Jump to content
FAS Goran
bokija

Cene setova kvačila / koje kvačilo uzeti?

Recommended Posts

Citao sam po raznim forumima da ako sajla nije dobro nastelovana desava se da na leru i ako pedala nije stisnuta druk lager naleze na korpu i samim tim mu se skracuje radni vek, zato me zanima da li se steluje ili ne kod mog auta.Ako neko zna neka kaze.

Sada pre zamene seta mi je bas takvo stanje da na leru bez stisnute pedale druk naleze na korpu i cuje se, kada rukom povucem pedalu prema navise izgubi se svaki zvuk, a kada nogom stisnem pedalu do poda taj zvuk je glasniji..

Fiat Marea Weekend benzinac 1.6 16v 76kw

Screenshot_20210831_234431.jpg

Edited by bockojagodina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk ležaj je svakako stalno u dodiru sa korpom kvačila, tj. naleže. Nalazi se na spojničkoj osovini koja se kroz njega vrti čim motor radi. Zato se na pojedinim vozilima više čuje zvuk propalog druka u leru nego kad je stisnuta pedala. Ako se zvuk pojača pritiskanjem pedale, znači da je za obaveznu zamenu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam shvatio da kada je pedala stisnuta onda druk naleze na korpu i vrti se, a kada pedala nije stisnuta onda druk ne pipa korpu i ne vrti se!?

Cak i na raznim forumima pisu da je to taj princip rada druk lagera kao sto sam opisao!

Ipak mislim da je moja teorija tacnija.

Zato se i preporucuje da se noga ne odmara na pedali kvacila i samim tim se cuva druk lager.

Edited by bockojagodina
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk se vrti konstantno kada motor radi. Radilica-spojnička ga vrti. Ako je noga na kvačilu, pritiskaš-napinješ peraja korpe, što treba izbegavati. Druk je fiksiran i on mora da se vrti, ne postoji položaj kada se ne vrti, osim kad motor ne radi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To si u pravu, ali zato sto na obicno postavljeno pitanje o stelovanju sajle jave se znalci i pisu razne netacne teorije a niko ne zna da da odgovor na konkretno pitanje, pa je normalno da se razvija diskusija.

Ja sam samo pitao da li se steluje sajla kvacila kod Maree i kako, da druk na leru ne bi dodirivao korpu i habao se bespotrebno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otvori haubu i pogledaj sajlu kvacila. Ako ima navoj na kraju sajle gde ulazi na polugu menjaca onda se steluje. Ako ti kvacilo ima lep hod, lepo odvaja po otpustanju pedale, imas i neki minimalan prazan hod po stiskanju pedale onda ne trebas da diras nista.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio sam set kvacila Luk. A sajlu sam nastelovao tako da su pedale kvacila i kocnice iste visine(tako i izazi auto iz fabrike) i sve je ok (da kucnem u drvo) , i mekano i hvata lepo na 1/3..

Neki steluju sajlu ovako onako, ali ja sam isao logikom da kad se kupi nov auto kvacilo je novo i pedale su iste visine.

Edited by bockojagodina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena seta kvacila i zamajca na 1.9 MultiJet:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drustvo. Nadam se da ste svi dobro :smiling: 

 

Doslo je vreme da zamenim set kvacila i viljusku, pa me zanima koji set preporucujete. Dvoumim se izmedju LUK i Sachs. Ne znam koliko je ko imao iskustva sa ova dva brenda, ali bih voleo da je pedala malo meksa nego sto je sad trenutno (nemam pojma da li je ikad menjano, kontam da je fabricki).

 

U pitanju je Lancia Ypsilon benzinac 1.4, 16v sa 95 konja. 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam zvao radnju a i servis. Sachs me izlazi 11.750, sto mislim da je skroz ok. E sad, za ruke su mi juce rekli 8.000, danas zovem, druga cena. Izmedju 9.000 i 12.000. Sad mene zanima da li Lancia Ypsilon 2009, benzinac, ima most. Jer kontam da ako mora da se skida most, onda je cena veca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzinci nemaju most, mislim da most imaju samo dizeli bar musa 1.3 mjet ga ima pa je zamena kvacila mozda je i kod y dizel isto ali kod benzinke nema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako nemaju, pa gde im se kaci sav trap...? Imaju most svi samo se na nekima ne mora skidati pri skidanju menjaca, a negde je obavezno.

Doduse, sve zavisi i od znanja i iskustva majstora. Svojevremeno kad sam menjao kvacilo na 156 jtd, menjac smo izvukli bez skidanja mosta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam nesto prebacio tj drugo mislio ali svakako kod ypsilon most, kolevka ili kako vec ko zove taj donji deo ne mora da se skida kao sto je na musi 1.3 mjet recimo moralo i zbog toga je veca cena ruke, mada naravno zavisi i od majstora

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, OMP said:

ja sam nesto prebacio tj drugo mislio ali svakako kod ypsilon most, kolevka ili kako vec ko zove taj donji deo ne mora da se skida kao sto je na musi 1.3 mjet recimo moralo i zbog toga je veca cena ruke, mada naravno zavisi i od majstora

Nadam se da me nece zeznuti da bi uzeo malo vise para. Saznacu sl nedelje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...