Veki 8 Posted March 11, 2010 Pozdrav svima na Forumu. Vlasnik sam punta 1.3 multijet, imalo je tema u vezi ciscenja MAP senzora raznim sprejevima wd i tako to.Auto je presao 135000 i nisam nikad cistio MAP a kazu da ima poboljsanja kad se ocisti pa me interesuje kada ga skinem jel treba da garez prskam dok se ne rastopi ili sme da se safcigerom ili nozicem skune ta cadj.Meni se desava sledece auto ide ekstra medjutim nekad kad ga upalim hladnog desava se da kao na trenutak da krene da se ugasi kao da zatrokira (kao da jedna dizna prestane da radi) i onda pocne normalno da radi.Sve je fabricki i nakad nista nije skidano da se cisti pa mozda ima jos nesto sto se lako skida i cisti a da to ne znam pa ako neko ima ideju nek vice.Kada mi je majstor pre neki dan skidao kuciste filtera vazduha da zameni grejac spalo mu je i crevo sa turbine sto ide na filter vazduha i on onu selnu nije ni stego nego samo onako navuko kaze drzi to dobro jer je pod uglom pa ne moze crevo da spadne sa turbine treba li mi tu selna il jok.pa mi se pocelo desavati da auto jedan dan ide kao metak a drugi nesto sporije ubrzava i malo losije vuce.Pozdrav svima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOGO 0 Posted March 11, 2010 Za početak promeni majstora - manje će da boli glava Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted March 11, 2010 ma to mi prijatelj prvi put kad je skidao kuciste filtera otkinuo mi saf onaj sa plastikom iz glave kaze jebiga pa mi je to zabusio poklopac glave pa zavario drugi saf pa usafio xexexexxe komedija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted March 11, 2010 nemoj samo srafcigerom nikad ni jedan senzor da cistis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted March 11, 2010 Veki! prijatelj je prijatelj. (ali majstor je majstor). Onda majstori ne bi postojali - nego samo prijatelji... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted March 11, 2010 (edited) Moj savet: Dijagnostika u voznji i citanje vrednosti sto se tice snage a proveri da slucajno nije skidao crevo sa protokomera. MAP senzor ne bi trebalo da ima veze sa gubljnjem cilindra na hladno. Dizna,grejac ili mozda hidro podizac. Edited March 11, 2010 by Martini Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted March 12, 2010 ^^^ Skidao je crevo sa protokomera da bi skinuo poklopac skino je i drugi deo creva sa turbine ali nije vratio selnu na turbini jer kaze ne moze crevo da spadne inace tu je bila fabricka selna.Reko dal da stavim tu neku selnu il jok moze li tu da vuce fals vazduh il to nema nikakve veze.Hvala svima na savetima puno pozdrava od novog clana... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mojito 0 Posted March 12, 2010 ma ovi u fabrici su ne zadovoljni platama pa stavljaju šelne i gde treba i gde ne treba ...mislim da ti treba selna,a i ona nije mnogo skupa pa da se toliko dvoumis... nisam majstor pa da te posavetujem bas naj bolje, ali ovi sto su ti sklopili auto sigurno imaju neki razlog zasto su bas tu stavili selnu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted March 12, 2010 Brate kupi šelnu za 10 dinara pa vidi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted March 12, 2010 Stavi selnu u svakom slucaju. Ne mogu da garantujem da li ima veze sa performansama. Teoretski ima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted March 15, 2010 ^^^ Stavljena selna, ociscen map malo mirnije radi na leru. Auto ide kao metak nasao sam i neki aditiv za dizne i to je to.Videcemo dalje Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted March 15, 2010 A gde se na multijetu nalazi MAP senzor, moze i neka slika i sa cime najbolje da se ocisti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted March 15, 2010 od 50 do 60 sekunde tu se nalazi inace komsija mi je sa nekim wurth sprejom prskao prskao dok se ona prljavstina nije spirala nisam smeo da nicim pomognem mislim na safcifer ili tako nesto nego samo mlazom spreja reko da ne zeznemo nesto nije toliko ni bio prljav al sam primetio da je mirniji malo na leru il mi se cini . Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladag 19 Posted July 22, 2015 Da li je neko merio napon na izlazu signala na map-u 1.3 mjt od 51 Kw u različitim brojevima obrtaja motora t.j. različitom pritisku punjenja turbine (to je žicica do kabine, srednja je masa a treža je dolazni napon od 5V). Koji je napon na 4500 obrzaja? Kod mene je 3,1V a to mi deluje malo. Na leru pokazuje 1.8V a samo na kontaktu isto 1.8V.Unapred hvala na odgovorima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni Bg 74 Posted July 23, 2015 Nisam merio napon ali sam ocistio MAP senzor , posle ciscenja ima razlike ne neke preterane ali ima oseti se po ubrzanju i na vecim uzbrdicama.Slike pre i posle ciscenja Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladag 19 Posted July 23, 2015 Ma očistio sam ga ja već ranije a čistio sam ga i na stilu još ranije. Znam sve oko toga . Iz nekoga razloga , po mome mišljenju, senzor daje manju voltažu (3.1 V na 4500 obrtaja) pri većem broju obrtaja a i nešto sporo reaguje na dodavanje gasa (podiže vrednosti na unimeru). On bi trebao da daje na nekih 5200 obrtaja napon na signalu od 4.5 V. E zbog toga mi treba neko ko je upućen u ovu vrstu tematike. Da li i kod 1.3 mjt pri leru pritisak u usisnoj grani ide u minus (skoro -1 bar), a pri dodavanju gasa i pojačanom punjenju turbine ide do oko plus 1.5 bari?Očito mi je jedino rešenje da pronađem drugi map i uporedim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milanml 2 Posted July 23, 2015 (edited) A čime ste ga ovako lepo očistili? Uzgred još i da pitam na kojoj kilometraži je to stiglo na red? Edited July 23, 2015 by milanml Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20010 Posted July 23, 2015 Treba li nesto od alata da bi se skinuo MAP senzor ili se samo izvuce i ocisti ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted July 23, 2015 Torex jedan verovatno, ko na stilu Uzmi Carb cleaner i njime prskaj Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20010 Posted July 23, 2015 I na benzincu je jedan torex, sto znaci ako je isto onda nece biti problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni Bg 74 Posted July 23, 2015 (edited) Cistio sam prvo mekanom cetkicom pa posle kontakt sprejom i pomalo prskao da ne bi ostetio senzor , kod punta mk2b je zeznuto prici standardnim alatom tom srafu sto drzi MAP senzor jer je iznad ECU pa sam pozajmio jednu malu gedoru i sa njom odvrnuo sraf. Radjeno je na 170 000km , videcu kasnije u nekom narednom periodu da li se zaprljao i koliko. Edited July 23, 2015 by Markoni Bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladag 19 Posted July 24, 2015 Danas sam testirao map. Prvo sam ga povezao sa malim kompresorom i napravio max pritisak u crevu od 1.5 bara (map sam povezao sa plastičnim providnim crevom i ventilom od unutrašnje gume sa kompresorom). Na tom pritisku sam dobio max očitavanje od 4.86V , što je u skladu sa podacima koje sam u međuvremenu skinuo sa neta. Dakle, map je odlično funkcionisao. Potom sam probao auto sa nameštenim mapom prvo na leru (dobio ista očitavanja kao i ranije - 3,1V) a onda i u vožnji. E tek onda, pri punom gasu i opterećenju motora map je davao napon 4.5V koji je i normalan za pritisak u usisnoj grani od približno 1.5 bari pri punom opterećenju motora. Na osnovu ovoga ukapirao sam da je uzrok problemčića koji sam imao druge prirode i da je totalno banalan, ali i potpuno neprimetan tako da problem ne bi ni rešio da nisam ovo prethodno proverio. Još sutra mi je ostalo da prikačim egr i testiram auto tako, pa ću tek onda pisati o problemu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milanml 2 Posted July 25, 2015 Cistio sam prvo mekanom cetkicom pa posle kontakt sprejom i pomalo prskao da ne bi ostetio senzor , kod punta mk2b je zeznuto prici standardnim alatom tom srafu sto drzi MAP senzor jer je iznad ECU pa sam pozajmio jednu malu gedoru i sa njom odvrnuo sraf. Radjeno je na 170 000km , videcu kasnije u nekom narednom periodu da li se zaprljao i koliko.Hvala Markoni! Veliki pozdrav! Ja sam sa mojim multijetom tek došao do tričavih 60 000 km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TRAVID 1 Posted August 4, 2015 Ima li neko sliku gde se tacno nalazi MAP senzor?Ima li neko sliku gde se tacno nalazi MAP senzor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni Bg 74 Posted August 5, 2015 Nemam bas sliku , ali nalazi se na usisnoj grani okrenut prema motornom racunaru , pored meraca nivoa ulja u motoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites