Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Stilo - često postavljana pitanja

Recommended Posts

U ovoj temi su obrađena pitanja koja su se više puta ponavljala. Pored odgovora, videćete odmah i linkove koji Vas vode ka temi ili temama u kojima je bila priča o tom tehničkom problemu.

Kad upalim auto ponekada zvučno signalizira i pali se lampica i piše AIRBAG FAILURE?

- Verovatno narandžasti konektor ispod suvozačevog sedišta nema dobar kontakt. Ovo je najčešći problem kod Stila, naročito ako je stariji od 2004. Rešenje je naprskati kontakte sa ''kontakt sprejom''.

Ukoliko nije to u pitanju, onda je težinski senzor (folija sa senzorima) u suvozačevom sedištu (OCS senzor), koji se nalazi između postave i spoljne navlake sedišta. Rešenje je ili kupovina originalnog novog senzora (skupo rešenje i ne preporučuje se jer opet može nastradati kao što se to već dogodilo), ili pravljenje simulacije OCS senzora. Drugo rešenje je znatno jeftinije i trajno je jer nema mogućnosti da se ponovo pojavi isti problem. Uz to drugo rešenje svi vazdušni jastuci ostaju u funkciji.

Neispravnost ovog senzora dovodi do nefunkcionalnosti svih vazdušnih jastuka, tj. nijedan se neće otvoriti ako slučajno bude zatrebalo.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=29635

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=25511

-----------------------

Osećam velike vibracije u kabini na Stilu JTD. U čemu je problem?

- Dizeli prave vibracije znatno više nego benzinci, a dotrajali nosači motora ih prenose na karoseriju. Rešenje je u zameni dotrajalog nosača. Naravno, u servisu je neophodno utvrditi koji je nosač zreo za zamenu. Najćešće je za povećane vibracije u kabini odgovoran nosač ispod akumulatora.

Trajnost novog nosača možete povećati proverom rada dizni i njihovim čišćenjem, jer će nakon toga motor mirnije raditi, sa manje vibracija, pa će i nov nosač duže trajati.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=28020

-----------------------

Izbacuje mi poruku lvl oil sa nekim tačkicama. Šta to znači?

- U pitanju je pokazivač nivoa ulja u motoru. Kada su sve tačke pune, ulje je na maksimumu. Kada su sve tačkice prazne to ne znači da nemate ulja u motoru, već da je ono na minimumu i da ga treba doliti.

Ipak, zbog povećane sigurnosti preporuka je da nivo ulja kontrolišete na standardni način šipkom, jer naravno ona je i dalje tu.

Nema svaki Stilo ovu signalizaciju, tj. nemaju svi senzore nivoa ulja.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=24664

-----------------------

Stilo je počeo da mi pokazuje poruku High Oil Level - do sada je pokazivao ili punih 6 ili 5 "tačkica", a sad odjednom ovo?

Počeo da brljavi senzor nivoa ulja. Nalazi se u karteru i verovatno je zaprljan. Obavezno odmah proveriti nivo ulja preko šipke. Ulje se proverava na hladnom motoru, ili nakon 20-30 minuta posle gašenja motora. Za tih do pola sata ulje će se sliti. Nivo ulja varira od nagiba auta, pa je neophodno nivo proveravati kada je automobil na ravnom.

Moguće je i da izbaci poruku Oil Level Sensor Failure, što znači da pomenuti senzor uopšte ne može da očita nivo ulja.

Vožnja sa prevelikim nivoom ulja šteti motoru, naročito na većem broju obrtaja.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=31803

-----------------------

Na Stilu benzincu imam nepravilni rad motora tj. ler gasa koji varira, a obično se i ugasi pri zaustavljanju na semaforu.

Razlog je obično prljava klapna gasa. Jeftina i brza intervencija u servisu.

Karbon kliner, drže se obrtaji na oko 3000 i lagano ušpricava u pravcu leptira, tako da ne dozvolite da se motor ugasi.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=20877

-----------------------

Stilo JTD mi trza na mali gas, vrh gasa i pogotovo kada krećem da nekoga prestižem.

