neshaoct 9590 Posted May 22, 2015 Volkswagen Golf R400 uhvaćen na Nirburgringu Svim ljubiteljima sportskih Volkswagena kojima Golf GTI sa 220 i Golf R sa 300KS nisu dovoljno ubedljivi, od početka 2016., po ceni od oko 49.000 evra, nudiće se najsnažniji Golf u istoriji - R400. Dvolitarski turbo benzinski 4-cilindraš razvija 420KS i oko 480 Nm, a do stotke će ubrzavati za 3,9 sekunde, uz najveću brzinu veću od 280 km/h. Ovih dana na stazi Nirburgring je uhvaćena test verzija. Mada su spoljašnji izgled zadržali na nivou varijante R, oštrom oku fotografa nisu promakli veći točkovi, šire gume, proširen trag točkova i povećani otvori za vazduh. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted June 26, 2015 VW Golf R HGP sa 700KS vs Lamborghini Huracan: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted July 10, 2015 TEST Volkswagen Golf R: Predator u klasi Možda ne predstavlja pretnju superautomobilima, ali u ''hothatch'' segmentu i svojoj cenovnoj kategoriji, Volkswagenov Golf R se, bar što se tehničkih specifikacija tiče, nalazi praktično na vrhu ''lanca ishrane''. Tokom testiranja, saznali smo kako sve to izgleda u praksi! Oznaka R već izvesno vreme u gami nemačkog Volkswagena ima poseban značaj i izgovara se sa strahopoštovanjem. Posebno kada je model Golf u pitanju. Široj populaciji je svakako GTI neuporedivo popularniji, ali slovo R, ovom modelu daje poseban nivo ekskluzivnosti. Sećam se, ne tako davno, imao sam priliku da testiram petu generaciju popularnog Golfa, koji je tada nosio oznaku R32. Zahvaljujući ljubaznosti kompanije Autokomerc, ponovo smo u prilici da testiramo najsnažniju i najekskluzivniju verziju popularnog Volkswagenovog kompaktnog modela. Na svom razvojnom putu, ovaj model je izgubio dodatak u oznaci, pa je od R32 ostalo samo R. Razlog je taj što se pod haubom više ne nalazi benzinski V6 agregat od 3.2 litra radne zapremine, već dobro poznati dvolitarski turbo agregat, poreklom iz Golfa GTI, ali sa više snage. Znam, mnogi to smatraju za nedostatak, ali vremena u automobilskoj industriji se neumoljivo menjaju. Kako se ''downsizing'' odrazio na najsnažniju verziju Golfa, saznali smo tokom iscrpnog testa… Pored performansi i merenja štopericom, za dobru prodaju je od velikog značaja i dizajn, pogotovo u ovoj klasi, čiji modeli se više kupuju srcem, nego razumom. A kada je dizajn sportskih modela u pitanju, Volkswagen je uvek igrao na svoju kartu. Pristup nemačkog proizvođača je uvek bio nešto umereniji od direktnih konkurenata, bez ukrasa na karoseriji koji su prenaglašeni, a posebno bez elemenata koji nemaju neku konkretnu svrhu. Prosečnom, neupućenom posmatraču će zbog toga biti teško da pretpostavi da se pred njim nalazi automobil od 300 konjskih snaga, ali to je politika nemačke kompanije po kojoj se izdvaja od konkurenata, a pritom, garantuje i da će njihovi modeli odlično izgledati i za desetak godina, što je do sada mnogo puta potvrđeno u praksi. Prednji deo automobila se od standardne verzije, pored toga što je niži, razlikuje po većim otvorima za vazduh u donjem delu. Kod dva bočna otvora u uglovima se jasno vide saća velikih interkulera, tako da je pažljivijim zagledanjem, potencijal ovog modela svakako moguće naslutiti. Pogled sa strane otkriva velike točkove, prečinka 19 inča, iza kojih se kriju veliki kočioni diskovi. Dizajn felni kombinuje boju aluminijuma i crnog laka, ali je ta kombinacija dobro odmerena, a dopadljiv je i diskretan, ne preterano napadan dizajn. Ipak, ovi