Jump to content
FAS Goran
srkiv

Fiat Punto mk.2 1.9 JTD - chip

Recommended Posts

Pa prosto neko hoce da kupi jaci motor, neko hoce slabiji,druga stvar,u evropi se placa porez na osnovu kilovata i koliko stetnih gasova proizvodi,tako da neko kupi 1.9jtdm ali od 120ks i onda ode i uradi chip tuning na 150ks,em je u startu kad je kupovao (nov) auto ustedi i do 2000eur,em placa manje osiguranje jer je u saobracajnoj 120ks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sto pises vazi za smanjenje snage a ne za povecanje.Lako je smanjiti. Pitanje je bilo sta ce prvo da strada kada se poveca snaga motora izvan fabrickih normi a bez promene komponenti.

Verovatno da nisam lepo objasnio svrha svega je da i fabrika radi chip-tuning pa po tome ne vidim sta bi stetno moglo da bude.

A ovo si lepo rekao postoji granica dokle smes da ides bez prepravki to tjuneri najbolje znaju jer se time bave.A najcesci kvar koji sam do sada sretao kod ovih auta gde preteraju je turbo i kvacilo.

Mada turbo je najproblematicniji,ako je los tuning program brzo crkne.Dok kvacilo krene da prvo proklizava jer ne moze da izdrzi toliki obrtni moment.

Pa prosto neko hoce da kupi jaci motor, neko hoce slabiji,druga stvar,u evropi se placa porez na osnovu kilovata i koliko stetnih gasova proizvodi,tako da neko kupi 1.9jtdm ali od 120ks i onda ode i uradi chip tuning na 150ks,em je u startu kad je kupovao (nov) auto ustedi i do 2000eur,em placa manje osiguranje jer je u saobracajnoj 120ks...

Kolega potpuno si u pravu za gore navedeno jer razlike znaju da budu astronomske ali u pravom smislu reci.

Moje misljenje je da je cela prica i pokrenuta zbog tog prokletog osiguranja jer je to ovde najveca stavka u odrzavanju vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na primer ima golf 5 1,9tdi PD sa 90 konja koji je bio pravljen za austrijsko trziste prodavac mi je rekao da je to jedino trziste gde se prodaje sa 90 konja a isti taj motor u drugim zemljama je imao 101 105 115 i 116 konja bez ikakvih prepravki.

OK ako uzmemo ovaj od 90 pa ga chipom zveknemo na 116 (znaci da kazemo da je ovo maximum sto je fabrika odradila). A sta se desava sa motorom ako uzmemo vec verziju od 116ks i chipnemo na recimo 140-150ks. Pretpostavljam da je Martini na ovo mislio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Stvarno je jako tesko dati odgovor na ovo.Ima puno faktora koji uticu na ovo nije samo pitanje kakav je motor kakav je softver,vec mi zaboravljamo najvazniji faktor VOZACA.Ja licno znam decka koji ima audi a6 1.9tdi 98godina 110 konja.

Cim je istekla garancija on je podigao snagu na 150konja taj auto je i dalje kod njega.

Ja ga odrzavam zadnje dve godine,i on je u besprekornom stanju.

Jedino je promenio kvacilo jer staro nije moglo da izdrzi obrtni moment.

Ali on vozi glavom dok je hladan vozi ga na maximum pola gasa,na auto putu kad stane pusti da odradi par minuta pa ga ugasi i ulje menja na maximum 7500km,auto ima blizu 200000km.

Sve je na njemu jos fabricko nista nije menjano.

Eto to je jedan primer auta gde je tuning izvan fabrickog,i jos uvek radi.

Obrni okreni opet sve zavisi od vlasnika to jes vozaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezano za Punto 1.9 JTD, za koji se clan foruma raspitivao.

Mislim da mozda i nije najbolje da na predjenih >200 000 km radis chip tjuning, naravno zbog stanja motora posle tolike kilometraze, mada i mene interesuje kako bi to izgledalo na mom Puntu 1.9 JTD 63 KW.

Moja sestra ima Stilo sa motorom 1.9 JTD 60 KW, i imam utisak da Stilo bolje ubrzava od mog Punta, ali je to samo subjektivni osecaj jer je u pitanju bolja zvucna izolacija i udobnost, a sto se tice brzina i broja obrtaja na kojima motor radi, vidi se da je moj motor jaci.

Usput, ovaj moj Punto ide odlicno, max 205 kmh, i mislim da mu i nije potreban chip za koji Nm obrtnog momenta vise i malo bolje ubrzanje. Jer i sa postojecim vuce odlicno.

Naravno ako zelis da vozis malo nabudzeniji auto i subjektivni osecaj uz to onda uradi...

