklapa ugovore i po kojoj ceni. Nešto hitno treba da se uradi: u budžetu nema para za pokriće, treba spašavati gasni aranžman, oprati se kod partnera, skinuti sumnju da je u pitanju prevara...(a verovatno i nije, nego naš poslovični smisao sa shvatanje realnosti) Ko će to da plati...

Izgubiće država još akcija, odnosno iskoristiće svoje akcije za pokrivanje tog gubitka...pa tako više neće imati 49% nego manje...

Mada...pitanje je kako je uopšte definisano u Ugovoru...da li uopšte država treba to da nadoknađuje.

Još od Rimskog prava postoji pravilo da je na kupcu oprez...on mora da pazi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pazili Rasi!. Oni su i izrazili sumnju u gubitak, dok smo se mi hvalili da nam je NIS najprofitabilniji poslovni sistem. Sećate se kolike su licitacije ble posle o skupštini..Da li je Nis jeftino prodat, vredi on duplo više, ma ne, troduplo, a djavo da ga nosi sad nije vreme za prodaju, ekonomska kriza, skup novac..

Opet rusi skrenuse pažnju i napraviše odokativni presek i izraziše sumnju da je verovatni gubitak 3 milijarde!?.

Tu se naša država oštro suprotstavi, i prekide sve dileme: angažova stranu revizorsku kuću koja ustanovi gubitak od 8 milijardi!

naravno, daleko od toga da su Rusi naivni, bar su se dobro upoznali sa našim trgovanjem još od vremmena SFRJ, SRJ, a i mi sa njihovim . . Hoću da kažem da će mo sve to mi na kraju da platimo.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka ti na mestu Miloše, ali u principu šta mene zabole što su Rusi kupili firmu u gubitku (pa neka je vrate ako nevalja!!!). Šta mene briga što u buđetu nema para, pa nemam para ni ja u mom pa ne tražim od države pomoć niti će mi je dati. Svako neka se pokriva koliko može, tako neka radi i država. Loši potezi, korupcija, krađe, kriminal+sudstvo, preskupi krediti itd, jer to treba narod da plaća? Ma pun mi je kufer viših ciljeva, pa zar je normalno da akcize budu među najvećima na svetu, a plate u proseku 250€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorivo je istog kvaliteta kao i na drugim pumpama,(tako bar kazu), sto se tice cene, verovatno neko nasao racunicu...pre 4-5 dana, cena e dizela(5) je bila 85din (franco pumpa) za avansno placanje kol. od 100 tona

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

...kad budete otišli do te pumpe, videćete koliko je zabačena...ali bukvalno.

Moguće je da su spustili cenu jer žele bar nekome nešto da prodaju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bolje je izbegavajte : niko u kraju tamo ne toči - do pre par meseci imali su ugovor sa MOL-om i točili su njihovo gorivo...

od tada šta svraća tamo i kakve skalamerije od cisterni istakaju gorivo - bolje da ne znate ...

to je ex- beopetrolova pumpa i uzeo je lokalni narko diler i sad diluje malo i čorbu (uvek mu je tu parkiran beli merc džip)

Share this post


Link to post
Share on other sites

38007-benzinska%20pumpa.jpg

Država dopušta domaćim naftašima da na evrodizelu zarađuju 15 dinara po litru, zbog čega je ovaj derivat u Srbiji najskuplji u regionu

Na srpskim pumpama se trenutno toči najskuplji evrodizel u regionu, a domaće naftne kompanije zarađuju na njemu oko 15 dinara po litru! Naftaši kažu da ima prostora za manju cenu ovog goriva, ali je do sada cenu spustila samo jedna kompanija! U Ministarstvu energetike tvrde da nemaju konkretno rešenje za ovaj problem, ali da razmatraju šta mogu da urade!

- Neefikasne rafinerije

Domaće naftne kompanije zarađuju oko 15 dinara po svakom prodatom litru evrodizela u Srbiji! Ova zarada je nekoliko puta veća nego od ostalih goriva, ali je do sada samo „Lukoil-Beopetrol" spustio cenu, i to ne na svim pumpama. Iako i sami priznaju da ima prostora za smanjenje cene od 103,8 dinara za litar, naftaši kažu da preko ove cene „peglaju" gubitke koje imaju na ostalim derivatima.

''Jeste da se zarađuje oko 15 dinara po litru evrodizela i da ima prostora za manju cenu. Ali se na svim drugim gorivima prave gubici. Benzinske pumpe opstaju upravo zato što je zarada na evrodizelu tolika. Treba da se pitamo koliko plaćamo neefikasnost rafinerija jer je taj evrodizel u nabavci jeftiniji nego dizel D2, koji ne može da se meri po kvalitetu'' - kaže Nebojša Atanacković, suvlasnik AD „Nafta".

U većini naftnih kompanija juče nisu direktno odgovorili da li će smanjiti cene nekog goriva na svojim pumpama. U „Intermolu", koji pripada mađarskom MOL-u, objasnili su nam da oni prate dešavanja na tržištu i reaguju u skladu s tim.

'' Konstantno pratimo svetsko tržište i ostale faktore pa donosimo odluke o promeni cena na osnovu njih. Čim nam mogućnosti budu dozvolile, naravno da ćemo uzeti u obzir smanjenje cena. Nedavno smo uveli MOL-ov poboljšani evrodizel 5, čiju cenu nismo povećavali iako smo unapredili njegov kvalitet'' - rekao je direktor „Intermola" Zoltan Majkl Takač.

Sličan odgovor smo dobili i u „EKO Srbija", članici grčkog „Helenik Petroleuma", dok u austrijskom OMV-u nisu želeli da govore na ovu temu. Ni u Naftnoj industriji Srbije, koja ima najviše pumpi u našoj zemlji, juče nisu mogli da preciziraju da li će smanjiti cene evrodizela, mada smo nezvanično saznali da se u kompaniji razmišlja na ovu temu.

Inače, glavni razlog zbog koga naftaši drže cenu evrodizela na vrlo visokom nivou jeste što im to omogućava Uredba o cenama naftnih derivata u Srbiji, koja propisuje maksimalne cene svih vrsta goriva. U Ministarstvu energetike kažu da su svesni toga da naftaši zarađuju mnogo više na evrodizelu nego na drugim gorivima, ali da zasad nemaju konkretnih rešenja.

- Neće da spuste cenu

''Oni mogu sami da spuste cenu, ali nažalost neće, već je drže na maksimumu. Mi razmatramo i mogućnost šta se može po tom pitanju uraditi. Sagledali smo sve i jasno nam je o čemu se radi, ali još nemamo rešenje'' - izjavio je Dušan Mrakić, državni sekretar za naftu i gas u ovom ministarstvu.

Cene evrodizela u regionu:

..................u evrima......u dinarima

Srbija...............1,08............103,80

Slovenija..........1,06............101,80

Mađarska..........1,03.............98,90

Austrija.............1,01.............97,00

Hrvatska............0,97............93,10

Grčka................0,97............93,10

BiH....................0,94............90,30

Bugarska...........0,87.............83,50

Rumunija...........0,87.............83,50

Makedonija........0,82..............78,70

Do sada je jedino „Lukoil-Beopetrol" smanjio cene evrodizela za četiri dinara na 12 svojih pumpi koje se nalaze na autoputevima E-70 i E-75. Ova akcija će trajati do 8. januara naredne godine, ali u ovoj kompaniji juče nisu želeli da komentarišu zbog čega se njima isplati, a ostalima ne isplati da spuste cene. Oni su samo rekli da je to način da svojim klijentima ulepšaju novogodišnje i božićne praznike.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i akcize su nam najvece u regionu pa otud i tolike cene. Akcize i porez mu dodju oko 55-60% od ukupne cene (barem za benzine).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na evrodizelu 15 dinara po litru

23. decembar 2009. | 08:54 | Izvor: Politika

Beograd -- Na svakoj litri „evrodizela pet” koji se slobodno uvozi u Srbiju, vlasnici pumpi zarađuju čak 15 dinara po litru.

Od svih kompanija za sada je "Lukojil" jedini pre osam dana na pojedinim pumpama "peticu" počeo da prodaje jeftinije za oko pet dinara. Druge pumpadžije kažu da uslova za smanjenje cene evrodizela nema, jer tom zaradom "peglaju" gubitke koje imaju na ostalim derivatima.

---

Boban Atancković, predsednik privatnog udruženja „Nafta a.d”, potvrđuje da je zarada po litru „evrodizela pet” 15 dinara. „Petica” se u veleprodaji kupuje od 81 do 83 dinara, a na pumpama prodaje od 101 do 103 dinara, dakle, razlika je 20 dinara.

"Paradoks je da je nabavna cena „petice” niža od cene litre dizela D2 koji se proizvodi u domaćim rafinerijama i koji po kvalitetu ne može da se meri s „evrodizelom pet”. Pri tom, ukoliko bi cena „petice” u maloprodaji bila niža za pet dinara, ona bi se prodavala po istoj ceni kao dizel D2", kaže Atanacković napominjući da je ovo još jedan dokaz da vozači u Srbiji skupo plaćaju neefikasnost domaćih rafinerija. I da je s modernizacijom u Pančevu i Novom Sadu trebalo da se krene mnogo pre dolaska Gaspromnjefta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A što vole ovi naši "novinari" da ture J gde mu nije mesto :horse: mi se od istih...

Share this post


Link to post
Share on other sites

slusao sam i ja to danas i ispada da sa cenom euro dizela popunjavaju rupe,jer ostale vrste goriva ne uvoze i slaba im je zarada

Share this post


Link to post
Share on other sites
bolje je izbegavajte : niko u kraju tamo ne toči - do pre par meseci imali su ugovor sa MOL-om i točili su njihovo gorivo...

od tada šta svraća tamo i kakve skalamerije od cisterni istakaju gorivo - bolje da ne znate ...

to je ex- beopetrolova pumpa i uzeo je lokalni narko diler i sad diluje malo i čorbu (uvek mu je tu parkiran beli merc džip)

Druze, nesto si pobrkao loncice!!!Prekoputa pumpe je kafic, gosti tog kafica voze razlicite automobile, gazdu poznajem licno,

iz MMLuga je i vozi zeleni polo pretprosle generacije i nije alav sto se vidi po ceni edizela..i dalje dobija gorivo od istog dobavljaca i garantuje za ispravnost istog, a najveci dokaz za to su taxisti koji sipaju u nove mecke b i e klase a poznato je da oni traze dlaku u jajetu, sto se tice tacnosti na pistolju i kvaliteta goriva ;)

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...