točkovi prvenstveno treba da plene dimenzijama. Tek zadnji deo karoserije malo jasnije otkriva potencijal, a on se ogleda u četiri prelepa ovalna završetka izduvnog sistema. Ako neko nije siguran, tu je još samo R oznaka na poklopcu prtljažnika. Kada je unutrašnjost u pitanju, svakako su prvi utisak sedišta! Nema potrebe opisivati ih previše, sasvim je dovoljno reći da su jedna od najlepših u klasi. Ono što je još važnije, možda su i jedna od najboljih! Iako su prilično tvrda, ova sedišta itekako prijaju, jer drže leđa putnika u idelanom položaju, a ispostavilo se da su efikasna i tokom oštrije vožnje. Očigledno je neko u Volkswagenu dobro promislio i zaključio kako će 99 odsto vremena, Golf R provoditi u svakodnevnim gradskim aktivnostima, a ne na trkačkoj stazi, pa je pored udobnosti, obezbeđen i lak ulazak i izlazak iz auromobila, što nije slučaj kod nekih kompaktnih sportista. Pored sedišta, tu su aluminujumske nožne komande i time se, na neki način, završava ozbiljnije koketiranje sa trkačkim šarmom. Ostatak kokpita bi pre mogao da se uporedi sa kvalitetnim premijum modelima. Centralna konzola je u crnom ''klavir laku'', a izostali su materijali poput kompozita ili brušenog aliminijuma. Kratka ručica DSG menjača je sportski stilizovana, kao i prelepi trokraki obruč upravljača. Dolazimo i do motora… Agregat u V6 konfiguraciji je davna prošlost u Golfu sa R oznakom, ali to ne znači da je on manje sportski orijentisan, naprotiv! Iz dva litra radne zapremine izvučeno je 300 konjskih snaga, koje se do sva četiri točka prenose preko efikasne DSG transmisije. Već ovi podaci jasno upućuju na to da su performanse na visokom nivou. Naravno, po smeštanju za upravljač, odmah biram R vozački mod. Ono što me je najviše oduševilo, ali i sve članove redakcije, jeste fantastičan zvuk! Svako ubrzanje je propraćeno prelepim zvukom koji vozača prosto opija i tera da pedalu gasa pritisne još jače. Naravno, tako nešto nije bilo izvodljivo uz pomoć samo četiri cilindra, tako da su se u Volkswagenu poslužili trikom. Između motorskog i putničkog prostora, negde ispod mesta gde se nalaze brisači, smešten je pojačivač zvuka, koji pri svakom ubrzanju, proizvodi dodatni duboki zvuk, karakterističan za motore sa daleko većom radnom zapreminom. Sasvim je sigurno da će mnogi “automobilski puritanci” ovu novotariju kritikovati, ali mislim da je mnogo pametnije pomiriti se sa time, jer će to u budućnosti najverovatnije postati standard. A kakav je Golf R u vožnji!? Možda bi trebalo prvo istaći to da je potpuno drugačiji od modela sa GTI oznakom. Tome ne doprinosi samo više konjskih snaga, već i pogon na sva četiri točka. Ubrzanja su silovita, pogotovo polazak iz mesta mirovanja. Proklizavanja i rasipanja snage gotovo da i nema, tako da sa DSG transmisijom, ovaj automobil dostiže 100 km/h za manje od pet sekundi! Automatska transmisija savršeno obavlja posao, tako da je retko kada potrebno posezati za manuelnim šaltanjem. Pomalo nas je iznenadilo to da čak i u R verziji Golfa, bez obzira na odabrani mod vožnje, Volkswagen ne prepušta sve vozaču. Tako, na primer, kada je transmisija u manuelnom modu i kada se ubrzava, ako vozač zakasni sa prebacivanjem u viši stepen prenosa, umesto njega, to će uraditi sam automobil! To iskusne vozače, koji umeju da iz automobila na pravilan način izvuku maksimum, sigurno iritira, ali je i neophodno kako bi motor bio zaštićen od sve većeg broja manje iskusnih vozača koji bi, nehotice, mogli da oštete