Sto bi rekli na jugu: MERAK NEMA CENU

Pa javi kakav je utisak

POZDRAV

Share this post


Link to post
Share on other sites

opet nema odgovora na Martinijevo pitanje

da hocu da vozim "sigurno" zasto bi chipnuo auto? Ako uzmemo tvog prijatelja za primer i njegov Audi onda u sustini moze da se podigne snaga na koliko god je to moguce i da se koristi samo u odredjenim situacijama.

Nigde konkretno nisam procitao (ne mislim samo na ovu temu i ovaj forum) o stetnosti chipa po motor. Sta se desava sa motorom, sa turbinom... svi nesto nagadjaju, ali nista konkretno da se kaze (podizanje snage za toliko i toliko KS utice na to i to....)

Nemoj pogresno da razumete, da imam 200-300 eur viska odradio bi chip i ne bih bas mnogo razmisljao sta bi bilo kad bi bilo :smoke: samo nas interesuje sta se desava unutar motora kad mu dodas 30-40-50KS od maxmalnih KS koje je fabrika propisala...

eto spomenuo si kvacilo, to mu onda dodje prva stvar koju treba promeniti sa podizanjem obrtnog momenta...?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobices na ubrzanju a krajnja brzina se nesto drasticno ne menja.

E sad sto se tice odluke i koliko je to pameno moraces sam da odlucis,ja cu mojoj lybri da uradim pa kako bude inace i ona ima 200000km.

Ja sam samo zeleoda podelim iskustvo u globalu vezano za sve automobile, konkretno za taj model ne mogu ti nesto preterano pomoci.

Ima dosta momaka na forumu koji su to radili na tom autu pa ce ti odgovoriti konkretno. :thumbsup:

@MilanLaki

Svi koji su radili koje ja znam dobijali su istu preporuku od tunera da povecanje do 25% ne zahteva nikakve prepravke na vozilu.

A preko toga mora da se pocne od kvacila preko kocnica itd itd

Sad odluku moras sam da doneses ne postoji nista sigurno jer i taj auto koji sad vozis mozes da unistis za dva minuta i ako je sve fabricko i orginalno na njemu.

A sto se tice tuninga najbolji odgovor ce dati kolega TT Tuning ja koliko znam grubo receno osnovno je povecanje pritiska turbine i kolicine ubrizgavanja.

Naravno ovo je nepotpun odgovor jer tu ima jos stvari ali ti niko nece reci svaki detalj jer tako stiti tajne svog zanata

Edited by Jagodinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel neko moze pouzdano da tvrdi da je na varijanti od npr. 70ks i od 90ks isto kvacilo, poluosovine i ostali vitalni delovi za prenos snage? Ja sam jos uvek sumnjicav po pitanju da je su to poptuno isti automobili samo sa drugacijom mapom.

Pa prosto neko hoce da kupi jaci motor, neko hoce slabiji...

Nema mi logike da iko hoce da ima slabiji motor a da mu pri tom jos i vise trosi... :)

Kad spominjete vece pojacanje snage tu se zna koja su potencijalna ostecenja. Naravno kvlacilo, poluosovine, krst kod menjaca, onda turbina, lezajevi na radilici... Naravno tu je cak i potencijalna opasnost od pucanja klipnjaca...

Za povecanje do nekih max 20ks mogu da prihvatim, ali sve preko toga po meni je izlaganje bespotrebnom riziku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam jedno kratko vreme čipovanog Punta JTD-a, sa 86ks na ne znam koliko iskreno. Auto ide kao nevreme tu nema priče, ali lamela kliza i ako ga patosiraš iz malih obrtaja zaprašivaćeš komarce koliko će da dimi (EGR zatvoren). Kad mu šineš naglo gas ,biće kao da ima turbo rupu zbog lamele koja kliza. Koliko sam uspeo da provalim auto troši manje kad ga voziš normalno, do 2-2,5 hiljade obrtaja. Cenim da je pritisak turbine dignut (nisam ekspert za mehaniku). Kad sam se posle njega vratio u moj stock JTD, u početku sam se smorio, ali nisam i neću da ga čipujem. Ako hoćeš jači auto - kupiš jači auto. Voziti 200 auto koji nema sva 4 diska i ozbiljne trapove je po meni jedna noga u grobu, druga na sapunu :thumbdown:

Inače otprilike je išao kao ovaj:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa prethodnim postom...da bi mali gradski auto bio siguran pri povecanju raznih sila, mora ipak malo da se ulozi. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze da se napravi slabija mapa,ali ne znam cemu,ova je odlicna :yes

hocu to da uradim bash zato sto par komponenti trpi mnogo vece sile i 20 hp samo na osnovu chipa je i previshe za dodatene hp po mom misljenu menjaju se neke druge stvari...Da li kod vas u sm rade mape ili ih kopiraju i da li radite dyno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za SM optimum ti ne trebaju nikakve prepravke,nemas razloga da brines,moj auto ima 44ks vise od fabrickog ,vozim ga svaki dan uglavnom pun gas,vucem prikolicu sa njim kad idem na trke,putujem po Evropi,redovno odrzavam auto i nemam nikakav problem zbog samog chipa,potrosni delovi crkavaju i to je normalno,presao sam nekih 15000km sa chipom i prezadovoljan sam...Ovo nije reklama ja samo govorim iz licnog iskustva i kako jeste..