Prvo se očisti MAP (senzor pritiska na usisnoj grani) i zatvori EGR ventil jer preko njega ulazi garez. Ako to ne reši problem, onda treba prekontrolisati protokomer (MAF) i kako turbina puni.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=39781

-----------------------

Pokazuje mi na display-u ''Preheat error'' i ujedno se upalila lampica grejača i onaj znak upozorenja.

Grejač ili grejači nisu ispravni. Ima ih 4 komada, ali teško je da su svi van funkcije. U servisu se konstatuje koji od njih nije ispravan, nakon čega se menja, ili menjaju.

Može da bude loš kontakt na kablu koji se bode na grejač i da zbog toga da povećanu otpornost, što računar signalizira kao neispravan grejač. Najčešće je ipak grejač ispustio dušu...

Stvar zbog koje ne bi valjalo odlagati popravku je to što se dešava da se grejač zalepi za ležište i onda bude veliki problem skinuti ga. Zbog toga na pitanje majstora kada je prvi put prijavio grešku nemojte lagati, jer tako pravite samo još veći problem.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=29548

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38797

-----------------------

Sporo dostiže radnu temperaturu, ili je uopšte ne dostigne. Takođe, na otvorenom putu krene da opada temperatura motora.

- Nakon startovanja motora i posle par minuta rada kada temperatura krene da se penje, pipnite da vidite da li se greju oba creva na hladnjaku. Ako oba postanu mlaka i skoro jednako se greju onda je termostat zablokirao, a ako je jedno drastično toplije, onda je termostat ispravan.

Termodavač je ušrafljen u termostat.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37995

-----------------------

Posle koliko pređenih kilometara raditi veliki i mali servis?

- Fabrička preporuka za veliki servis je 120.000 Km (svi kaiševi, španeri, roleri). Provera na svakih 60.000 Km. Međutim, postoji i drugi faktor, tj. starost. 5 godina je maksimum za kaiševe, odnosno 3 godine ukoliko automobil ne izlazi iz gradske vožnje. Tada se kaiševi menjaju bez obzira da li je sa njima pređena pomenuta cifra kilometara, ili nije. Imajte na umu da je kvalitet originalnog seta bolji nego zamenskog, tako da se za zamesnki kaiš obično uzima upola kraći interval zamene.

Ukoliko nemate siguran podatak o obavljenom velikom servisu, preporuka je da to uradite jer posledice mogu biti veliki udar na džep.

Mali servis (ulje, filteri) na maksimalno 10.000 Km, iako je fabrička preporuka 20.000 Km, ali nemaju oni pojma koje đubre od goriva mi sipamo. Plus, svi proizvođači automobila kod nas skraćuju servisni interval.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38283

-----------------------

Kada pustim da mi automatski traži radio stanice nađe mnogo manje stanica nego što bi trebalo, npr. uhvati 5-6 stanica i to je sve. Zašto ovako slabo radi automatska pretraga radio stanica?

- Proverite na displeju da li je uključena opcija TA. Ako jeste, isključite je.

Ukoliko i dalje postoji problem, proverite podešavanja jačine signala radio stanica koje će aparat uhvatiti. To radite tako što prvo pritisnete taster MENU i onda točkićem izaberete opciju "Tuning sensitivity adjustment (SENS DX/LO)" Nakon toga videćete 2 moda: DISTANT (maksimalna senzitivnost) ili LOCAL (minimalna senzitivnost). Ukoliko je uključena ova druga opcija, radio uređaj će automatski uhvatiti samo nekoliko stanica sa najjačim signalom.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=40404

-----------------------

Primetio sam da je donji deo komandne table (onaj iznad nogu) lepljiv. Nešto kao katran. Kako rešiti problem lepljivog enterijera?

- Kako bi plastika bila mekša preko nje postoji tanak sloj gume. Ali, guma reaguje na znoj, pa se zato baš na tim mestima pojavljuju ove promene. One su karakteristične i za dugmiće na radiju, ili za otvaranje prozora. Rastvaraju je i raznorazni silikonski sprejevi za održavanje enterijera kola, a i Sunce. Vremenom se tako istroši kao da je katran navučen na pojedine delove.

Rešenje je skinuti taj sloj gume, ali bez tragova grebanja plastike.