motor. Zahvaljujući pogonu na sva četiri točka, srednje brze i sporije krivine se savladavaju neuporedivo efikasnije nego sa modelom GTI. Ipak, ponekad dolazi do podupravljanja, ali samo u situacijama kada vozač baš pretera, a i tada efikasno interveniše elektronska kontrola stabilnosti, tako da se može zaključiti da su vozne karakteristike izuzetne, a ponašanje predvidivo i, pre svega, bezbedno. Takođe, veoma je važno da se napomene da je i pored elektronske kontrole stabilnosti, vozaču ostalo dovoljno prostora za vrhunsku automobilsku zabavu… Danilo Jojić/TopSpeedpreuzeto sa - TopSpeed.telegraf.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted July 11, 2015 Predstavljen trkački Volkswagen Golf TCR Volkswagenova Motorsports divizija je u saradnji sa sportskim odeljenjem Seata napravila koncept sportskog Golfa pripremljenog po TCR specifikacijama. Ovaj automobil treba da pomogne u odluci o potencijalnom trkačkom programu za klijente nemačke marke, i to od sezone 2016. Kao baza je poslužio Golf R, pri čemu je 2.0 litarski turbo motor pojačan na 330KS i 401 Nm, povezan sa DSG menjačem. Treba pomenuti da je Golf TCR za nekih 400 mm širi od serijskog primerka, kao i da deo paketa čine i 18-inčni točkovi sa trkačkim gumama, novi branici, hauba sa otvorima za vazduh, upadljivi zadnji spojler, kao i izmenjeni enterijr (zaštitni kavez, trkački volan, jedno trkačko sedište...). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted July 24, 2015 Volkswagen Golf R Wagon Wolfsburg Edition Volkswagen je u Australiji ponudu Golfa R proširio i novom verzijom Wolfsburg Edition.Volkswagen Golf R Wagon Wolfsburg Edition će biti dostupan u ograničenoj seriji, pri čemu kupac između ostalog dobija i el. panoramski krov, crne 19-inčne alu točkove, crne retrovizore i krovne nosače, prednja sedišta sa grejanjem, Nappa kožu, sistem koji vozača upozorava na vozilo u mrtvom uglu, City emergency brake sistem, adaptivni cruise control, kao i izbor između tri boje eksterijera (uključujući i ekskluzivnu Oryx White Pearl boju). Za pogon se brine 2.0 turbo benzinac sa 280KS, sa šestostepenim DSG menjačem, a tu je i 4x4 pogon. Wolfsburg Edition je dostupan i kao hatchback, i to po ceni od 56.990 australijskih dolara, dok ovakav karavan košta 58.990 tamošnjih dolara. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted August 10, 2015 Golf R400 u veoma ograničenoj seriji i skuplji od Audija RS3 Francuski mediji su objavili neke ''sočne'' detalje o produkcijskoj verziji Golfa R400. Volkswagen je već potvrdio da će konceptni Golf R400 dobiti svoju produkcijsku verziju, a sada su se pojavile informacije da će biti baziran na obnovljenom Golfu VII, koji će se pojaviti 2017. godine. Francuski magazin L'Automobile Sportive je objavio da će biti proizveden samo mali broj automobila, kao i da će biti skuplji od Audija RS3 Sportback, čija se cena u Nemačkoj kreće od 52.700 evra. Produkcijski automobil bi mogao da nosi oznaku R420, a još uvek nije poznato da li će ga pokretati 2.0 litarski četvorocilindriči TFSI motor ili 2.5 litarski petocilindrični motor iz Audija RS3. Bez obzira na motor, snaga će se prenositi na sva četiri točka putem 4MOTION sistema, a informacija o menjaču za sada nema. Iz Volkswagena je potvrđeno da šestostepeni DSG menjač iz koncepta neće moći izdržati 450 Nm obrtnog momenta. Očekuje se da će produkcijska verzija koncepta od 0 do 100 km/h ubrzavati za 3.9 sekundi pre nego što dostigne elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 280 km/h. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted August 25, 2015 MotorWeek video: Test 2015. Volkswagen Golf R Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 27, 2015 Ford Focus RS vs Volkswagen Golf R Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted February 18, 2016 Auto Express video: Volkswagen Golf R vs Ford Focus RS vs Audi RS3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted February 19, 2016 Proba 2016. Volkswagen Golf R Estate Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 12, 2016 Top Gear video: Volkswagen Golf R vs Honda Civic Type R Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 9, 2016 Top Gear drag race: McLaren 675 vs Porsche 911 Carrera GTS vs VW Golf R Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 13, 2016 Uskoro serijski Volkswagen Golf R400 Iz Volkswagena su stigli nagoveštaji da bi uskoro mogao da stigne i najjači Golf R400, koji je još pre dve godine najavljen konceptom. Budući da u Volkswagenu obeležavaju 40 godina Golfa GTI, za ovu godinu pripremaju ''iznenađenje'', nešto ''brzo'', i to već u maju ili junu. To znači da promociju možemo očekivati na skupu tjunera Wörthersee ili na događaju Goodwood Festival of Speed. Za sada nije poznato koji motor će pokrerati ovaj Golf; da li će to biti 2.0 litarski četvorocilindrični turbo ili 2.5 litarski petocilindrični agregat iz Audija RS3. Automobil će sigurno imati pogon na sva četiri točka, a neki izvori kažu da će biti snažniji od koncepta budući da bi trebalo da raspolaže sa 420KS (zato bi na kraju naziv serijskog modela u stvari trebalo da bude VW Golf R420). Podsećanja radi, Golf R400 concept sa 400KS je od 0 do 100 km/h ubrzavao za samo 3.9 sekundi, a mogao je do el. ograničenih 280 km//h. Naravno, pored snažnog motora očekuje se i aero body kit, sportsko oslanjanje, high-performance kočnice, sportski izduvni sistem, novi točkovi, sportski enterijer... preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 23, 2016 HPA Volkswagen Golf R sa 740KS Tjuner iz Vankuvera. Došao im vlasnik ovog Golfa R i rekao da ima u komšiluku jedan Nissan GT-R, i da želi da mu naprave Golfa koji neće biti sporiji od tog auta. I, tako nastade ovo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 28, 2016 Ipak ništa od najjače R verzije Volkswagen Golfa - R420? Mada su nedavno iz Volkswagena stigli nagoveštaji da bi uskoro na tržište mogao da stigne i najjači Golf R (još pre dve godine najavljen konceptom), poslednje glasine kažu da od toga ipak neće biti ništa. Pozivajući se na insajdere iz VW-a, Automotive News piše da je taj projekat Golfa R otkazan, kao poslednica afere Dieselgate. Podsećanja radi, Golf R400 concept je raspolagao sa 400KS, od 0 do 100 km/h je ubrzavao za samo 3.9 sekunde, a mogao je do el. ograničenih 280 km//h. Serijski model je inače trebalo da dobije 2.0 litarski četvorocilindrični turbo ili 2.5 litarski petocilindrični agregat iz Audija RS3, kao i pogon na sva četiri točka. Neki izvori su navodili da je automobil trebalo da bude i snažniji od koncepta budući da se pominjala snaga od 420KS (u tom slučaju naziv modela bi bio VW Golf R420). Međutim, ako se ove poslednje vesti pokažu kao tačne, od serijskog Golfa R400 / R420 neće biti ništa... preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted May 28, 2016 Autoguide proba: 2016. Volkswagen Golf R Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted June 15, 2016 O.CT Tuning Volkswagen Golf R sa 450KS Firma O.CT Tuning za Volkswagen Golf R nudi više paketa za pojačanje snage njegovog 2.0 turbo motora. Stage 1 znači pojačanje sa serijskih 300KS i 380 Nm na 370KS i 460 Nm, Stage 2 podrazumeva 378KS i 480 Nm, Stage 3 ima 395KS i 505 Nm, a Stage 4 raspolaže sa svih 450KS i 550 Nm obrtnog momenta (modifikovani turbo, interkuler i ECU jedinica). U paketu su između ostalog i sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, kao i modifikovani DSG menjač i launch control. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted August 2, 2016 CarWOW test: 2016. Volkswagen Golf R Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted September 8, 2016 Volkswagen Golf R360S Volkswagen i tjuner ABT su udružili snage i pripremili su još snažniji Golf R, namenjen kupcima u Švajcarskoj. Tjuneri su se pobrinuli da specijalna i ograničena verzija Golfa R pod nazivom R360S bude ponovo na vrhu kada je reč o snazi. Biće proizvedeno 165 primeraka hatcback verzije, kao i 55 praktičnijih Varianta. Pokretaće ih poboljšani 2.0 litarski motor sa turbo punjačem čija snaga je sa 300KS i 380 Nm povećana na 360KS i 460 Nm obrtnog momenta. Zahvaljujući povećanju snage, Golf R360S od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.7 sekundi, što znači da je za 0.2 sekunde brži od standardnog Golfa R opremljenog DSG menjačem. Standardni model može da postigne elektronski ograničenu brzinu od 250 km/h, dok ova pecijalna verzija dostiže respektabilnih 265 km/h. Kupci mogu da naruče automobil sa šestostepenim manuelnim ili sedmostepenim dual-clutch menjačem. Snaga se prenosi na obe osovine, a svi automobili dolaze sa DCC sistemom (Dynamic Chassis Control), kao i sa sjajnim crnim točkovima, satelitskom navigacijom, kamerom za pogled unazad, kao i specijalnim nalepnicama. Prodaja počinje ovog meseca u Švajcarskoj, po ceni od 50.600 evra. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 4, 2016 AutoGuide video: Volkswagen Golf R vs Ford Focus RS Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 4, 2016 Auto Express video: Volkswagen Golf R vs Ford Focus RS Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 27, 2016 Volkswagen Golf R facelift sa 310KS Volkswagen je u novembru prvo prikazao blago osveženi Golf VII u standardnim verzijama, a sada stiže i obnovljeni Golf R modelske godine 2017. Kao i regularni Golf, i ovaj Golf R je pretrpeo manje estetske promene na eksterijeru i u enterijeru (ovde treba pomenuti novi 9.2-inčni displej i kontrolu gestovima), uz bezbednosne i sisteme asistencije vozaču. Pod haubom je 2.0 litarski turbo četvorocilindraš sa 310KS i 400 Nm (ranije 300KS i 380 Nm), koji je dostupan i u kombinaciji sa sedmostepenim DSG menjačem sa dvostrukim kvačilom. Ovde i podatak da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4.6 sekundi. Pored hatchback verzije, Golf R se nudi i kao karavanski Variant, pri čemu deo R paketa čine i pogon na sva četiri točka, aero body kit, veći alu točkovi, modifikovano oslanjanje, sportski izduvni sistem sa četiri izudvne cevi, jače kočnice, kao i doterani enterijer sa sportskim sedištima i volanom. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 3, 2017 Inside Lane: Test Volkswagen Golf R Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 4, 2017 Autogefühl video: Test Volkswagen Golf R Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 18, 2017 CarWOW video: Volkswagen Golf R vs GTI Performance Quote Share this post Link to post Share on other sites