P.S. rade se mape za svaki auto posebno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjeftinije KS dobiješ izbacivanjem sedišta, finije rečeno, smanjivanjem težine automobila. Izbacuj sve što ti ne treba, ne samo sedišta...

Ne postoji varijanta da kupiš bilo koji filter vazduha za bilo koji auto i da dobiješ npr. 10 ili 20KS na motoru koji ima 80 KS.

Svi koji kažu da im takav filter daje toliko snage veze sa mozgom nemaju. :thumbup:

izbacio sam zadnje pojaseve komplet i to je sve cega sam se mogao setiti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve ozb ovih dana chip pada :) i josh malo sedishta neka laksha a cekam da mi javi covek poshto su karbonska krila i hauba poshto mu je motor mnogo tezak reko da ga malo olaksham napred...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz svima posle duzeg vremena......nastavljam temu vezanu za chip! Juce je odradjen chip na mom puntu 1.9 jd,63 kw,NARAVNO U SM CHIP TUNINGU-TURBO TOYS....SM optimum varijanta..Eh sad zasto sam napisao velikim slovima?! Pa zato sto se vidi da decko profesionalno radi svoj posao,koji ce posao odraditi kako treba ili ga nece ni raditi...Ja sam prvi bio skeptik za sve to...ali Milos me je razuverio....Dakle,auto je proban pre prikljucivanja na kompjuter....kada je prosao sve testove naravno krece procedura..........da ne duzim.....Ja sam dobio vise nego sto sam ocekivao,tj.vise sam nego prezadovoljan.Potrosnja mu je smanjena...jer sam se bas sinoc uputio ka Vrscu da ga malo testiram...potrosnja je bila 4.4 l-vozeno je na putu gde se ide od 80-100...bilo je tu i jacih brzina,isprobavanja itd....ali eto toliko mi je tada trosio.....u gradu je takodje smanjena potrosnja......Punto je sada drugi auto,nije onaj punto kakav je bio......STVARNO SAM PREZADOVOLJAN.....Milos je to odradio stvarno profesionalno,hvala Bogu mapa nije copy-paste...

Tako da.....ako iko od vas ikada zeli da radi chip tuning od srca mu PREPORUCUJEM da tu ode,jer vredi otici kod takvog coveka koji posteno kaze sve....da savet.....to su moji utisci koji su veoma pozitivni.Punto ce i dalje ici na testove da vidim kako ce se ponasati.

P.S.Ovom priliko zelim da se zahvalim Milosu,samo neka nastavi tako da radi svoj posao!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitam za chip tuning, ba da te jos bolje sluzi Punto nego do sada,,,

Hajde, kada napravis koji km vise da sumiras iskustva pre i posle chip-a.

Interesuje me sto se tice ubrzanja, i medjuubrzanja, kakve su promene, osetno bolje ili malo bolje.

Pre svega me interesuje potrosnja, posto vozim isti model automobila.

Meni je i do sada trosio malo. Pre svega na otvorenom, gde sam i najcesce testirao. Pri toj brzini meni je potrosnja izmedju 4,5 i 5 litara na 100km u zavisnosti od konfiguracije puta i opterecenja auta (pun ili prazan)

Nadam se da ces se javiti sa informacijama. Koliko je kostalo zadovoljstvo?

:welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam,stvarno sam prezadovoljan!!!!!

Pa ovako,sto se tice cene....200 evra kao clan kluba!

Punto je drugi auto sada,veoma zivahan....bio je on i pre zivahan ali sada se oseti velika razlika,on je vec startan na manjim obrtajima,treca,cetvrta brzina to vuce ko blesavo,extra radi motor,potorsnja je manja,u gradu mi ne ide ispod 15,5l/100km,dolazi cak i do 17 u gradu....a na otvorenom trosi mnogo manje...ne izivljavam se sada zato sto imam cip...koristim ga samo kada mi zatreba,a i lepo je kada znas da imas jaci auto :)

Ali stvarno se oseti velika razlika u ubrzanju,jos je on i lagan,moja iskustva su pozitivna.

Jos jednom da se zahvalim Milosu,ljudski je odradio posao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim punto mk2 1.9JTD Sporting 86 konja.

Uvezao sam ga iz Italije. Vozio sam ga na autoputu preko 200kmh (cca 220kmh posto je sat graviran na 200kmh).

Da li to znaci da mi je auto cipovan, posto sam cuo da puntici imaju blokadu na 190kmh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To verovatno znači da ti je kilometar sat dosta netačan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...