Treba Vam čist alkohol, par krpica ili sunđera (samo glatki sunđeri koji ne mogu da grebu), i vremena.

Natopite sunđer alkoholom i trljate ravnomerno kao kad skupljate mrvice sa stola, od gore na dole ili sa jedne na drugu stranu, po želji. Kada se to mesto natopi alkoholom pokupite sa krpom, pa opet.

Možete i ubrzati proces korišćenjem rukavice za depilaciju (žena ili devojka će vam reći o čemu se radi, dolazi uz one sprejeve, kreme)... jednom rečju fantazija od učinka. Ne grebe, ne ostavlja tragove na plastici, a brže ide.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=34800

-----------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Kada pustim da mi automatski traži radio stanice nađe mnogo manje stanica nego što bi trebalo, npr. uhvati 5-6 stanica i to je sve.

-Zašto ovako slabo radi automatska pretraga radio stanica?

S ovim delom se ne slažem, jer par nas je imalo problem što se izgubi oznaka za stereo mode pa ne može naći

stanice bez obzira da li je sensibility na local ili nešto drugo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, šta misliš sa koje teme sam izvukao ove odgovore... ;) Dat je link ka toj temi.

Pročitao sam i ja za stereo, ali sam i video da niko od vas nije napisao kako doći do tog podešavanja, nego je bila neka priča o skidanju kleme...dan, dva...prelazak preko rupa...ili šta već.

Dođite do sistema kako da se dobije stereo signal i biće napisano.

Ako ne znate kako da se dođe do tog podešavanja, onda se ne mogu u okvir ove teme izdvajati nagađanja.

Zato postoji link ka svakoj temi, pa će ljudi sami pročitati. :thumbup:

Inače, sa odgovorom na to pitanje nema šta da se ne slaže ;), jer to jesu dva podešavanja koja utiču na pretragu stanica.

Druga je stvar da li smatraš da će ta dva podešavanja biti dovoljna da reše problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma srdjos tvrdi da treba da se promene dva seta opruga i amortizera dok se malo izlupa po rupama i dobije stereo signal.... :thumbsup: Nema kako srugacije :)

Salim se malo, naravno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pored svega toga i diskove treba promeniti

ali ne garantujem da ce se pojaviti znak za stereo :harhar:

Druga je stvar da li smatraš da će ta dva podešavanja biti dovoljna da reše problem.

ukoliko nema neki elektronski kvar ili prekid do antene

apsolutno rešava stvar

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako, lepo sam ti rekao da ne treba da se povezuje antena sa sponom :) ali ti kad hoces, eto ti sad :):harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze jedno pitanje za iskusnije ?

Tragam sad za prvim kolima (stilo sa 3v je favorit :thumbsup: ) i primetio sam da kod dosta air bag nije iste nijanse kao ostatak volana ? Zanima me jel moguce da su tako fabricki napravljeni ili to znaci da je menjan ?

Pitanje se odnosi na sve kola,ali posto sam se fokusirao na stila postavljam pitanje ovde nadam se da nije greska. Koristio sam search ali nisam nasao neku temu o air bagovima, tj nasao sam ali nasao sam ali samo neku gde rusi sedaju na air bag i onda lete u vazduh :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam konkretno na nesto ovako

0e228ec564c4_640x480.jpg

2. Jos jedno pitanje, kako je moguce prepoznati izmenjenu verziju stila ? Znam da je ona pocela od 2003/2004 ali takodje znam i da prodavci muljaju sa godistima tako da im nista ne verujem. Pretpostavljam da moze preko broja sasije,ali me zanima neki odokativni metod :)

ajde ljudi pomozite malo

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.neka me neko iskusniji,tj sigurniji ispravi, al mislim da je to tako, tj te nijanse, i ja sam primetio na mnogim, ne verujem da je svima iskakao airbag...

