Jump to content
FAS Goran
Veki

Punto mk.2b 1.3 MJet - čišćenje MAP senzora

Recommended Posts

Pozdrav svima na Forumu. Vlasnik sam punta 1.3 multijet, imalo je tema u vezi ciscenja MAP senzora raznim sprejevima wd i tako to.Auto je presao 135000 i nisam nikad cistio MAP a kazu da ima poboljsanja kad se ocisti pa me interesuje kada ga skinem jel treba da garez prskam dok se ne rastopi ili sme da se safcigerom ili nozicem skune ta cadj.Meni se desava sledece auto ide ekstra medjutim nekad kad ga upalim hladnog desava se da kao na trenutak da krene da se ugasi kao da zatrokira (kao da jedna dizna prestane da radi) i onda pocne normalno da radi.

Sve je fabricki i nakad nista nije skidano da se cisti pa mozda ima jos nesto sto se lako skida i cisti a da to ne znam pa ako neko ima ideju nek vice.Kada mi je majstor pre neki dan skidao kuciste filtera vazduha da zameni grejac spalo mu je i crevo sa turbine sto ide na filter vazduha i on onu selnu nije ni stego nego samo onako navuko kaze drzi to dobro jer je pod uglom pa ne moze crevo da spadne sa turbine treba li mi tu selna il jok.pa mi se pocelo desavati da auto jedan dan ide kao metak a drugi nesto sporije ubrzava i malo losije vuce.

Pozdrav svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za početak promeni majstora - manje će da boli glava ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma to mi prijatelj prvi put kad je skidao kuciste filtera otkinuo mi saf onaj sa plastikom iz glave :D kaze jebiga pa mi je to zabusio poklopac glave pa zavario drugi saf pa usafio xexexexxe komedija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj savet: Dijagnostika u voznji i citanje vrednosti sto se tice snage a proveri da slucajno nije skidao crevo sa protokomera. MAP senzor ne bi trebalo da ima veze sa gubljnjem cilindra na hladno. Dizna,grejac ili mozda hidro podizac.

Edited by Martini

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Skidao je crevo sa protokomera da bi skinuo poklopac skino je i drugi deo creva sa turbine ali nije vratio selnu na turbini jer kaze ne moze crevo da spadne inace tu je bila fabricka selna.Reko dal da stavim tu neku selnu il jok moze li tu da vuce fals vazduh il to nema nikakve veze.

Hvala svima na savetima puno pozdrava od novog clana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ovi u fabrici su ne zadovoljni platama pa stavljaju šelne i gde treba i gde ne treba :harhar: ...mislim da ti treba selna,a i ona nije mnogo skupa pa da se toliko dvoumis... nisam majstor pa da te posavetujem bas naj bolje, ali ovi sto su ti sklopili auto sigurno imaju neki razlog zasto su bas tu stavili selnu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Stavljena selna, ociscen map malo mirnije radi na leru. Auto ide kao metak nasao sam i neki aditiv za dizne i to je to.

Videcemo dalje :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

od 50 do 60 sekunde tu se nalazi inace komsija mi je sa nekim wurth sprejom prskao prskao dok se ona prljavstina nije spirala nisam smeo da nicim pomognem mislim na safcifer ili tako nesto nego samo mlazom spreja reko da ne zeznemo nesto nije toliko ni bio prljav al sam primetio

da je mirniji malo na leru il mi se cini :thumbsup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko merio napon na izlazu signala na map-u 1.3 mjt od 51 Kw u različitim brojevima obrtaja motora t.j. različitom pritisku punjenja turbine (to je žicica do kabine, srednja je masa a treža je dolazni napon od 5V). Koji je napon na 4500 obrzaja? Kod mene je 3,1V a to mi deluje malo. Na leru pokazuje 1.8V a samo na kontaktu isto 1.8V.

Unapred hvala na odgovorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam merio napon ali sam ocistio MAP senzor , posle ciscenja ima razlike ne neke preterane ali ima oseti se po ubrzanju i na vecim uzbrdicama.

Slike pre i posle ciscenja

 

IMG_20150630_173341.jpg   IMG_20150630_174855.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma očistio sam ga ja već ranije a čistio sam ga i na stilu još ranije. Znam sve oko toga . Iz nekoga razloga , po mome mišljenju, senzor daje manju voltažu (3.1 V na 4500 obrtaja) pri većem broju obrtaja a i nešto sporo reaguje na dodavanje gasa (podiže vrednosti na unimeru). On bi trebao da daje na nekih 5200 obrtaja napon na signalu od 4.5 V. E zbog toga mi treba neko ko je upućen u ovu vrstu tematike. 

Da li i kod 1.3 mjt pri leru pritisak u usisnoj grani ide u minus (skoro -1 bar), a pri dodavanju gasa i pojačanom punjenju turbine ide do oko plus 1.5 bari?

Očito mi je jedino rešenje da pronađem drugi map i uporedim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A čime ste ga ovako lepo očistili? Uzgred još i da pitam na kojoj kilometraži je to stiglo na red?

Edited by milanml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba li nesto od alata da bi se skinuo MAP senzor ili se samo izvuce i ocisti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na benzincu je jedan torex, sto znaci ako je isto onda nece biti problem. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cistio sam prvo mekanom cetkicom pa posle kontakt sprejom i pomalo prskao da ne bi ostetio senzor , kod punta mk2b je zeznuto prici standardnim alatom tom srafu sto drzi MAP senzor jer je iznad ECU pa sam pozajmio jednu malu gedoru i sa njom odvrnuo sraf. Radjeno je na 170 000km ,  videcu kasnije u nekom narednom periodu da li se zaprljao i koliko.

Edited by Markoni Bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam testirao map. Prvo sam ga povezao sa malim kompresorom i napravio max pritisak u crevu od 1.5 bara (map sam povezao sa plastičnim providnim crevom i ventilom od unutrašnje gume sa kompresorom). Na tom pritisku sam dobio max očitavanje od 4.86V , što je u skladu sa podacima koje sam u međuvremenu skinuo sa neta. Dakle, map je odlično funkcionisao. Potom sam probao auto sa nameštenim mapom prvo na leru (dobio ista očitavanja kao i ranije - 3,1V) a onda i u vožnji. E tek onda, pri punom gasu i opterećenju motora map je davao napon 4.5V koji je i normalan za pritisak u usisnoj grani od približno 1.5 bari pri punom opterećenju motora. Na osnovu ovoga ukapirao sam da je uzrok problemčića koji sam imao druge prirode i da je totalno banalan, ali i potpuno neprimetan tako da problem ne bi ni rešio da nisam ovo prethodno proverio. Još sutra mi je ostalo da prikačim egr i testiram auto tako, pa ću tek onda pisati o problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cistio sam prvo mekanom cetkicom pa posle kontakt sprejom i pomalo prskao da ne bi ostetio senzor , kod punta mk2b je zeznuto prici standardnim alatom tom srafu sto drzi MAP senzor jer je iznad ECU pa sam pozajmio jednu malu gedoru i sa njom odvrnuo sraf. Radjeno je na 170 000km ,  videcu kasnije u nekom narednom periodu da li se zaprljao i koliko.

Hvala Markoni! Veliki pozdrav! Ja sam sa mojim multijetom  tek došao do tričavih 60 000 km.  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...