2.pa svakako je najsigurnije preko broja sasije, to ces lako proveriti ako znas nekog ko drzi fiatove delove ili neki servis, kada budes gledao auto posaljes sms-om broj i on ce ti proveriti ako bas sumnjas, ja kada sam kupovao tako sam proverio, zlu netrebalo :thumbsup:

no ako mislis na restajling verziju, to vec ne znam koja je razlika kod Stila sa 3v, sa 5v su drugacije stopaljke (meni se nekako vise svidja ona ranija verzija stopaljki) i sama 5-ta vrata (od krupnih razlika,sto ja znam, i citajuci ovde na forumu da su mladji stilici siromasnji sa opremom) ,a i imaju oni sa enterijerom u dve bolje, to nisam pohvatao od koje godine imaju, i da li imaju svi ili opet to zavisi od neceg drugog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je izleteo jastuk, teško da nećeš moći da vidiš da je udaran, bez obzira kako je sređen sada.

Mlađi imaju dve boje u enterijeru, dosta bež, tj. kao one bele boje...a ovo sa volanom nemam pojma. Mislim da to nema nikakve veze sa godištem, pa ako kod starijih je u istoj boji, a kod mlađih nije.

Generalno, jedino treba da te zanima broj šasije. Preko njega saznaš sve. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha,za jastuke znaci verovatno nema veze sto su razlicite boje. Ali ste me malo zbunili u vezi ovih novih modela, pod "izmenjena" ja sam mislio na one kojima je izbacen senzor za air bag a sad cujem da ima i neka restajling verzija, jel to ustvari isto ? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sto si postavio je kozni volan, a centralni deo je plastican, zato se razlikuje..

jel ovde razlicito?

DSC_2976x.jpg

novi tip trovratog od 2004. ima ovako oznake na gepeku:

DSC_2971xx.jpg

a stariji tip ima levo stari znak fiat, a desno pise "stilo jtd ili 16v"

posle, negde pri kraju proizvodnje, ubacena i drugacija prednja maska, ali je lepsi sa starom...

Edited by Manfred

Share this post


Link to post
Share on other sites

valjda od kraja 2002 tj od 2003 nema OCS senzora, to sigurno :), mada nemoj ni to da te brine, imas ovde na forumu semu za simulator, i ja sam kod mene uradio imao sam problem sa tim OCS senzorom

pogledaj stakla, liniju automobila, itd,itd, boja airbaga ne bi trebalo da ti igra ulogu :), a provera preko broja sasije ti otklanja svako nedoumicu oko nekog eventulanog muljanja sa godistem

kada sam pominjao restajling, evo nasta sam mislio, i da sada se setih da ovi noviji imaju mnogo lepsa sedista, ostatak enterijera je cini mi se netaknut

5V - 2001-2003

g7tenmw94u9xknn2m07g_thumb.jpg

5V - 2004..

tudfu85aa3ihwji67ife_thumb.jpg

3V 2001-2003

x8lu3fos3t0c7vkb4on_thumb.jpg

3V - 2004...

v1s75l4t3g7b2nxiqf9g_thumb.jpg

neso sad bas gledah, evo npr 2004 ima dve boje enterijer (sto je po meni mnogo lepse, sto je i lepse kod Libri :thumbsup: )

ifx4zzlqp5l7acry4gg3_thumb.jpg

a evo 2006 i 2007 nemaju

8gnfc7x3aun0jr5qj6_thumb.jpg e173mqyk3o9gp4mf1lr9_thumb.jpg

to se izgleda neko vreme ubacivalo tako , ili?

al zato imaju hromirane lajsne oko ventilacije :smoke:

kod novijih su valjda lajsne na vratima i kvake isto u boji auta...

to sto si postavio je kozni volan, a centralni deo je plastican, zato se razlikuje..

jel ovde razlicito?

DSC_2976x.jpg

novi tip trovratog od 2004. ima ovako oznake na gepeku:

DSC_2971xx.jpg

a stariji tip ima levo stari znak fiat, a desno pise "stilo jtd ili 16v"

posle, negde pri kraju proizvodnje, ubacena i drugacija prednja maska, ali je lepsi sa starom...

tacno ja zaboravi, ima i ona maska, kao jedna siroka sjajna lajsna i na njoj znak fiat....

jeste ovo sto je on stavio kozni volan, al ja sam video na par onako blagu ralzliku u nijansi airbaga i samog volana, al samo kada se zagledas,nisu to neke razlike koje upadaju u oci, al ovi sa koznim volano normalno da postoji razlika :), mada moguce je da i iskacu airbagovi :), ja kada sam radio veliki servis pre mesed dana u garazi kod majstora stoji stilo sa 3v otvorili se airbagovi bukvalno nizasta, prislonio se na nesto dal auto il sta vec, branik nije ni pukao, al se otvorili , kako to ne znam, pa mozda ako je neko stalvjao nove airbagove pa ima razlike, mada ko ce ga tu znati :)

Edited by Lord Markus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ova tkanina na sedistima, hrom lajsne i taj prednji gril, beli cajgeri, sve spada u one proizvedene 2006. pa na dalje...

a razlike uvedene 2004. su neznatne, npr. do 2004. na cajgeru se km/h izrazava u jedinicama po 20, a od 2004. po 30 km/h, i tako neke sitnice..

EDIT: Greota za ispucane jastuke tako bezveze... Skupa zajebancija. Sam volan nije skupo i tesko zameniti, problem je tabla, sediste, a stub, sve plastike, centrale, zatezaci, itd..

EDIT2: slika grila:

man.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma daj, ja kada sam video auto ceo, a unutra haos, ziv sam se najezio, a kaze majstor da je bilo par slucajeva isto tako, kaze ako se branik podbode dovoljno ili sta vec nisam ga bas najbolje razumeo,

po gradu zato ja drzim ugasen suvozacev i po lokalu, a i obicno sam sam u kolima....

@Manfred

cini mi se lepse nekako sa intervalima od 20 nego od 30 km/h na kilometar satu

Edited by Lord Markus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam, ko zna koliko bi mi trebalo samom da izvalim te stvari :thumbup:

Mada ste me malo uplasili sa ovim airbagovima koji iskacu na svako cukanje,posto auto necu voziti samo ja ima sakali da ga dohvate cim ja ne budem gledao, a sestra je vec imala 2 udesa, o uzguljenim branicima necu ni da pricam :( Moze neko da kaze okvirnu cenu promene volana,instrument table i svega sto treba kad iskoce airbagovi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na stilu 2002 1.6 16v ponekad kad ga palim dok cekam ono cheking izbaci mi neki trougao i pise sensor fault?ne znam o cemu se radi?hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trougao je opšti znak upozorenja, izbacuje ga i kada ti npr. ne radi stop svetlo...i za dooosta drugih situacija.

Moraš na dijagnostiku ako već ne napiše koji konkretno senzor... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trougao je opšti znak upozorenja, izbacuje ga i kada ti npr. ne radi stop svetlo...i za dooosta drugih situacija.

Moraš na dijagnostiku ako već ne napiše koji konkretno senzor... :thumbup:

danas sam video da mi ne radi levo svetlo na faru dal je mozda zbog toga?

Zar ne napiše ispred koji senzor?

ne samo pise sensor fault

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je duza poruka na displeju ne stigne da je ispise celu jer se preklopi sa nekim drugim chekom

Share this post


Link to post
Share on other sites

stilo 1.6 16v kao da gubi snagu?danas mi se ugasio na leru 2 puta?a kad krenem prvom drzim samo malo gasa idem mozda 10 km/h sam trza a kad sam dodo gas do kraja jedva je povukao a kad ga pustim na pola gasa naglo povuce?hvala :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da je isto pitanje kao i na drugoj temi. Mozda je ...a mozda i nije?! Nema veze... Znaci, na ovaj nacin tesko se moze konstatovati problem. Mislim da ce se i drugi sloziti?! Moze biti mnogo toga a vidim da majstora nema da se jave. Ovako bez dijagnostike , tesko. Kakve je simptome imao ranije? Mozda je pumpa , leptir gasa, struja , senzori radilice i sl. Ako nisi u poziciji da odes na dijagnostiku , trebao bi da malo vise kazes o samim desavanjima!

p.s.

Nadam se da ce se jos neko ukljuciti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam kakve je simptome imao ranije kupio sam ga pre dva meseca i do danas je odlicno radio a danas od jednom nema snage i trza na malom gasu tek kad dam pola gasa vuce a ako dam do kraja vuce on al duplo slabije ko da ima e tone u gepeku!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...